برای مبتدیان، در اینجا اطلاعات ساده ای وجود دارد. نکات ضروری سئو، معنای آنها و نحوه شروع با این پرایمر 7 مرحله ای سئو را بیاموزید.
برای بسیاری از شرکت ها، وب سایت آنها می تواند بزرگترین دارایی برند آنها باشد، به همین دلیل است که نیاز به نشان دادن قدرت، اعتماد و تخصص دارد. بهینه سازی وب سایت شما برای رفع نیازهای مشتری و نمایش این ویژگی ها، فرآیند اساسی سئو را تشکیل می دهد. با این حال، قبل از اینکه در مورد سئوی دقیق جستجو کنیم، من همیشه به مشتریانم توصیه میکنم تحلیل عمیقی از روابط مشتری و مشتری خود انجام دهند.
سه روش پیشنهاد می شود:
درک و عمل به این داده ها، شما را در اولین قدم برای انجام یک کمپین سئوی مناسب قرار می دهد. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید روند سئو را تعریف کنیم، چه استراتژی هایی را باید اتخاذ کنیم و چگونه می تواند به حضور آنلاین شما کمک کند.
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینهسازی یک وبسایت برای جذب هرچه بیشتر ترافیک وب سایت ارگانیک از طریق موتورهای جستجو و تبدیل آن ترافیک به نتایج تجاری قابل اندازهگیری است.
به عبارت ساده، سئو فرآیندی است که در آن سعی میکنید افراد را هر زمان که درخواست جستجو را در موتور جستجو تایپ میکنند به وبسایت شما هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر در گوگل تایپ کنید [بازاریابی محتوا چیست]، حدود یک میلیون وب سایت وجود دارند که به طور هدفمند محتوایی را برای آن عبارت کلیدی بهینه کرده اند تا شما روی وب سایت آنها کلیک کنید.
هنگامی که روی آن وب سایت کلیک کردید، اطراف را مرور می کنید، با برند آنها آشنا می شوید و برای خبرنامه آنها ثبت نام می کنید. به اندازه کافی ساده است، اما سئو همچنین شامل بسیاری از اصطلاحات و استراتژی های ظریف است که درک آنها در ابتدا دشوار است. برای ساده تر کردن کار، تصمیم گرفتم چند اصطلاح را تعریف کنم که ممکن است در این آموزش استفاده کنم.
این سوال پیش می آید که چرا سئو اینقدر مهم است؟ کسانی وجود دارند که سئو را نمی شناسند یا آن را ضروری نمیدانند. اگر سئو به درستی انجام شود، هدیه ای است که به حیات کسب و کار شما کمک می کند. در مورد آن مانند سود مرکب در سرمایه گذاری فکر کنید.
هزینه کم، ROI بالا: در حالی که تبلیغات برای کلیکهای کوتاهمدت عالی است، پس از اینکه شیر آب ضرب المثل را ببندید، سرنخها ناپدید میشوند. از سوی دیگر، سئو یک سرمایهگذاری بلندمدت است که میتواند ارزش برند شما را تقویت کند و در درازمدت ROI بالاتری را ارائه دهد – اگر به درستی انجام شود.
نرخ کلیک بالاتر (CTR): هر چه محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، احتمال اعتماد و کلیک افراد روی صفحه وب شما بیشتر می شود. افزایش آگاهی از برند: جذب املاک و مستغلات SERP اضافی به قرار دادن نام تجاری شما در مقابل چشم های بیشتر کمک می کند.
در طول سفر خریدار به نقاط تماس بیشتری برسید: بیش از 50٪ خریداران قبل از خرید تحقیق می کنند، بنابراین ایجاد محتوای اضافی می تواند نقطه تماس دیگری برای پرورش سرنخ ها در قیف فروش شما فراهم کند. ترافیک پایدار بیشتر: یک وبلاگ با رتبه بالا می تواند ترافیک بیشتری را با هزینه کم و بدون هزینه در مقابل یک کمپین PPC چند هزار دلاری جذب کند. سرنخهای واجد شرایط بیشتر: ارائه محتوای سطح بالا میتواند به برآورده کردن هدف کاربر و ایجاد اعتماد بیشتر با مشتریان کمک کند، و باعث میشود آنها برای تصمیمگیری یا اطلاعات خرید آتی به برند شما مراجعه کنند.
با در نظر گرفتن این مزایا، کلید سئو اکنون درک تمام پیچیدگی های کوچک آن و یادگیری نحوه انجام درست آن است.
متأسفانه، اگر وب سایت شما دارای یک خطای فنی قابل توجه باشد که از رتبه بندی بالا جلوگیری می کند، همه چیزهایی که می خواهم در مورد آن صحبت کنم کاملاً بی فایده است. من شرکتهای بیشماری را دیدهام که قطعات باشکوهی از محتوای طولانی ایجاد میکنند تا به دلیل سرعت صفحه یا مشکلات نمایهسازی با مشکل مواجه شوند.
گوگل برای سئوی فنی ارزش قائل است زیرا سئوی فنی تاثیر عمده ای بر تجربه کاربر دارد. به عنوان مثال، اگر صفحه وب شما به کندی بارگیری می شود و کاربران تمایل به پرش دارند، گوگل بر اساس این اطلاعات تنظیم می کند.
برای تقویت این موضوع، گوگل از پروژه Core Web Vitals خود در سال 2020 پرده برداری کرد.
Core Web Vitals خطوط پایه را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا بتوانند یک UX جامد ایجاد کنند. گزارش Chrome UX (فقط کاربران Chrome) به شما امکان میدهد تا وبسایت خود را برای این موارد حیاتی آزمایش کنید تا ببینید آیا تغییرات لازم است یا خیر.
به دنبال میزبانی با سرور نزدیک به شما، برنامه های میزبانی که می تواند با وب سایت شما مقیاس پذیر باشد و سایر عوامل ضروری مانند پشتیبان گیری از داده ها و گواهینامه SSL باشید. سیستم های مدیریت محتوا (CMS): ایجاد صفحات وب در یک CMS مانند وردپرس، به روز رسانی وب سایت های خود را بدون یادگیری کدنویسی برای توسعه دهندگان و بازاریابان بسیار آسان می کند. به علاوه، ابزارهایی مانند وردپرس دارای پلاگین هایی هستند که به بهبود وب سایت شما بدون هیچ کار باطنی کمک می کنند.
ایجاد یک ساختار URL مناسب سئو برای فهرست بندی مهم است. زیر ساده ترین و ایده آل ترین ساختار URL را نشان می دهد: https://domain.com/subdomain/pagetitle. خزیدن و نمایه سازی: خطاهای خزیدن و نمایه سازی ناشی از پیکربندی نادرست تم یا برچسب robots.txt از کشف وب سایت شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کند.
ارسال نقشه سایت XML با همه URL های موجود راهی عالی برای کمک به صفحات شما ایندکس مناسب و سریع خزیدن است.
سرعت صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی است. برخی از نکات برای بهبود سرعت صفحه عبارتند از فشرده سازی تصاویر، استفاده از فرمت های نسل بعدی، محدود کردن جاوا اسکریپت و محدود کردن تغییر مسیرها.
دومین سرعت صفحه از نظر اهمیت، پاسخگویی موبایل است. ایجاد یک وب سایت پاسخگو برای موبایل به سایت شما اجازه می دهد تا به درستی رندر شود و به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری شود.
هر گونه محتوای تکراری که رتبه بندی کلمات کلیدی شما را آدمخوار می کند حذف کنید. درج یک برچسب متعارف در محتوای اصلی می تواند به کاهش خطاهای محتوای تکراری کمک کند.
مطمئن شوید که وب سایت شما با گواهی لایه سوکت های امن (SSL) بهینه شده است تا از کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند محافظت شود. کروم به کاربرانی که از وبسایتی بدون گواهی SSL بازدید میکنند، هشداری میدهد که تمام ترافیک شما را از بین میبرد.
تغییر مسیر محتوای قدیمی یا تکراری با ریدایرکت های 301 یک راه عالی برای انتقال ارزش لینک موجود به یک صفحه جدید است تا به رتبه بالاتر کمک کند.
خطاهای 4xx، مانند خطاهای 404، نشان میدهند که چیزی در صفحه وب شما خراب است و باید برای کمک به رتبهبندی مجدد آن برطرف شود.
لیستی از مشکلاتی که با وب سایت خود دارید را یادداشت کنید و قبل از شروع انتشار محتوا یا تحقیق در مورد کلمات کلیدی، با یک توسعه دهنده برای حل آنها همکاری کنید.
برای تفکیک بیشتر عوامل فنی سئو، سئوی فنی پیشرفته: راهنمای کامل را بخوانید.
هنگامی که پایه فنی خود را بیخطا کردید، وقت آن است که وارد جنبههای دقیقتر سئو شوید: کشف کلمات کلیدی.
کلمات کلیدی کوتاه (1-3 کلمه) با منطبق گسترده هستند که به مهم ترین خدمات، محصولات یا موضوعات شما مربوط می شوند. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت یک وب سایت برای یک آژانس سئو هستید، کلمات کلیدی اولیه شما ممکن است شامل «خدمات سئو» یا «استراتژیست بازاریابی ورودی» باشد.
کلمات کلیدی دم بلند کلمات کلیدی طولانی تر (بیش از 3 کلمه) هستند که به پرس و جوهای خاص مربوط می شوند. به عنوان مثال، «بازاریابی محتوا چیست» یا «عروسک شخصیت های کارتونی» نمونههای عالی از کلمات کلیدی دم بلند هستند.
پیمایش سطح بالای شما شامل کلمات کلیدی اولیه مرتبط با موضوعات، خدمات یا خطوط محصول گسترده خواهد بود.
از سوی دیگر، کلمات کلیدی دم بلند برای پستهای وبلاگ همیشه سبز آموزنده یا اشکال مختلف محتوایی که مستقیماً هدف کاربر را جذب میکنند، استفاده میشود.
به طور کلی، بسیاری از کسب و کارهای کوچک دوست دارند برای خدمات تخصصی بیشتر بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنند زیرا رقابت کمتری دارند. همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که صفحات ستونی جداگانه پیرامون کلمات کلیدی اولیه در وب سایت خود ایجاد کنید تا به آنها کمک کنید در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. به عنوان مثال، داشتن یک صفحه موضوعی گسترده مرتبط با سئوی موبایل، به اندازه یک پست همیشه سبز که در مورد سئوی موبایل بحث می کند، رتبه بالایی ندارد. باز هم، ژورنال موتورهای جستجو نمونه عالی دیگری از صفحه ستونی با استفاده از کلمه کلیدی seed و صفحات پشتیبانی که موضوعات فرعی برگرفته از کلمات کلیدی دم بلند را مورد بحث قرار می دهد ارائه می دهد.
بعد، ما باید جستجوی کلمه کلیدی خود را برای هدف کاربر فیلتر کنیم.
برای توسعه کلمات کلیدی تجاری برای صفحات خدمات/محصول سطح بالا و صفحات محصول جداگانه، توصیه میکنم از برنامهریز کلمات کلیدی رایگان Google Ads استفاده کنید. برای شروع، یک کلمه کلیدی seed مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید.
برنامهریز کلمات کلیدی گوگل حتی ایدههای بیشتری را برای جستجوهای طولانی ارائه میکند و میتوانید کلمات کلیدی را بر اساس رقابت و سایر عوامل جدا کنید.
در مرحله بعد، کلمات کلیدی طولانی را با عبارات سوال جستجو می کنیم. عبارات سؤالی به ما امکان می دهند مستقیماً به سؤالات کاربر پاسخ دهیم، رقابت جستجوی کمتری داشته باشیم و از آنها برای ایجاد صفحات پشتیبانی برای ستون های خود استفاده کنیم. میتوانید جستجوهای کلیدواژه خود را در Keyword Planner با گنجاندن «چه»، «چرا»، «زمان» و «چگونه» در جستجوی خود فیلتر کنید، یا از ابزاری مانند Semrush استفاده کنید که کار را برای شما انجام میدهد.
ابزاری مانند Semrush یا Ahrefs توصیه می شود که به شما امکان می دهد لیست کلمات کلیدی و ایده های موضوعی را با استفاده از کلمات کلیدی طولانی مرتبط ایجاد کنید. حتی می توانید کلمات کلیدی را بر اساس سختی، حجم و هدف فیلتر کنید.
علاوه بر این، ابزارهایی مانند AnswerthePublic برای یافتن عبارات سؤال اضافی عالی هستند.
Google Trends، Semrush و Ahrefs همچنین ابزارهایی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد موضوعات و کلمات کلیدی پرطرفدار در صنعت خود را برای ایده های جدید مشاهده کنید.
در نهایت، اگر به دنبال فهرستی از کلمات کلیدی یا موضوعات هستید و نمیدانید از کجا شروع کنید، نگاهی به آنچه رقبای شما انجام میدهند، بیاندازید.
ابزارهایی مانند Semrush و Ahrefs به شما نشان میدهند که بزرگترین رقبای آنلاین شما چه کسانی هستند و به شما امکان میدهند کشف کنید کدام کلمات کلیدی و صفحات بیشترین ترافیک را به دامنه رقبا هدایت میکنند.
از کلمات کلیدی و ایده های محتوا الهام بگیرید تا وب سایت خود را بر اساس اینکه کدام اشکال محتوا بالاترین رتبه را برای رقبای شما دارند، بهینه کنید. هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی را در یک صفحهگسترده جمعآوری کردید، کلمات کلیدی اولیه خود را با URLهای ناوبری برتر خود مطابقت دهید و از کلمات کلیدی طولانی برای ایجاد موضوعات برای تقویم محتوای خود استفاده کنید.
ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوا از تحقیقات کلمات کلیدی به شما این امکان را میدهد که قدرت را در مورد موضوعات توسعه دهید و هدف کاربران را در قیف فروش خود برآورده کنید.
ایجاد محتوای سطح بالا همچنین به شما یا کسبوکارتان کمک میکند تا در زمینههای مربوطه خود رهبر فکری شوید. به عنوان مثال، نیل پاتل، برایان دین و چندین نفر دیگر از محتوا برای تبلیغ برندهای شخصی و حرفه ای خود در صدر صنعت ما استفاده کرده اند.
اول از همه، آیا محتوای شما با هدف کاربر مطابقت دارد؟ آیا تا حد امکان به بسیاری از سؤالات پاسخ می دهد و پاسخ قانع کننده ای ارائه می دهد؟
طبق تحقیقات HubSpot، طول وبلاگ ایده آل بین 2100 تا 2400 کلمه است. آیا به این معنی است که یک وبلاگ دستور پخت کوتاه باید بیش از 2000 کلمه باشد؟ نه، فقط به این معنی است که محتوای طولانیتری که هدف کاربر را برآورده میکند، عملکرد بهتری دارد و پیوندهای بیشتری را جمعآوری میکند. پیش آمده که صفحات 300 کلمه ای از صفحات 2500 کلمه ای بالاتر بوده اند، اما بسیاری از این قطعات طولانی تر با کرک ساخته شده اند. مطمئن شوید که محتوای شما ارزش و راهحلهایی برای خوانندگان ارائه میکند و طول محتوا باید از خودش مراقبت کند.
در حالی که ما تمایل داریم بر روی وبلاگ ها و محتوای نوشتاری تمرکز کنیم، بسیاری از محتواها می توانند از ویدیوها، اینفوگرافیک ها یا حتی پادکست ها بهره ببرند. همچنین میتوانید با پشتیبانی از ویدیوها در YouTube با فایلهای PDF یا وبلاگهای وبسایت اصلی خود، محتوا را ترکیب و مطابقت دهید.
محتوایی که در رتبههای بالا قرار میگیرد، چیزی منحصربهفرد برای خوانندگان ارائه میکند، خواه این تحقیق اصلی باشد یا برداشتی متفاوت از موضوعی که جرقهای برای گفتوگو ایجاد میکند.
