محتوای خود را برای حداکثر تأثیر با یک استراتژی محتوای فراگیر، خلاصه محتوای مفصل و نقشه راه از محتوای مورد نیاز خود آماده کنید.
افزایش مقیاس. انجام کارها در مقیاس بزرگتر، افزایش بهره وری و بازده. مشاهده نتایج سریعتر و توانایی شارژ بیشتر. چه چیزی را دوست ندارد؟ اتوماسیون کلمه ای است که بر لبان هر سئوکار وجود دارد. چگونه و چه چیزی را می توانیم خودکار کنیم تا قفل رشد بسیار بیشتر را باز کنیم؟ برای من، یک زمینه به طور مداوم نادیده گرفته می شود: اهمیت محتوای مختصر
بسیاری از کسبوکارهایی که در چند سال گذشته بازار چالشبرانگیز را پشت سر گذاشتهاند، اکنون به دنبال افزایش فعالیتهای خود هستند. به طور خاص، برندها به دنبال استفاده از پتانسیل آشکاری هستند که با تقویت حضور آنلاین خود از طریق تلاشهای بازاریابی محتوایی خود، وجود دارد.
«زمان آن فرا رسیده است که محتوای خود را افزایش دهیم. کاری که ما تاکنون در فضای بازاریابی محتوا انجام دادهایم خوب بوده است، اما معتقدیم که رسیدن به موفقیت و انجام بیشتر آن میتواند به ما کمک کند تا رشد خود را تسریع کنیم.»
با این حال، افزایش تولید محتوای عالی مملو از چالشها یا به عبارت ساده، «خونسرد» است، همانطور که جیمز هاردویک، رئیس محتوای Ahrefs میگوید. با توجه به بهروزرسانی محتوای مفید، نیاز به دستیابی و حفظ محتوای با کیفیت بالا بیش از هر زمان دیگری مهم است.
برندها دیگر یک یا دو قطعه اجباری در ماه ایجاد نمی کنند فقط به این دلیل که فکر می کنند باید این کار را انجام دهند. در برخی موارد، آنها 200 قطعه را در یک حرکت تولید می کنند و خروجی خود را به جلوه ای خارق العاده افزایش می دهند، مانند این مثال توسط جیمز براکبانک.
مقیاس برابر با موفقیت نیست اما مقیاس به خودی خود به طور خودکار منجر به موفقیت نمی شود، خواه ترافیک، سرنخ یا تعامل باشد.
برای برخی از برندها، تولید محتوای مقیاسپذیر میتواند به سرعت منجر به ایجاد یک وبسایت پف کرده، با ایجاد محتوای جدید در امتداد همان خطوط قبلی مقالهها شود (در صورتی که ارتقای محتوای قدیمیتر بهتر بود). یا در نهایت بدون هیچ استراتژی مشخصی «بیشتر انجام می دهید». در حالی که شما نمی توانید خیلی منظم باشید و نیاز به انعطاف پذیری برای ترکیب قطعات جدید، واکنشی و به موقع دارید، راه دیگری وجود دارد.
در اینجا یک رویکرد ناکارآمد برای تولید محتوا به نظر می رسد:
یا بدتر از آن:
نتیجه: محتوای جدید پراکنده و بدون ساختار است.
اکنون، در اینجا یک رویکرد موثر برای تولید محتوا به نظر می رسد:
نتیجه: هر قطعه محتوایی هدف مشخصی دارد و مکمل یکدیگر هستند.
بله، «نقشه راه» میتواند در دسته اصطلاحات استفاده شده بیش از حد قرار گیرد که ما بازاریابها دوست داریم آن را در یک مکالمه قرار دهیم، اما این کاملاً آنچه را که لازم است خلاصه میکند. نقشه راه، از این نظر، هدف نهایی است. فهرست جامعی از محتوایی که در مورد یک موضوع به آن نیاز داریم با هاب (صفحه اصلی) شروع می شود و به خوشه های اطراف آن تقسیم می شود (اغلب به عنوان رویکرد هاب و پره شناخته می شود). اما نقشه راه محتوا فقط به یک خوشه نگاه نمی کند – همه نیازهای محتوای جدید و ارتقا یافته شما را در بر می گیرد.
