ایجاد محتوا و بهینه سازی آن با دانستن اینکه هدف مشتری شما از جستجو چیست شروع می شود.
یاد بگیرید که یک استراتژی در مورد هدف جستجو ایجاد کنید.
وقتی به بهینه سازی محتوا فکر می کنید اولویت اصلی شما باید هدف جستجو باشد.
به یاد بیاورید که چندبار چیزی را در گوگل تایپ کرده اید که عملا بیهوده بوده اما گوگل منظور شما را فهمیده است.
این چیزی است که ما ممکن است بدیهی تلقی کنیم اما دقیقا دلیل مهم بودن هدف جستجو است.
حجم جستجوی ماهانه خوب است اما از آنجایی که ایجاد تقاضا غیرممکن است باید محتوای باکیفیت بالا و صفحات فرود محصول خود را با هدف مشتری هماهنگ کنیم.
گوگل هرگز واقعا به بهینه سازی محتوای خود اهمیت نداده است.
این مهم به ارائه مرتبط ترین و منحصر بفردترین محتوا برای کاربر کمک می کند تا آنچه را به دنبالش است پیدا کند.
گوگل الگوریتم های خود را به روزرسانی می کند چون می خواهد مطمئن شود که با قلب ذهن و روح کاربران خود ملاقات می کند و سوالات آن را با نتایج مرتبط مطابقت می دهد.
اینجا می خوانیم که چرا هدف جستجو مهم ترین چیزی است که باید در بهینه سازی محتوا در نظر بگیرید.
در ادامه می گوییم که چگونه می توان یک استراتژی محتوا براساس هدف جستجو ایجاد کرد.
هدف جستجو که قصد مشتری و قصد کاربر هم گفته می شود دلیل اصلی مراجعه کاربران به موتورجستجو و تایپ یک پرس و جو است.
وقتی که شخصی از یک موتور جستجو بازدید می کند، هدف خاصی را در ذهن دارد که می خواهد با جستجوی خود به آن برسد.
به تمام دفعاتی که از یک موتور جستجو برای انجام تحقیقات پیرامون یک محصول یا برای دریافت پاسخ سوال استفاده کرده اید فکر کنید.
با رشد جستجوی موبایل ما اکنون یک موتور جستجو در جیب خود داریم
به همین دلیل است که کارشناسان سئو باید بدانند که مشتریان هنگام تایپ یک عبارت خاص در چه بخشی از سفر خرید خود هستند و در کدام قسمت از محتوا یا صفحه فرود باید این عبارت را هدف قرار دهیم.
هدف جستجو واقعا ستون فقرات یک صفحه فرود بهینه شده است و باید تمرکز اصلی ما هنگام ایجاد محتوا در سایت باشد.
اما باید مراحل مختلف سفر جستجوی مشتری را در نظر داشته باشیم.
در بیشتر موارد می توانیم هدف جستجو را به 3 دسته اصلی گروه بندی کنیم:
ببینید چگونه می توانید برای برآوردن 3 نوع هدف جستجوی زیر برنامه ریزی و ایجاد محتوا کنید.
این ها عبارت های جستجوی مرحله اولیه هستند که در آن مشتری هنوز در تلاش است تا درباره موضوع بیشتر بیاموزد.
زمانی که کاربر در مراحل اولیه جستجو است هدف ما این است که مطمئن شویم کاربر اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات می آموزد.
مطالعات نشان می دهد که اگر کاربر چیزی از یک وب سایت یاد بگیرد و سایت را به عنوان یک منبع معتبر در مورد موضوع بداند، آن کاربر در نهایت به وب سایت برمی گردد و بعدا وقتی آماده شد به مشتری تبدیل می شود.
این محتوای مرحله میانی است. در آن مشتری به دنبال مقایسه محصول یا خدمات شما با دیگری است تا به او کمک کند تصمیم بگیرد چه کاری انجام دهد.
کاربرانی که در مرحله میانی یا مقایسه ای قرار دارند، سعی می کنند ببینند که آیا واقعا به محصول یا خدماتی که در مورد آن تحقیق کرده اند نیاز دارند یا خیر، یا حتی گزینه های بهتری نسبت به آنچه قبلا پیدا کرده بودند وجود دارد.
این محتوایی در مرحله آخر است که مشتری آماده تبدیل است.
دلیل اینکه محتوای متفاوت ایجاد می کنیم این است که مطمئن شویم از کاربران خود حمایت می کنیم و به آن ها در این راه کمک می کنیم تبدیل شوند.
محتوای تراکنشی یا مرحله پایانی ما معمولا صفحات دسته بندی یا محصولی است که می خواهیم کاربر در زمانی که آماده خرید است به آنجا برود.
این مهم است که هنگام ایجاد محتوا، مطمئن شویم که عباراتی که هدف ما قرار می گیرد با هدف مورد نظر کاربر مطابقت داشته باشد.
با ایجاد محتوا و صفحات فرود که با تمام بخش های سفر کاربر مطابقت دارد، می توانیم مطمئن شویم که کلمات کلیدی مناسب را در بهترین صفحه ای که گوگل می خواهد نشان دهد هدف قرار داده ایم.
هم چنین می توانیم مطمئن شویم که حضور دیجیتالی خود را داریم و تبدیل ها را افزایش می دهیم.
در حالیکه نیمی از نبرد این است که مطمئن شویم محتوای ما به درستی بهینه شده است، نیمی دیگر این است که مطمئن شویم گوگل می خواهد محتوای ما را برای کاربر نشان دهد.
به همین دلیل است که هدف جستجو بسیار مهم است
هزاران عامل مختلف برای انجام تحقیقات کلید واژه وجود دارد، مانند حجم جستجو، فصلی بودن، نام تجاری، محلی سازی و… اما هدف جستجو یا قصد کاربر مهم ترین آن هاست.
درک هدف جستجو تضمین می کند که ما مرتبط بودن در محتوا و کلمات کلیدی خود را در اولویت قرار می دهیم.
هر چه کاربر عبارات بیشتری را در گوگل یا موتور جستجوی دیگری تایپ کند در سفر خریدار بیشتر است و احتمال تبدیل آن ها بیشتر می شود.
کشف هدف جستجو نیز بسیار دشوار است اما هنگامی که درک درستی از هدف جستجو داشته باشید بهینه سازی محتوا را بسیار آسان تر می کند زیرا در مورد نوع محتوایی که گوگل می خواهد در صفحه 1 نشان دهد بیشتر می دانید.
نکته اصلی که باید در نظر بگیریم این است که ما تصمیم نمی گیریم هدف جستجو چیست-کسی که تصمیم می گیرد گوگل است-
اگر به حرف گوگل گوش نکنید محتوای شما را در نتایج جستجو نشان نمی دهد.
هم چنین موارد زیادی وجود دارد که بازاریابان یا مدیران اجرایی با حجم جستجو کور می شود.
آن ها به جای دنبال کردن عبارات با حجم کمتر شانس بیشتری برای برنده شدن دارند، عبارات با حجم بالاتر را دنبال می کنند و در نهایت رتبه های خوب را از دست می دهند.
هنگامی که در تلاش برای درک مفهوم هدف جستجو هستید تصور کنید که یک کاربر هستید.
به این فکر کنید که چه چیزی را می توانید جستجو کنید تا در مقاله یا صفحه محصول خود قرار بگیرید.
آن عبارت را در گوگل تایپ کنید(از طریق جستجوی ناشناس که برای تاریخچه جستجوهای شما شخصی سازی نشده) و ببینید چه چیزی نشان داده می شود.
تجزیه و تحلیل SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) بهترین راه برای تایید آنچه که گوگل فکر می کند کاربر ممکن است بخواهد ببیند است.
خیلی وقت ها پیش می آید که حتی گوگل هم نمی داند کاربر به دنبال چه چیزی است، بنابراین یک SERP ترکیبی را با انواع مختلف محتوا نشان می دهد.
با یافتن این اطلاعات به صورت زنده در SERPها می توانیم ببینیم که گوگل در جایگاه های برتر به چه چیزی پاداش می دهد، و هدف از پرس و جوی کاربر چیست.
تجزیه و تحلیل SERP یکی از بهترین راه ها برای استفاده از داده های رقابتی هنگام ایجاد محتواست. زیرا می خواهیم بدانیم آن ها از چه عباراتی استفاده می کنند و ببینیم که آیا حتی می توانیم برای همان عبارت براساس قصد کاربر رقابت کنیم یا خیر.
محتوا ممکن است پادشاه باشد اما کاربر تمام قدرت را دارد.
می توانیم بهترین محتوا را در جهان ایجاد کنیم، اما اگر کلمات کلیدی ما با هدف کاربر مطابقت نداشته باشد، واقعا همه چیز بیهوده است.
وارد کردن ترافیک غیرمرتبط به هیچ کس کمکی نمی کند و باعث اتلاف وقت و انرژی ما می شود.
