وب سایت کسب و کار محلی خود را با استفاده از داده های ساختاری مناسب و قالب بندی شده اسکیما سئو کنید.
اسکیما به خزنده های گوگل کمک می کند تا کار خود را با کمک به درک یک صفحه فرود و ارائه اطلاعات مرتبط در SERP به طور موثرتری انجام دهند.
در این مقاله چند توصیه برای بهبود کسب و کار محلی شما در استفاده ازاسکیما برای تقویت سئوی محلی به اشتراک خواهیم گذاشت.
با تعریف نشانه گذاری اسکیما شروع می کنیم(Schema markup):
معمولا به جای هم به کار می روند اما بهتر است به تفاوت معنایی این ها نگاهی بیندازیم:
گوگل داده های ساخت یافته را به عنوان “فرمت استاندارد شده برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه” و” طبقه بندی محتوای صفحه” تعریف می کند.
در واقع داده های ساخت یافته، برای کمک به موتورهای جستجو برای درک دقیق یک صفحه وب برای نمایش صحیح تکه هایی از اطلاعات در صفحات نتایج جستجو ایجاد شده است.
شکلی از داده های ساخت یافته است که به طور رسمی از طریق schema.org راه اندازی شد.
وب سایت اسکیما از طریق یک پروژه مشترک توسط همه موتورهای جستجوی اصلی(گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس) در سال 2011 ایجاد شد.
قبلا rich snippets نامیده می شد.
هر گونه اطلاعات اضافی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو(SERP) می بینید که فراتر از برچسب عنوان آبی غیر معمول و توضیحات متا هستند:
جان مولر گفته که داده های ساخت یافته به خودی خود یک سیگنال رتبه بندی موتورهای جستجو نیست.
داده های ساختاری که به درستی و به طور کامل پیاده سازی شده اند کار خزنده جستجو را آسان تر می کند.
یک تشبیه خوب می تواند مقایسه ویژگی های وب سایت(محتوا، تصاویر، فایل های رسانه ای و…) با یک گاراژ پر از جعبه ها و اقلام مختلف(پارو برای زمستان، استخر بادی برای تابستان) باشد.
فرض کنید در حال فروش گاراژ هستید و بازدید کننده می خواهید.
این وظیفه گوگل است که فروش گاراژ شما را در صفحات نتایج جستجو تبلیغ کند.
برای اکثر وب سایت ها، گوگل حداقل تگ عنوان آبی و توضیحات متا را ارائه می دهد.
با این حال اگر وب سایت شما به درستی با داده های ساختار یافته علامت گذاری شده باشد، ممکن است گوگل به خوبی وب سایت های شما را با تبلیغات بزرگتر(نتایج غنی در مورد فروش گاراژ) پاداش دهد.
داده های ساختار یافته اساسا برچسب هایی را روی اشیا مختلف در گاراژ شما قرار می دهد و کار خزنده گوگل را آسان تر می کند.
داده های ساختار یافته امکان دستیابی به نتایج غنی را بهبود می بخشد که نرخ کلیک را بهبود می بخشد.
یک نتیجه غنی در نتایج جستجو بسیار چشم نوازتر است و به احتمال زیاد CTR(نرخ کلیک) را بهبود می بخشد.
افزایش CTR بسته به نوع نتیجه غنی می تواند متفاوت باشد، برای مثال نتایج سوالات متداول بسیار خوب است.
این به این معنی است که صفحه فرود شما ترافیک بیشتری دریافت می کند زیرا کاربران قطعات مربوطه را در مورد محتوای آن مشاهده می کنند.
هم چنین بحث هایی وجود دارد که افزایش CTR ممکن است به خودی خود یک سیگنال مثبت سئو باشد(سیگنال تعامل و ارتباط بیشتر).
داشتن یک CTR بهبود یافته به معنای ترافیک بیشتر در هر کجای وب سایت شما است.
هر چه داده های ساختاری دقیق تر باشند و به درستی اعمال شوند، بهتر است.
بهترین دسته بندی schema.org را انتخاب کنید.
schema.org چندین گزینه ارائه می دهد که منحصرا برای مشاغل محلی مرتبط هستند.
برای داشتن ویژگی های اسکیمای کسب و کار محلی ضروری است که مرتبط ترین دسته بندی را انتخاب کنید.
دسته بندی اسکیما به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را بهتر درک کند.
اگر نمی توانید دسته بندی مرتبط را پیدا کنید دسته پیش فرض را Local Business قرار دهید و اگر تمایل داشتید نظرات خود را در انجمن Github schema.org ارسال کنید.
پس از انتخاب دسته مناسب برای کسب و کار خود در schema.org باید ویژگی های فرعی زیر را داشته باشید تا مطمئن شوید طرح شما معتبر است.
خطاها می توانند شما را از به دست آوردن نتایج غنی محروم کنند.
بسیار مهم است که مطمئن شوید داده های ساخت یافته شما به درستی تایید شده است.
اگر اینطور نیست صفحه فرود شما به احتمال زیاد واجد شرایط غنی نخواهد بود.
گوگل به طور خاص می گوید که اگر خطاها وجود داشته باشد نتیجه غنی نمی تواند در جستجوها ظاهر شود.
اگر خطایی در داده های ساخت یافته شما وجود داشته باشد سرچ کنسول نشان می دهد.
Semrush دارای یک گزارش SERP Feature است که نشان می دهد وب سایت شما چه تعداد ازنتایج غنی را دریافت می کند.
داده های ساختار یافته کدی برای برچسب گذاری یا نشانه گذاری محتوای موجود در وب سایت کسب و کار محلی شما هستند.
گوگل صراحتا می خواهد که داده های ساختار یافته شما با آنچه در صفحه فرود مرتبط است مطابقت داشته باشد.
با این حال هرزنامه داده های ساختار یافته وجود دارد و گوگل می تواند جریمه های دستی اعمال کند اگر معتقد باشد که مدیر سایت قوانین را زیر پا می گذارد.
مطالعه مقاله زیر برای بهبود سئوی محلی وب سایت تان پیشنهاد می شود: