غیر معمول نیست که احساس کنید باید یکی را بر دیگری اولویت دهید. وقتی صحبت از طراحی وب سایت مینیمالیستی می شود، این احساس بیشتر آشکار می شود. به هر حال، بهینهسازی موتور جستجو برای بهینهسازی به محتوای کافی نیاز دارد. اینطور نیست؟
این مقاله رابطه بین طراحی وب سایت مینیمالیستی و رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک را بررسی می کند. ما به شش وب سایت، از جمله یک وب سایت غیرمینیالیستی، نگاه می کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم: آیا طراحی های مینیمالیستی وب سایت به سئوی شما کمک می کند یا به شما آسیب می رساند؟
یک وب سایت مینیمالیستی وب سایتی است که از محتوا به قدری کم استفاده می کند. این ممکن است شامل کلمات باشد، اما میتواند شامل تصاویر، گرافیک و ویدئو نیز باشد. پس چرا طراحی های مینیمالیستی وب سایت اینقدر محبوب شده اند؟
همانطور که کاربران بیشتر از صفحه نمایش های کوچکتر استفاده می کنند، تمایل به طراحی های مینیمالیستی وب سایت افزایش می یابد. این به این دلیل است که شما می خواهید تجربه برای کاربران دسکتاپ و کاربران تلفن همراه ثابت باشد. طراحی مینیمالیستی وب سایت به معنای تغییرات کمتری برای پلتفرم موبایل است.
طراحی مینیمالیستی نیز برای تجربه کاربری بهتر است. با محتوای کمتری که دید بیننده را به هم ریخته است، آنها می توانند راحت تر در سایت سفر کنند.
علاوه بر این، وبسایتهای مینیمالیستی مستعد بارگذاری سریعتر صفحه هستند و به سرعت به تغییرات اندازه یا جهت پاسخ میدهند (مانند هنگام مشاهده در تبلت یا تلفن هوشمند)
هنگامی که برای اهداف سئو طراحی می کنید، ممکن است با عناصری برخورد کنید که غیرقابل تصور به نظر می رسند. خبر خوب این است که راههایی وجود دارد که میتوان مطمئن شد سئو به خاطر یک تجربه کاربری خوب آسیب نمیبیند و بالعکس.
برخی از عناصر طراحی وب سایت و SEO وجود دارند که به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند، به سختی می توان گفت که یکی از آنها به کجا ختم می شود و دیگری شروع می شود. اگر در حال طراحی مجدد یک وب سایت با در نظر گرفتن SEO هستید، اینها بهترین مکان ها برای شروع هستند. این عناصر طراحی وب سایت عبارتند از:
سازگاری با موبایل سرعت وب سایت نقشه های سایت خوانایی نام فایل های تصویری تگ های Alt ناوبری وب سایت ساختار URL فراداده
با عناصر بالا، نیازهای کاربران وب سایت و ربات های خزنده موتور جستجو همگرا می شوند. به این دلیل که بهترین چیزی که برای بازدیدکننده است، برای ربات های خزنده بهترین است. این همیشه هدف با طراحی وب سایت مبتنی بر سئو است. به خصوص که اخیراً همه بهروزرسانیهای الگوریتم منتشر شده است.
اگر طراحی وب سایت چیزی است که به طور جدی در ذهن شماست، خوشحال خواهید شد که بدانید ما یک راهنمای عمیق برای دنبال کردن داریم.
قبل از اینکه به تحلیل وب سایت های مینیمالیستی بپردازیم، اجازه دهید چند چیز را تعریف کنیم. اول از همه، تعریف ما از یک وب سایت مینیمالیستی، وب سایتی با کمتر از 700 کلمه در صفحه اصلی است. برای تعیین عملکرد هر سایت، نکات مختلفی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم، از جمله:
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هر معیار میانگین میانگین در یک دوره 12 ماهه است.
تیفانی و شرکت با 190 کلمه در صفحه اصلی خود مطمئناً به عنوان یک طراحی وب سایت مینیمالیست واجد شرایط است. این حتی با 20 تصویر گنجانده شده در سراسر صفحه اصلی نیز صدق می کند، زیرا فقط در صورت نیاز و مفید از تصاویر استفاده می کند.
این برای Tiffany & Co چگونه کار کرده است؟ تیفانی به طور متوسط 3.2 میلیون بازدید کننده در ماه به ارمغان آورد که نتیجه آن ارزش ترافیکی تخمینی 2.4 میلیون دلار در ماه است. چگونه این تعداد ترافیک ارگانیک بزرگ را ترسیم می کند؟ همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، دنیای کلمات کلیدی Tiffany & Co از 336 هزار کلمه کلیدی ارگانیک تشکیل شده است. از این تعداد، 22.2 هزار کلمه کلیدی در سه جایگاه برتر قرار گرفتند.
Becket + Quill با کلمات کمتری نسبت به Tiffany & Co. تنها 96 کلمه در صفحه اصلی دارد. آنها همچنین تصاویر را که در مجموع 18 عکس در صفحه اصلی از جمله تصاویر اینستاگرام درست بالای پاورقی قرار می دهند، اضافه می کنند.
وقتی به دادههای 12 ماهه نگاه میکنیم، Becket + Quill 632 بازدیدکننده ارگانیک در ماه وارد میکند. این به آنها در مجموع 434 دلار در ماه از نظر ارزش ترافیک ارگانیک می رساند. جای تعجب نیست که آنها در مقایسه با Tiffany & Co در حجم قابل توجهی کاهش یافته اند. به هر حال، جهان کلیدواژه Becket + Quill تنها از 529 کلمه کلیدی ارگانیک تشکیل شده است که تنها 28 کلمه کلیدی در رتبه های اول تا سوم در SERP ها رتبه بندی می شوند.
Loveness Lee یکی دیگر از وب سایت های جواهرات با طراحی مینیمالیستی صفحه اصلی است. یعنی در مجموع 115 کلمه (شامل کلمات در مسیریابی) و 14 تصویر به اضافه یک بنر ویدیویی.
وقتی صحبت از ترافیک ارگانیک به میان می آید، Loveness Lee چگونه عمل می کند؟ در طول یک دوره 12 ماهه، به طور متوسط، Loveness Lee 358 بازدید با ارزش ترافیک 2 دلاری برای هر بازدید داشته است. این بد نیست، با در نظر گرفتن رتبه وب سایت فقط برای ۲۵۴ کلمه کلیدی ارگانیک در ماه به طور متوسط. تنها سه نفر از آنها در سه جایگاه برتر قرار دارند.
دیوید یورمن با تعداد کلمات و تعداد تصاویر بسیار مشابه با Loveness Lee، 104 کلمه در صفحه اصلی (از جمله کلمات در مسیریابی) و 17 تصویر دارد. شاید فکر کنید نمایه کلمه کلیدی دیوید یورمن شبیه به لاونس لی باشد. اگر رتبه دامنه را در نظر بگیرید (69 دیوید یورمن تا لاونس لی 39)، قابل درک است که چرا جهان کلیدواژه دیوید یورمن بسیار قوی تر است. دیوید یورمن دارای میانگین حجم ترافیک ارگانیک 439.7 هزار با ارزش ترافیک 271.5 هزار دلار در ماه است. این به لطف نمایه کلمات کلیدی ارگانیک قوی وب سایت، شامل 104.6 هزار کلمه کلیدی ارگانیک با 3.2 هزار رتبه در موقعیت های یک تا سه است.
در انتهای بالای مینیمالیستی، نیل آبی نمونه خوبی از فشار دادن محدودیت ها است اما همچنان به خوبی در محدوده باقی می ماند. استفاده از فضای سفید، فونتهای تمیز و تایپوگرافی واضح باعث میشود تعداد کلمات قوی آن مینیمالیستی به نظر برسد. صفحه اصلی دارای 616 کلمه و 40 تصویر از جمله ترکیبی از تصاویر محصول و گرافیک است. آبی نیل به طور متوسط 2.1 میلیون بازدید در ماه با ارزش ترافیک 2.9 میلیون دلار دارد.
