محتوا نه فقط برای الگوریتم های گوگل بلکه باید با اولویت برای تجربه کاربری نوشته شود.
چطور می توانید به این هدف برسید؟ با تغییر از تمرکز بر ایجاد محتوا پیرامون کلمات کلیدی به ایجاد محتوا برای کاربران.
باید بپرسید یک بازدید کننده از این صفحه چه می خواهد؟ در حال تلاش برای رسیدن به چه چیزی هست؟
پاسخ این سوالات به محتوای شما تبدیل می شود. سپس با توجه به درکی که گوگل از صفحات شما داشته باشد رتبه بندی صفحات شما اتفاق می افتد.
البته مهم است که ابتدا به رتبه های یک تا سه برتر در نتایج جستجو نگاهی بیندازید. محتوا را بخوانید تا متوجه شوید که این صفحات به چه سوالی پاسخ می دهند و چگونه انتظارات تجربه کاربری را براورده می کنند.
سعی نکنید با کپی کردن کلمات کلیدی رتبه خود را بهبود دهید. با کپی کردن کلمات کلیدی مورد استفاده در یک صفحه ای که رتبه برتر دارد فرصت پیدا کردن راه بهتر برای براورده کردن یک درخواست جستجو را از دست می دهید.
پاسخ بهتر پاسخی است که به کاربر بگوید و نشان دهد که چگونه چرا چه چیزی چه زمانی.
از تخیل خود استفاده کنید و از خود بپرسید چگونه می توانم این پیام را برای افرادی که از سایت من بازدید می کنند واضح تر کنم؟
مسیر کلی ایجاد محتوا برای تجربه کاربری به این شکل است.
اولین کاری که باید بکنید این است که از سایت خود بازدید کنید و مقتلات خود را دریک جلسه تا آخر مطالعه کنید.
از خودتان بپرسید آیا می خواهید برای خواندن مطالب بیشتر رو محتوا کلیک کنید. اگر احساس خستگی وجود دارد دلیلش را پیدا کنید.
آن به معنی تجربه کاربری ضعیف است که می توانید با اصلاح یا تقویت محتوا مشکل را برطرف کنید.
محتوای خود را به پاراگراف های کوچکتر تنظیم کنید.
تگ عنوان های با معنی و توصیفات دقیق بنویسید.
از لیست های مرتب استفاده کنید.
تصاویری که استفاده می کنید منظور شما را منتقل کند.
تصاویر سبک باشند(جزییات کمتری داشته باشند).
تصاویر خود را سئو کنید.
از تصاویر کم حجم استفاده کنید(کمتر از 50 کیلوبایت و اگر مجبور شدید بیشتر از 100 کیلوبایت نشوند).
محتوایی بنویسید که پاسخ های مفیدی دهند.
صفحات خود را روی دستگاه های مختلف تست کنید.
از فونت هایی استفاده کنید که روی سیستم بازدیدکنندگان وجود دارد.
بازدیدکنندگان سایت خود را بشناسید و به آن ها بازخورد دهید(مثلا با عکس یا اسم بردن از آنها، البته در صورتی که منعی نداشته باشد).
گوگل تمایل دارد سایت هایی را رتبه بندی کند که به درخواست های کاربران مرتبط مرتبط هستند.
ایجاد سایتی که بدون اصطکاک باشد و مردم از آن لذت ببرند، یکی از راه های اساسی برای ایجاد محبوبیت در بین کاربران است.
وقتی مردم چیزی درباره یک سایت به اشتراک می گذارند آنچه که واقعا به اشتراک می گذارند تجربه کاربری است که با آن سایت داشته اند.
برای تقویت تیم تولید محتوا می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید: