کدام کلمات سئو قدیمی هستند و اعتبار خود را در دنیای Web3 از دست خواهند داد؟ این لیست از کلماتی را که متخصصان برتر سئو از ما می خواهند در مورد آنها تجدید نظر کنیم، بررسی کنید.
این روزها در دنیای سئو، گاهی اوقات تشخیص اینکه چه چیزی در مورد اصطلاحات، عبارات و کلمات سئو به میان می آید، پیچیده تر از همیشه است. همانطور که برندها و بازاریابان شروع به پذیرش Web3 می کنند، نسل بعدی اصطلاحات اینترنتی و سئو می آیند و می روند. برای اطمینان از اینکه شما در بالای آن هستید، ما از ذهن متخصصان پیشرو در سئو و بازاریابی دیجیتال در صنعت استفاده کردیم تا کلمات سئوی بیش از حد استفاده شده، کم ارزشگذاری شده و در حال افزایش را تشریح کنیم.
درست مانند سبک ها با فصل تغییر می کند، سئو نیز با الگوریتم ها و زمان مدرن تغییر می کند. چیزی که ممکن است اولین کلمه مهم فصل گذشته باشد، ممکن است خط قرمز امسال در انتظار یک جریمه گوگل باشد. برخی از کلمات سئو به تازگی مسیر خود را طی کرده اند و آنها را به عنوان بیش از حد استفاده شده، بیش از حد ارزش گذاری شده و در برخی موارد، کاملاً ساده طبقه بندی می کنند.
با ورود به عصر Web3 که به عنوان نسل بعدی اینترنت نیز شناخته می شود، بازاریابان و برندها باید مطابق با آن سازگار شوند. علاوه بر Web3، برندها در هر اندازه باید بر تنوع، برابری و شمول به عنوان یک استراتژی، رهبری و نقطه بازرسی فرهنگ تمرکز کنند.
از جمله محتوا و پرداختن به دسترسی، برابری، دستمزد برابر، کار از خانه و غیره، فقط کلمات رایج نیستند. وقتی صحبت از کلمات کلیدی، فرهنگ و نوآوری به میان میآید، آنها عادی هستند. در مصاحبه اخیر ژورنال موتور جستجو با ریچل هسلتین، او داستان خود را از حضور به عنوان یک متخصص سئو و افکار خود در مورد تأثیر تنوع در رهبری و فراتر از آن به اشتراک گذاشت.
«روابط عمومی» و پوشش رسانهای همچنان بر سئو تأثیر مثبت میگذارد، زیرا نتایج از مزایای پیوندها به برآمدگیهای مثبت سئو، به لطف ذکر نام تجاری در رسانهها، آشکار میشود. همچنین بیایید به این رادار نگاه کنیم که سئو در متاورس چگونه به نظر می رسد، زیرا گوگل نوک انگشتان پا را به یکی از بزرگترین کلمات ترند گوگل در سال 2021 تبدیل می کند: “متاورس”.
با ورود به دنیای وب 3، عباراتی مانند تمرکززدایی، حریم خصوصی و بلاک چین رو به افزایش خواهند بود. برای یک فرد معمولی، سئو تا حدودی یک رمز و راز در مورد چگونگی کارکرد، مدت زمان آن و اینکه چه کسی متخصص است، بوده است. استفاده از اصطلاحات و زبان منسوخ شده می تواند نشانه مطمئنی از بی کفایتی، نادانی یا دگرگونی و مدرن شدن باشد. وقتی از متخصصان برجسته سئو پرسیدیم که کدام کلمات را حذف کنیم، بیشترین استفاده بیش از حد کلمه سئو است.
اینجاست که چرا نمی توانید برای همه مردم همه چیز باشید. سئو یک جادو نیست و یک جادویی نیست. کلسی جونز مشاور بازاریابی محتوا و کارشناس سئو می گوید: کلمه سئو به خودی خود بد نیست. اما آژانسهای مخفی از اصطلاحات مبهم استفاده میکنند تا با مشتریان در مورد کارهای واقعی که در وبسایت خود انجام میدهند شفاف نباشند.» من صاحبان کسبوکارهای کوچکی دارم که به سراغ من میآیند و «SEO» را میخواهند و فرض میکنند که به طرزی جادویی آنها را در رتبه اول در نتایج جستجو قرار میدهد، فقط به این دلیل که سایر متخصصان سئو گفتهاند که این کار در عرض چند ماه امکانپذیر است. به عنوان یک حرفه ای، درست نیست که از افرادی که نمی دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنید سوء استفاده کنید.