این عملاً برنامه سطح بالای شما از آنچه باید ایجاد کنید، بر خلاف منبع متمرکز شما برای مدیریت تحویل محتوا (با خلاصه مطالب، وضعیت و تاریخ انتشار و غیره) است. در مثال بالا، ایجاد 200 محتوا با 2 عدد در ماه، کمی بیش از 8 سال طول می کشد.
درعوض، این نقشه راه، ایجاد حرکت را تسهیل میکند، زیرا قبلاً تفاوتهای ظریف بین قطعات را شناسایی کرده و اطمینان حاصل میکند که هر قطعه محتوا به جای رقابت، مکمل یکدیگر است. هر قطعه شناسایی شده مستند شده و حاوی بهترین رقیب در کلاس، ساختار URL پیشنهادی و کلمات کلیدی هدف است.
این بخش وقت گیر است. بسیاری با ایجاد خلاصه محتوا وارد عمل می شوند و سپس اصطلاحات هدفی را که می خواهند برای آنها رتبه بندی کنند (که عمدتاً با مفروضات پیشرو هستند) کار می کنند. اما این رویکرد دو سوال اساسی در مورد سئوی محتوای خوب را نادیده می گیرد:
این را می توان با مشاهده اینکه یک پست با عملکرد بالا برای چه چیز دیگری رتبه بندی می کند و همچنین تجزیه و تحلیل صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) از سایر اهداف بالقوه بدست می آید. تصور کنید، برای مثال، یک فروشگاه دارویی دارید و داروی درمان ریزش مو “Dutasteride” را می فروشید.
ممکن است به اشتباه تصمیم بگیرید که میخواهید صفحه محصول خود را برای موارد زیر هدف قرار دهید:
“Dutasteride UK” (ترکیبی از صفحات محصول و راهنماها). “دوتاستراید 100 میلی گرم” (صفحه محصول). “دوتاستراید” (راهنما). “دوتاستراید قبل و بعد” (راهنمای جداگانه). “دوتاستراید در مقابل فیناستراید” (راهنمای جداگانه دیگری).
این شناسایی کلمات کلیدی مورد نظر شما – اگر به درستی انجام شود – بیشترین زمان را برای ارائه خلاصه محتوا می برد.
روزهایی که میتوانید بدون بررسی هدف، فهرست سادهای از کلیدواژهها را به دست آورید و به این نتیجه برسید که آنها عبارتهای هدف شما هستند، گذشته است. خدا را شکر. این چیزی نیست که ابزارهای توجیهی محتوا به شما ارائه دهند. هنگام استفاده از هر نرم افزاری که برای سرعت بخشیدن به زمان تولید خلاصه طراحی شده است، باید با کلمات کلیدی مورد نظر خود هماهنگ باشید. بنابراین، به جای شروع با خلاصه محتوا، خلاصه چیزی است که همه چیز را با هم جمع می کند.
شاید این ضرب المثل قدیمی را به خاطر بیاورید:
Garbage In = Garbage Out (GIGO).
اگر خلاصه محتوای شما عجولانه، ضعیف ساخته شده و فاقد جهت باشد، آنگاه محتوا برای هدف خود مناسب نخواهد بود و نیاز به بازبینی مجدد دارد (چه در حال حاضر و چه در آینده).
برخی از موفقترین پروژههای محتوایی که من روی آنها کار کردهام شامل ایجاد خلاصه محتوا برای متخصصان موضوع میشود. یک فرمول برنده باید نویسنده و استراتژیست خبره را پشت سر هم داشته باشد.
فراتر از اصول خلاصه محتوای معمولی، باید این اجزای کلیدی را نیز پوشش دهد.
