تگ های سرصفحه هنوز هم برای گوگل و هم برای کاربران شما مهم هستند. در اینجا 7 بهترین روشی که باید هنگام ساختن خود رعایت کنید، آورده شده است.
تگهای هدر همچنان یک سیگنال قوی برای سئو هستند. جان مولر از گوگل خودش گفته است:
وقتی نوبت به متن در صفحه میرسد، عنوان یک سیگنال واقعاً قوی است که به ما میگوید این بخش از صفحه درباره این موضوع است.» تگ های هدر بخش ساده و در عین حال حیاتی سئو هستند. از آنها عاقلانه استفاده کنید و خدایان موتورهای جستجو و همچنین کاربران خود را راضی خواهید کرد.
در اینجا هفت بهترین روشی که باید هنگام ساختن کار خود رعایت کنید، آورده شده است.
تگهای سربرگ تگهای HTML هستند که به مرورگر میگویند از چه سبکی برای نمایش یک متن در صفحه وب استفاده کند.
مانند سرفصل ها در محتوای چاپی، تگ های سرصفحه برای عنوان یا معرفی محتوای زیر آنها استفاده می شود. تگ های هدر HTML از یک سلسله مراتب پیروی می کنند، از <h1> تا <h6>.
تگ های H1 برای نشان دادن مهم ترین متن، مانند موضوع اصلی یا عنوان یک محتوا استفاده می شود.
تگ های H2 و H3 معمولاً به عنوان زیر عنوان استفاده می شوند.
در نهایت، تگ های H4، H5، و H6 ممکن است برای ارائه ساختار بیشتر در آن زیربخش ها استفاده شوند.
تگ های هدر برای کاربران و موتورهای جستجو مفید هستند. برای کاربران شما، پیشنمایش محتوایی را که میخواهند بخوانند به آنها میدهند. برای موتورهای جستجو مانند گوگل، آنها زمینه ای را در مورد آنچه که صفحه شما درباره آن است ارائه می دهند و سلسله مراتبی را ارائه می دهند. تگ های سرصفحه را به عنوان عنوان فصل در یک کتاب در نظر بگیرید. به آنها یک اسکن سریع بدهید، و ایده بسیار خوبی از آنچه محتوا پوشش می دهد خواهید داشت. تگهای هدر برای سئو مهم هستند زیرا به گوگل کمک میکنند محتوای شما را درک کند، اما همچنین به این دلیل که صفحه شما را کاربرپسندتر میکنند – با خوانایی و دسترسی بیشتر محتوای شما. حالا بیایید به بهترین شیوه ها برسیم.
تگ های سرصفحه شما ساختار و زمینه مقاله شما را فراهم می کند. هر سرصفحه باید اطلاعاتی را که می تواند از متن پاراگراف زیر بدست آورد، به خواننده ارائه دهد.
یک راه مفید برای فکر کردن به برچسبهای سرصفحه، مقایسه آنها با فهرست مطالب یک کتاب غیرداستانی است:
H1 شما موضوعی را که صفحه شما درباره آن است معرفی می کند، درست همانطور که عنوان به خواننده می گوید که یک کتاب در مورد چیست.
H2 ها شبیه به فصل های کتاب هستند و موضوعات اصلی را که در بخش هایی از مقاله پوشش خواهید داد، شرح می دهند.
سرفصلهای بعدی، H3 تا H6، به عنوان زیرعنوان اضافی در هر بخش عمل میکنند، درست همانطور که یک فصل کتاب ممکن است به چند موضوع فرعی تقسیم شود.
هنگام تهیه پیشنویس یک مقاله وبلاگ یا صفحه فرود، به ایدههای اصلی که میخواهید بازدیدکنندگانتان با آن بیایند فکر کنید. اینها تگ های سرصفحه شما هستند. از آنها برای کمک به نوشتن طرح کلی خود استفاده کنید
یک مقاله قابل اسکن یک مقاله خواندنی است و یک مقاله قابل خواندن مقاله ای است که به احتمال زیاد در موتورهای جستجو عملکرد خوبی دارد.
به این دلیل که گوگل دوست دارد به محتوایی که کاربر پسند است پاداش دهد. محتوایی که خواندن آن آسان است، طبق تعریف، کاربرپسندتر از محتوایی است که اینطور نیست. وقتی یک مقاله قابل اسکن است، کاربران ممکن است به جای بازگشت به Google، آن را بخوانند. بعلاوه، احتمال اینکه آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند نیز بیشتر خواهد بود. در حالی که سیگنالهای اجتماعی یک عامل رتبهبندی مستقیم نیستند، هر چه یک مقاله بیشتر به اشتراک گذاشته شود، بهطور طبیعی احتمال کسب بک لینکها، که یک عامل رتبهبندی هستند، بیشتر میشود.
همانطور که مولر به ما گفت، گوگل از تگ های هدر برای جمع آوری زمینه صفحه شما استفاده می کند. مانند هر چیزی که گوگل به آن توجه می کند، این بدان معناست که ارزش گنجاندن کلمات کلیدی در تگ های هدر شما را دارد. این به این معنی نیست که شما باید کلمات کلیدی را به هر قیمتی درج کنید. عاقل باشید نه اسپم.
احتمالاً متوجه شده اید که بسیاری از تگ های هدر در این مقاله حاوی کلمات کلیدی هستند. در واقع، H2 برای این بخش به معنای واقعی کلمه شامل “کلمات کلیدی!” اما، کلمه کلیدی که من در واقع به آن اشاره می کنم “تگ های سرصفحه” است. این یکی از کلمات کلیدی هدف برای این مقاله است، بنابراین من آن را در بسیاری از H2s گنجانده ام. اگرچه من آن را در هر H2 وارد نکردهام، زیرا این نوع تکرار میتواند خوانندگان را خاموش کند.
صفحه شما قبل از هر چیز باید قابل خواندن باشد. اگر کلمات کلیدی به طور طبیعی مطابقت دارند، می توانید پیش بروید و آنها را نیز بگنجانید. همیشه ابتدا به کاربر خود فکر کنید. سپس برای گوگل بهینه سازی کنید.
متأسفانه، تگهای هدر برای بسیاری از بازاریابان یک فکر بعدی است (امیدواریم این مقاله آن را تغییر دهد!). اما آنها می توانند تأثیر قابل توجهی بر شانس شما برای به ثمر رساندن یک قطعه برجسته داشته باشند.
به یک پاراگراف برجسته نگاه کردید؟ تگ هدر خود را برای مطابقت با کلمه کلیدی جستجوی صوتی دم بلند بهینه کنید.
شما همچنین می توانید از تگ های هدر برای ترسیم موارد مختلف در یک لیست استفاده کنید.
بیایید یک افسانه رایج سئو را کنار بگذاریم.
گوگل گفته است که استفاده از چندین H1 مشکلی ندارد. با این حال، این بدان معنا نیست که استفاده از چندین H1 در یک صفحه بهترین روش SEO است. چرا که نه؟ H1 ها بزرگ هستند و برای خوانندگان مثل عناوین به نظر می رسند. از چندین H1 در صفحه خود استفاده کنید، و کمی خارج از کنترل به نظر می رسد. آیا می خواهید مطمئن شوید که هیچ H1 متعددی در سایت خود ندارید؟ دامنه خود را از طریق یک ابزار خزنده مانند Screaming Frog اجرا کنید.
دامنه خود را از طریق یک ابزار خزنده مانند Screaming Frog اجرا کنید. به برگه H1 بروید تا در یک نگاه ببینید آیا صفحاتی دارید که به طور کامل H1 را ندارند یا چندین H1 دارند. سپس روی منوی کشویی Filter کلیک کنید تا مواردی را که به رفع آنها اهمیت می دهید صادر کنید.
همین گزارش برای H2s موجود است.
در بازاریابی و طراحی، هدف شما حفظ یک تجربه ثابت برای کاربران است. زمانی که یک سایت به آن به بهترین جزئیات می رسد، تاثیرگذار است. هدف خود را تحت تاثیر قرار دادن با تگ های هدر ثابت در سایت خود قرار دهید. اگر می خواهید از قالب عنوان استفاده کنید، آن را در تمام صفحات خود رعایت کنید (و بالعکس اگر جمله را انتخاب می کنید). همچنین، عناوین خود را در سمت کوتاهتر نگه دارید.
تگ هدر مکانی برای نوشتن یک پاراگراف متن غنی از کلمات کلیدی برای گوگل نیست. در عوض، آن را مانند یک عنوان کوچک برای بخش زیر از متن در نظر بگیرید. یک قانون سرانگشتی خوب این است که هدرهای خود را تقریباً با طول تگ های عنوان خود نگه دارید (70 کاراکتر یا کمتر). هرچه بیشتر بتوانید برای بازدیدکنندگان سایت خود انتظاراتی داشته باشید و به طور مداوم آنها را برآورده کنید، آنها خوشحال تر (و درگیرتر) خواهند بود.
این قانون برای همه کپیرایتینگها اعمال میشود، نه فقط هدرها. پیش نویس اولیه شما ممکن است دارای سرصفحه های ملایمی باشد که برای ایجاد طرح کلی خود از آنها استفاده می کنید.
اشکالی ندارد، اما همیشه باید سرصفحههای خود را قبل از انتشار مرور و اصلاح کنید تا برای بازدیدکنندگانتان جذاب باشد. بله، تگ های سرصفحه شما یک مقاله را قابل اسکن می کند. اما در حالت ایده آل، آنها کل مسیر را اسکن نمی کنند. برچسبهای هدر جذاب، بازدیدکنندگان را تشویق میکند تا کمی کمی بخوانند و بخوانند.
به ویژه به تگ H1 خود اهمیت ویژه ای بدهید. کاربران متوجه H1s می شوند. تا حد زیادی، H1 شما ممکن است دیکته کند که آیا بازدیدکنندگان اصلاً زحمت کشیدن صفحه به پایین را دارند یا خیر. تمام تلاش خود را بکنید تا یک تگ H1 عالی بنویسید که به هدف جستجوی کاربر پاسخ دهد و آنها را از خواندن مقاله شما هیجان زده کند.
با تگ های سرصفحه جلوتر بمانید هدرهای خود را به خوبی بنویسید، و نه تنها محتوای خود را قابل اسکن تر می کنید، بلکه بازدیدکنندگان را برای ادامه خواندن ترغیب می کنید. بهعلاوه، تگهای هدر بهینهسازی شده میتوانند به شما کمک کنند قطعههای برجسته را به دست آورید و درک صفحه شما را برای موتورهای جستجو آسانتر کند. یک ستاره تمام عیار سئو باشید. با تگ های هدر خود استراتژیک شوید. سایت شما شایسته آن است!