تگ های عنوان هنوز مهم اند – هم برای کاربران و هم برای سئو شما.
در اینجا هفت تا از مناسب ترین روش های استفاده از تگ عنوان را خدمتتان عرض می کنیم.
این 7 روش این ها هستند:
تگ های عنوان ساختار و زمینه مقاله شما را مشخص می کنند.
هر عنوان باید به خواننده، ذهنیتی از اطلاعاتی که می تواند از متن پاراگراف دریافت کند، ارائه دهد.
یک روش مفید برای درک کردن تگ های عنوان، مقایسه آنها با فهرست مطالب یک کتاب غیر داستانی است:
مقاله خود را قابل اسکن بنویسید.
مقاله قابل اسکن یک مقاله قابل خواندن است و مقاله قابل خواندن مقاله ای است که احتمال عملکرد آن در موتورهای جستجو بیشتر است.
قابل اسکن بودن مقاله آنقدر مهم است که آن را “نادیده گرفته شده ترین عامل بازاریابی محتوا” خوانده اند.
داده ها این ادعا را تایید می کنند.
فقط 16٪ از کاربران اینترنت مقاله را کلمه به کلمه می خوانند. بقیه در حال اسکن هستند.
مردم محتوای قابل اسکن را دوست دارند.
مقاله ای که قابل اسکن است 58٪ بیشتر احتمال دارد که با خوانندگان رابطه بهتری داشته باشد.
وقتی مقاله قابل اسکن است، کاربران جای اینکه دوباره به گوگل برگردند، ممکن است مقاله را بخوانند. و احتمالاً آن را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
در حالی که شبکه های اجتماعی، یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند، هرچه مقاله بیشتر به اشتراک گذاشته شود، به احتمال زیاد کسب بک لینک، که یک عامل رتبه بندی است، بیشتر خواهد شد.
تگ های تایتل، اهمیت کمتری نسبت به کسب بک لینک از یک سایت معتبر دارند، اما گوگل برای نشان دادن صفحه شما به آنها نگاه می کند.
مانند هر چیزی که گوگل به آن توجه می کند، لازم است کلمات کلیدی را در تگ های عنوان خود قرار دهید.
این بدان معنا نیست که کلمات کلیدی را به هر قیمتی در محتوای خود جاسازی کنید.
بعضی ازعنوان ها در این مقاله حاوی کلمات کلیدی هستند، اما همه آنها حاوی کلمات کلیدی نیستند.
صفحه شما قبل از هر چیز باید قابل خواندن باشد و به طور طبیعی شامل کلمات کلیدی باشد.
اولویت اول شما باید نوشتن مقاله برای کاربران باشد، سپس برای گوگل .
بدون اینکه تجربه کاربری را به خطر بیندازید، اصلاحاتی انجام دهید.
سئوکارها می دانند که UX خوب به معنای SEO خوب است.
یک مکان که به نظر می رسد تگ های عنوان تأثیر مثبتی در سئو دارند، وجود Featured Snippets است – با این دو روش:
گوگل ازاین تگ ها برای ایجاد لیست های شماره گذاری شده استفاده می کند.
فقط یک تگ H1 داشته باشید.
یک قانون خوب برای UX، حفظ یک تجربه ثابت برای کاربران است.
وقتی سایتی به جزییات اهمیت می دهد، جذاب تر می شود.
بهتر است قالب ثابتی برای نوشتن عناوین خود داشته باشید.
همچنین، عناوین خود را کوتاه نگه دارید.
با زیر متن ها، مانند یک عنوان کوچک رفتار کنید.
طول مناسب برای تگ های عنوان 70 حرف یا کمتر است.
این قانون در مورد همه متن های شما اعمال می شود، نه فقط عنوان ها.
پیش نویس اولیه شما ممکن است دارای عناوین ناخوشایند باشد که از آنها برای ایجاد طرح کلی خود استفاده می کنید، اما باید قبل از انتشار، آنها را ویرایش کنید تا برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.
تگ های عنوان، مقاله شما را قابل اسکن می کند. اما نمی تواند همه مقاله را اسکن کند.
تگ های تایتل جذاب، بازدیدکنندگان را ترغیب می کند تا در سایت شما بمانند و محتوایتان را بخوانند.
به تگ H1 خود اهمیت ویژه ای قائل شوید. کاربران بیشتر از هر چیزی به تگ H1 توجه می کنند.
تگ H1 شما تعیین می کند که بازدیدکنندگان زحمت اسکرول کردن صفحه را به خودشان بدهند یا نه.
تمام تلاش خود را برای نوشتن یک تگ عالی H1 انجام دهید.
تگ ها باید به هدف جستجوی کاربر پاسخ دهد و آنها را از خواندن مقاله شما هیجان زده کند.
با تگ های عنوان پیشرو شوید.
هیچ کاری را نادیده نگیرید.
مهم نیست که تأثیر آن چقدر کم است.
به نحوه استفاده از تگ های تایتل توجه کنید.
تلاش شما هدر نخواهد رفت.
6 دیدگاه
سلام
آیا حتما باید از تگ H1 استفاده کنیم؟
سلام دوست عزیز
می تونید تگ عنوان H1 نداشته باشید. دراین صورت گوگل از تگ عنوان H2 استفاده میکنه.
پس بودن یا نبودن تگ های عنوان هیچ تاثیری نداره؟
تگ های عنوان به گوگل کمک می کنند که درک کنه محتوا در مورد چی هست. اون چیزی که برای گوگل مهمه محتوا هست نه عنوان.
البته سئوکارها توصیه می کنند که حتما از تگ عنوان های مناسبی استفاده کنید و ساختار سلسله مراتبی رو رعایت کنید.
سلام
آیا می تونیم داخل تگ عنوان H1 از کدهای html استفاده کنیم؟
باتشکر
سلام دوست عزیز
ایرادی نداره. اما ممکنه به سئو هم کمکی نکنه.