درست زمانی که فکر کردید سئو را درک کرده اید … جستجو تغییر کرد. از نو.
“فهمیده” کلمه قوی است. الگوریتمهای موتورهای جستجو با چنین سرعتی تغییر میکنند، به سختی میتوان بهترین استراتژیها را برای بهینهسازی وبلاگ خود برای رتبهبندی در صفحه اول SERPها دنبال کرد. اما این تغییر یک مشکل بزرگ است، بنابراین برای این یکی از کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
رفتارهای جستجوی انسان تغییر کرده است، و همچنین فناوریهای مورد استفاده برای تفسیر و ارائه نتایج جستجو تغییر کرده است. بهینهسازی محتوای وبلاگ برای رتبهبندی برای کلمات کلیدی طولانی دیگر بهترین راه برای رتبهبندی در نتایج موتورهای جستجو نیست – و معماری وبلاگ شما با آن ارتباط دارد.
در این پست وبلاگ، شما را از طریق روشهای تغییر جستجو، بررسی دستههای موضوعی و نحوه قرار گرفتن صفحات ستون در معادله راهنمایی میکنیم.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم: روش جستجوی افراد تغییر کرده است، و به نوبه خود، نحوه ایجاد محتوا توسط SEO و وبلاگ نویسان را تغییر داده است. در اینجا یک آغازگر اساسی وجود دارد – اما برای جزئیات بیشتر، آخرین تحقیقات و پست های وبلاگ ما را در مورد تکامل جستجو بخوانید.
قبل از ورود به جستجوی گوگل خود را تصور کنید. اگر میخواستید جایی برای خوردن سوشی پیدا کنید، آیا «رستورانها» را جستجو میکردید یا «رستورانهای ژاپنی نزدیک من» را جستجو میکردید؟ اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، در میان اکثریت هستید: 64 درصد جستجوها چهار کلمه یا بیشتر هستند، و ما شاهد تعداد فزایندهای از این عبارتهای جستجوی مکالمه طولانیتر هستیم که به افراد کمک میکند اطلاعات دقیق را پیدا کنند. آنها به دنبال
این تا حدی به دلیل افزایش جستجوی صوتی است. بین Siri و Google Assistant، 20٪ از جستجوهای Google تلفن همراه از طریق جستجوی صوتی انجام می شود و به لطف افزایش دستگاه های Amazon Echo و Google Home، این درصد مطمئناً رو به افزایش خواهد بود. اما جستجوی صوتی تنها دلیلی نیست که مردم درخواست های طولانی تر ارسال می کنند. به عنوان مثال، محتوای زیادی در آنجا وجود دارد – و کیفیت به مقدار زیادی بر کمیت برتری دارد. مردم در حال ارسال پرس و جوهای دقیق تری هستند تا اطلاعات مورد نیاز خود را سریعتر مرتب کنند. مردم همچنین بیشتر در حال بررسی محتوا هستند — اغلب با تکیه بر سرصفحه های پست های وبلاگ یا اطلاعات ویژه گوگل برای دریافت سریع پاسخ های ساده به سوالات.
موتورهای جستجو در مرتبسازی هزاران محتوای موجود برای ارائه بهترین و دقیقترین نتایج ممکن نیز بهتر میشوند. در ادامه بیشتر در مورد آن
الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تکامل است تا بهترین پاسخ های ممکن را به سوالات جستجوگران ارائه دهد. برخی از این تغییرات شامل جریمه کردن بسیاری از پیوندهای داخلی نامربوط، تفسیر پرس و جوهای مکالمه به عنوان یک فکر کامل به جای کلمات کلیدی منفرد، و استفاده از یادگیری ماشینی برای ارائه تفسیرهای دقیق تر از اصطلاحات خاص است. همه اینها به چه معناست:
گوگل به جستجوگران کمک می کند تا دقیق ترین اطلاعات ممکن را پیدا کنند – حتی اگر دقیقاً همان چیزی نباشد که آنها جستجو کرده اند. برای مثال، اگر «کفشهای دویدن» را جستجو کرده باشید، Google اکنون نتایج «کفشهای ورزشی» را نیز در اختیار شما قرار میدهد. این بدان معنی است که وبلاگ نویسان و سئوکاران باید در ایجاد و سازماندهی محتوایی که هر شکافی را که می تواند مانع از دریافت اطلاعات مورد نیاز جستجوگر از سایت شما شود را برطرف کند، بهتر عمل کنند.
در حال حاضر، سایت شما باید بر اساس موضوعات اصلی مختلف سازماندهی شود، با پست های وبلاگ در مورد کلمات کلیدی خاص و محاوره ای که به یکدیگر پیوند داده شده اند تا بیشترین تعداد جستجوی ممکن در مورد یک موضوع خاص را مورد بررسی قرار دهند. مدل خوشه موضوعی را وارد کنید.
روشی که اکثر وبلاگ ها در حال حاضر ساختار یافته اند (از جمله وبلاگ های خودمان، تا همین اواخر)، وبلاگ نویسان و سئوکارها برای ایجاد پست های وبلاگ فردی که برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی می شوند، کار کرده اند. نتیجه بهم ریخته است، و برای کاربر سخت است که اطلاعات دقیق مورد نیاز خود را پیدا کند. همچنین هنگامی که چندین پست وبلاگ در مورد موضوعات مشابه تولید می کنید، باعث می شود URL های شما در رتبه بندی موتورهای جستجو با یکدیگر رقابت کنند.
اکنون، برای رتبه بندی در جستجو و بهترین پاسخ به انواع جدیدی از پرس و جوهایی که جستجوگران ارسال می کنند، راه حل استفاده از مدل خوشه موضوعی است: موضوعات گسترده ای را که می خواهید رتبه بندی کنید انتخاب کنید، سپس محتوا را بر اساس کلمات کلیدی خاص مرتبط با آن ایجاد کنید. موضوعی که همگی به یکدیگر پیوند میخورند تا قدرت موتور جستجوی گستردهتری ایجاد کنند.
با استفاده از این مدل، زیرساخت وبلاگ ما اکنون به این شکل است – با موضوعات خاصی که توسط پستهای وبلاگ مرتبط با موضوع احاطه شدهاند و از طریق لینکها به آدرسهای اینترنتی دیگر در خوشه متصل میشوند:
این مدل از معماری سایت دقیق تری برای سازماندهی و پیوند دادن URL ها به یکدیگر استفاده می کند تا به صفحات بیشتری در سایت شما در رتبه گوگل کمک کند — و به جستجوگران کمک کند اطلاعات سایت شما را راحت تر پیدا کنند. این معماری از سه جزء تشکیل شده است – محتوای ستونی، محتوای خوشه ای و لینک ها:
در مرحله بعد، ما به محتوای ستونی می پردازیم – که نشان دهنده موضوع اصلی است که وبلاگ نویسان و سئوکاران سعی می کنند برای آن رتبه بندی کنند، با ایجاد قطعات خاص تری از محتوای خوشه ای.
صفحه ستونی مبنایی است که یک خوشه موضوعی بر اساس آن ساخته می شود. یک صفحه ستونی تمام جنبه های موضوع را در یک صفحه پوشش می دهد، با فضایی برای گزارش های عمیق تر در پست های وبلاگ خوشه ای دقیق تر که به صفحه ستون باز می گردند. صفحات ستونی به طور گسترده یک موضوع خاص را پوشش می دهند، و محتوای خوشه ای باید یک کلمه کلیدی خاص مرتبط با آن موضوع را به طور عمیق بیان کند. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه ستونی در مورد بازاریابی محتوا بنویسید – یک موضوع گسترده – و یک قطعه محتوای خوشه ای در مورد وبلاگ نویسی – یک کلمه کلیدی خاص تر در موضوع.
