در تولید محتوا برای جذب مشتری فقط به دنبال کلمات کلیدی با حجم بالا و کلمات کلیدی رقیب نباشید. مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط با نیاز کاربران و برند شما است.
همه ما از اهمیت محتوای وب سایت آگاه هستیم. به بازاریابان توصیه می شود که 25٪ تا 30٪ از بودجه خود را به بازاریابی محتوا اختصاص دهند. بازاریابی محتوا به طور کلی یعنی تولید محتوایی که بتواند مشتری را جذب کند. این عدد می تواند برای صنایع یا کشورهای مختلف تغییر کند، بخش خوبی از بودجه کلی است.
همچنین میتوانید میزان علاقه به تولید محتوا و بازاریابی محتوا را بر اساس تعداد مقالات، تبلیغات و پستهای مربوط به تولید محتوا و خدمات بازاریابی که آنلاین میبینید، بسنجید.
همه صاحبان وب سایت معتقدند محتوای باکیفیت در سایت خود دارند.
اما وقتی یک چهارم بودجه بازاریابی خود را اختصاص می دهید، بهتر است عالی باشد.
در مرکز جستجوی گوگل، کارکنان گوگل نوشتند:
مأموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان است. ما میخواهیم کاربران گوگل را به محتوای با بالاترین کیفیت راهنمایی کنیم، اصلی که در دستورالعملهای ارزیابی کیفیت ما نمونه آن است. ناشران حرفه ای سهم عمده ای از محتوای با کیفیت را ارائه می دهند که به نفع کاربران است و ما می خواهیم موفقیت آنها را تشویق کنیم.
وقتی متخصصان سئو “محتوای با کیفیت” را می شنوند، به “E-A-T” فکر می کنند و در درجه اول روی آن تمرکز می کنند. اما جان مولر تعریفی از کیفیت محتوا به اشتراک گذاشته که E-A-T را در بر می گیرد و حتی فراتر است.
هرچه یک موضوع محتوا محبوب تر باشد، محتوای بیشتری در مورد همان موضوع در وب وجود دارد. وقتی فکر میکنید محتوای باکیفیتی دارید که توسط یک متخصص صنعت نوشته شده است، اما عملکرد آن انتظارات شما را برآورده نمیکند، ممکن است لازم باشد رویکرد و استراتژی تولید محتوا را دوباره بررسی کنید.
از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، باید محتوای خوب را با رتبه بندی خوب در نتایج جستجو پیدا کرد.
اگر محتوای شما هیچ ترافیک ارگانیکی به همراه ندارد، شاید به سادگی در نتایج جستجو قابل مشاهده نباشد. برای پرس و جوهای جستجوی مرتبط رتبه بالایی ندارد. ممکن است محتوای شما از نظر اطلاعاتی که دارد خیلی کلی باشد.
ممکن است فکر کنید که محتوای خوبی است، اما اگر 10 صفحه دیگر با محتوای بیشتر یا اطلاعات متفاوت وجود داشته باشد، ممکن است صفحه شما در 10 رتبه برتر قرار نگیرد. شاید گوگل فکر می کند که مردم وقتی از پرس و جوهای خاصی استفاده می کنند به دنبال انواع خاصی از اطلاعات هستند. با آنچه شما ارائه می دهید متفاوت است
اگر محتوای شما با آنچه که گوگل در بالای نتایج جستجو نشان می دهد متفاوت باشد، شانس نمایش صفحه شما در نتایج جستجو کاهش می یابد.
به عنوان مثال، زمانی که من “قاشق چوبی” را جستجو کردم، نتایج جستجو با سایتهای خرید و تصاویر پر شد. وقتی برای “کاشی کاری” جستجو کردم، تعریف کاشی کاری، راهنماهای نحوه کار و ویدئوها را در نتایج جستجو پیدا کردم. نتایج جستجو برای «مواد سرامیکی» شامل صفحاتی با تعاریف و محتوای کلی «چیست» بود.
اگر مقاله درخشان شما دارای عناصر صحیح یا متناسب با زمینه جستجوگر نباشد، ممکن است هرگز دیده نشوید.
به یاد داشته باشید که نمایه های نتایج جستجو می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.
اگر محتوای شما در یک کشور عملکرد خوبی دارد اما در کشور دیگر نه، دلیل آن می تواند باشد. به همین دلیل است که بررسی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای پرس و جوهای مختلف در هر بازار هدف مهم است.
به هر حال، محتوای خوب به خودی خود رتبه خوبی ندارد. گوگل و همه موتورهای جستجوی اصلی علاوه بر متن از چندین فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. سلامت کلی سایت، از جمله سرعت صفحه و تجربه کاربر، و سایر محتواها، مانند تصاویر و ویدیوها، همگی بر عملکرد کلی تأثیر میگذارند.