همینطور اصطلاح «محتوا» کمی گمراهکننده و اشتباه درک شده است
با توجه به اینکه تاریخ تولد سئو به سال 1997 باز می گردد، و آن را کمی بیش از 20 سال سن می دهد، هنوز تعداد زیادی از افراد برای رشد وجود دارند. ما از بدو تولد تا شیرخوارگی تا راهنمایی تا نوجوانی رفتیم و از کالج فارغ التحصیل شدیم.
سئو در سال های اولیه بسیار ساده بود. بازی کردن سیستم آسان بود. دستکاری نتایج جستجو یک بازی بود.
اکنون که سئو در اواسط دهه 20 خود است، همه چیز شروع به بلوغ و جدی شدن کرده است. با رشد سئو، واژگان، اصطلاحات و بهترین شیوه ها نیز رشد می کند. در دنیای بازاریابی دیجیتالی امروزی پس از همه گیری، پیچیده و سریع، تغییر یک روش زندگی است. درسته. اگر بازاریابان جست و جو مجبور به انتخاب یک تخصص شوند، آن متخصص در تغییر است.
و به این ترتیب سئو پیش می رود. آنچه در سال گذشته مؤثر بود، اخبار قدیمی است و آنچه پنج سال پیش شگفت انگیز بود، تاریخ باستانی در سال های Google است. بر خلاف مد، اصطلاحات قدیمی سئو بازگشتی ندارند. بهینهسازی برای کسب نتایج در صفحه Google، یک نتیجه جستجو به نگرش «تطبیق یا مرگ» نیاز دارد.
برای همگام شدن با تغییرات، در اینجا 26 کلمه سئو وجود دارد که متخصصان صنعت دوست دارند حذف کنند، بمیرند و خداحافظی کنند.
رهبر محتوای SEO
بیایید کلمه “محتوا” را مرور کنیم.
اصطلاح “محتوا” کمی گمراه کننده و اشتباه درک شده است، زیرا بسیاری از صاحبان مشاغل خون، عرق و اشک لازم برای ایجاد یک محتوا، از ایده اولیه گرفته تا تحقیق، نوشتن، و تبلیغات را درک نمی کنند. . آنها فکر میکنند هر کسی میتواند «محتوا» ایجاد کند، اما به تیمی از متخصصان نیاز دارد که میدانند کل فرآیند چگونه کار میکند تا اثربخش باشد.
کارشناس و مربی SEO Copywriting
چگالی کلمه کلیدی حداقل یک بار در هفته، ایمیلی از یک نویسنده سئو دریافت می کنم که از مشتری آن شکایت دارد که مشتری آنها تراکم کلمه کلیدی X% را می خواهد – و این جریان محتوا را مختل می کند. بله، در آن روزگار (بیش از 20 سال پیش)، به تراکم عبارت کلیدی 5.5 درصد نیاز داشتیم.
امروزه گوگل گفته است که چگالی کلمات کلیدی یک عامل رتبه بندی نیست. قرار دادن تصادفی کلمات کلیدی در محتوا کمکی به موقعیت ها نمی کند. با این حال، من هنوز شرکتها (و برخی از ابزارهای سئو) را میبینم که برای تراکم کلمه کلیدی خاصی تلاش میکنند، زیرا فکر میکنند این همان چیزی است که گوگل میخواهد.
مدیر بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی
این واقعاً من را آزار می دهد، زیرا به وضوح اینطور نیست. چه کسی می داند که چگونه کسب و کار ما با توجه به این وضعیت بی طرفی خالص تغییر خواهد کرد، اما من مطمئن هستم که ما فقط راه دیگری برای ارائه محتوای مورد نظر مصرف کنندگان خود خواهیم یافت.
این یکی من را جذب می کند و احساس می کنم کمی بیش از حد استفاده شده است. شاید عبارت دیجیتال مارکتینگ باید آن را در دست بگیرد. بله، خروجی با ورودی متفاوت است، اما باید آن را ادامه دهیم و چیز دیگری را امتحان کنیم.
این عبارت مورد علاقه من است که بیش از حد استفاده شده است. موافقم محتوا می تواند پادشاه باشد. شما باید این را در نظر بگیرید که اگر سایت شما بهینه نیست، محتوا قوی نیست، و بودجه مناسبی برای تبلیغ آن ندارید… پس پادشاه نیست. مردم فقط محتوا را نمی بینند.