ما باید قبل از ایجاد محتوای خود مطمئن شویم که در حال انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رقابتی هستیم.
با درک اینکه چه کسی در SERP رقابت می کند اکنون می دانیم که آیا شانس رتبه بندی در صفحه 1 را داریم یا خیر.
تحقیقات رقابتی هم چنین به ما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط معنایی را پیدا کنیم که ممکن است بخواهیم در محتوا استفاده کنیم. اینها کلمات کلیدی هستند که لزوما مترادف نیستند اما ماهیت آنها نزدیک است.
کلمات کلیدی مرتبط معنایی به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای ما می دهد.
هم چنین به کاربرانی که در جستجوی چیزهای مشابه هستند(اما از کلمات کلیدی متفاوت استفاده می کنند)این امکان را می دهد تا محتوای ما را پیدا کنند.
یکی از بهترین راه ها برای ایجاد استراتژی محتوا با هدف جستجو مدل بازاریابی محتوای هاب و گفتاری است.
این مدل بازاریابی محتوا به ما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی تراکنشی خود را در صفحات هاب و کلمات کلیدی اطلاعاتی را در صفحات اسپیکر هدف قرار دهیم.
با انجام این کار می توانیم مطمئن شویم که محتوایی داریم که با جایی که کاربران ما ممکن است باشند و مراحل مختلف سفر آن ها مطابقت داشته باشد.
تحقیق کلمات کلیدی یک استراتژی محتوا است اما درک هدف جستجو بسیار مهم است.
کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو ممکن است جذاب باشند اما همچنان می توانند بسیار مبهم باشند و ممکن است بهترین کلمات برای تمرکز نباشد.
هم چنین مواقعی وجود دارد که برخی از کلمات کلیدی -مفرد یا جمع- معنای متفاوتی دارند.
کارشناسان سئو باید به طور مداوم به آنچه قبلا در گوگل نشان داده شده است نگاه کنند و هنگام جستجو از دیدگاه کاربر یا مشتری استفاده کنند.
ما باید کلمات کلیدی با حجم بالاتر را در صفحات اصلی یا صفحات دسته بندی خود قرار دهیم. سپس کلمات کلیدی با حجم کمتر را می توان در زیر شاخه ها، صفحات محصول و شاید یک مقاله وبلاگ هدف قرار داد.
با ایجاد تصویری مانند این می توانیم تعداد کل کلمات کلیدی را که می خواهیم دنبال کنیم شناسایی کنیم که می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه مقدار محتوا یا چه نوع محتوایی باید ایجاد کنیم.
اولویت قرار دادن مشتریان و شناسایی هدف جستجوی آنها بهترین راه برای اطمینان از اینکه محتوای ما مطابق با نیازهای مشتری است، می باشد.
ما همچنین فقط درباره نیمی از داستان صحبت کرده ایم: جنبه تحقیقاتی
بخش هیجان انگیز زمانی اتفاق می افتد که بتوانید از یک پلت فرم سئوی سازمانی برای نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده کنید. تغییراتی را که ایجاد کرده اید به مدیران گزارش دهید. درباره اینکه چگونه استراتژی سئوی محتوا منجر به افزایش قابل توجه ترافیک یا تبدیل شده است صحبت کنید.
با نظارت و گزارش مکرر موفقیت هایمان می توانیم به برنامه سئوی خود علاقه بیشتری داشته باشیم و به این موضوع بپردازیم که چرا سئو برای سازمان ما مهم است.
این امر باعث می شود تا برای تصمیم گیری های بزرگتر جایگاهی پشت میز داشته باشیم.
هدف جستجو همیشه مهم ترین عامل در مورد تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوای ما خواهد بود.
به روزرسانی های اخیر الگوریتم های گوگل بسیار بر تجربه کاربر متمرکز شده اند.
اما همچنان تاکید بیشتری بر هدف کاربر دارد و موتور جستجوی خود را محاوره ای تر می کند تا دقیق ترین نتایج جستجو را برای کاربران تولید کند.
بنابراین هنگامی که شک دارید مطمئن شوید که هدف جستجو و مرتبط بودن کلمات کلیدی، حوزه های اصلی تمرکز شما هنگام ایجاد و به روزرسانی محتوا است.
مطالعه مقالات زیر می تواند به بهبود محتوای شما برای اهداف سئو مفید باشد:
4 نکته برای نوشتن محتوایی که مناسب سئو باشد