صفحه اصلی سایت در ورودی شرکت یا فروشگاه آنلاین شماست که مسئولیت جذب مشتری را دارد، بنابراین بیشترین اهمیت را در طراحی صفحات وب سایت را دارد. با این حال، با وجود برجسته بودن آن، بسیاری از کسب و کارها برای بهینه سازی مناسب آن تلاش می کنند. ببینید، صفحه اصلی شما نیاز به استفاده از کلاه های زیادی دارد. به جای اینکه آن را مانند یک صفحه فرود اختصاصی ساخته شده حول یک اقدام خاص تلقی کنیم، باید طوری طراحی شود که به مخاطبان مختلف، از ریشه های مختلف خدمات ارائه کند. و برای انجام این کار به طور مؤثر، باید با هدف ساخته شود. به عبارت دیگر، شما باید عناصری را بگنجانید که باعث جذب ترافیک، آموزش بازدیدکنندگان و دعوت به تبدیل شوند. برای بهبود عملکرد صفحه اصلی خود، این عناصر را بررسی کنید که هر صفحه اصلی باید داشته باشد.
در عرض سه ثانیه، یک وب سایت باید به بازدیدکنندگان بگوید که کسب و کار چه چیزی برای ارائه دارد. این جایی است که عنوان شما وارد می شود. ممکن است فقط چند کلمه باشد، اما یکی از مهمترین بخش های کپی در وب سایت شما است.
افراد زیادی ممکن است از وب سایت شما بازدید کنند، و شما به سختی می توانید چند کلمه را پیدا کنید که برای همه مفید باشد. در عوض، عنوان خود را بنویسید تا یک سوم افرادی را که به احتمال زیاد از محصول شما راضی هستند، هدف قرار دهید.
خود تیتر را واضح و ساده نگه دارید.
تیتر فرعی شما باید با ارائه توضیح مختصری از کاری که انجام میدهید یا آنچه ارائه میدهید، تیتر را تکمیل کند. این کار را می توان به طور موثر با به صفر رساندن یک نقطه درد مشترک که محصول یا خدمات شما حل می کند انجام داد.
برای بهینه سازی سرفصل های خود برای موبایل، از فونت های بزرگتر استفاده کنید تا تجربه بهتری به بازدیدکنندگان بدهید. فونتهای کوچک میتوانند بازدیدکنندگان تلفن همراه را مجبور کنند تا برای خواندن و تعامل با محتوای سایت شما، کوچکنمایی کنند و بزرگنمایی کنند. توصیه ما؟ از گزینه های عنوان در ویرایشگر صفحه خود استفاده کنید. سرفصل های H1 برای عناوین صفحه عالی هستند – فقط باید یک H1 در یک صفحه وجود داشته باشد. عناوین فرعی باید از ترتیب سلسله مراتب پیروی کنند، H2، H3 … H6، و غیره. می توانید چندین مورد از این سرفصل ها را داشته باشید، فقط مطمئن شوید که مرتب هستند. به عنوان مثال، شما نمی خواهید از H1 به H3 بپرید – به جای آن یک H2 را انتخاب کنید.
هدف صفحه اصلی شما این است که بازدیدکنندگان را وادار کند تا عمیقتر در وبسایت شما کاوش کنند و آنها را به سمت پایین حرکت دهند. شامل دو تا سه فراخوان برای اقدام در بالای قسمت می شود که افراد را به مراحل مختلف چرخه خرید هدایت می کند – و آنها را در نقاطی قرار دهید که به راحتی پیدا می شوند.
این CTA ها باید از نظر بصری قابل توجه باشند، به طور ایده آل در رنگی که با طرح رنگ صفحه اصلی شما در تضاد باشد و در عین حال با طرح کلی مطابقت داشته باشد. کپی را مختصر نگه دارید – بیش از پنج کلمه – و کنش گرا باشد، بنابراین بازدیدکنندگان را وادار می کند تا روی هر چیزی که ارائه می دهید کلیک کنند. نمونه هایی از کپی CTA عبارتند از: «ثبت نام»، «قرار ملاقات بگذارید» یا «آن را رایگان امتحان کنید».
اکثر مردم بصری هستند. مطمئن شوید که از یک تصویر (یا حتی یک ویدیوی کوتاه) استفاده کنید که به وضوح آنچه را که ارائه میدهید نشان دهد. از تصاویری استفاده کنید که احساسات را به تصویر میکشند، اکشن را تحریک میکنند و به صورت بصری داستانی را که درباره آن مینویسید بیان میکنند.
برای بهینه سازی تصاویر خود برای کاربران موبایل، از تصاویر باکیفیت که حجم فایل کمتری دارند استفاده کنید. همچنین، همیشه متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید تا آنها را برای بازدیدکنندگانی که می توانند در دسترس قرار دهند. از صفحهخوانها استفاده کنید و تلاشهای سئوی خود را ارتقا دهید.
این نه تنها مهم است که آنچه انجام می دهید، بلکه اینکه چرا کاری که انجام می دهید اهمیت دارد. مشتریان بالقوه می خواهند در مورد مزایای خرید از شما بدانند، زیرا این چیزی است که آنها را وادار می کند که در کنار شما باقی بمانند. کپی را سبک و خوانا نگه دارید و به زبان مشتریان خود صحبت کنید.
اثبات اجتماعی یک شاخص قدرتمند اعتماد است. محصول یا خدمات شما می تواند بهترین در جهان باشد، و اشکالی ندارد که چنین ادعایی داشته باشید – فقط این است که مردم ممکن است شما را باور نکنند مگر اینکه آن را از زبان دیگران نیز بشنوند. و این دقیقاً همان کاری است که اثبات اجتماعی انجام می دهد.
فقط چند مورد از بهترین نقل قول های (کوتاه) خود را در صفحه اصلی قرار دهید و در صورت لزوم به مطالعات موردی پیوند دهید. افزودن نام و عکس به این گواهینامه ها اعتبار بیشتری می بخشد.
طراحی و محتوا در پیمایش صفحه اصلی شما می تواند به معنای تفاوت بین تبدیل وب سایت و پرش باشد. برای کاهش نرخ پرش، مستقیماً از صفحه اصلی به بازدیدکنندگان خود یک مسیر واضح به صفحات مورد نیاز خود بدهید. منوی پیمایش را در بالای صفحه قابل مشاهده کنید و پیوندها را در یک ساختار سلسله مراتبی سازماندهی کنید.
هیچ کس وب سایت شما را بهتر از کسانی که به طراحی آن کمک کرده اند نمی شناسد، بنابراین مطمئن شوید که تست های کاربر را انجام دهید تا مطمئن شوید که برای بازدیدکنندگان ساده و شهودی است تا آنچه را که به دنبال آن هستند در سایت شما بیابند. اگر می توانید یک کادر جستجو قرار دهید.
برای ایجاد سرنخ های بیشتر از صفحه اصلی خود، یک پیشنهاد محتوای واقعا عالی، مانند کاغذ سفید، کتاب الکترونیکی یا راهنما ارائه دهید. افرادی که ممکن است آماده خرید نباشند، ترجیح می دهند پیشنهادی را دانلود کنند که به آنها اطلاعات بیشتری در مورد موضوعی که به آن علاقه دارند می دهد.
CTA های ثانویه را در صفحه اصلی خود بگنجانید تا فرصت های تبدیل اضافی را برای مشتریان بالقوه ای که به هدف اصلی شما علاقه مند نیستند ارائه دهید. آنها را مانند طرح اضطراری در نظر بگیرید: آنها مسیر دیگری را برای بازدیدکنندگانی ارائه می دهند که هنوز برای کاری به تعهد بالایی که شما می خواهید آماده نیستند.
در حالی که CTA های اولیه شما باید بالای تاشو باشد، CTA های ثانویه را در زیر تاشو قرار دهید تا به بازدیدکنندگان اجازه دهید وقتی به پایین اسکرول می کنند روی آنها کلیک کنند.
علاوه بر مزایا، برخی از ویژگی های کلیدی خود را فهرست کنید. این به مردم درک بیشتری از آنچه توسط محصولات و خدمات شما ارائه می شود، می دهد.
باز هم، اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما هنوز آماده خرید نخواهند بود. برای افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر هستند، پیوندی به یک مرکز منبع ارائه دهید تا بتوانند اطلاعات مربوطه را مرور کنند. این نه تنها آنها را برای مدت طولانی تری در صفحه وب شما نگه می دارد، بلکه به شما کمک می کند تا اعتبار خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود ایجاد کنید.
علاوه بر داستانهای موفقیت مشتری، جوایز و تقدیر نیز میتوانند به الهام بخشیدن اولین برداشت خوب کمک کنند. به بازدیدکنندگان صفحه اصلی خود از دستاوردهای خود اطلاع دهید. مانند اثبات اجتماعی، به کسب و کار شما اعتبار بیشتری به کسانی می دهد که شما را نمی شناسند.
صفحه اصلی سایت شما اولین مقدمه ای است که هر بازدیدکننده از کسب و کار شما خواهد داشت. قبل از اینکه تصمیم خود را برای تبدیل شدن به مشتری بگیرند، صفحه اصلی شما را بررسی میکنند تا ایدهای در مورد آنچه میفروشید، دلیل اهمیت آن برای آنها و اینکه چگونه میتوانند از آنچه شما ارائه میدهید بهره ببرند، بیابند.
پیشنهادهای ما:
چطور می توانید وب سایت داشته داشته باشید؟