دنیای کلمه کلیدی Blue Nile چگونه است؟ نیل آبی برای 217.2 هزار کلمه کلیدی ارگانیک، با 28.8 هزار نفر از این رتبهبندیها در سه جایگاه برتر قرار دارد.
اگرچه بنا به تعریف خودمان مینیمالیستی نیستیم، اما تیلور و هارت را به دو دلیل گنجانده ایم. اول، برای ما مهم است که وب سایت های مینیمالیستی بالا را با یک وب سایت غیرمینیمالیستی در همان صنعت مقایسه کنیم. این به ما کمک می کند تا در هنگام نتیجه گیری، دیدگاه بیشتری به ما بدهد.
دوم، همچنین خوب است که ببینیم یک وبسایت غیرمینیالیستی همچنان میتواند با طراحی مؤثر، مینیمالیستی و تمیز به نظر برسد.
بنابراین در اینجا نحوه شکست تیلور و هارت آمده است. صفحه اصلی دارای 928 کلمه (از جمله کلمات در مسیریابی) است. اکثر این موارد به شکل یک چرخ فلک گواهی است که به کاربران اجازه می دهد بدون اینکه از نظر بصری تحت تأثیر قرار بگیرند، کلیک کنند. همچنین شامل 46 تصویر، از جمله تصاویر محصول، گرافیک، و تصاویر جاسازی شده در چرخ فلک توصیفات است. میانگین ترافیک ماهانه در یک دوره 12 ماهه 117 هزار در ماه با ارزش 115 هزار دلار است.
Taylor & Hart همچنین دارای مشخصات کلیدی قوی متشکل از 72.1 هزار کلمه کلیدی ارگانیک است. از این تعداد، 2.8 هزار نفر در سه جایگاه برتر در SERP قرار دارند.
به عنوان یک صاحب وب سایت، آیا احساس می کنید که مرز بین تجربه کاربری خوب و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک طناب محکم است؟
قبل از پاسخ به این سوال، بیایید “برنده” را در تحلیل بالا در نظر بگیریم.
Blue Nile سودآورترین سایت بود، حتی از Tiffany & Co برای ارزش ترافیک با 500 هزار دلار در ماه پیشی گرفت. این صفحه دارای کلمات بیشتری نسبت به Tiffany & Co (616 در مقابل 190)، رتبه دامنه پایین تر(76 در مقابل 80) و حتی جهان کلمه کلیدی کوچکتر(217.2 هزار در مقابل 336 هزار) بود. با این حال، تعداد بیشتری از کلمات کلیدی ارگانیک آن در سه نتیجه برتر قرار گرفتند.
آیا میتوانیم با قاطعیت بگوییم که میزان محتوای صفحه اصلی نیل آبی تنها مشارکتکننده بوده است؟ البته که نه. با این حال، محتوای بیشتر(در صورت ارائه خوب) به معنای فرصت های بیشتر برای بهینه سازی و تعامل با مشتری است. اما آیا داشتن محتوای بیشتر برای رتبهبندی بهتر است؟ نه. اگر اینطور بود، تیلور و هارت برنده واضحی بودند.
با تمام موارد گفته شده، برای پاسخ به این سوال که “آیا طراحی وب سایت مینیمالیستی برای سئو خوب است؟” پاسخ هیچ کدام نیست بسیاری از عوامل دیگر در بازی وجود دارد. بنابراین تا زمانی که محتوایی را که دارید بهینه میکنید، چه 100 کلمه باشد یا 1000 کلمه، احتمالاً خود را در مکان خوبی خواهید یافت.
در اینجا چند پاسخ به سوالات متداول در مورد موضوع طراحی وب سایت مینیمال برای سئو ارائه شده است.