آیا بهتر است یک قطعه موجود را بهروزرسانی و بهروزرسانی کنیم تا اینکه از ابتدا شروع کنیم؟ آیا پس از انتشار، لازم است هر محتوای دیگری را به این راهنما هدایت کنید؟
در حال حاضر چه چیزی در نتایج جستجو پاداش می گیرد؟ بهترین حالت در کلاس چگونه است و چگونه میتوانیم به مقداری که مثالهای فعلی ارائه میکنند، برسیم و از آن فراتر برویم؟
در حال حاضر چه چیزی در نتایج جستجو پاداش می گیرد؟ بهترین حالت در کلاس چگونه است و چگونه میتوانیم به مقداری که مثالهای فعلی ارائه میکنند، برسیم و از آن فراتر برویم؟
مقیاس بندی تولید محتوا می تواند به سرعت منجر به ناهماهنگی در لحن، زبان و ساختار جمله شود، که وقتی تعداد زیادی از نویسندگان به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کنند کاملاً آشکار می شود. بخشی در دستورالعملهای برند کمک میکند تا هر مشارکتکننده با لحن ثابتی از صدا و مرزها برای کار در یک راستا قرار گیرد.
اکنون، ما هرگز نمی خواهیم به نویسندگان بگوییم چگونه بنویسند. ما نمیخواهیم مجوز خلاقیت آنها را محدود کنیم و آنها را مجبور به نوشتن قطعات به خاطر “کلمات کلیدی” نکنیم (من را در این مورد شروع نکنید). روشی که ما واقعاً می خواهیم کار کنیم توسط کامرون جنکینز در زیر خلاصه شده است.
قالب بندی محتوا برای هدف قرار دادن این موقعیت های عالی و بسیار مورد توجه در نتایج جستجو اغلب نادیده گرفته می شود.
ایمن کردن «موقعیت صفر» میتواند شما را بالاتر از دامنههای به ظاهر معتبرتر قرار دهد، صرفاً با قاببندی محتوایتان بهطور مؤثرتر از آنها. یک مثال خوب از این موضوع این است که چگونه Visit North West در تصویر زیر بالاتر از Gov.uk قرار گرفته است.
گاهی اوقات تنها چیزی که لازم است صرف بررسی قالب اسنیپت برجسته (به عنوان مثال، یک لیست، پاراگراف یا جمله کوتاه است) و قاب بندی محتوای خود برای ارائه ارزش بیشتر در پاسخ شما نسبت به مسئول فعلی است.
همچنین، تعداد کلمات را یادداشت کنید و طولی مشابه را هدف بگیرید (یک دو کلمه بدهید یا بگیرید).
پیوند از محتوای قدیمی به جدید در هر راهنمای مبتدی برای SEO ذکر می شود، اما اغلب نادیده گرفته می شود. مرور قطعات قدیمی و افزودن یک پیوند مرتبط به نشان دادن اقتدار خود در مورد موضوع و در عین حال حمایت از خوشه های تازه تشکیل شده کمک می کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که کدام مقاله های قدیمی مربوط به مقاله جدید هستند.
حجم کلمات کلیدی همیشه در صنعت سئو افزایش می یابد. “ما برای یک کلمه کلیدی با 4000 جستجو در ماه در جایگاه 1 هستیم.” مگر اینکه در مورد رفتار خرید مواد غذایی صحبت کنیم، تعداد کمی از صنایع در طول سال ثابت خواهند بود (و حتی در آن مثال، اوج های بزرگی در فصول تعطیلات وجود خواهد داشت). ناگزیر در زمانهای مختلف قلهها و فرورفتگیهایی وجود خواهد داشت.
پیدا کردن این موارد، از طریق ابزارهایی مانند Mangools، به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری در مورد اولویت بندی محتوا بگیرید و برای حداکثر تأثیر چه زمانی نیاز به انتشار دارید. اما فراموش نکنید: حجم کلمات کلیدی ارقام تاریخی هستند و تا حد زیادی فقط یک راهنما هستند. چند سال گذشته به طرز چشمگیری بر رفتار جستجو تأثیر گذاشته است، بنابراین این ارقام را با کمی نمک برای بخشهایی که بهویژه تحت تأثیر قرار گرفتهاند، در نظر بگیرید.
خیلی ساده، در خط خود بمانید. وسوسه پوشش دادن به مزیت های گسترده تر بازاریابی محتوا در سراسر این قطعه قوی بود. با این حال، داشتن اهداف مشخص و قابل مشاهده بودن سایر محتوای در حال ایجاد که مکمل این قطعه هستند، به حفظ محتوای شما در موضوع کمک می کند. نتیجه؟ نویسندگان شاد و مطالب عالی.
