صاحبان سایت ها برای بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان مزیت رقابتی دارند که ترجیح می دهند کالاها و خدمات را به صورت آنلاین خریداری کنند. با این حال، با اشباع بیش از حد بازارهای آنلاین، متمایز کردن وب سایت از رقبا و افزایش ترافیک آن می تواند چالش برانگیز باشد.
در واقع، 63 درصد از شرکت ها ترافیک و تولید سرنخ را چالش برانگیزترین جنبه اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین می دانند. 40٪ گفتند که کسب بازگشت سرمایه (ROI) فعالیت های بازاریابی آنها دومین بخش چالش برانگیز است، در حالی که 28٪ گفتند که تامین بودجه کافی سومین بخش است.
این هفت مرحله را دنبال کنید تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید و رقابت کسب و کار خود را افزایش دهید.
ایجاد پست های وبلاگ با کیفیت و مرتبط به طور مداوم ترافیک را به وب سایت و فروشگاه های آنلاین هدایت می کند. در حالی که 92٪ از بازاریابان محتوا معتقدند که یک سایت وبلاگ یک دارایی دیجیتال با ارزش برای موفقیت کمپین های آنها است، تنها 50٪ از آنها یک استراتژی محتوای خوب برای وب سایت های مربوطه خود دارند.
مشتریان به دنبال چیزی بیش از یک وب سایت برای خرید محصول یا خدمات عالی هستند. آنها به دنبال یک ارتباط واقعی با برند شما هستند. آنها اطلاعات دقیق و مفید می خواهند. این کار باعث می شود که وبلاگ نویسی روش موثر دیگری برای جذب مشتریان باشد. سرمایه گذاری روی استراتژی محتوا و یک سایت وبلاگی با طراحی خوب به آنها دلیلی می دهد که بارها و بارها از سایت شما بازدید کنند.
نوشتن راهنماها و آموزشها، بررسیهای محصول، و اخبار مرتبط با صنعت را در میان سایر اشکال آموزنده و جذاب محتوایی که مشتریان هدف شما میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند، در نظر بگیرید. مردم از محتوایی که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، قدردانی می کنند، به خصوص اگر این موضوع مربوط به تصمیمات خرید آنها باشد. در واقع، 84 درصد از هزاره ها نشان دادند که محتوای تولید شده توسط کاربر تا حدودی بر آنچه در نهایت خرید می کنند، تأثیر می گذارد.
اگر قصد دارید بازاریابی محتوا را به برنامه کلی بازاریابی دیجیتال خود اضافه کنید تا ترافیک وب سایت تان را افزایش دهید، باید بدانید که بهینه سازی موتور جستجو(SEO) چه نقش مهمی در کمک به شما برای دستیابی به این هدف ایفا می کند.
سئو توسط بازاریابان برای تقویت حضور آنلاین وب سایت های خود با رتبه بندی در بالای نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود. این افزایش دید منجر به شانس بیشتری برای یافتن وب سایت آنها توسط مشتریان هدف می شود، همچنین فرصت آنها را برای افزایش ترافیک و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می دهد.
چیزهای زیادی در یک کمپین سئوی موفق انجام می شود، اما به درستی رعایت اصول اولیه شروع خوبی به شما می دهد. از آنجا، میتوانید تصمیم بگیرید که آیا خدمات یک حرفهای را استخدام کنید یا خودتان همه چیز را حل کنید.
یکی دیگر از راههای موثر برای افزایش ترافیک سایت، از طریق تاکتیکهای تبلیغات آنلاین، مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا بازاریابی موتورهای جستجو است. مشابه ، PPC سئو می تواند به شما کمک کند به مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که از طریق گوگل ارائه می دهید دسترسی پیدا کنید. با این حال، تبلیغات مقداری هزینه برای شما خواهد داشت، اگرچه این به شما بستگی دارد که چقدر بودجه برای آن اختصاص دهید.
خرید تبلیغات یکی از بهترین تاکتیک ها برای جذب مشتریان بالقوه برای رفتن به وب سایت و افزایش نرخ تبدیل است. با این حال، خدمات PPC و Adwords یک مهره سخت هستند. قیمت پیشنهادی برای این تبلیغات برای صاحبان تجارت الکترونیکی کوچکتر می تواند کمی زیاد باشد و تلاش برای رقابت با وب سایت هایی که بودجه تبلیغاتی بیشتری دارند می تواند دشوار باشد. اما چند کار وجود دارد که میتوانید انجام دهید:
پلتفرم های رسانه های اجتماعی از افزایش مصرف ویدیو استفاده می کنند. اگرچه این ممکن است برخی از کاربران را ناامید کند، اما می تواند به خرده فروشان کمک کند تا خودشان را بهتر معرفی کنند. در زیر برخی از دلایلی وجود دارد که چرا باید تبلیغات ویدیویی را به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغات آنلاین خود در نظر بگیرید:
یکی از جدیدترین راهها برای افزایش ترافیک وب سایت تان، Google Shopping به شما امکان میدهد اطلاعات غنی از محصول را برای تبلیغات خود ایجاد کنید، مانند عکس محصول، قیمت و نام فروشگاه. همچنین می توانید تصاویر محصولاتی را که مشتریان شما در جستجوی آن هستند مشاهده کنید، قیمت ها را بین چندین خرده فروش مقایسه کنید، نتایج جستجو را فیلتر کنید و حتی پیشنهادهای قابل قبولی را تعیین کنید.
