انتخاب نام دامنه برای داشتن یک وب سایت موفق که منجر به تبدیل و فروش شود ضروری است.
این نکات راهنمایی تان می کند نام دامنه مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید.
می تواند نام شرکت با نام دامنه تفاوت داشته باشد.
بودن کلمات کلیدی در نام دامنه باعث می شود احتمالا نرخ تبدیل بالاتر برود.
به نظر می رسد کاربران وقتی نام دامنه را که کلمات کلیدی دارد در نتایج جستجو می بیند با خودشان می گویند این همان چیزی است که می خواهم.
کلمات کلیدی در نام دامنه به بازدید کننده می گویند که این کار تخصص شماست.
کلمات کلیدی در نام دامنه این مفهوم را می رسانند که سایت آنها نه تنها آنچه را که آنها می خواهند دارد بلکه در واقع در آن تخصص دارد.
همین طوریک جورهایی رتبه بندی بالقوه در نظر گرفته می شود.
سعی کنید نام دامنه بیشتر از 3 کلمه نشود البته ترجیح با دو کلمه ای هاست.
هنگام انتخاب یک نام دامنه معنی دار ممکن است مفید باشد که در مورد ویژگی هایی که می خواهید سایت شما با آنها مرتبط باشد فکر کنید. بنابراین فقط کلمات آن احساسات یا ویژگی هایی را که می خواهید بازدید کننده احساس کند یادداشت کنید.
یا ممکن است بخواهید سایت شما با یک مکان مرتبط باشد(کوه، کافه و…)
کلمات کلیدی در نام دامنه ها برای رتبه بندی آنقدر مهم نیستند که به استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه با خط تیره متوسل شوید. این باعث می شود که سایت نتقص و اسپم به نظر برسد. هم چنین استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه هیچ مزیت رتبه بندی ندارد(از نظر الگوریتم های گوگل)
مردم ممکن است نام دامنه شما را به روش های مختلف اشتباه به خاطر بسپارند بنابراین سعی کنید آن را پیش بینی کنید و انواع نام دامنه را ثبت کنید و سپس آنها را به دامنه صحیح هدایت کنید.
آخرین مزیت ثبت انواع نام دامنه هم این است که یک اقدام دفاعی پیشگیرانه است که رقبای آینده را از ثبت یک نوع نام دامنه شما جلوگیری می کند.
ثبت دامنه دفاعی ثبت دامنه هایی است که رقیب ممکن است در آینده ثبت کند. هم چنین ثبت با پسوندهای متفاوت مثلا هم ir و هم com
البته خوبیهای دیگر هم دارد مثلا وقتی یکی از دامنه ها در حال تعمیر است موقتا به دیگری ریدایرک می دهید.
دامنه هایی هستند که مختص یک کشور هستند. بازدید کنندگان سایت به دامنه هایی که متعلق به کشورشان باشد تمایل نشان می دهند. دامنه های کشوری در آن کشور نرخ تبدیل بالاتری دارند.
صاحبان بعضی از دامنه ها پس از جریمه شدن توسط گوگل اجازه می دهند تاریخ آن دامنه منقضی شود و پس از انقضا دوباره ثبت می کنند.
اگر دامنه ای قبلا ثبت شده و بنا به جرایمی که مرتکب شده گوگل آن را جریمه کرده، رتبه بندی برای آن دامنه تقریبا غیر ممکن است.
تا جایی که می دانیم گوگل راهی برای حذف جریمه قدیمی از دامنه ای که سال ها قبل دریافت کرده ارائه نمی دهد.
قبل از ثبت نام دامنه به Archive.org مراجعه کنید و ببینید که ایا نام دامنه تا کنون ثبت شده است یا خیر.
امیدواریم این نکات به افزایش احتمال موفقیت شما کمک کند.
مطالعه مقاله زیر هم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام دامنه پیشنهاد می شود: