متخصصان سئو چگونه مشتری جدید پیدا می کنند؟ آژانس های سئو چگونه برای کسب و کار خود، فرصت جدید ایجاد می کنند؟ اینکه جریان ثابتی از مشتری ها و کاربران را جذب کنید و نگه دارید برای موفقیت هر متخصص سئو ضروری است.
در این مقاله دیدگاهی درباره اینکه با چه روش هایی فریلنسرها و مشاوران سئو مشتری جدید به دست می آورند، پیدا خواهید کرد. به طور کلی موضوعات مورد بررسی ما این ها هستند:
45 درصد مشاوران یا کارشناسان سئو فکر می کنند وب سایت شخصی یا شرکتی، یکی از سه کانال برتر برای پیدا کردن مشتری جدید است. جستجوی گوگل همچنین یک راه محبوب برای متخصصان سئو است. واضح است که به روز نگه داشتن وب سایت برای اکثر متخصصان و آژانس های سئو ضروری است.
شاید جستجوی ارگانیک بیشترین ترافیک را داشته باشد، اما همیشه منجر به تبدیل مستقیم نمیشوند. برای تبدیل این فرصتها به فرصتهای تجاری، از محتوای باکیفیت مثل وبینارها، کتابهای الکترونیکی و… استفاده کنید تا سفر مشتری، از بازدید به تبدیل منجر شود.
ارتباطات حضوری همچنان یک روش موثر و محبوب برای پیدا کردن مشتری جدید است. شبکه های کسب و کار حرفه ای و حضوری همچنان یکی از سه کانال برتر جذب مشتری است. برای 22.8 درصد از پاسخ دهندگان است. با این حال، صحبت کردن در کنفرانس ها با تنها 6٪ در آخرین لیست است، علیرغم اینکه چقدر می تواند در افزایش آگاهی از برند و برای اقتدار یک تجارت موثر باشد.
سخنرانی عمومی برای همه نیست و می تواند یک سرمایه گذاری زمانی باشد. همچنین یک فرآیند مقیاس پذیر نیست. اما برای درصد کمی که روی صحبت کردن سرمایه گذاری میکنند، برای بالا بردن وجهه شان مفید است. بری آدامز، بنیانگذار Polemic Digital، با حضور فعال در رسانه های اجتماعی و سخنرانی در کنفرانس ها، سرمایه گذاری زیادی روی برند شخصی خود انجام داده است.
آدامز گفت: «بیشتر کسب و کار جدید من از طریق ارجاعات است، برخی از آنها از طریق خبرنامه ایمیلی و گفتگوهای کنفرانس من انجام می شود. “برند شخصی من به عنوان یک متخصص در یک جایگاه خاص نقش مهمی در به دست آوردن سرنخ های جدید دارد.” با دور شدن از کرونا انتظار داریم کنفرانسها دوباره به مکانهای محبوبی برای شبکه سازی تبدیل شوند، زیرا مردم میخواهند روابط اجتماعی را بازسازی کنند.
در حالی که استراتژی بازاریابی هر آژانس یا مشاور برای آنها کاملا منحصر به فرد خواهد بود، ما شاهد برخی از روندها در نحوه هدایت انواع مختلف متخصصان سئو برای کسب و کار جدید هستیم.
شاید تعجب آور نباشد که یک آژانس سئو (32%) بیش از دو برابر احتمال دارد که یک تیم فروش اختصاصی به عنوان کانال برتر نسبت به یک فریلنسر SEO (12%) داشته باشد. فریلنسرها بیشتر از بازارهایی مانند Upwork استفاده می کنند، همانطور که 18٪ از فریلنسرهای SEO در مقابل فقط 7٪ از پاسخ دهندگان آژانس SEO نشان می دهند. فریلنسرها همچنین موفقیت بیشتری در برنده شدن در کسب و کار جدید از طریق ارجاع از شبکه خود گزارش کردند و 31 درصد آن را به عنوان کانال برتر در مقابل 22 درصد از آژانس های سئو انتخاب کردند.
وقتی صحبت از تفاوتهای بین B2B و B2C میشود، دیدیم که تقریباً دو برابر بیشتر متخصصان سئو B2C (14٪) سایتهای ارجاع پولی را به عنوان کانال برتر انتخاب کردند، در حالی که تنها 8٪ از B2B بودند. ما همچنین دریافتیم که 30 درصد از متخصصان سئو B2B از یک تیم فروش اختصاصی برای تولید سرنخ های جدید استفاده می کنند، در مقایسه با 25 درصد از B2C.
نتایج بررسی وضعیت سئو بر اهمیت موارد زیر تاکید دارد:
فریلنسرها با تابلوهای شغلی و بازارها موفقیت بیشتری کسب می کنند، در حالی که آژانس ها تمایل دارند بودجه بیشتری برای فروشندگان حرفه ای اختصاص داده شده، تماس های سرد، و سایر موارد مرتبط داشته باشند.