اگر تبلیغات آنلاین فراتر از بودجه شما باشد، Pinterest یک جایگزین مقرون به صرفه ارائه می دهد. ویژگی پین قابل خرید آن به کاربران امکان می دهد محصولات را جستجو کرده و مستقیماً از پلتفرم خریداری کنند.
خبر خوب این است که پین های قابل خرید به صورت رایگان در دسترس خرده فروشان آنلاین است و نتایج امیدوارکننده ای را ارائه می دهد. 87 درصد از کاربران در پینترست محصولاتی را خریداری کردهاند که فروشندگان آنها را پین کردهاند و کسانی که در «پین کردن» فعال هستند، 9 درصد سود بیشتری نسبت به پینکنندههای غیرفعال دارند.
مشتریان میخواهند اولین اطلاعات را در مورد چیزهای جدید دریافت کنند. به همین دلیل است که به اصطلاح «اقتصاد تجربه» با سرعتی سریع در حال رشد است. زمانی بین سالهای 2014 تا 2016، هزینههای شخصی برای تجربههایی مانند رویدادها چهار برابر بیشتر از هزینههای شخصی برای محصولات و خدمات افزایش یافت. اما حتی اگر محصول شما در دسته «کالاها» قرار گیرد، باز هم میتوانید مشتریان تجربهمحور خود را با ایجاد تجربههای خرید جدید و هیجانانگیز برای آنها جذب کنید.
همه پیشنهادات خود را برجسته کنید. آنها را در تبلیغات آنلاین، پست های رسانه های اجتماعی یا در عنوان وب سایت خود قرار دهید. پیشنهادات خود را با نسخهای که باعث ایجاد حس فوریت در مشتریانتان میشود جذابتر کنید:
این عبارات جذاب در جذب مشتریان جدید و فعلی برای خرید در حال حاضر موثر هستند. علاوه بر این، توصیه می کنیم از یک فراخوان برای اقدام مبتنی بر مزیت استفاده کنید، مانند:
هنگام ایجاد CTAهای مبتنی بر مزایا، بهتر است بر روی آنچه مشتریان شما با پذیرش پیشنهادات شما (به عنوان مثال، پس انداز یا تخفیف) به دست می آورند، تمرکز کنید و سپس آن را به وضوح به آنها بگویید.
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که خرده فروشان آنلاین مرتکب می شوند این است که آنقدر روی دستیابی به مشتریان بالقوه تمرکز می کنند که فراموش می کنند مشتریان فعلی خود را خوشحال کنند.
یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق به شما کمک می کند تا با یک سنگ به دو پرنده ضربه بزنید. این به شما امکان می دهد مشتریان جدید را هدف قرار دهید و مشتریان فعلی خود را درگیر نگه دارید، از جمله آنهایی که سبد خرید خود را در مرحله ای از فرآیند پرداخت رها کرده اند.
برای تشویق بازدیدکنندگان سایت خود به ثبت نام در خبرنامه، یک نسخه جذاب بسازید، سپس از یک ابزار بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا آنها را از کمپین های تبلیغاتی جاری خود مطلع کنید. این ابزار همچنین در ترغیب مشتریان فعلی شما برای بازگشت به سایت و تکمیل هرگونه تراکنش معلق مفید است.
81 درصد از خریداران آنلاین می گویند که توصیه شخصی که می شناسند بر تصمیمات خرید آنها تأثیر زیادی می گذارد. به همین دلیل است که بازاریابان آنلاین از برنامه های ارجاع به دلیل اثربخشی آنها در جذب مشتریان بالقوه و جذب مشتریان فعلی خود استفاده می کنند.
ظاهراً، مشتریان جدیدی که از طریق ارجاع به دست میآیند، ارزش مادام العمری دارند که 25 درصد بیشتر از سایر مشتریان است.
مهمتر از همه، فراموش نکنید که به هر مشتری و دنبال کننده ای که فروشگاه شما را به مخاطبین خود ارجاع داده است، جایزه بدهید. میتوانید به آنها تخفیفها، هزینههای رایگان، اعتباری که میتوانند برای خرید بعدی خود خرج کنند، یا حمل و نقل رایگان برای تراکنشهای آینده به آنها بدهید.
پیشنهادهای ما:
مهم ترین دلایل کاهش ترافیک وب سایت تان را بدانید
چرا افزایش ترافیک سایت تان تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما نداشته