من کلمه “TESTING” را با حروف درشت بزرگ اضافه می کنم. من فکر میکنم بسیاری از سئوکارها یک بازی بزرگ در مورد تست کردن صحبت میکنند، اما تعداد کمی از آنها با آزمایشهای علمی اندازهگیری شده آن را پیادهسازی، آزمایش، تغییر دادن و یادگیری میکنند. چه چیزی نتیجه داد و چه چیزی نتیجه نداد؟ چگونه می توانیم آزمون خود را بهتر طراحی کنیم؟ چگونه می توانیم نتایج خود را بهبود بخشیم؟
به نظر من، قانون شماره یک آزمایش این است که “آماده اشتباه بودن باشید”. من فکر میکنم که در صنعت سئو، خودخواهی زیادی وجود دارد و بسیاری نمیتوانند در مورد تئوری یا تاکتیکی که سالهاست از آن استفاده میکنند (و به شدت تبلیغ میکنند) اشتباه کنند. خوردن کلاغ سخت است – اما اگر به مشتریانم پول بیشتری بدهد – سس کچاپ اضافه میکنم و میکنم.
متخصص سئو در روز، دی جی در شب
دلایلی که می گوید چرا این کلمات لازم است خداحافظی کنند:
ابزارهای سئو مفهوم «لینکهای سمی» را ایجاد کردند و اکنون صنعت با اختصاص دادن ارتباط و اهمیت به این امتیاز از مرز عبور کرده است. با این حال، همان ابزارهای سئو که «لینکهای سمی» را اندازهگیری میکنند، بیشتر به دنبال لینکهای هرزنامه هستند که به طور کامل توسط گوگل نادیده گرفته میشوند.
هر وب سایتی دارای لینک های اسپم است و گوگل این را می داند. لینکهای «سمی» واقعی، لینکهایی هستند که دستورالعملهای گوگل را نقض میکنند، که شناسایی آنها برای ابزارهای سئو معمولاً دشوار است. این ایده از “امتیاز سمیت” برای SEO و صاحبان وب سایت گمراه کننده است
یکی دیگر از معیارهای ایجاد شده توسط ابزارهای سئو کاملاً نامتناسب است. در حالی که گوگل احتمالاً از نسخهای از ارزیابی اعتبار دامنه استفاده میکند، ما به آن معیارها دسترسی نداریم و DA مطمئناً اینطور نیست.
نویسنده وب سایت های میلیون دلاری
“Best” And “Top”
احتمالاً در گذشته حتی در استفاده از این کلمات مقصر بوده ام. با این حال، در عصر دموکراتیزه شدن برند که مشتریان بخشی از داستان برند هستند، نتایج جستجو زمانی به نفع برندها است که مشتریان میگویند که در آنچه ارائه میدهند بهترین یا برتر هستند. بنابراین، اجازه دهید مشتریان و مخاطبان نظر خود را بیان کنند!
زمان آن فرا رسیده است که جنبه نرم تر سئو را در آغوش بگیرید! مشتریان از نظر عاطفی وابسته می شوند و به شدت به برندهایی که دوست دارند وفادار می شوند. بنابراین، کلمات بسته به مارک و بازار متفاوت خواهند بود. برای جذب واجد شرایط ترین بازدیدکنندگان به یک وب سایت از نتایج موتورهای جستجو، برندها می توانند از دو عنصر کلیدی در محتوا و قطعات استفاده کنند به این امید که در SERP ظاهر شوند:
به عنوان مثال، قطعه اپل به این شرح است: دنیای نوآورانه اپل را کشف کنید و خرید کنید… مشتریان به برند اپل وفادار هستند زیرا به هم متصل هستند و به طور مداوم نوآوری این برند را پیش بینی می کنند. استفاده از متمایز کننده های برند فراخوان برای اقدام (CTA) مانند “کشف” و “خرید” اقدام را ترویج می کند (کلیک!). وقتی سئو انسانی تر می شود، همه برنده می شوند!
کارشناس کسب و کار من در گوگل
عبارت جدید اضافه می شود:
Google Business Profile
از آنجایی که Google اخیراً Google My Business را تغییر نام داد، باید نام جدید را اضافه کنیم: Google Business Profile. نکته ناامید کننده با این تغییر نام تجاری این است که وقتی آن را به GBP مخفف می کنید بسیار احمقانه به نظر می رسد زیرا گوگل فکر می کند شما در مورد پوند انگلیس صحبت می کنید. برای عادت کردن به گفتن نمایه کسب و کار Google به جای GMB، تمرین زیادی لازم است. من با “Link Juice” برای کلماتی که باید حذف شوند موافقم. من نمی توانم این کلمه را تحمل کنم و معمولاً به جای آن چیزی مانند “قدرت پیوند link power” یا “نسبت لینک link equity” را انتخاب می کنم.
مشاور سئو، مدیر انجمن و ویرایشگر
“این را انجام دهید، و موفق خواهید شد.”
هرکسی که می نویسد و نصیحت می کند باید از گفتن چنین چیزی دست بردارد. وقتی صحبت از سئو به میان میآید، متغیرهای زیادی وجود دارد که میتوان آنها را تضمین کرد که در صورت کپی کردن استراتژی شما، موفق خواهند شد. من به عنوان یک ویراستار، همیشه این وعده های دروغین را از مقالاتم حذف می کنم.
ویرجینیا ناسیVirginia Nussey، مدیر بازاریابی در MobileMonkey
لینک بیلدینگ
آیا این مفهوم می تواند بمیرد؟ شما یا هستید:
ساخت محتوای شگفت انگیز و تبلیغ آن با تبلیغات و روابط عمومی.
شما در حال اسپم کردن هستید
هوش مصنوعی (AI)
من به راههایی برای سازگاری با فناوریهای هوش مصنوعی (AI) فکر کردهام. RankBrain گوگل تاثیر قابل توجهی بر سئو داشته است. برای یک چیز، نویسندگان و سئوکاران به ابزارهای بهتری برای شناسایی جست و جوهای طولانی و صوتی نیاز دارند. ما میتوانیم از پیشنهادات Google و «مردم نیز سؤال میکنند» به همراه سؤالات متداول Answer the Public استفاده کنیم – اما در پاسخ به تأثیر هوش مصنوعی بر جستجو و رفتار جستجوگر چه کار دیگری باید انجام دهیم؟ این یک تمرکز بزرگ برای من بوده و در آینده نیز خواهد بود.
کارشناس سئو، نویسنده و رئیس هلدینگ پایلوت
با تمام کارهایی که گوگل برای تولید اسنیپت انجام می دهد، به نظر می رسد که کاربرد توضیحات متا به زودی 100٪ از بین می رود، البته اگر قبلاً اینطور نبوده است.
در حال حاضر، من همچنان توضیحات متا شما را بهینه میکنم، اما گمان میکنم در یک یا دو سال دیگر تأیید میکنیم که دیگر مهم نیست. من هیچ تاییدی ندارم، اما با توجه به اینکه گوگل چقدر کار برای استخراج اسنیپت انجام می دهد، حدس می زنم که نیاز به توضیحات متا از بین خواهد رفت.
خوب، من می دانم که مردم قبلاً در مورد این موارد صحبت می کنند، اما من فکر نمی کنم که همه واقعاً درک کنند که این چقدر مهم است.
داستان تکههای برجسته واقعی زمانی گفته میشود که بیش از نیمی از تمام پرس و جوهای جستجو به صورت صوتی باشد، و اکثر مردم یک پاسخ خود را از یک SERP شفاهی میگیرند – SERP که تنها یک پاسخ دارد، و آن پاسخ از چیزی که ما مینامیم گرفته میشود. یک قطعه برجسته امروز
بسیاری از مردم فقط بر سیگنال های رتبه بندی قدیمی مانند محتوا و لینک ها تمرکز می کنند. اینها همچنان مهم هستند، اما همچنین ضروری است که دید گسترده تری از نحوه درک آنلاین برند شما داشته باشید.
گوگل مکرراً به ما گفته است که سعی می کنند سایت های ما را همانطور که کاربران مشاهده می کنند مشاهده کنند. خب واقعا یعنی چی؟
اگر برای یک پرس و جو نتیجه خوبی ندارید، آنها شما را بر نمیگردانند. گوگل چگونه آن را تشخیص می دهد؟ نه صرفاً با تجزیه و تحلیل محتوای خود، زیرا می توانید صفحاتی داشته باشید که با یک پرس و جو صحبت می کنند اما هنوز هم شرکتی نباشید که کاربران بخواهند با آن پرس و جو تعامل داشته باشند.
