جستجوی ارگانیک چیست؟ چگونه می توانید سئوی موفقیت آمیز را در شرکت خود شروع کنید؟ چرا سئو و جستجوی ارگانیک برای کسب و کار شما مهم است؟
بهینه سازی ارگانیک یا همان سئو فرآیندی است که وب سایت ها به طور طبیعی در نتایج برتر موتورهای جستجو(SERP) نشان داده می شوند.
جستجوی ارگانیک یکی از مؤثرترین روش ها برای به دست آوردن ترافیک یا تبدیل است. تقریبا رایگان است و کاربران میدانند که صفحه وب سایت شما با آنچه تایپ کردهاند مرتبط است.
یک شوخی در صنعت سئو می گوید: “بهترین مکان برای پنهان کردن جسد مرده صفحه دو گوگل است زیرا هیچ کس آنجا را نگاه نمی کند.” نکته اینجاست که اگر در صفحه اول SERP نباشید، هیچ کس قرار نیست صفحات شما را ببیند.
به آخرین باری فکر کنید که برای انجام کاری مانند خواندن مقاله یا خرید محصول به صفحه دو گوگل رفتید. مهم نیست که چه کاری انجام می دادید؛ تقریباً هیچ راهی برای انجام آن به صفحه دوم وجود ندارد.
میتوانیم از بسیاری از استراتژیها برای جستجوی ارگانیک استفاده کنیم. مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینهسازی محتوا یا رفع مشکلات فنی که مانع از دسترسی کاربر به وبسایت میشود.
سادهترین راه برای فکر کردن به جستجوی ارگانیک این است که فکر کنید مرتبط ترین نتیجه جستجو برای کاربر هنگام تایپ یک کلمه کلیدی یا جستجو در گوگل چیست.
جستجوی ارگانیک فرآیندی است که از استراتژی های بازاریابی دیجیتال مختلف تشکیل شده است. هدف این است که صفحه وب سایت، ابتدا یا حداقل در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو دیده شود.
نمایش در بالای گوگل یک ترفند جادویی نیست. این امر مستلزم هماهنگی و همکاری بسیاری از بخشهای مختلف، خرید اجرایی، یک تیم با استعداد از بازاریابان و متخصصان سئو، و روشی مناسب برای پیگیری و نظارت بر نتایج است.
انواع تکنیک های مختلف جستجوی ارگانیک:
هدف جستجوی ارگانیک این است که مطمئن شود کاربر تجربه خوبی در وب سایت و صفحات فرود شما دارد. پاسخی را که به دنبالش است دریافت می کند، چه مصرف محتوا، مقایسه دو چیز با یکدیگر یا خرید یک محصول.
گوگل واقعاً به جستجوی ارگانیک اهمیت نمی دهد. چیزی که گوگل به آن اهمیت می دهد این است که مطمئن شود کاربرانش محتوای منحصر به فرد، مفید و مرتبط با آنچه به دنبال آن هستند پیدا می کنند.
اگر بتوانید محتوای خود را با قلب و ذهن کاربر مطابقت دهید، می توانید مطمئن شوید که گوگل به تلاش های شما پاداش می دهد و صفحه شما را بالاتر از SERP ها نشان می دهد. راه های مختلفی برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی در وب سایت خود وجود دارد.
این عوامل می توانند به رتبه بالاتر صفحات در SERP ها کمک کنند، به طور ایده آل در صفحه یک. کسانی که در زمینه سئو کار می کنند باید با بخش های مختلف همکاری کنند تا مطمئن شوند که می توانید بهترین تجربه کاربری را به مشتریان خود ارائه دهید.
متخصصان سئو باید با تیم محتوا کار کنند تا محتوایی با کیفیت بالا تولید کنند. آنها همچنین باید با تیم توسعه کار کنند تا مطمئن شوند وب سایت آنها از نظر فنی سالم است، و در نهایت، آنها باید همه این نتایج را زیر نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که کاری که انجام می دهند کار می کند.
هنگام کار با تیم توسعه، باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ایجاد می کنید به سرعت بارگیری می شود و به راحتی توسط موتورهای جستجو و کاربران پیدا می شود. یکی از بهترین راهها برای اطمینان از یافتن این محتوا، پیوند دادن به محتوای مرتبط خود در داخل است. این باعث میشود گوگل و کاربران به راحتی محتوای شما را پیدا کنند و محتوای مرتبط آن را درک کنند.
سرعت صفحه و سایت نیز مهم است که به خاطر داشته باشید، زیرا گوگل برای این موضوع به دلیل ارتباط با تجربه کاربر ارزش قائل است. به این فکر کنید که چند بار یک سایت را ترک کرده اید زیرا به کندی بارگیری می شود – به همین دلیل مهم است که هنگام ایجاد محتوا به این موضوع توجه کنید.
همانطور که می بینید، بسیاری از عوامل و تیم های مختلف در حصول اطمینان از وضعیت خوب وب سایت شما دخیل هستند که همگی منجر به تلاش های موفق سئو می شوند. یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن نتایج بهتر در مورد سئو این است که به اعضای تیم و بخشها نشان دهید تاثیری که میتواند بر کسبوکار، آگاهی از برند و دیده شدن آنلاین شما داشته باشد.
جستجوی ارگانیک برای کسب و کار ها مهم است چون کاربران زمان قابل توجهی را صرف جستجو در گوگل می کند. هر سال بیش از ۲ تریلیون جستجو در گوگل انجام می شود. علاوه بر این، بیشتر ترافیک وب سایت ها از جستجوی ارگانیک است.
با رشد تلفن همراه، گوگل هر روز حدود 15 تا 20 درصد پرس و جوهایی را مشاهده می کند که قبلا هرگز ندیده بود. به این فکر کنید که هر چند وقت یکبار چیزی را در گوشی هوشمند خود در گوگل تایپ می کنید، چه برای جستجوی آخرین فیلم یک بازیگر، پیدا کردن یک محصول جدید، جستجوی مکان یا تایپ چیزی شخصی که نمی خواهید از دیگران بپرسید.
نکته این است که گوگل جایی است که مشتریان شما به آنجا می روند، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که در جستجوی ارگانیک سرمایه گذاری می کنید تا بتوانید در صفحه یک برای عبارات جستجوی مرتبط رتبه بندی کنید.
روش قدیمی برای فکر کردن در مورد سئو این بود که محتوا ایجاد کنید و سپس به تیم جستجو بگویید “این مقاله را سئو کنید” و امیدواریم رتبه های بالا دنبال شود. در عوض، شما باید در ابتدای فرآیند تولید محتوا بر روی هوش جستجو سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب، می توانید به تیم محتوا اطلاع دهید که چه چیزی را باید در محتوای خود بگنجانند یا چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنند.
اگر همچنان به تیم سئو به عنوان عضو پیش افتاده سازمان فکر کنید، ترافیک ارگانیک شما هرگز واقعاً افزایش نخواهد یافت. شما باید با داده های جستجوی خود فعال تر باشید و از آن اطلاعات برای تقویت کاری که در داخل انجام می دهید و ایجاد یک استراتژی و برنامه سئو کارآمد استفاده کنید. چه بخواهیم و چه نخواهیم، مردم از موتورهای جستجو برای تک تک چیزهای زندگی روزمره خود استفاده می کنند. بنابراین باید زمان بیشتری را برای سئو سرمایه گذاری کنیم، همانطور که شرکت ها زمان زیادی را به جستجوی پولی اختصاص می دهند.
تفاوت اصلی بین جستجوی پولی و ارگانیک در این است که جستجوی پولی یک منبع ترافیک پرداختی است، در حالی که جستجوی ارگانیک با ارائه بهترین نتایج برای یک جستجوی معین به دست می آید. به طور معمول، جستجوی پولی در بالا یا پایین SERP با برچسب “تبلیغ” نشان داده می شود. هر چیزی که در زیر این تبلیغات پولی یافت می شود، نتایج جستجوی ارگانیک است.
جستجوی پولی یک استراتژی کوتاه مدت برای نمایش در موتورهای جستجو است زیرا در ثانیه ای که پرداخت برای تبلیغات را متوقف می کنید، دیگر نمایش داده نمی شوید.
جستجوی ارگانیک یک استراتژی بلندمدت برای نمایش در موتورهای جستجو است زیرا میتوانید سالها به طور مداوم در صفحه یک رتبهبندی کنید و تنها با اعمال تغییرات جزئی در صفحه رتبهبندی، رتبهبندی کنید. این یک راه بسیار مقرون به صرفه تر برای دریافت ترافیک و تبدیل است زیرا هر بار که شخصی روی محتوای رتبه بندی شما کلیک می کند، پولی پرداخت نمی کنید. نتایج جستجوی ارگانیک را میتوان به روشهای مختلفی نمایش داد: پیوندهای آبی استاندارد، نتایج جعبه پاسخ، افراد همچنین میپرسند، بستههای محلی، تصاویر، ویدیوها و غیره.
ما باید جستجوی ارگانیک را در اولویت قرار دهیم زیرا نرخ کلیک نتایج جستجوی ارگانیک (CTR) تقریباً ده برابر بیشتر از جستجوی پولی است. به سادگی با نگاه کردن به رفتار کاربر، می دانیم که تبلیغات پولی دیگر مناسب ترین مکان برای دریافت اطلاعات نیستند. کاربران ترجیح میدهند فهرستهای ارگانیک را پیمایش کرده و روی آن کلیک کنند، زیرا میدانند که این محتوا پاسخی را که میخواهند خواهد داشت.
من نمی گویم از جستجوی پولی به طور کامل اجتناب کنید، اما باید تعادل و هم افزایی سالمی بین تلاش های پولی و ارگانیک شما وجود داشته باشد تا اینکه تمام منابع خود را بر روی دستاوردهای کوتاه مدت ارائه شده توسط جستجوی پولی متمرکز کنید.
شما می توانید با اطمینان از هم افزایی بین کانال ها، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار موثر ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر کلمات کلیدی وجود دارد که برای آنها در صفحه یک رتبه بندی نمی کنید، باید در حالی که روی بهینه سازی محتوای مرتبط کار می کنید، هزینه پرداختی خود را برای این کلمات کلیدی افزایش دهید.
علاوه بر این، فرض کنید کلمات کلیدی وجود دارد که قبلاً برای آنها در صفحه اول رتبه بندی کرده اید. در این صورت، میتوانید هزینههای پرداختی خود را برای این عبارات کاهش دهید – زیرا اگر قبلاً به صورت ارگانیک در بالای نتایج رتبهبندی شدهاید، نیازی به پرداخت برای کلیکها ندارید.
برخی از مطالعات موردی می گویند که حضور در لیست های پولی و ارگانیک بهتر است، زیرا کاربران نام برند را به خاطر می آورند. به طور کلی، با استفاده از داده های بین دو کانال، می توانید بفهمید و آزمایش کنید که چه چیزی برای سازمان شما بهترین است.
اهرم های مختلف زیادی وجود دارد که می توانید برای شروع به انجام کارها در سئو استفاده کنید.
راهی که باید در مورد شروع کار با سئو فکر کنید این است که مطمئن شوید محتوای وب سایت شما مرتبط و قابل کشف است. اگر این را در سطح بالایی تجزیه کنید، باید محتوای مرتبط ایجاد کنید و مطمئن شوید که این محتوا در دسترس و از نظر فنی سالم است.
ابتدا باید محتوایی ایجاد کنید که با صدای مصرف کننده مطابقت داشته باشد. تحقیق کلیدواژه نان و کره تولید محتوا است. این اولین قدمی است که باید هنگام ایجاد یک صفحه فرود بردارید. اگر محتوای خود را با صدای مشتری مطابقت ندهید، هیچ کس آن را پیدا نخواهد کرد. با انجام تحقیقات کلمات کلیدی، می توانید مطمئن شوید که محتوای با کیفیت شما از عباراتی استفاده می کند که مشتریان واقعاً جستجو می کنند. حجم جستجوی ماهانه(MSV)، یا میانگین تعداد افرادی که هر ماه یک عبارت را جستجو می کنند یک معیار مهم و جهت دار است.
قبل از هر چیز باید ارتباط کلمه کلیدی خود را اولویت بندی کنید. در غیر این صورت، از آنجایی که SERP بسیار رقابتی است، ممکن است ترافیک غیرمجاز وارد کنید یا هرگز شانس رتبه بندی را نخواهید داشت.
دوم، هنگام ایجاد محتوا یا وبسایت خود، میخواهید مطمئن شوید که پایههای فنی درست است. گوگل یا هر خزنده موتور جستجوی دیگری محتوای شما را با خزیدن تمام لینک های وب سایت شما و دنبال کردن همه لینک هایی که در دسترس هستند، پیدا می کند.
در مرحله بعد، موتورهای جستجو شروع به تجزیه و تحلیل این لینک ها می کنند تا ببینند محتوای صفحه چیست و آن را در فهرست جستجو ذخیره می کنند.
در نهایت، وقتی کاربر چیزی را در موتور جستجو تایپ میکند، مرتبطترین صفحات را بر اساس چیزی که درک می کند رتبه بندی میکند. این مهم است زیرا اگر پیدا کردن محتوای خود را برای گوگل سخت کنید، یا اگر محتوایی ایجاد میکنید که خیلی کند بارگذاری میشود، گوگل نمیخواهد این محتوا را در اختیار کاربران قرار دهد.
در نهایت، شما باید نتایج استراتژی هایی را که اجرا می کنید نظارت و اندازه گیری کنید.
با استفاده از نرمافزار سئوی سازمانی یا یک ابزار سئوی کوچکتر، میتوانید رتبهبندی کلمات کلیدی، سهم بازار و ترافیک ارگانیک را پیگیری کنید. با این روش بهتر می فهمید چه اتفاقی میافتد و چه زمانی تغییرات لازم است. نیمی از داستان در مورد انجام تحقیقات و اجرای تغییرات است. نیمی دیگر در حال حفاری در گزارش هستند تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی فایده ای ندارد.
جستجوی ارگانیک بهترین راه برای اطمینان از یافتن محتوای شما توسط کاربران است. شما برای این کلیک ها پولی نمی پردازید. شما کلیک های ارگانیک را به دست می آورید. چون کاربران میدانند که محتوایی که در بالای نتایج موتورهای جستجو است، مرتبط ترین و مفیدترین محتوا برای جستجوی آن هاست.
با آسان تر کردن زندگی برای گوگل، در نهایت از پاداشهایی برخوردار میشوید، چون وبسایت شما ترافیک ارگانیک و تبدیل بیشتری دریافت میکند.
دیده شدن بیشتر به صورت ارگانیک کار آسانی نیست. همیشه قبل از اینکه بفهمید چه چیزی کار می کند، آزمون و خطاهای زیادی وجود خواهد داشت. با این حال، این بهترین بخش سئو است. وقتی متوجه شدید چه چیزی کار می کند، می توانید آن بردها و آموخته ها را در کل سایت تکرار کنید.
سئو یک صنعت بسیار سریع است که همیشه در حال تغییر است. با به روز ماندن در مورد به روزرسانیهای الگوریتم، انواع نتایج جدید و روندهای صنعت، میتوانید مطمئن شوید که وب سایت شما همیشه در صدر نتایج جستجو قرار دارد.
پیشنهاد ما:
چرا وب سایت شما به پشتیبانی فنی نیاز دارد؟
کارهایی که می توانید تجربه کاربری وب سایت تان را افزایش دهید