لینک های متقابل برای سئو بد نیست به شرطی که آن را درست انجام دهید. لینک های متقابل چه زمانی مفید و چه زمانی اشتباه هستند؟
در اوایل دهه 2000، لینک های متقابل یک روش محبوب برای افزایش ترافیک جستجو و تقویت نمایه بک لینک شما بود. لینک های متقابل که به آن پیوندهای «معاملهشده» یا «مبادله شده» هم گفته میشود، چیزی شبیه یک هک سئو بودند، حتی اگر از نظر فنی بر خلاف دستورالعملهای گوگل بودند. این روزها، گوگل هنوز به لینک های متقابل “نه” می گوید و اسمشان طرح پیوند است. اما وب امروز هنوز پر از آنها است.
نحوه نمایش و ایجاد لینک های متقابل در سایت ها با 20 سال پیش متفاوت است. امروزه لینک های متقابل محصول جانبی و طبیعی داشتن یک وب سایت هستند. این زمانی اتفاق میافتد که از طریق ارتباط معتبر با سایتهای دیگر ارتباط برقرار میکنید، البته زمانی که به منابعی لینک میدهید، بدون هیچ انتظاری از متقابل، پیوند میدهید، اما آنها پیوند شما را کشف میکنند و در واقع، به صورت ارگانیک متقابل میکنند. علاوه بر این، یک مطالعه روشنگرانه ایجاد لینک که توسط Ahrefs انجام شده است، نشان میدهد که لینک های متقابل هنوز چقدر در وب رایج هستند.
مطالعات نشان می دهد که تنها 26.4 درصد از حوزه های مرجع مورد استفاده در مطالعه از لینک های متقابل استفاده نمی کنند.
بنابراین، مطمئناً، لینک های متقابل رایج هستند، اما آیا آنها به سئوی سایت کمک می کنند یا به آن آسیب می رسانند؟ نیت مهم است.
تبادل لینک زمانی اتفاق میافتد که بین دو برند برای تجارت لینکها برای تقویت سئو و اعتبار سایت با گفتن این جمله که «شما به من لینک میدهید و من به شما پیوند میدهم»، توافقی انجام میشود. در اصل، یک پیوند متقابل یک موقعیت پیشفرض یا وضعیت «تو پشت من را میخراش، من مال تو را میخراشم» است. آیا این به نظر می رسد؟ شاید. سایه است؟
این همه به این بستگی دارد که چگونه و چند بار از لینک های متقابل در سایت خود استفاده می کنید.
ممکن است ایمیلهایی دریافت کنید یا با وبسایتهایی برخورد کنید که پیشنهادات مبادله لینکهای مبهم دارند. تشخیص آنها معمولاً بسیار آسان است:
اگر می خواهید اقتدار و رتبه خود را افزایش دهید و خطر جریمه موتورهای جستجو را کاهش دهید، نکته کلیدی تمرکز بر استراتژی ها و تاکتیک های کم خطرتر است. مهمتر از همه، روش های لینک سازی شما باید تجربه مشتری شما را در سایت شما افزایش دهد. به جای تمرکز بر رتبه بندی SERP و نمایه لینک وب سایت خود، با تولید محتوای با کیفیت، بر ارائه چیزی ارزشمند به خوانندگان و مشتریان خود تمرکز کنید. گنجاندن برخی از لینک های خارجی در سایت شما می تواند برای سئو مفید باشد، اما آنها نیروی محرکه رتبه بندی سایت شما نیستند.
پیوند دادن به سایت های باکیفیت مرتبط با محتوای شما، تجربه کلی خواننده شما را در وب سایت شما افزایش می دهد.
محتوا پادشاه است، و ارائه مداوم اطلاعات اصلی و ارزشمند به خوانندگان، سایت شما را در تاج و تخت قرار می دهد. وقتی به محتوای با ارزش لینک می دهید، می توانید سایت خود را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد معرفی کنید. در این مورد، اگر سایت دیگر پیوند را متقابل کرد، آن را یک امتیاز در نظر بگیرید اما ابتدا محتوا اهمیت دارد. اگر قصد دارید متقابل درخواست کنید، معیارهای سئو سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در حال تبادل لینک با یک وب سایت معتبر هستید. هنگامی که پیوندهای متقابل به طور طبیعی بین سایت های معتبر رخ می دهد، هر دو سایت ممکن است سود ببرند.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از انجام تبادل لینک در نظر بگیرید:
پیوندهای متقابل طبیعی مزایایی دارد، اما وقتی آگاهانه نباشد، تبادل لینک می تواند به اعتبار و رتبه سایت شما آسیب برساند.
در اینجا چهار راه وجود دارد که لینک های متقابل ممکن است واقعاً به سئو آسیب برساند:
به زبان ساده، پیوندهای متقابل بر خلاف دستورالعمل وبمستر گوگل هستند. اگر سایت شما از بک لینک ها سوء استفاده می کند و می خواهید نتایج جستجو را با تبادل لینک ها دستکاری کنید، وب سایت شما با خطر جریمه شدن توسط گوگل مواجه است.
اگر به سایتهای خارجی مرتبط با محتوای شما پیوند میدهید، ممکن است صفحه شما با کاهش اعتبار سایت یا رتبهبندی SERP مواجه شود.
قبل از پیوند، اطمینان حاصل کنید که محتوا مرتبط است و اعتبار دامنه سایت را بررسی کنید. بعضی وقت ها، لینک دهی مجدد به سایتهای کم اعتبار مشکلی ندارد، اما لینک دهی بیش از حد به این سایتها باعث بهبود اعتبار وبسایت شما نمیشود.
هنگامی که به سایت هایی با کلمات کلیدی و عبارات هدف یکسانی مانند وب سایت خود پیوند می دهید، شانس شما برای برقراری ارتباط متقابل آن لینک کم است. در نتیجه، شما فقط سئوی رقبای خود را تقویت می کنید، نه سئوی خودتان. تبادل لینک یا پیوندهای متقابل باید بین سایت هایی با محتوا و مضامین مشابه باشد و نه بین سایت های رقیب مستقیم.
شما هرگز نمی خواهید اعتماد موتورهای جستجو را از دست بدهید. اما لینک های متقابل می توانند به دو صورت باعث این اتفاق شوند:
به دنبال لینک های متقابل صرفاً با هدف افزایش ترافیک سایت یا ساختن پروفایل بک لینک خود نباشید.
این کار نمی کند و ممکن است گوگل جریمه شود. درعوض، درک کنید که هدف مفید و ارزشمند بودن با پیوند در سایت، طبیعتاً منجر به پیوندهای متقابل می شود. پیوند دادن به منابع مرتبط و قابل اعتماد یک راه عالی برای ایجاد اقتدار و توسعه روابط با برندهای موجود در جایگاه شما است. همچنین با اشاره به سایت هایی با محتوای قابل اعتماد، مرتبط و مفید، به خوانندگان خود ارزش بسیار زیادی می دهید. این باعث ایجاد اعتماد با مخاطبان شما می شود، که آنها را پرورش می دهد و آنها را بیشتر به اکوسیستم برند شما می کشاند. و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید.