دامنه وب سایت همان آدرسی هست که کاربرها و موتورهای جستجو وب سایت شما را با آن اسم می شناسند.
بر سه نوع هستند:
دامنه های کلمات کلیدی می توانند قدرت درک آن دامنه را بالا ببرد. اما دامنه هایی که مستقیما کلمه کلیدی باشند قبلا رزرو شده اند و به دست آوردن آنها سخت است.
دامنه ای که شامل کلمه کلیدی و کلمات توصیفی باشد. حسن این روش این است که به گوگل و کاربرها در مورد محتوای سایت دیدگاه میدهد و عیب آن این است که نوع فعالیت سایت را محدود می کند.
الزامه کلمه کلیدی در آن وجود ندارد. مثل آمازون. حسن شان هم این است که محدودیتی در ایجاد دیدگاه و فعالیت وب سایت ندارند.
قبلا این طور بود که دامنه هایی که کلمه کلیدی داشتند سریع تر رتبه بندی می شدند.
وب سایت هایی که دامنه شان کلمه کلیدی بود اما محتوای ارزشمندی نداشتند و صرفا برای تبلیغات و… از آن ها استفاده می شد، گوگل را به این فکر انداختند که رویکرد خود را تغییر دهد. گوگل هم ازاواخر سال 2011 روش خود را تغییر داد.
جان مولر هم گفته است که دامنه های کلمات کلیدی سریع تر رتبه بندی نمی شوند و به طور خودکار رتبه بهتری ندارند.
“رتبه بندی دامنه های کلمات کلیدی مانند رتبه بندی دامنه های برند است”.
بله. نام دامنه قابل تغییر است، اما این کار باعث می شود سایت های دیگر نظر خود را در مورد لینک دادن به وب سایت شما تغییر دهند.
طرفداران سایت هم علاقمندی شان را به وب سایت تان از دست می دهند.
همین طور باید آدرس های قبلی را به دامنه جدید ریدایرکت دهید که ریدایرکت های زیاد باعث می شود سرعت سایت تان پایین بیاید.
همان طور که می دانید سرعت سایت یکی از عوامل رتبه بندی گوگل است و تاثیر مستقیمی روی CWV دارد.
بنابراین بهترین توصیه ممکن این است که:
اگر می خواهید دامنه ای را بخرید که قبلا ثبت شده به نکات زیر توجه کنید:
دامنه مورد نظر قبلا توسط گوگل جریمه نشده باشد. بعضی از دامنه ها بخاطر تخلف هایی که انجام می دهند مثل خرید بک لینک و لینک سازی های غیر قانونی مورد مجازات دستی گوگل قرار می گیرند.
مجازات های دستی گوگل همان هایی هستند که توسط عوامل انسانی اعمال می شوند نه توسط الگوریتم ها.
البته راه چاره دارند اما اصلا به صلاح شما نیست که دامنه ای بخرید که گوگل جریمه اش کرده و بعد بخواهید رفع مجازات کنید.
غیر از موضوع مجازات های دستی گوگل مورد دیگری که موقع خرید دامنه وب سایت لازم است به آن توجه کنید موضوع فعالیت آن دامنه است.
اگر دامنه ای در موضوعی فعالیت داشته و زمینه فعالیت وب سایت شما متفاوت است هر قدر هم که دامنه رتبه بالایی داشته باشد برای شما مناسب نخواهد بود. چون الگوریتم های گوگل مدام فاکتورهای E-A-T(تخصص، اقتدار، اعتماد) را بررسی می کنند، اگر محتوای جدیدا منتشر شده کیفیت لازم را نداشته باشند رتبه دامنه سایت افت خواهد کرد.
هر کسی می تواند یک نام دامنه خریداری کند. نام دامنه را می توان از ثبت کنندگان دامنه یا شرکت های طراحی سایت مانند ما، خریداری کرد. دامنهها سالانه ثبت و تمدید میشوند، به این معنی که یک دامنه نمیتواند برای همیشه مالک آن باشد. برای کمک به محافظت از ثبت شما، ارائه دهندگان اغلب تمدید خودکار دامنه شما را تنظیم می کنند.
مقالات زیر را برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم:
مزایا و فواید داشتن وب سایت برای کسب و کار شما
اهمیت و ضرورت داشتن وب سایت یا چرا لازم است وب سایت داشته باشید؟