بعید است که طراحی وب سایت مینیمالیستی یا مدرن در مورد سئو به نتیجه شما آسیب برساند. عوامل زیادی در رتبه بندی SERP وجود دارد و محتوای وب تنها یکی از آنهاست.
تغییرات طراحی وبسایت کاملاً بر سئو تأثیر میگذارد، اگرچه تا چه اندازه به نوع و درجه تغییراتی که ایجاد میکنید بستگی دارد. مهم است که هر تغییری را که قصد ایجاد آن را دارید از طریق یک لنز SEO ارزیابی کنید تا بتوانید مطابق با آن سازگار شوید.
این احتمال وجود دارد که طراحی مجدد سایت تا حدودی بر SEO تأثیر بگذارد، به خصوص اگر در حال ایجاد هرگونه تغییر در ساختار سایت یا UX هستید. به همین دلیل، مهم است که سایت موجود خود را ممیزی کنید و تغییراتی ایجاد کنید که به عنوان بخشی از طراحی مجدد، سئوی بهتری را ایجاد کند.
اکثر وب سایت های سفارشی عملکرد سئو بهتری نسبت به همتایان رایگان خود دارند، عمدتاً به این دلیل که می توانند از ابتدا برای عملکرد موتور جستجو ساخته شوند. با این اوصاف، اگر وب سایت های سفارشی بهینه نشده باشند، همچنان می توانند رتبه های ضعیفی داشته باشند. به این مفهوم فکر کنید که عرف این فرصت را دارد که عملکرد بهتری داشته باشد، اما این فرصت هنوز باید به درستی اجرا شود.
معماری خوب سایت به دلایل متعدد برای سئو ضروری است. اول، گروه بندی محتوای مرتبط با هم به ایجاد زمینه در اطراف قطعات کمک می کند و به موتورهای جستجو کمک می کند تا ایده بهتری از موضوع سایت شما پیدا کنند. همچنین، یک معماری خوب سایت، خزیدن صفحات شما را آسانتر میکند، بنابراین موتورهای جستجو میتوانند سریعتر رتبهبندی محتوای جدید را شروع کنند. ساختار خوب سایت همچنین به مواردی مانند ایجاد بک لینک و کاهش آدم خواری کلمات کلیدی کمک می کند.
گزینههای زیادی برای اضافه کردن محتوای بیشتر به سایت خود بدون ایجاد شلوغی در طراحی وجود دارد. اینها شامل چرخ فلک ها، آکاردئون ها و بخش های زبانه دار هستند. همچنین می توانید از فضای سفید بیشتری برای خارج کردن محتوای بزرگتر استفاده کنید.
به نظر می رسد که گوگل محتوای “پنهان” را مانند آنچه در آکاردئون ها یا برگه ها وجود دارد، می خزند و فهرست می کند. هیچ پاسخ روشنی در مورد اینکه آیا محتوای تب شده ارزش کمتری دارد یا خیر وجود ندارد. تا زمانی که شما عمداً محتوا را پنهان نمی کنید، بلکه صرفاً از آن برای تجربه کاربری استفاده می کنید، باید خوب باشید.
چه طراحی وب سایت مینیمالیستی داشته باشید یا یک رویکرد حداکثری را ترجیح دهید، خوشحال خواهید شد که بدانید آنچه که بیشتر از همه مهم است نحوه بهینه سازی محتوایی است که دارید. تا زمانی که از استراتژی های سئو کلاه سفید پیروی می کنید، تفاوت زیادی بین وب سایت های مینیمالیستی و حداکثری از نظر سئو وجود ندارد.
آیا طراحی وب سایت مینیمالیستی برای شما جذاب است اما در حال حاضر یک وب سایت معتبر دارید؟ طراحی مجدد همیشه یک امکان است. خوشبختانه، حتی چک لیست های طراحی مجدد برای اطمینان از موفقیت پروژه وجود دارد.