همه ما خواهان نتایج سریع لینک سازی هستیم. عوامل موثر بر ایجاد لینک و زمان انتظار تغییرات مثبت را بیاموزید.
مشتری ها خواهان تغییرات مثبت در اسرع وقت هستند و منطقی است زمان، کار و پول زیادی صرف ایجاد پیوندهای باکیفیت می شود.
در واقع بین 3 تا 12 ماه طول می کشد تا تغییراتی در نمایان بودن سایت شما مشاهده شود.
در نظر گرفتن چند عامل مهم نیز مفید است که بر سرعت اثر گذاری لینک سازی تاثیر می گذارد:
بیایید به این عوامل و چند نمونه از اینکه چگونه لینک سازی سریع نتایج را در جایگاه های مختلف به ارمغان می آورد نگاه می کنیم.
رتبه بندی دامنه(DR) معیاری است که شامل تعداد بک لینک هایی است که یک وب سایت از منابع قابل اعتماد دریافت کرده است. معمولا هرچه DR بالاتر باشد امتیاز اعتماد وب سایت بالاتر است.
می توانید DR سایت خود را با ابزارهایی مثل Ahref, Moz, Semrush, Majestic بررسی کنید.
به طور معمول DR نباید کمتر از 60 برای B2B و 30 برای شرکت های B2C باشد. اگر رتبه دامنه شما پایین تر است باید مدت بیشتری برای نتایج صبر کنید.
به عبارت ساده تر روند مثبت تاثیرات یک کمپین لینک سازی را سرعت می بخشد در حالیکه منفی می تواند در کوتاه مدت مانع از نتایج شود.
گوگل پویایی ها را دنبال می کند و منابعی که روند رشد پایداری را نشان می دهند ترجیح می دهند.
اگر یک وب سایت روند ترافیکی منفی داشته باشد بازگشت به نقطه اولیه رشد به دلیل دلایلی که بر ارتباط و امتیاز وب سایت تاثیر می گذارد می تواند چالش برانگیز باشد.
یکی از عوامل مهم در ساخت لینک این است که آیا وب سایتی که از آن لینک دریافت می کنید یک برند معتبر است یا خیر.
یک شاخص مفید برای اینکار درصد ترافیک برندی است که یک وب سایت معین دریافت می کند.
این را می توانید با ابزارهایی مانند Semrush بررسی کنید.
به طور معمول لینک های ساخته شده به صفحات محتوا نتایج مثبت را سریع تر از صفحات تجاری به ارمغان می آورند. به طور کلی صفحات تجاری تنها انگشت شماری از کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند و به طور قابل توجهی شانس موفقیت شما را کاهش می دهند.
هم چنین به یاد داشته باشید که جستجوی گوگل به صفحات محتوا اولویت می دهد.
در B2B لینک بیلدینگ محبوب است. بنابراین انتخاب این استراتژی به تنهایی برای رشد وب سایت شما ممکن است کافی نباشد. شما باید آن را با تولید محتوای باکیفیت و توسعه برند خود ترکیب کنید.
اما اگر از B2C آمده اید لینک بیلدینگ می تواند به مزیت رقابتی شما تبدیل شود.
میانگین هزینه هر پیوند متفاوت است. Ahrefs حدود 350 دلار است. با این حال قیمت هر لینک به میزان معتبر بودن یک سایت خاص بستگی دارد.
بنابراین آژانس های لینک سازی اغلب قیمت های متفاوتی براساس رتبه بندی دامنه سایت و ترافیک ارگانیک تعیین می کنند.
همیشه خوب است که در مورد موفقیت فردی خود واقع باشید و به جای امتحان کردن شانس و شکست روی هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید.
کدام عامل مهم ترین است؟
همه آنها تا حدودی نقش به سزایی دارند. با این حال ایجاد لینک در یک وب سایت برند که محصول یا خدمات واقعی را می فروشد مهم است. این وب سایت ها دارای بالاترین پتانسیل رشد هستند و تاثیر ایجاد لینک به این سایت ها تنها در طول زمان بیشتر خواهد شد.
به طور کلی زمان تاثیر لینک سازی به عوامل زیر بستگی دارد:
هم چنین پیوندهایی را در سایت هایی ایجاد کنید که نشان دهنده برندهای قابل اعتماد هستند.
به این ترتیب تغییرات مثبت در عملکرد سایت شما ادامه خواهد داشت.
مقالات زیر هم درباره لینک سازی هستند امیدواریم با به کاربردن این نکته ها بهترین نتایج سئو را به دست بیاورید:
روش های لینک سازی برای کلمات کلیدی پررقابت