صفحات ستونی طولانیتر از پستهای وبلاگ معمولی هستند – زیرا تمام جنبههای موضوعی را که میخواهید برای آن رتبهبندی کنید پوشش میدهند – اما آنقدرها عمیق نیستند. محتوای خوشه ای برای همین است. شما می خواهید صفحه ستونی ایجاد کنید که به سؤالات مربوط به یک موضوع خاص پاسخ می دهد، اما در محتوای خوشه ای مرتبط بعدی، فضایی برای جزئیات بیشتر باقی می گذارد.
به عنوان مثال، در اینجا صفحه ستون ما در مورد بازاریابی اینستاگرام است. این یک نمای کلی از نحوه استفاده از اینستاگرام ارائه می دهد و به بخش های خاصی از محتوای خوشه ای پیوند داده شده است – مانند این پست وبلاگ در مورد نحوه نوشتن کپشن های خوب اینستاگرام. در این مورد، ما سعی می کنیم برای موضوعات مرتبط با اینستاگرام رتبه بندی کنیم. صفحه ستون به عنوان یک راهنمای 101 برای بازاریابی اینستاگرام عمل می کند، و قطعه محتوای خوشه ای به یک جنبه خاص از بازاریابی اینستاگرام می پردازد – نوشتن کپشن عالی.
اولین قدم برای ایجاد یک صفحه ستونی این است که از فکر کردن به سایت خود فقط از نظر کلمات کلیدی خودداری کنید. ابتدا درباره موضوعاتی که می خواهید رتبه بندی کنید فکر کنید — سپس ایده های موضوع وبلاگ را بر اساس کلمات کلیدی خاص تر مرتبط با موضوع گسترده تر بررسی کنید. در مورد علایق و چالش های اصلی شخصیت های اصلی مخاطب خود فکر کنید تا ایده هایی برای محتوای صفحه ستونی به شما ارائه دهد. موضوعی را انتخاب کنید که به اندازه کافی گسترده باشد که بتواند پست های وبلاگ مرتبط بیشتری را ایجاد کند که به عنوان محتوای خوشه ای عمل می کنند، اما نه آنقدر گسترده که نتوانید کل موضوع را در یک صفحه واحد پوشش دهید.
به عنوان مثال، در مورد ما، “رسانه های اجتماعی” یک موضوع بسیار گسترده بود، اما “کپشن های اینستاگرام” بسیار محدود بود. «بازاریابی اینستاگرام» به اندازهای گسترده است که میتوانیم بسیاری از پستهای وبلاگ را که با جزئیات بیشتری به اینستاگرام میروند پیوند دهیم، اما همچنان به اندازهای خاص است که بتوانیم یک صفحه ستون جامع در مورد آن بنویسیم. صفحات ستون باید به هر سؤال یا سؤالی که جستجوگر ممکن است در مورد یک موضوع داشته باشد پاسخ دهند – که باعث می شود وقتی یک عبارت جستجوی Google را وارد می کنند که صفحه شما برای آن رتبه بندی می شود، روی صفحه ستون شما کلیک کند. سپس، آنها روی صفحه ستون شما کلیک می کنند تا پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند، که به بخش های خاصی از محتوای خوشه ای پیوند داده شده در صفحه ستون پیوند داده می شود.
این پاراگرافها جنبههای بازاریابی اینستاگرام را پوشش میدهند، و این لینکها به بخشهای خاصی از محتوای خوشهای مرتبط با موضوع هدایت میشوند. معنی دارد؟ اگر نه، نگران نباشید – ما به زودی در مورد صفحات ستون و نحوه ساخت آنها، همراه با نمونه های قاتل بیشتر به شما آموزش خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش جدید برای سازماندهی و ساخت محتوای خود، در آخرین تحقیقات ما غوطه ور شوید، و ویدیوی زیر را تماشا کنید تا ببینید خوشه های موضوعی و صفحات ستونی چگونه عمل می کنند.