داشتن وب سایت تاییدی ضمنی بر قانونی و واقعی بودن کسب و کار شماست و نشان می دهد که جنبه های مختلف کسب و کارتان اهمیت دارد.
وب سایت به شما فرصت می دهد تاثیر اولیه خوبی روی مخاطبان تان بگذارید.
اکثر مشتریان قبل از خرید، از وب سایت کسب و کار مورد نظر بازدید می کنند.
بعضی از کسب و کارها برای آنلاین شدن مردد هستند چون احساس می کنند به اندازه کافی از فناوری آگاه نیستند و نمی دانند چگونه یک وب سایت را مدیریت کنند.
داشتن یک وب سایت اعتبار شما را افزایش می دهد. همین طور وب سایت کمک می کند از رقبا متمایز شوید. اهمیت آن وقتی بیشتر می شود که بدون داشتن وب سایت تمایز از رقبا چالش برانگیز می شود، زیرا مردم نمی توانند به راحتی اطلاعات قابل اعتماد پیدا کنند.
یک وب سایت نشان می دهد که شما چه کسی هستید و به عنوان یک برند کجا هستید. همچنین این تصور را به مشتریان بالقوه می دهد که شما به خوبی تثبیت شده اید و در عین حال احساس امنیت را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. حتی اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، باز هم داشتن یک وب سایت حیاتی است تا مشتریان بالقوه بتوانند به راحتی بفهمند شما کجا هستید، چه چیزی ارائه می دهید و چگونه می توانند با شما تماس بگیرند.
نشان دادن نام تجاری خود به مشتریان احتمالی.
با مشخص کردن واضح اینکه چه کسی هستید، چه چیزی را نمایندگی می کنید و چه چیزی را مطرح می کنید شانس خرید مشتریان از شما افزایش می یابد.
وقتی مردم شما را به طور آنلاین پیدا کردند، به محصول یا خدمات شما علاقمند شدند و خواستند بیشتر بدانند به لطف اطلاعات موجود در وب سایت شما می دانند چگونه با شما تماس بگیرند.
هزینه های وب سایت، ممکن است برای کسب و کارها نگران کننده باشند.
با وجود اینکه وب سایت هزینه دارد اما در صورت استفاده صحیح بازگشت سرمایه مثبتی دارد.
در خیلی از کسب و کارها مشتری ها تماس می گیرند و سوالات ساده ای در باره مکان، ساعات کار و… می پرسند.
اگر تماسی از دست برود مشتری ناراضی می شود.
هم چنین تماس ها باعث می شوند حواس کارمندان شما از تمرکز بر مهم ترین بخش های کسب و کار منحرف شود.
یک وب سایت می تواند با کاهش این تماس ها بهره وری داخلی را افزایش دهد و در عین حال به مشتریان کمک کند تا اطلاعات مفیدی بدون نیاز به تماس، به دست آورند.
در نتیجه کسب و کار شما احساس رضایت بیشتری به مخاطب می دهد.
می توانید هر گونه تغییر، ارتقا و به روزرسانی در مورد سیستم ها و… به صورت آنلاین به مشتری هایتان اطلاع دهید.
این راهی است که مخاطب ها و مشتری هایتان را در مورد هر کاری که انجام می دهید به روز نگه دارید مخصوصا وقتی چیزی مربوط به آن هاست.
این احتمال فروش را افزایش می دهد.
اگر شرکتی وب سایت نداشته باشد چه سیگنالی به مشتریان بالقوه ارسال می کند؟ یک سایت عالی مترادف با حرفه ای بودن است و نشان می دهد که تجارت شما جدی است. مطالعات نشان می دهد که بین 70 تا 80 درصد از مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، درباره یک شرکت تحقیق می کنند. 97 درصد از مصرف کنندگان برای یافتن یک کسب و کار محلی آنلاین می شوند. بدون وبسایت، دانستن وجود شما برای مصرفکنندگان دشوار میشود.
رفتار مصرف کننده در طول زمان برای هماهنگی با فناوری های در حال تحول تغییر کرده است. حالا مشتریان شما انتظار دارند وب سایت داشته باشید و هر چه جوانتر باشند این انتظار بیشتر است. وب سایتی که به نیازها سوالات و دغدغه های کاربران پاسخ دهد.
اگر وب سایت ندارید، مشتریان امروزی و بیصبر دیجیتالی ممکن است به جای دیگری نگاه کنند. افراد بین کسب و کاری که فقط فیزیکی است و کسب و کارهایی که حضور آنلاین هم دارند، دومی را ترجیح می دهند.
رفتار مشتری بیشتر براساس انچه دیگران در مورد کسب و کار شما می گویند شکل می گیرد. با داشتن وب سایت می توانید رضایت مندی مشتری هایتان را در وب سایت خود منشر کنید و به دیگران هم نشان دهید.
در حالیکه کنترل چیزی که مردم در مورد شما می گویند سخت است می توانید با نوشتن داستان خود در وب سایت تان بر درک برند و کسب و کار خود تاثیر بگذارید.
