آیا لینک های nofollow می توانند روی دید سایت شما در جستجو تأثیر بگذارند؟ این چیزی است که شواهد می گویند.
در ارزش اسمی، کاربر عادی وب سایت نمی تواند تشخیص دهد که یک لینک Nofollow است یا Dofollow. شما میتوانید یک پیوند Nofollow را کپی کنید یا روی آن کلیک کنید، دقیقاً مانند سایر پیوندها در وب. با این حال، در پشت صحنه، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.
حقیقت چیست؟ حقیقت بیشتری در مورد عوامل رتبه بندی گوگل کشف کنید.
در سال 2005، گوگل با MSN Search و Yahoo برای ایجاد ابتکاری برای کمک به مبارزه با هرزنامه لینک نظرات شریک شد. این ابتکار جدید ویژگی Nofollow بود.
از سایت <a href=”http://www.example.com/”>تخفیف دارویی</a> من دیدن کنید. آن نظر تبدیل به از سایت <a href=”http://www.example.com/” rel=”Nofollow”>تخفیف داروها</a> دیدن کنید.
پست وبلاگ بیان می کرد که پیوندهای دارای برچسب هنگام رتبه بندی نتایج جستجو هیچ “اعتباری” دریافت نمی کنند. هر چیزی که دارای برچسب باشد توسط Googlebot “دنبال” نمی شود و ارزش سئو بسیار کمتری را از آن خود می کند. مفهوم ساده ای بود.
Nofollows به مدیران وبسایت اجازه میدهد تا با بیارزش کردن همه آن لینکها در نظر بازیگران بدی که آنها را قرار میدهند، از هرزنامههای لینک نظرات جلوگیری کنند. استفاده از Nofollows همچنین تضمین کرد که پیوندهای حمایت شده دستورالعملهای کیفیت Google را نقض نمیکنند.
کسب و کار خرید و فروش لینک بسیار ضربه خورد. صاحبان وب سایت شروع به پوشاندن همه پیوندهای خارجی با ویژگی Nofollow کردند تا در برابر به روز رسانی های Google محافظت کنند. SEO ها علاقه ای به لینک های Nofollow نداشتند.
بسیاری از سئوکاران به این نتیجه رسیدند که لینک های Nofollow کاملا بی ارزش هستند. هر کسی که یک وبلاگ را اداره می کند احتمالاً با یکی از مشارکت کنندگان در مورد پیوندهای Nofollow بحث کرده است.
و تا سال 2020، زمانی که گوگل نحوه مدیریت تگ Nofollow را بهروزرسانی کرد، همینطور باقی ماند.
برای تعیین اینکه آیا لینکهای Nofollow یک فاکتور رتبهبندی گوگل هستند، باید بدانیم که rel=”Nofollow” چیست و آیا لینکهای Nofollow از PageRank یا هر فاکتور دیگر رتبهبندی به گوگل عبور میکنند یا خیر.
ویژگی rel=”Nofollow” یک میکروفرمت عنصری یا راه حلی برای یک مشکل واحد است. این راه حل توسط مت کاتس (گوگل) و جیسون شلن (بلاگر، گوگل) ایجاد شده است.
“با افزودن rel=”Nofollow” به یک هایپرلینک، یک صفحه نشان می دهد که مقصد آن لینک نباید وزن یا رتبه اضافی توسط عوامل کاربر که تجزیه و تحلیل پیوند را بر روی صفحات وب انجام می دهند (مثلاً موتورهای جستجو) داشته باشد.”
این تعریف دو مورد استفاده اصلی را ارائه میکند: نظرات کاربر و پیوندهایی که نویسنده میخواهد به آنها اشاره کند، اما از تأیید آن اجتناب میکند. خیلی بعد، برای کمک به سازمان، گوگل دو ویژگی اضافی را اضافه کرد که عملکرد مشابهی را انجام می دهند. آنها به شما پیشنهاد می کنند که:
از rel=”sponsored” برای تبلیغات و لینک های حمایت شده استفاده کنید. از rel=”ugc” برای محتوای تولید شده توسط کاربر که لزوماً کنترل آن را ندارید، مانند نظرات و پستهای انجمن استفاده کنید. از rel=”Nofollow” بهعنوان یک ابزار مهم استفاده کنید. گوگل به توسعه دهندگان توصیه می کند هر زمان که نمی خواهند سایتی را تایید کنند یا کنترلی روی لینک ندارند از rel=”Nofollow” استفاده کنند.
در سال 2009 (قبل از بهروزرسانی 2020)، مت کاتز در یک پست وبلاگ کاملاً واضح بود که میگفت لینکهای Nofollow از PageRank یا انکر متن عبور نمیکنند.
این در پاسخ به سؤالاتی در مورد یک روش قدیمی سئو معروف به مجسمهسازی رتبه صفحه بود. کلمه آخر این است: «نکته اساسی که باید بدانید این است که لینکهای Nofollow به رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی گوگل کمک نمیکنند.»
به نظر می رسید موضوع لینک های Nofollow به عنوان یک فاکتور رتبه بندی کاملا حل شده است.
گوگل تغییراتی را در نحوه مدیریت تگ Nofollow اعمال کرد و بحث را در یک بهروزرسانی الگوریتم در اول مارس 2020 باز کرد.
در اعلامیه رسمی گوگل آمده است: «برای اهداف خزیدن و نمایهسازی، Nofollow از اول مارس ۲۰۲۰ به یک اشاره تبدیل خواهد شد.» پیش از این، گوگل لینک های Nofollow را به عنوان یک دستور در نظر می گرفت. Google پیوندهایی را که بهعنوان Nofollow علامتگذاری شدهاند، خزیده یا فهرستبندی نکرده است.
اکنون گوگل می گوید که ویژگی لینک Nofollow را به عنوان یک اشاره در نظر می گیرد. مارتین اسپلیت، مدافع توسعهدهنده در گوگل، در پاسخ به یک توییت، پیامدهای بهروزرسانی را بیشتر توضیح داد.
بدون شک یک نکته مهم.
اخیراً، دنی سالیوان، رابط جستجوی عمومی گوگل، در توییتر صحبت کرد تا موارد زیر را بیان کند.
به نظر می رسد که به روز رسانی الگوریتم 2020 امکان خزیدن و نمایه سازی پیوندهای Nofollow را فراهم می کند. با این حال، پیوندها با سایت شما (تایید شده یا وزن اضافی از آن) مرتبط نیستند.
لینک های Nofollow یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیستند. عملکرد آنها این است که به موتورهای جستجو بگویند وزن یا رتبه اضافی اضافه نکنند.
لینکهای Nofollow روشی نادرست برای مسدود کردن موتورهای جستجو از یافتن یک صفحه وب هستند، زیرا ممکن است Google تصمیم بگیرد لینکهای Nofollow را بخزد و فهرست کند، اما همین. اینکه آیا انکر تکست لینکهای Nofollow وزنی دارد یا نه نمیتوان تایید کرد و هنوز برای بحث باز است. من هنوز یک استدلال قانعکننده یا مطالعه موردی را نخواندهام که چیزی جز همبستگی را به هر طریقی ثابت کند.
این بدان معنا نیست که باید از پیوندهای Nofollow اجتناب کنید. آنها بخشی طبیعی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی هستند. حقیقت را در مورد تمام افسانه ها و فاکتورهای تایید شده رتبه بندی گوگل دریافت کنید.