پیوندهای درونی راهی عالی برای کمک به ایندکس شدن صفحات، به دست آوردن ارزش لینک اضافی و ارائه منبع دیگری به خوانندگان در حین خواندن محتوای شما است.
به همین ترتیب، پیوندهای خارجی اغلب توسط بسیاری نادیده گرفته می شوند، اما من معتقدم که آنها UX را بهبود می بخشند و به وب سایت شما اعتبار می بخشند. به عنوان مثال، اگر در مورد پزشکی می نویسید و به یک مجله پزشکی پیوند می دهید، به گوگل و کاربران می گوید که تحقیقات شما احتمالاً دقیق است.
محتوایی که به راحتی قابل خواندن و اسکن است، تجربه کاربری بهتر و نرخ ماندگاری بالاتری را ارائه می دهد. پیشنهاد میکنم پاراگرافها را کوتاه نگه دارید (یک تا دو جمله) و کوههای بزرگی از متن را با فاصله، تصاویر، آگهیها یا ویدیوها بشکنید.
به طور کلی، من دوست دارم پست های ستونی را با استفاده از آموزش های همیشه سبز بسازم (مانند این!) و سپس از کلمات کلیدی طولانی برای ایجاد موضوعات فرعی استفاده کنم. بنابراین، برای مثال، هر مرحله از این آموزش می تواند یک موضوع فرعی را نشان دهد، و استراتژی من می تواند از آنجا دقیق تر شود.
در مرحله بعد، باید در مورد نوشتن محتوا برای هر مرحله از قیف فروش شما بحث کنیم. در حالی که محتوای اطلاعاتی و پستهای وبلاگ برای جذب ترافیک عالی هستند، باید استراتژیهایی برای تبدیل ترافیک وب به فروش یا اشتراک پس از ورود به وبسایت خود ایجاد کنید.
در این مرحله، مردم ابتدا وب سایت شما را کشف می کنند. محتوای آگاهی ممکن است شامل وبلاگهای سنتی، پستهای مهمان، پرسش و پاسخ، جمعبندی کارشناسان، تحقیقات اصلی، انتشارات مطبوعاتی، کتابهای الکترونیکی، کتابهای واقعی یا هر چیز اطلاعاتی باشد.
در این مرحله با بازدیدکنندگان قبلی برای ایجاد علاقه در کسب و کار خود درگیر خواهید شد. برخی از محتوای مرحله بررسی شامل کتابهای الکترونیکی، کاغذهای سفید، وبینارها یا هر چیز دیگری است که ممکن است افراد را به انجام یک اقدام ترغیب کند، مانند دانلود یک PDF، اشتراک در یک خبرنامه و غیره.
در مرحله نهایی قیف فروش، یک مشتری بالقوه تصمیم می گیرد که آیا از کسب و کار شما خرید کند یا خیر. محتوای مرحله تصمیم ممکن است شامل برخی از فرمهای مشابه در بالا باشد اما در یک پیشنهاد طراحی شده برای تکمیل فروش بستهبندی شده باشد.
شما اغلب قیفهای فروش را در یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسیار پیچیدهتر از این میبینید، اما این باید یک نمای کلی از اینکه چگونه باید با استفاده از بازاریابی محتوا به استراتژی بازاریابی ورودی خود نزدیک شوید، به شما ارائه میدهد.
هنگامی که شروع به تولید محتوا و ایجاد صفحات خدمات خود می کنید، باید مطمئن شوید که محتوای شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. میدانم که چندین فاکتور رتبهبندی و سئوی فنی را مورد بحث قرار دادهایم، اما اکنون زمان آن است که به عوامل بهینهسازی درون صفحه و SERP بپردازیم.
کلمات کلیدی اصلی باید به صورت استراتژیک در عنوان، پاراگراف آغازین و سخاوتمندانه در بدنه صفحه که در آن منطقی است استفاده شوند.
از کلمات کلیدی مرتبط معنایی از طریق محتوا در مکانهای استراتژیک، مانند سرصفحهها، برای ایجاد موضوعات فرعی در مقاله خود و در بدنه محتوای خود برای رتبهبندی برای کلمات کلیدی اضافی استفاده کنید.
هدر H1 عنوان صفحه است همانطور که در سند وب فیزیکی ظاهر می شود. تگ H1 خود را با کلمه کلیدی اصلی خود بهینه کنید و اطمینان حاصل کنید که با متن مرتبط است.
تگهای هدر H2، H3، و H4 شما سرصفحههای کوچکتری در یک سند صفحه وب هستند که برای سازماندهی متن در موضوعات فرعی طراحی شدهاند. این برچسب ها را با کلمات کلیدی مرتبط معنایی و طولانی بهینه کنید.
نشانه گذاری طرحواره شکلی از ریزداده است که در کد HTML شما درج می شود تا به موتورهای جستجو کمک کند صفحه وب شما را بر اساس موضوع آن فهرست کنند. به عنوان مثال، اشکال مختلفی از نشانه گذاری طرحواره برای موضوعات، مکان ها و حتی اطلاعات تماس مختلف وجود دارد، بنابراین اگر شخصی نام و مکان شما را جستجو کند، باید آن صفحه وب ظاهر شود.
اطمینان حاصل کنید که هر صفحه وب دارای یک تماس برای اقدام (CTA) در نقطه ای است که کاربران را به انجام یک اقدام دلخواه در وب سایت شما ترغیب می کند. CTA ها می توانند شامل CTA های متنی در محتوا، دکمه های CTA یا حتی CTA های مبتنی بر تصویر باشند.
همه تصاویر باید فشرده شوند، در قالب های نسل بعدی ارائه شوند و برای متن جایگزین بهینه سازی شوند تا در جستجوی تصویر گوگل فهرست شوند.
اگر در سئوی محلی رقابت میکنید، برچسبگذاری جغرافیایی کلمات کلیدی خود با شهرها، ایالتها و مناطق خاص به رتبهبندی آن وبسایت در جستجوهای «نزدیک به من» کمک میکند. مدیران وبسایتها میتوانند برچسبهای جغرافیایی را به عناوین، اطلاعات NAP یا حتی هر تصویری که در CMS خود آپلود شده است اضافه کنند.
برچسبهای عنوان پیوند قابل کلیک روی SERP هستند و باید شامل یک کلمه کلیدی اصلی، نام تجاری شما (فقط صفحه اصلی)، کلمات دستوری و مربوط به سند صفحه وب باشد که در حال پیوند است. علاوه بر این، طول تگ های عنوان نباید بیشتر از 60 کاراکتر باشد.
توضیحات متا باید صفحه وب لینک شده را توصیف کند و شامل یک کلمه کلیدی اصلی در توضیحات و یک فراخوان برای اقدام باشد. نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد.
همه وبسایتهایی که بهعنوان یک کسبوکار فعالیت میکنند باید یک صفحه «نمایه کسبوکار Google» ایجاد کرده و آن را برای منطقه جغرافیایی مورد استفاده خود بومیسازی کنند.
شاید یکی از مهمترین استراتژیها و فاکتورهای رتبهبندی سئوی خارج از صفحه گوگل، لینکسازی همیشه گریزان باشد که در ادامه توضیح داده میشود.
لینک های ورودی هنوز یک عامل رتبه بندی قدرتمند هستند، اگرچه کیفیت لینک ها بر کمیت آنها برتری دارد.
برای شروع لینک سازی، باید یک محتوای عالی بسازید. سپس، آن را در معرض دید قرار دهید تا مردم بتوانند به آن لینک دهند. ابزارهایی مانند Semrush روند دسترسی دستی را بسیار ساده کرده اند و به شما امکان می دهند اطلاعات تماس را برای وب سایت های مورد نظر جمع آوری کنید و دسترسی دستی خود را از طریق ایمیل مدیریت کنید. حتی میتوانید کلمات کلیدی یا رقبای خاصی را برای کشف سایتها برای فرصتهای ایجاد لینک وصل کنید.
اگر ابزار بک لینک ندارید، همچنان می توانید به صورت دستی با افرادی که از اپراتورهای سایت استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، می توانید پیوندهای رقبا را با استفاده از جستجوی زیر پیدا کنید: site:www.domainname.com -domainname.com
اگر سایتی وجود دارد که میخواهید پیوند خاصی از آن داشته باشید، میتوانید یک جستجوی «site:» انجام دهید و در یک موضوع بنویسید تا ببینید آیا محتوایی در مورد آن موضوع نوشته شده است یا خیر. برای یافتن موضوعات پرطرفدار برای یافتن پیوندها، جستجوی “intitle” را انجام دهید.
اپراتورهای سایت همچنین می توانند برای یافتن صفحات منبع یا فرصت های پست مهمان برای ارتباط با آنها استفاده شوند.
در حالی که من برخی از استراتژیها را برای کمک به رتبهبندی محتوای شما و به دست آوردن برخی بک لینکها به صورت دستی مورد بحث قرار دادهام، گاهی اوقات این استراتژیها کافی نیستند. متأسفانه، سئو کاملاً رقابتی است. درعوض، ما باید روی استراتژیهای مختلف توسعهای که برای جلب توجه به وبسایتمان طراحی شدهاند نیز تمرکز کنیم.
ده ها استراتژی دیگر وجود دارد که به شما کمک می کند محتوا را تبلیغ کنید، به خصوص اگر می خواهید در رسانه های خاصی مانند TikTok، Substack، Twitter یا جاهای دیگر رتبه بندی کنید.
در نهایت، سئو بدون مشورت با تجزیه و تحلیل ما کامل نمی شود. مهمترین ابزارهای تجزیه و تحلیلی که من برای هر کسب و کاری توصیه می شود، گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل و یک ابزار تحقیقاتی رقابتی مانند Semrush هستند.
اول، من دوست دارم از ابزاری مانند Semrush استفاده کنم تا ببینم کدام محتوا در آن فاصله قابل توجه (موقعیت 11 تا 20) در گوگل رتبه بندی می شود تا آن محتوای موجود را تغییر کاربری دهم یا محتوای جدیدی را پیرامون آن کلمه کلیدی ایجاد کنم و بین دو صفحه به عقب و جلو لینک دهیم.
تجزیه و تحلیل شما همچنین به شما می گوید که کدام صفحات بیشترین ترافیک را دارند و کدام صفحات به تبلیغ بیشتری نیاز دارند. با این حال، برای اینکه جزئیات بیشتری داشته باشیم، باید به Google Analytics نگاهی بیندازیم تا بررسی کنیم که مردم چگونه با محتوای ما درگیر هستند.
توصیه میکنم اهداف یا مسیرهای تبدیل را برای ردیابی تعداد افراد در حال انجام اقدامات مورد نظر در وبسایتهای شما تنظیم کنید. من همچنین دوست دارم از Google Analytics Behavior Flow استفاده کنم تا به من نشان دهم که کاربران هنگام ورود به وب سایت من چه مسیری را طی می کنند.
از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که GA ارائه می کند برای ایجاد تغییرات در وب سایت خود در صورت نیاز استفاده کنید.
علاوه بر این، سرچ کنسول گوگل نیز ابزار مفیدی است که به ما امکان میدهد ببینیم صفحات ما چه تعداد برداشت ایجاد میکنند و چند نفر روی پیوندهای ما کلیک میکنند. تنظیم KPI و مشاوره ماهانه با تجزیه و تحلیل خود برای یافتن پیشرفتها میتواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام استراتژیها برای وبسایت شما کار میکنند و کدام استراتژیها باید در سطل زباله حذف شوند.
اکنون که اصول سئو را درک کرده اید، با عیب یابی در طول کمپین، اطلاعات بیشتری خواهید آموخت. خوشبختانه، بسیاری از اشتباهاتی که در طول سفر سئو مرتکب میشوید، مانند تبلیغات هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. هر کمپین شکست خورده همیشه میتواند بعداً برای موفقیت بهتر تغییر کاربری دهد.