کاهش ترافیک سایت دلایل زیادی می تواند داشته باشد. اینجا 19 دلیل را با هم می خوانیم.
ما این دلایل را به 3 دسته تقسیم کرده ایم.
اگر از کلمات کلیدی قدیمی یا عمومی استفاده می کنید رتبه بندی اشتباهی را دنبال می کنید و باید استراتژی خود را به روز کنید.
می توانید با ابزاری مثل Ahref لینک های گمشده را بررسی کنید.
نکاتی که در مورد لینک های گمشده باید توجه کنید این ها هستند:
باید مشخص کنید لینک های ورودی شکسته یا از بین رفته، از چه سایت هایی می آیند و چرا شکسته شده اند.
بعد آنها را حذف، جایگزین یا نگهداری کنید.
هر لینک باید جداگانه بررسی شود.
اگر لینک ها عمدا حذف شده باشند می توانند نشان دهند که این پیوندها طبیعی نیستند و ممکن است توسط گوگل پرچم گذاری و جریمه شوند. این پیوندها را رها کنید.
گاهی اوقات لینک ها در طول به روزرسانی سایت می شکنند یا تغییر می کنند. در این موارد ممکن است شانسی برای متقاعد کردن صاحب سایت برای بازیابی آنها داشته باشید.
اگر پیوندهای داخلی با پیوندهای جدید به منبع دیگری جایگزین شدند می توانید به منبع جدید نیز پیوند دهید
هر گونه تغییر ساختاری در سایت با کاهش رتبه همراه است. مگر اینکه از ریدایرکت های مناسب استفاده کنید.
ریدایرکت های نامعتبر بدترین اتفاق سئو هستند. تغییرات سایت و طراحی مجدد نیز باعث کاهش رتبه بندی می شوند.
زمانی که بارگذاری صفحات طول می کشد نرخ پرش بیشتر می شود چون مردم نمی خواهند برای دیدن محتوای شما منتظر بمانند.
به دنبال خطاها در گزارش های سرور خود باشید و از ابزار Fetch and Render Google برای تست نحوه نمایش یا خزیدن یک URL در سایت خود استفاده کنید.
ناوبری سایت به بازدید کننده ها می گوید که چه اطلاعاتی و از کجا می توانند در سایت شما پیدا کنند.
استراتژی های پیوند داخلی نه تنها بخشی از سئو هستند بلکه در حفظ مشتری شما نیز نقش دارند.
محتوای تکراری همیشه باعث جریمه نیست اما وقتی به طور واضح عمدا برای دستکاری رتبه بندی و افزایش ترافیک تکراری شود سایت شما جریمه می شود.
سئوی فنی، معیار سلامت پایه فنی وب سایت شما است. رایج ترین اشتباهات سئو را یاد بگیرید تا بتوانید از سایت خود مراقبت کنید و رتبه خود را بالا نگه دارید.
متا تگ ها به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که سایت شما چه اطلاعاتی ارائه می دهد.
هنگام نوشتن متاها مراقب باشید توضیحات متناقض ننویسید.
مثلا اگر تاریخ یک مقاله را تغییر می دهید حتما آن را در توضیحات متا نیز تغییر دهید و باید از تگ های عنوان خاص تری استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی هدف باشند.
اگر از یک عنوان برای چند صفحه استفاده کنید نه تنها کاربران را گیج می کنید بلکه در نهایت با خودتان رقابت خواهید کرد.
افت ناگهانی رتبه می تواند نشان دهنده جریمه شدن سایت توسط گوگل باشد.
اقدامات دستی به جای به روزرسانی الگوریتمی به صورت دستی اعمال می شوند.
مخصوصا اگر در موتورهای جستجوی دیگر مثل یاهو و بینگ جایگاه خود را حفظ کرده باشید نشانه مطمئنی است که گوگل سایت شما را جریمه کرده.
گوگل پیوسته الگوریتم هایش را به روز می کند و بعضی از سایت ها در این به روزرسانی ها آسیب می بینند.
گوگل گاهی اوقات UX صفحات جستجو را طوری تغییر می دهد که کلیک ها را از بین ببرد.
با توجه به مکان و موقعیت جغرافیایی که جستجو در آن انجام شده رتبه بندی سایت تفاوت خواهد کرد.
لینک های غیرطبیعی شامل جریمه های گوگل می شوند.
اینجا مهم ترین نکات ساخت لینک خارجی را برایتان نوشته ایم.
بعضی وقت ها با توجه به رفتار کاربرها گوگل تغییراتی در نتیج جستجو ارائه می دهد.
مثلا اگر یک افزایش ناگهانی در جستجو برای موضوعی خاص وجود داشته باشدگوگل ممکن است ابتدا نتایج جدیدتر را نشان دهد و محتوای ثابت را بیشتر به سمت پایین بکشاند.
می توانید به گوگل ترندز نگاه کنید تا این موضوع را متوجه شوید.
بعضی وقت ها شما همه کارهای تان را درست انجام می دهید اما افت رتبه دارید و دلیلش این است که رقیب تان کار بهتری انجام می دهد.
وقتی فهمیدید رقیبان شما چه کاری انجام داده اند تا از شما بالاتر باشند بعضی از همان کارها را انجام دهید اما کمی بهتر.
ترافیک سایت شامل بازدیدهای سایت، تعداد صفحات کلیک شده و مدت زمان صرف شده در هر صفحه می باشد.
ترافیک وب سایت می تواند از چندین منبع باشد:
ترافک مستقیم ترافیکی است که با تایپ URL شما ایجاد می شود.
شاید به نظر برسد مهم نیست، اما نشان می دهد که شما در زمینه خود شناخته شده هستید.
هم چنین ترافیک مستقیم تحت تاثیر رسانه های اجتماعی یا الگوریتم های گوگل قرار نمی گیرد و به عنوان منبع مستقل بازدید کننده عمل می کند.
زمانی که کاربر در سایت شما صرف می کند حتی اگر مستقیما یک عامل رتبه بندی نباشد نشان می دهد که آیا تجربه خوبی برای کاربران خود ارائه می کنید یا خیر.
سیگنال های UX می تواند رتبه بندی سایت شما و ترافیک وب سایت تان را تغییر دهد: