گوگل رتبه بندی را با عوامل زیادی تعیین می کند، اما آیا خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن یک فاکتور رتبه بندی است؟
خزیدن اولین قدم در سفر هر صفحه وب سایت، به صفحه نتایج گوگل است. موتورهای جستجو باید قبل از ارزیابی صفحه شما و تصمیم گیری برای قرار دادن آن در نتایج، آن را کشف کنند. خزیدن در سایت یک فرآیند پر منابع است. موتورهای جستجو مانند گوگل از صدها میلیارد صفحه وب، ویدئو، تصاویر، محصولات، اسناد، کتاب ها و غیره استفاده می کنند تا نتایج پرس و جو را ارائه دهند.
بنابراین، آنها تلاشهای خزنده را برای حفظ منابع و بار روی وب سایتهایی که بازدید میکنند، در اولویت قرار میدهند. محدودیتی برای مدت زمانی که خزنده ها می توانند برای شما صرف کنند وجود دارد. مدت زمانی که گوگل برای خزیدن یک سایت اختصاص می دهد، بودجه خزیدن سایت نامیده می شود. هر گونه اشکال فنی که توانایی گوگل در خزیدن سایت شما را مختل کند، خطای خزیدن نامیده می شود.
سایت های کوچکتر احتمالاً تحت تأثیر قرار نمی گیرند. هنگامی که تعداد صفحات وب سایت شما به چندین هزار صفحه می رسد، کمک به Googlebot در کشف و اولویت بندی محتوا برای خزیدن و زمان و مقداری از منابع سرور برای تخصیص ضروری می شود.
با توجه به نقطه شروع، ممکن است تعجب کنید: گوگل تا چه حد می تواند وب سایت من را بخزد، یک عامل رتبه بندی است؟
کاهش خطاهای خزیدن و بهبود بودجه خزیدن هر دو تمرکز اصلی سئو فنی هستند و دلیل خوبی هم دارند! شما سالانه ده ها یا صدها هزار دلار برای ایجاد محتوای باکیفیت سرمایه گذاری می کنید، سپس آن را منتشر می کنید و تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا کار سخت شما در نتایج جستجو ظاهر شود.
مشکل اینجاست که اگر گوگل یک صفحه را به دلیل خطا یا محدودیت بودجه خزیدن نکشد، صفحه نمیتواند برای هیچ چیزی رتبهبندی کند.
برای اینکه یک صفحه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود، ابتدا باید توسط Googlebot خزیده شود. به همین دلیل است که برخی از بازاریابان بودجه خزیدن را یک عامل رتبه بندی می دانند. بیایید ببینیم آیا شواهدی برای حمایت از این ادعا وجود دارد یا خیر.
درک اینکه چگونه یک صفحه از یک وب سایت به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می رسد برای تعیین اینکه آیا بودجه خزیدن می تواند یک عامل رتبه بندی باشد، ضروری است. این فرآیند شامل سه مرحله است: خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی.
ربات ها برای کشف صفحات، پیوندها را دنبال می کنند. نمایه سازی تجزیه و تحلیل یک صفحه و ذخیره آن در یک کاتالوگ برای بازیابی آسان است. پس از خزیدن و نمایه شدن یک صفحه، واجد شرایط نمایش در نتایج جستجو است. رتبهبندی اساسا مرتبطترین صفحه وب را در بالای نتایج جستجو فهرست میکند و به دنبال آن سایر صفحات، بر اساس اینکه گوگل چقدر خوب فکر میکند صفحه به سؤال پاسخ میدهد، فهرست میکند.
مرحله رتبه بندی بیشتر تحلیل های انجام شده توسط الگوریتم های گوگل را شامل می شود. برای در نظر گرفتن یک عامل رتبه بندی، باید به چیزی در مرحله رتبه بندی وزن داده شود.
در حالی که خزیدن برای رتبه بندی پس از برآورده شدن لازم است، این پیش نیاز در طول رتبه بندی وزن داده نمی شود. فقط در صورتی که این مسئله به طور کامل برای شما حل نشود: گوگل مستقیماً در بخش «سوالات برتر» وبلاگ جستجوی مرکزی گوگل به این موضوع می پردازد که آیا خزیدن عامل رتبه بندی است یا خیر.
اسناد گوگل به خوانندگان اطمینان می دهد که اگرچه خزیدن برای حضور در نتایج جستجو ضروری است، اما یک عامل رتبه بندی نیست.
گوگل رتبه بندی را با عوامل زیادی تعیین می کند. با این حال، خطاهای خزیدن و بودجه خزیدن یکی از آنها نیست.
به خزیدن به عنوان نقطه ورود به نتایج جستجوی گوگل فکر کنید. موتورهای جستجو باید بتوانند وب سایت شما را بخزند تا صفحات شما را فهرست کنند. برای رتبه بندی نیاز به ایندکس شدن است. اما، افزایش بودجه خزیدن مسئول موقعیت های بهتر در نتایج جستجو نیست.