همچنین، سرعت بارگذاری صفحه می تواند از کشوری به کشور دیگر کاملاً متفاوت باشد. اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری سایت شما در همه کشورهای هدف خوب است و به سرعت بارگیری می شود و تجربه کاربری ارزشمندی را ارائه می دهد.
با توجه به اینکه محتوایی را تولید می کنید که می تواند ترافیک، تبدیل و درآمد بیشتری را به سایت خود بیاورد، توجه به مخاطبان هدف ضروری است. اگر محتوا با مخاطبان شما ارتباط برقرار نکند، حتی زمانی که در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد، نمی تواند مشتری جذب کند.
من اغلب می بینم که صاحبان وب سایت می خواهند به دنبال کلمات کلیدی با حجم بالا باشند یا تصمیم به اضافه کردن محتوای خاصی دارند زیرا با آنچه رقبای آنها در وب سایت خود دارند مطابقت دارد. مگر اینکه اصلاً ترافیک را از کسی بخواهید، ممکن است این رویکرد مناسبی برای تولید محتوای شما نباشد.
از نظر کیفیت محتوا، باید هم به کسب و کار شما و هم به مخاطبان هدف شما مرتبط باشد.
محتوای خاصی در سایت شما که در یک کشور در مقایسه با سایر کشورها ضعیف عمل می کند، می تواند به دلیل علایق متفاوت مخاطبان در بازارها باشد.
در مورد علایق محلی در هر بازاری تحقیق کنید، صفحه محلی را ویرایش کنید یا اطلاعات اضافی را به محتوای اصلی اضافه کنید که با مخاطبان محلی ارتباط برقرار کند. هر بازار متفاوت است، برخی از مصرف کنندگان قبل از اینکه آماده خرید شوند به مشخصات و اطلاعات بیشتری نیاز دارند.
وقتی 25 تا 30 درصد از بودجه بازاریابی خود را اختصاص می دهید، محتوا باید تبدیل شود و به اهداف تجاری شما برسد، در غیر این صورت ممکن است بودجه محتوای شما در سال آینده کاهش یابد. سوال بزرگ برای محتوای ضعیف این است که تعیین کنیم آیا واقعاً برای جذب مشتری مورد انتظار طراحی شده است یا خیر.
بسته به مشاغل و وب سایت ها، معیارهای مختلف جذب مشتری تغییر می کند. فروش اغلب هدف شماره یک یک سایت تجارت الکترونیک است، در حالی که هدف وب سایت یک سازمان غیرانتفاعی معمولاً افزایش آگاهی کلی است که منجر به افزایش عضویت یا کمک مالی می شود.
اگر یک وبسایت فروشگاهی دارید، یا اگر یک وبسایت هنری را مدیریت میکنید، محتوای این سایت ها برای جذب مشتری اصلا نباید یکسان باشد.
به دلیل برخی دلایل تجاری، ممکن است شرکت شما برای برخی از کشورهای هدف اهداف متفاوتی داشته باشد. اگر چنین است، هنگام ایجاد محتوا باید چندین نقطه تبدیل و جریان را در نظر بگیرید.
همانطور که برای سال 2023 آماده می شوید، اکیداً پیشنهاد می کنم محتوای خود را برای هر بازار با توجه به نکاتی که گفته شد ارزیابی کنید. از آنجایی که بودجه ها تنگ تر می شود و هر دلار اهمیت دارد، اطمینان از اینکه محتوای موجود و جدید خوانندگان را درگیر می کند بسیار مهم است، اما باید با گوگل نیز ارتباط برقرار کند. از بین بردن ابهام و ارائه زمینه در محتوای شما برای موفقیت آتی حیاتی است. اگر فقط متن نوشته شده توسط متخصصان را بیرون می آورید، ممکن است فرصت های مهمی را که نیاز به ویدئو، عکس یا چیزی به سادگی پاسخ دادن به سوال مخاطب دارد، از دست بدهید.
گوگل با ارائه گزینههای محتوایی که با هدف جستجو مطابقت دارد، اکوسیستم نتایج جستجو را بهطور اساسی تغییر میدهد تا با جستجوگر ارتباط بهتری برقرار کند. محتوای ارائه شده توسط وبسایتهایی که سریع بارگذاری میشوند و تجربه عالی را به کاربر ارائه میدهند در جذب مشتری موفق تر هستند.
پیشنهادهای ما:
تکنیک های موفق بازاریابی محتوا برای شرکت ها