بازاریابی و نام تجاری منحصراً برای کمک به برقراری ارتباط با شما و آنچه که هستید مورد استفاده قرار می گیرد، یک وب سایت پلت فرمی عالی برای بیان نام تجاری شما و ارائه نمایش مثبت به آن است. شما می توانید از طریق تبلیغات و سایر بازاریابی ها ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. همچنین با مشتریان خود در پلتفرمی که کنترل می کنید ارتباط برقرار کنید. شما به راحتی می توانید اخبار، پیشنهادات را به نمایش بگذارید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بازدیدکنندگان از آنچه در کسب و کار شما اتفاق می افتد آگاه شوند.
روزانه بیشتر 5 میلیارد جستجو در گوگل اتفاق می افتد یعنی وب سایت شما می تواند 5میلیارد بازدید کننده بالقوه داشته باشد.
وب سایت پلت فرم شما برای پاسخ به تمام سوالات اساسی مشتریان بالقوه شما در مورد برند و کسب و کار شماست. وقتی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند به دنبال پاسخ به سوالات اساسی مانند کاری که شما انجام می دهید، محصولات یا راه حل های شما، موقعیت مکانی شما، جزییات تماس و… هستند.
وقتی که از همه این موارد راضی شدند تصمیم می گیرند که پیگیری کنند یا نه. یادتان باشد وقتی این اطلاعات را ارائه می کنید آن را ساده و کوتاه نگه دارید. زیرا مصرف کنندگان امروزی انتظار رضایت فوری را دارند.
اگر وب سایت ندارید به مشتری هایتان دلیل می دهید که از رقبای تان خرید کنند. مصرف کنندگان معمولاً سفر خرید خود را با تحقیق و توصیه های مشتریان قبلی و ارتباطات شبکه های اجتماعی آغاز می کنند. بررسیها نشان میدهد که وقتی مصرفکننده نیاز یا خواسته ای دارد، شروع به تحقیق میکند و ۷۲ درصد از آنها برای یافتن مطالب آموزشی، نظرات و توصیهها به اینترنت مراجعه می کنند. بنابراین اگر نتوانید حضور آنلاین داشته باشید، به خریداران دلیلی برای خرید از برند دیگری میدهید.
هیچ کس نمی خواهد ساعت 3 صبح کار کند، اما برخی از مردم دوست دارند در آن زمان خرید کنند. داشتن یک وب سایت تجاری یا فروشگاهی به این معنی است که می توانید محصولات را همیشه بفروشید -نه فقط بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر. یک فروشگاه آنلاین می تواند به معنای افزایش فروش باشد، به خصوص زمانی که مشتریان بیشتری را در نظر بگیرید که محدودیت جغرافیایی ندارند. وب سایت شما همچنین از کمپین های بازاریابی، خدمات مشتری، ایجاد ارتباط با مشتری، شناخت برند و تقریباً هر عنصر دیگری از جریان درآمد پشتیبانی می کند. ترکیب وب سایت با ابزارهای بازاریابی، مانند بازاریابی ایمیلی، به شما کمک می کند تا به مشتریان جدید دست پیدا کنید و کسب و کارتان را در فضاهای بیشتری تکرار کنید.
داشتن یک وب سایت به این معنی است که محتوای شما در هر زمانی در طول شبانه روز به راحتی در دسترس کاربران قرار می گیرد. به عبارتی شما همیشه با کاربران خود در تعامل هستید.
شاید بیشترین اهمیت داشتن وب سایت این باشد که؛
می توان تاکید کرد که یک وب سایت اولین تعامل مخاطبان هدف شما با برند و کسب و کار شماست.
می توانید گواهینامه ها، مجوزها، جایزه ها و… و ویژگی های خاص خود را در سایت تان ارائه دهید.
شاید حالا سوال دیگر این نباشد که آیا من برای کسب و کار خود به وب سایت نیاز دارم یا نه بلکه سوال این است که آیا می توانم بدون داشتن وب سایت به حضور و موفقیت خود ادامه دهم؟!
وب سایت شما چهره کسب و کار شماست.
حتی اگر کسب و کار شما جدید است و باید هزینه ها را کاهش دهید، باز هم باید یک وب سایت کاملاً کارآمد داشته باشید. ایجاد یک سایت گران نیست اما نداشتن آن ممکن است گران باشد.
ما در داده بنیان چیستا از پیدا کردن نام دامنه مناسب برای وب سایت تان گرفته، تا خدمات هاست و طراحی و پشتیبانی در کنار شما هستیم. در واقع تمام مسئولیت های فنی را بر عهده می گیریم تا با آرامش به رشد کسب و کارتان فکر کنید.
مقالات پیشنهادی:
مزایای داشتن وب سایت برای کسب و کار شما
می توانید از اینجا پلن های طراحی سایت را ببینید.
پیشنهاد می کنیم مقاله وب سایت یا اینستاگرام داده بنیان چیستا را بخوانید تا با اطمینان مسیر طراحی سایت کسب وکارتان را آغاز کنید.
می توانید برای طراحی وب سایت شرکت تان به ما اعتماد کنید. داده بنیان چیستا وب سایت شرکتی شما را عرض 10 روز تجویل می دهد و با سرعت بیشتری می توانید در فضای آنلاین حضور داشته باشید.