یک تجارت برای بهره مندی از داشتن یک وب سایت حرفه ای طراحی شده، نیازی به تجارت الکترونیک ندارد. امروزه اکثر مشاغل محلی برای ارتباط با مشتریان و آوردن آنها به فروشگاه به حضور اینترنتی خود متکی هستند. اکثر مصرف کنندگان در حال حاضر قبل از خرید یا زمانی که خارج از خانه هستند به دنبال محصولات و شرکت های محلی هستند. بدون وب سایت، یک کسب و کار محلی نمی تواند امیدوار باشد که این مشتریان بالقوه را جذب کند.
اگر یک کسبوکار محلی دارید و نیاز به ایجاد یک وبسایت یا ارتقاء وبسایتی دارید، کمک در دسترس است. یک طراح وب محلی که تجارت و بازار شما را درک می کند بهترین شریک برای این کار است. در حالی که فرآیند ساخت یک وب سایت برای هر مشتری منحصر به فرد است، طراحان وب محلی مراحل کلی زیر را طی می کنند.
فرآیند ساخت یک وب سایت با گفتگو بین طراح و مشتری آغاز می شود. بحث در مورد اهداف کسب و کار و هدف سایت ضروری است. یک وب سایت تنها یک عنصر از یک استراتژی بازاریابی کلی است، بنابراین بحث باید مشخص شود که سایت چگونه باید به آن استراتژی کمک کند.
به عنوان مثال،
یکی از نکات کلیدی برای پاسخ به این سوالات، شناخت مخاطب هدف است. یک طراح وب محلی که عضوی از جامعه مشتری است، درک عمیقی از مشتریان هدف مشتری خواهد داشت. این دانش شامل این است که آنها چه کسی هستند، کجا زندگی می کنند، چه زمانی خرید می کنند و چگونه خرید می کنند. این جزئیات در شخصی سازی تجربه کاربری یک وب سایت برای گروه های خاص ضروری است.
هنگامی که هدف سایت مشخص شد و مخاطبان هدف مشخص شدند، گام بعدی در ساخت یک وب سایت برای یک تجارت محلی، انتخاب نام دامنه است. اگرچه جزئیات نسبتاً کوچکی است، نام دامنه و URL مناسب به مشتریان کمک می کند تا هنگام جستجو سایت را پیدا کنند.
برای مثال، املا و به خاطر سپردن یک نام دامنه عالی آسان است. دامنه شما باید کوتاه و توصیفی باشد، نه خیلی وسیع و نه خیلی محدود. نام باید از اعداد یا املای غیرمعمولی که به خاطر سپردن آن را برای کاربران سخت میکند، اجتناب کند. یک برچسب جغرافیایی، مانند نام شهر، در URL میتواند به مشتریان محلی کمک کند تا هنگام جستجوی یک کسبوکار نزدیک، سایت را پیدا کنند.
یک طراح وب محلی می تواند به شما کمک کند نام دامنه ای را انتخاب کنید که به طور مثبت تجارت و برند شما را نشان دهد. به نوبه خود، این به بهبود رتبه صفحه موتور جستجو کمک می کند.
تم یک قالب بصری اساسی است که ظاهر و سبک متمایز را به یک وب سایت ارائه می دهد. یک موضوع شامل رنگ یا تصویر پسزمینه، سبکهای متن و طرحبندی متن و تصاویر در صفحه است. موضوع یک وب سایت یک عنصر طراحی بسیار مهم است زیرا باید برند تجاری را منتقل کند. همچنین باید تمام اطلاعاتی را که مشتریان محلی باید پیدا کنند ارائه کند. این اطلاعات شامل نام کسب و کار، موقعیت مکانی و شماره تلفن آن است. این اطلاعات باید به طور مداوم در هر صفحه در یک وب سایت نمایش داده شود.
تم های از پیش ساخته زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و بیشتر آنها را می توان سفارشی کرد. در حالی که امکان ساخت تم خود از ابتدا وجود دارد، استفاده از یک تم از پیش ساخته شده مزایایی دارد.
اول هزینه است، داشتن یک تم برای شما در زمان کدنویسی یک سایت از پایه صرفه جویی می کند. دوم، یک تم خوب ساخته شده باید از قبل پاسخگو باشد و در همه مرورگرها به خوبی نمایش داده شود. یک طراح وب محلی می تواند یک تم کاملا جدید طراحی کند یا یک تم موجود را سفارشی کند. موضوع باید با اهداف وب سایت هماهنگ باشد و برای هر مشتری به خوبی کار کند. از آنجایی که کاربران تمایل دارند بارها و بارها با سایت های مشابه روبرو شوند، انتخاب یک طراحی منحصر به فرد به وب سایت شما کمک می کند که برجسته تر شود و توجه مشتریان شما را به خود جلب کند.
گام بعدی در ساخت یک وب سایت، ساخت واقعی صفحاتی است که سایت را تشکیل می دهند. این مرحله باید با یک طرح کلی برای معماری سایت شروع شود. برای ایجاد این طرح، طراح وب و مشتری باید در مورد نوع محتوایی که سایت ارائه می دهد بحث کنند.
علاوه بر یک صفحه اصلی، یک وب سایت ممکن است شامل یک صفحه درباره، صفحات برای هر نوع خدمات یا محصول، صفحات برای هر مکان فیزیکی، یک وبلاگ، پرسش های متداول و یک جزء تجارت الکترونیک باشد که به چند مورد اشاره می کند. کلید کنار هم قرار دادن این عناصر، ایجاد یک معماری ساده است. مسیریابی معماری باید هم برای بازدیدکنندگان انسانی و هم برای موتورهای جستجو آسان باشد. طراحان وب باید در نظر داشته باشند که چگونه محتوا را دسته بندی کنند، از چه منوها و زیر منوها استفاده کنند و در کجا پیوندهای داخلی را از یک صفحه به صفحه دیگر قرار دهند. منوهای فرعی به ویژه برای هدف قرار دادن محتوا برای مخاطبان خاص (به عنوان مثال، مشتریان در یک مکان خاص یا خریداران علاقه مند به دسته خاصی از محصولات) ارزشمند هستند. با معماری خوش ساخت، یک وب سایت به سرعت بارگذاری می شود، جهت یابی آسان تر و چشم نواز خواهد بود. هنگام انتخاب یک آژانس طراحی محلی، ایده خوبی است که به سایت های دیگری که آنها ساخته اند نگاه کنید و به ساختار آنها توجه کنید.
در گذشته، بسیاری از کسب و کارها وب سایت های خود را به گونه ای منتشر می کردند که گویی تبلیغات چاپی هستند و صرفاً اطلاعات را در یک صفحه ثابت نمایش می دادند. با این حال، سایتهای مدرن از این جهت که محتوای تازه را به طور منظم منتشر میکنند، بیشتر با مجلات قابل مقایسه هستند. علاوه بر این، وبسایتها باید در هر صفحه یک فراخوان برای اقدام ارائه دهند و کاربران را تشویق کنند تا با پر کردن یک فرم، به عنوان مثال، یا اشتراک در یک خبرنامه، با سایت تعامل داشته باشند. در حالی که یک طراح وب معمولاً برای وب سایت مشتری محتوا ایجاد نمی کند، یک آژانس طراحی محلی می تواند به چند روش در ایجاد محتوا کمک کند. اول از همه، یک طراح وب سایت محلی می تواند بینشی در مورد انواع تصاویر، ویدیوها و مقالات ارائه دهد که به خوبی برای جذب مشتریان محلی کار می کنند. او همچنین ممکن است بتواند متخصصان محلی نویسندگی یا ویرایش را که می توانند در تولید محتوا کمک کنند، توصیه کند. علاوه بر این، یک طراح وب سایت یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را نصب می کند. داشتن یک CMS، مانند وردپرس، بهروزرسانی محتوا را برای صاحبان مشاغل و کارمندان آنها آسان میکند. با برنامه ریزی برای تولید محتوا و با تشویق به کار گروهی، صاحبان مشاغل می توانند به طور منظم محتوای خود را منتشر کنند.
تست یکی از حیاتی ترین مراحل در فرآیند ساخت یک وب سایت است. بهترین طراحی و جذاب ترین محتوا اگر کاربران نتوانند آن را ببینند یا بارگذاری آن خیلی طول بکشد، ارزشی ندارند. علاوه بر این، با توجه به اینکه امروزه بیش از 50 درصد از ترافیک از طریق تلفن های همراه می آید، اطمینان از پاسخگو بودن یک وب سایت تجاری مهم تر از همیشه است. با این حال، آزمایش به بررسی عملکرد اساسی یک وب سایت محدود نمی شود. همچنین یک طراح وب سایت را از نظر قابلیت استفاده آزمایش میکند و از دیگران میخواهد تا از سایت بازدید کنند و هرگونه مشکل یا سردرگمی را گزارش کنند. این نوع تست اطمینان حاصل می کند که هر منو یا پیوند به درستی نامگذاری شده است و کاربر را به محتوای مورد انتظار ارسال می کند. همچنین می تواند به بررسی مسیرها و اطمینان از اینکه تعداد کلیک های زیادی از یک نقطه به نقطه دیگر در سفر کاربر وجود ندارد کمک کند. قبل از اینکه یک وب سایت عمومی شود، باید آزمایش کامل انجام شود. با این حال، آزمایش مداوم نیز مورد نیاز خواهد بود. یک طراح وب باید آزمایش و تجزیه و تحلیل مداوم عملکرد سایت را انجام دهد تا مشخص کند چه زمانی به روز رسانی مورد نیاز است.