می توانید به صفحه خود پیوندهایی دریافت کنید که می گویند شما برای آن پرس و جو معتبر هستید، اما وجود آن پیوندها به این معنی نیست که کاربران نیز شما را می خواهند.
این را امتحان کنید: در کمپینهای برندسازی و تبلیغاتی شرکت کنید، یا به طور فعال درگیر یا ایجاد گفتگوهایی در سرتاسر وب درباره نام تجاری خود در رابطه با پرس و جو باشید. این نشانه واضحی است که مصرف کنندگان شما را مرتبط با پرس و جو می دانند.
کارشناس SEO/PPC و رئیس، راه حل های بازاریابی آنلاین پشت سر هم
امروز باید “بی سابقه” را از واژگان SEO خود حذف کنیم. من می گویم که همانطور که به Covid مربوط می شود، مارس 2020 – مارس 2022. برخی از صنایع در طول همه گیری به صورت آنلاین رونق گرفتند.
مثال هایی که می شنوم…
آن اعداد دیگر پایدار نیستند. عملکرد امروز را باید با سالهای قبل از مهاجرت بزرگ کووید (انبوه مردمی که در حال جابجایی بودند که هر صنعت را در اطراف خدمات خانگی تقویت کرد) سنجید. حفظ اعداد سال گذشته شاید موفقیت امسال باشد. چالشی که در حال حاضر برای بازاریابان وجود دارد این است که مطمئن شوند KPIها واقع بینانه هستند.
تورم و هزینه کیفیت را باید به بحث سئو اضافه کرد. دو سال گذشته چشم انداز حرفه ای های بازاریابی موتورهای جستجو را بیش از آنچه از زمان به روز رسانی پنگوئن گوگل دیده ایم تغییر داده است. سناریوهای کار از خانه، نیروی کار محلی را به روی شرکت های بین المللی باز کرد.
ارزش یک متخصص خوب بهینه سازی موتور جستجو به دلیل کمبود و در دسترس بودن موقعیت ها افزایش یافت. کیفیت بالا همیشه هزینه بیشتری داشته است. در سال 2022 هزینه بیشتری دارد. آژانس ها باید کاری کنند که قیمت خدمات آنها منعکس کننده هزینه های فزاینده آنها باشد. بازاریابان سمت مشتری هزینه بیشتری دارند، بنابراین آن شرکت ها باید این هزینه ها را به کالاهای خود نیز منتقل کنند.
داستان سرایی داستان سرایی یکی از پرطرفدارترین اصطلاحات سال 2017 بود. فکر می کنم باید در سال 2017 باقی بماند. در حالی که داستان سرایی ارزش بسیار زیادی دارد، این فقط شکل دیگری از تولید محتوای جذاب با ارزش است.
سئو جامع نگر
این یک مفهوم قدیمی است اما در دنیای بهینه سازی امروزی جایگاه گسترده تری نسبت به گذشته دارد. پیشرفتها در SERP با نتایج فوقالعاده مرتبط و سفارشیسازی شده، هدفیابی کلمات کلیدی خاص را بسیار دشوار میکند. داشتن یک رویکرد گسترده به سئو که تمام جنبههای بهترین شیوهها و فنآوری فعلی را در نظر میگیرد (تجربه کاربر شگفتانگیز، سرعت، اول از همه تلفن همراه) باید تعهد مداوم باشد.
کارشناس بازاریابی اینترنتی و بنیانگذار aimClear
Linkbait، PageRank، Cloaking، Matt Cutts اینها فقط به طور جدی بیش از حد بازی می شوند.
Weintraub یک ابر کلمه Sysomos MAP برای توییتهای عمومی توییتر ارائه کرد که آمار استفاده معنایی را نشان میداد. Weintraub خاطرنشان کرد که این همان چیزی است که کلماتی نیز در توییتها درباره SEO ظاهر میشود.
اسیر استفاده از کلمات و اصطلاحات قدیمی نشوید. با ورود سئو به دهه سوم خود، نسل های جدید در حال تعریف مجدد صنعت بازاریابی جستجو هستند. نوآوری، فناوری و فرهنگ بر رفتارهای جدید تأثیر می گذارد. این وظیفه همه متخصصان بازاریابی است که تحصیل کرده و از روندها و الگوریتمها برای جذب بهترین استعدادها، گرفتن بهترین نتایج و بهروز ماندن در مورد بهترین شیوهها و بهروزرسانیهای گوگل آگاه باشند. چه کلمات سئو را می توانید به این داستان اضافه کنید؟