در گزارش وضعیت سئو، از متخصصان سئو پرسیدیم که مشتریان چه نتایجی از سئو انتظار دارند و مشتریان واقعاً در مورد سئو چه فکر می کنند.
پیشبینی انتظارات مشتریان سئو شما را قادر میسازد تا بهتر با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، کسبوکار بیشتری کسب کنید و به فهرست مشتریان فعلی خود خدمات بهتری ارائه دهید. همچنین میتوانید به دنبال زمینههای جدید فرصتها و مسیرها برای گسترش کسبوکار خود باشید.
از گروهی از آژانسها و فریلنسرهایی که مستقیماً با مشتریان کار میکنند درخواست شده تا آنچه را که فکر میکنند رایجترین انتظار مشتری برای سئو است به اشتراک بگذارند:
متداول ترین انتظارات مشتری برای سئو چیست؟
جالب اینجاست که مشتریان B2B در مقایسه با B2C (14%) به احتمال زیاد تمایل بیشتری به دستیابی به تمام معیارها دارند (20%)، که نشان میدهد مشتریان B2C معیارهای متمرکزتری برای اندازهگیری موفقیت دارند. اگر این نتایج را در نظر بگیریم، افزایش ترافیک فقط پهن کردن گردن قیف است. آنچه ما واقعاً می خواهیم ترافیک واجد شرایط تر است.
19% از مشتریان، مشتریان جدید می خواهند، زیرا این نشان دهنده یک استراتژی متمرکزتر است که نتایج را ارائه می دهد. این نشان می دهد که نسبت بالایی از مشتریان وجود دارد که بر تبدیل تمرکز دارند و نه فقط ترافیک را هدایت می کنند.
همانطور که در نتایج بالا مشخص شد، مشتریان بر روی افزایش ترافیک برای اندازهگیری موفقیت از SEO متمرکز هستند.
اگر هم به آژانسها و هم به فریلنسرها نگاه کنیم، میتوانیم تفاوتی را در نحوه اندازهگیری یک متخصص سئو نتایج خود در مقایسه با انتظارات مشتریان خود ببینیم. 5 معیار اصلی که آژانس ها برای اندازه گیری نتایج مشتریان استفاده می کنند عبارتند از
معیارهای برتر شما برای اندازه گیری عملکرد سئو چه بوده است؟
رتبه بندی کلمات کلیدی (44.7%) محبوب ترین معیار مورد استفاده آژانس ها بود. آژانس ها این را بیش از دو برابر محبوب تر از استفاده از ترافیک (21.6٪) برای اندازه گیری نتایج می دانند.
سایر دادههای این نظرسنجی نشان داد که تحقیقات کلمات کلیدی نیز جایی است که متخصصان سئو بیشترین زمان را صرف میکنند.
با ردیابی آنچه مشتریان سئو از آژانسهای خود درخواست میکنند، میتوانیم متوجه شویم که تقاضا برای خدمات و شکافهای احتمالی برای برآورده شدن کجا وجود دارد.
در 12 ماه گذشته، مشتریان شما کدام خدمات را بیشتر درخواست کرده اند؟
استراتژی محتوا به عنوان پرتقاضاترین سرویسی که مشتریان سئو درخواست می کنند در بالای لیست قرار گرفت. سایر دادههای دیگر نظرسنجی نیز برای نشان دادن اینکه بازاریابی محتوا و استراتژی در حال حاضر مورد تقاضا هستند همسو میشوند. طراحی وب سایت همیشه یک افزونه طبیعی و مکمل برای سئو بوده است – بسیاری از آژانس های دیجیتال هر دو سرویس را ارائه می دهند و تعجبی ندارد که این سرویس را به عنوان سومین سرویس اضافی پر تقاضا ببینیم.
کمتر از یک چهارم مشتریان سئو سئو محلی را به عنوان یک سرویس درخواست می کنند. در طول کرونا، تا حد امکان بسیاری از کسبوکارها مجبور بودند برای بقای خود به سرعت به سمت دیجیتال حرکت کنند. این منجر به موجی از مشاغل محلی شد که نیاز به مشاهده آنلاین در ظرفیت محلی داشتند. انتظار می رود سئوی محلی به عنوان یک سرویس مورد تقاضا به رشد خود ادامه دهد.
رایج ترین بازخورد مشتریان در مورد سئو چیست؟ درک و احساس مشتری نسبت به SEO چیست؟
بیش از یک سوم (38٪) از پاسخ دهندگان گزارش دادند که مشتریانشان فکر می کنند سئو بخش ضروری بازاریابی است. تنها 13 درصد گفتند که مشتریانشان فکر می کنند سئو غیر ضروری است. همانطور که یکی از پاسخ دهندگان نظرسنجی بیان کرد: “آنها آن را نمی فهمند، اما می دانند که لازم است.” سئو اکنون به عنوان بخش اصلی استراتژی بازاریابی در نظر گرفته می شود.
“به نظر می رسد آنها می دانند که “آن را می خواهند” زیرا دیگران آن را انجام می دهند. یکی دیگر از پاسخدهندگان نظرسنجی مینویسد: «اما نه اینکه چرا و چگونه این کار واقعاً برای آنها مفید خواهد بود». با توجه به این همهگیری که بر کانالهای دیجیتال تاکید زیادی دارد، این امر تنها در حال رشد است. هرگز زمان بهتری برای حضور در سئو نبوده است.
افزایش ترافیک در صدر فهرست انتظارات مشتریان از سئو قرار دارد، به طوری که 21 درصد از متخصصان سئو آن را رایج ترین هدف عنوان کرده اند.
رتبه بندی کلمات کلیدی برای 44.7 درصد از متخصصان سئو، برترین معیار موفقیت مشتری است. تعداد جلسات و بازدید از صفحه با 28.9% در رتبه بعدی قرار گرفتند.
بازاریابی محتوا برای 31.3 درصد از متخصصان سئو، پرطرفدارترین خدمات سئو است و پس از آن استراتژی کلمات کلیدی (30.8 درصد) و طراحی وب (25.5 درصد) قرار دارند. 38.6 درصد از متخصصان سئو موافق هستند که مشتریان آنها معتقدند سئو بخش ضروری بازاریابی است.