این مرحله یک مرحله جداگانه نیست. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، عمدتاً سئوی محلی، باید در هر مرحله از فرآیند ساخت یک سایت مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی، سئو تمام جنبه های طراحی وب را در بر می گیرد که یک وب سایت را برای موتورهای جستجو قابل مشاهده می کند. این جنبه ها شامل استفاده از کلمه کلیدی در URL ها، برچسب های عنوان و محتوا، لینک های ورودی، معماری سایت و لینک های خروجی است. همه این ویژگی ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت را بخزند و سایت را به عنوان یک مرجع در مورد کلمات کلیدی که مشخص می کند، تشخیص دهند.
سئوی محلی کمی متفاوت است زیرا به طور خاص برای کسب و کارهایی طراحی شده است که دارای موقعیت فیزیکی هستند. سئوی محلی بر بهینه سازی فهرست کسب و کار من در گوگل، اطلاعات موجود در پانل دانش گوگل، فهرست نقشه های گوگل و اطلاعات تماس (که به نام NAP برای نام، آدرس و شماره تلفن شناخته می شود) که در وب سایت های دیگر فهرست شده است، تمرکز دارد. این فهرستها سایتهایی را مشخص میکنند که هنگام جستجوی کاربر برای محصول، خدمات یا کسبوکار «نزدیک من» نمایش داده میشوند. حتی بدون این کلمات، محصولات و خدمات جستجو اغلب توسط یک موتور جستجو به عنوان یک هدف محلی تفسیر می شوند.
هدف از سئوی محلی کمک به مشتریان برای یافتن یک کسب و کار در لحظه ای است که در تلاش برای یافتن چیزی آنلاین هستند. آن لحظه می تواند زمانی باشد که آنها به دنبال مکانی برای غذا خوردن هستند، برای مثال، یا مکانی برای خرید. یک طراح وب سایت محلی با تجربه سئوی محلی باید تجربه کمک به مشتریان خود را داشته باشد تا از وب سایت های خود استفاده کنند تا مشتریان را وارد تجارت خود کنند.
وب سایت ها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. بنابراین، ارائه به روز رسانی و پشتیبانی مداوم بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی وب است. به عنوان مثال، هر پلاگین اضافه شده برای افزایش کارایی، سرعت یا عملکرد یک وب سایت باید به عنوان رفع اشکال به روز شود و بهبودهایی اضافه شود. به روز رسانی مرورگرها و سیستم عامل ها نیز نیازمند تغییراتی در وب سایت است تا اطمینان حاصل شود که برای همه کاربران به خوبی کار می کند و بالاترین سطح امنیتی ممکن را فراهم می کند. علاوه بر این، یک وب سایت باید در پاسخ به ترافیک و داده های عملکرد و همچنین استراتژی های مورد استفاده توسط رقبا به روز شود. یک کسب و کار همچنین ممکن است برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی جدید یا متفاوت، سایتی را به روز کند.
هنگام استخدام یک طراح وب سایت، رفتن به محلی مزایای زیادی دارد. برای یک چیز، تدارکات ساده تر است. جلسات حضوری معمولاً نسبت به تماسها و ایمیلهای اسکایپ پربازدهتر هستند. جلسات حضوری همچنین بهتر به طراح وب اجازه می دهد تا مشتری را بشناسد. این به نوبه خود به آنها کمک می کند تا واقعاً احساسی نسبت به نیازهای تجارت و وب سایت خود داشته باشند. همچنین آژانس های طراحی وب محلی در جامعه محلی متخصص هستند. آنها با فضای کسب و کار محلی آشنا هستند و درک آنها از مخاطبان محلی و تمایزات آنها بسیار عمیق تر از درک شرکت های دوردست است که تجربه محلی ندارند.
هنگام استخدام یک طراح وب سایت محلی، بسیار مهم است که فرد یا تیمی را پیدا کنید که از کار کردن با آن لذت ببرید. یکی از اولین مواردی که باید در نظر گرفت کیفیت کاری است که قبلا انجام داده اند. قبل از استخدام یک فرد یا آژانس، نمونه کارها را بررسی کنید تا ببینید آیا سبک آنها برای شما جذاب است یا خیر. اگر اینطور است، با برخی از مشتریان آنها دنبال کنید و درباره تجارب دیگر صاحبان کسبوکار با آژانس اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین ایده خوبی است که قبل از انجام کار با یک طراح وب سایت مصاحبه کنید. پیدا کردن فردی که به ایده های شما گوش می دهد، تخصص خود را نشان می دهد، تجربه گسترده ای دارد و طراحی وب واکنش گرا را درک می کند، ضروری است. استخدام یک طراح وب محلی بهترین راه برای به دست آوردن یک وب سایت حرفه ای است که به نیازهای کسب و کار و مشتریان شما پاسخ می دهد. با توجه شخصی و پشتیبانی مداوم، یک آژانس طراحی محلی می تواند اطمینان حاصل کند که وب سایت شما به سود و تجارت شما کمک می کند تا رشد کند.