چه مدت طول می کشد تا یک خلاصه محتوا ایجاد شود؟ اغلب میبینید که وقتی چند ساعت برای ایجاد یک خلاصه محتوا پیشنهاد میکنید، افراد را مسخره میکنند، با این واکنش کلاسیک «اما این فقط مختصری است».
صنعت بازاریابی مملو از روشهایی برای انجام سریعتر کارها است – که من همه آن را دوست دارم. شما می توانید یک ممیزی محتوا را در پنج دقیقه کامل کنید، یا سلامت وب سایت خود را با یک ممیزی خودکار سئو تجزیه و تحلیل کنید و یک خلاصه محتوا را در ده دقیقه تکمیل کنید. با این حال، زمان اضافی صرف شده برای تحقیق، دیدن اینکه چه اصطلاحات دیگری را میتوانید رتبه بندی کنید، و بررسی هدف، میتواند تفاوت بین شکست محتوای شما و پررونق باشد. اشکالات برخی از “ممیزی های سریع” کاملاً در پست لینکدین سیمون اشنیدر گنجانده شده است.
در حال حاضر ابزارهای توجیهی محتوای فراوانی در بازار وجود دارد، اما آنها ابزاری برای محتوای شما نیستند. آنها نیز باید در کنار یک متخصص کار کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد، ابزارهای توجیهی محتوا برای زمانی که شرایط هدف خود را مشخص کرده اید و محتوای شما برای چه رتبه ای می تواند رتبه بندی شود عالی هستند، اما این ابزارها برای شما کارساز نیستند.
یک مطالعه اخیر توسط Semrush نشان داد که برندهایی که تولید محتوای خود را تسریع میکنند، معمولاً از طریق روشهای برونسپاری، به دلایل زیر دست از کار میکشند:
نتیجه ندادن همه موارد فوق را می توان با یک استراتژی محتوای جامع، خلاصه محتوای دقیق و نقشه راه از محتوای مورد نیاز شما حل کرد.
نیاز به گزارش در مورد پیشرفت و نشان دادن تأثیر خود در مراحل اولیه پروژه، کلید حفظ رضایتمندی با اهداف پروژه است. نشان دادن مقداری پیشرفت برای به دست آوردن منابع مورد نیاز برای اجرای استراتژی محتوای شما و اطمینان مطمئن در فرآیند بسیار مهم است. داشبورد ایجاد کنید، پیشرفتهای تدریجی را نشان دهید و موفقیتهای کوچک و بزرگ را جشن بگیرید. اما منفعل نباشید و منتظر بمانید تا همه چیز به طور معجزه آسایی سر به فلک بکشد.
اما منفعل نباشید و منتظر بمانید تا همه چیز به طور معجزه آسایی سر به فلک بکشد. با رویکرد خود تهاجمی باشید. از محتوای جدید و ارتقا یافته خود با تبلیغ آن در سراسر سایت و نشان دادن علائم به کاربران برای آن حمایت کنید. هر کاری که انجام می دهید، محتوای خوب را دفن نکنید!
وقت آن است که خلاصه محتوا احترامی را که شایسته آن است به دست آورد. زمان صرف شده برای جمعآوری عناصر لازم برای ایجاد بهترین محتوای در کلاس به حداقل رساندن تعداد بازبینیها هم اکنون و هم در آینده کمک میکند، اطمینان حاصل میکند که لحن صدا سازگار است و کیفیت خروجی نهایی را افزایش میدهد. همه محتواها هدفی خواهند داشت و تیم شما به جای تولید محتوا در انزوا، بیشتر فکر می کند. مقیاس بندی محتوا سخت است. همه ذینفعان در این فرآیند باید خریداری شوند، کیفیت را نمیتوان فدای کمیت کرد، و نمیتوانید پس از انتشار قطعات آن را متوقف کنید.
این یک فرآیند مستمر است، با نظارت مداوم بر عملکرد و بهینه سازی مداوم از زمانی که انتشار را فشار می دهید. اگر بتوانید عملیات محتوای خود را مقیاس بندی کنید، زمانی که زیربنای یک استراتژی سئو و محتوا باشد، می توانید بر موجی از علاقه مرکب که اگر آن موقعیت بسیار مورد احترام را برای سال های آینده حفظ کنید، سوار شوید.