وب سایت شما نیاز به بهبود مستمر دارد تا بتواند تجربه کاربری خوبی ارائه دهد. برای کمک به داشتن یک وب سایت که تجربه کاربری مناسبی ارائه دهد این 10 پیشنهاد را پیاده کنید.
بازدیدکنندگان وب سایت شما صرفاً وقت و حوصله ای برای صبر کردن برای بارگذاری یک صفحه برای بیش از پنج ثانیه ندارند. کسانی که به احتمال زیاد به صفحه نتایج جستجو بازگشتند و دیگر به هیچ سایتی که بارگذاری کندی داشت بازنگشتند، همانطور که بیشتر مطالعاتی مانند گوگل نشان داده است. دستگاههای تلفن همراهی را وارد کنید که اکثر کاربران از طریق آنها با سرعت بالایی به اینترنت دسترسی دارند، و به سختی میتوانید بازدیدکنندهای را پیدا کنید که از بارگذاری کند صفحات ناامید نشود.
چگونه سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش می دهید؟ گوگل یک ابزار تست سرعت سایت رایگان برای وب مسترها و توسعه دهندگان وب دارد. این ابزار اطلاعاتی در مورد سرعت بارگذاری سایت شما و توصیه هایی برای افزایش آن در پلتفرم های دسکتاپ و موبایل به شما می دهد.
بهبود سرعت صفحه با تمیزتر و سبکتر کردن سایت شما شروع می شود. به عنوان مثال، اندازه فایل های تصویری بزرگ می تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم تمام عکس های خود را قبل از آپلود آنها در وب سایت خود فشرده سازی کنید. این ابزارها می توانند به افزایش قابل توجه سرعت بارگذاری وب سایت شما کمک کنند.
نقاط گلوله به بازدیدکنندگان وب سایت شما اجازه می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را در عرض چند ثانیه بخوانند. این اطلاعات میتواند در مورد ویژگیها و مزایای محصول یا خدمات شما، این که چرا باید شما را استخدام کنند، یا اینکه چگونه میتوانند با شما قراری رزرو کنند، باشد. نقاط گلوله به شما این امکان را میدهد که اطلاعات کلیدی خود را بدون اینکه خیلی فنی یا درگیر اصطلاحات تخصصی باشید، منتقل کنید. قرار دادن پیشنهادهای فروش منحصر به فرد خود در لیست های گلوله ای، خواندن و هضم آنها را آسان تر می کند، که همچنین می تواند به افزایش جذابیت برند شما نسبت به رقبای شما کمک کند.
نکته: با نقاط گلوله خود خلاقیت به خرج دهید و نمادی را انتخاب کنید که بهترین نشان تجاری شما را نشان می دهد.
فضای سفید یکی از جنبه های مهم طراحی وب خوب است. محتوای شما را خواناتر و قابل اسکن تر می کند. همچنین به بازدیدکنندگان وبسایت شما اجازه میدهد تا روی عناصر اطراف سرفصلها و سایر متنهای شما تمرکز کنند.
بر اساس یک مطالعه، فضای خالی اطراف عنوان و متن، توجه کاربر و درک مطلب را 20 درصد افزایش می دهد. همچنین می تواند وب سایت ها را تمیز و مدرن جلوه دهد.
با این حال، مهم است که در این کار زیادهروی نکنید، به خصوص اگر میخواهید محتوای زیادی را در بالای صفحه قرار دهید. تخصیص فضای خالی بیش از حد ممکن است شما را مجبور به حذف برخی از اطلاعات کلیدی کند. ترفند این است که بین طول پیامی که برای برقراری ارتباط نیاز دارید و مقدار فضای خالی برای برجسته کردن آن تعادل ایجاد کنید.
سرفصل ها و محتوایی را ایجاد کنید که نه تنها به بازدیدکنندگان وب سایت شما مربوط می شود، بلکه به سایت های موتور جستجو مانند Google نیز مرتبط است. موتورهای جستجو به طور کلی به عنوان نسبت به سایر انواع محتوای نوشتاری اهمیت بیشتری می دهند. بنابراین، انتخاب عنوان و طراحی مناسب برای آن می تواند به طور چشمگیری دید آنلاین وب سایت شما را بهبود بخشد و همچنین کلمات کلیدی را در عناوین محتوای شما قرار دهد.
سرفصل ها بازدیدکنندگان شما را از طریق وب سایت شما راهنمایی می کنند و اسکن محتوای شما و یافتن اطلاعات خاص مورد نیاز را برای آنها آسان تر می کند.
نکته: تیترهای خود را از نظر اندازه و رنگ برجسته کنید. همچنین مطمئن شوید که آنها به طور دقیق محتوای زیر را توصیف می کنند.
بازدیدکنندگان وب سایت شما از نشانه های بصری پیروی می کنند تا تعیین کنند کدام قسمت از وب سایت شما برای آنها مهم است. یک CTA با یک کلمه اکشن قوی به آنها کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند و یک کار خاص مانند تکمیل خرید و ارسال فرم را انجام دهند.
هنگام طراحی دکمه های CTA خود، تأثیر روانی رنگ انتخابی خود را بر بازدیدکنندگان خود در نظر بگیرید. همه ما می دانیم که رنگ ها انواع احساسات را برمی انگیزند، چه منفی و چه مثبت. هنگامی که در CTA های خود اعمال می شود، رنگی که استفاده می کنید می تواند منجر به تلاش ناموفق برای ارتباط با بازدیدکنندگان یا افزایش نرخ تبدیل شود. برای مثال Sitepoint را در نظر بگیرید. هنگامی که آنها از یک دکمه سبز به یک دکمه CTA قرمز تغییر کردند، 35٪ افزایش در نرخ تبدیل خود داشتند.
به غیر از رنگ ها، شما همچنین باید کلمات عملی را برای CTA خود با دقت انتخاب کنید. از افعال فعال استفاده کنید تا بازدیدکنندگان خود را وادار به اقدام کنند. افعال فعال همچنین مزایایی را که کاربران در ازای دریافت خواهند داشت بهتر نشان می دهند. نکته اصلی این است: هرچه CTA های شما احساسی تر و کاربردی تر باشند، تبدیل های شما بیشتر می شود.
برای بهبود تجربه کاربری آنها مهم است که وقتی در وب سایت شما حضور دارند، رفتار آنها را بدانید.
نقشههای اسکرول میتوانند به شما کمک کنند تا نحوه عملکرد بازدیدکنندگان وبسایت تان را با نشان دادن اینکه در کدام بخش از یک صفحه وب خاص پیمایش را متوقف میکنند یا فعالیتها در کجا شروع به خاموش شدن میکنند، رمزگشایی کنید. آنها مناطق فعالیت کاربر را بر اساس رنگ ها نشان می دهند:
نکته: از طریق نقشه های اسکرول خود به حوزه های فعالیت کاربر با دقت بیشتری نگاه کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بینش های مهمی را که ممکن است در بهبود تجربه کاربری وب سایت شما حیاتی باشد به دست آورید.
سازگاری بصری منجر به یک تجربه مرور وب منسجم و روان می شود. همانطور که بازدیدکنندگان شما از یک صفحه یا بخشی از وب سایت شما به صفحه دیگر می روند، باید احساس کنند که هنوز در همان وب سایت هستند. ناهماهنگی ها باعث سردرگمی آنها می شود و آنها را از برداشتن گام های بعدی باز می دارد.
اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما ناگهان از خود بپرسند: “آیا من هنوز در همان وب سایت هستم؟” هنگام پیمایش در صفحات وب خود، احتمال زیادی وجود دارد که دکمه بازگشت را بزنند.
اطمینان حاصل کنید که همه عناصر طراحی شما نه تنها مکمل یکدیگر هستند، بلکه در سراسر وب سایت شما، به ویژه موارد زیر، ثابت می مانند:
می توانید به بازدیدکنندگان وب سایت خود کمک کنید به راحتی لینک های شما را شناسایی کنند تا بتوانند با قرار دادن زیر خط و استفاده از رنگی متفاوت با بقیه متن شما، فوراً روی آنها کلیک کنند. با این حال مراقب باشید که زیاده روی نکنید. برای ساده و حرفه ای نگه داشتن کارها، فقط از یک رنگ برای لینک های خود استفاده کنید.
یک بازدیدکننده متوسط وب سایت، متون آبی خط دار را به عنوان پیوند می بیند و می فهمد که می توان روی آنها کلیک کرد. قالببندی لینکهای خود به گونهای که قبلاً آن را درک کرده باشند، منجر به یک تجربه کاربری مثبت میشود.
برای آزمایش اینکه متون های پیوندی شما چقدر موثر هستند، رنگ آنها را با بقیه محتوای خود یکسان کنید و ببینید آیا بازدیدکنندگان وب سایت شما همچنان توجه می کنند و روی آنها کلیک می کنند. هیچ طول استانداردی برای متون های پیوند شده وجود ندارد، اما آنچه مهم است این است که آنها به طور دقیق و مختصر صفحه پیوند داده شده را توصیف می کنند.
آیا تا به حال پس از باز کردن یک صفحه وب با پیام خسته کننده “خطا، یافت نشد” مواجه شده اید؟ بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز از دیدن آن خوششان نمیآید. رفع خطاهای 404 روشی موثر برای ارائه یک تجربه کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان وب سایت است، بنابراین مطمئن شوید که هر یک از صفحات وب شما همیشه فعال است.
منوی همبرگر یک عنصر ناوبری محبوب است که در منوی کناری یک وب سایت یا برنامه باز می شود. تا زمانی که بازدید کننده مکان نما خود را روی دکمه منو بیاورد پنهان می ماند. منوهای همبرگر روشی منحصر به فرد و جذاب برای جلب توجه بازدیدکنندگان شما برای مدت زمان طولانی ارائه می دهد و در نتیجه به بهبود تجربه آنها در وب سایت شما کمک می کند.
گرایش های طراحی و توسعه وب می آیند و می روند. اما نیاز بازدیدکنندگان وب سایت شما برای یافتن آسان و سریع آنچه که به دنبال آن هستند ثابت می ماند. آنقدر این کارها را انجام دهید و بازبینی کنید تا مطمئن شوید وب سایت شما این نیاز خاص را برآورده می کند و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد.