سئوی محلی چالش های منحصر به فردی را برای برندهای سازمانی ایجاد می کند. پنج چالش و راه حل برتر برای سئوی محلی سازمانی بهتر را کشف کنید.
سئوی محلی میتواند برای برندهای سازمانی چالشبرانگیز باشد، زیرا به این معناست که بدانید چگونه سئوی ملی، نمایه کسبوکار Google را انجام دهید و سپس یاد بگیرید که چگونه گوگل با جستوجوهای اولویتدار شما در بازارهای مختلف برخورد میکند. این بدان معناست که تعداد بی نهایت چالش در سئوی محلی برای بازاریابان جستجوی سازمانی وجود دارد. بنابراین رایج ترین چالش ها در سئو محلی سازمانی چیست؟ بیایید دریابیم.
یکی از بزرگترین چالشهایی که شرکتها با آن روبرو هستند این است که بدانند چه زمانی باید روی یک استراتژی سئو «محلی» به جای استراتژی سئو «ملی» تمرکز کنند و بالعکس. این قابل درک است زیرا همیشه بلافاصله مشخص نمی شود که اولویت های شما توسط یکی یا دیگری بهتر انجام شود. تشخیص اینکه آیا کلمات کلیدی اصلی هدف شما دارای هدف محلی هستند می تواند چالش برانگیز باشد. اما، برای موفقیت در استراتژی کلی شما بسیار حیاتی است، زیرا تأثیر قابل توجهی بر این دارد که چگونه ابتکارات شما به اهداف تجاری شما خدمت می کند.
درک اینکه گوگل چه عباراتی را محلی می داند می تواند به شما کمک کند استراتژی کلمه کلیدی خود را توسعه دهید و نحوه رویکرد و حمایت از سرمایه گذاری سئوی خود را تعیین کنید.
به دلیل طراحی ضعیف سایت یا استراتژی کلمات کلیدی، می توانید ترافیک زیادی را از دست بدهید.
بنابراین، دقیقاً منظور ما از هدف جستجوی محلی چیست؟ با درک هدف جستجو، میدانید که چه نوع ویژگیهایی در نتایج جستجو ظاهر میشوند و چه محتوایی را باید در اولویت قرار دهید. برای این بحث، چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد:
شما می توانید با توجه به ویژگی هایی که در SERP ها نشان داده شده است، متوجه شوید که پرس و جوهای جستجوی هدف شما در چه نوع هدفی قرار می گیرند:
SERPها هیچ صفحه ایالت/شهر خاص و بسته نقشه ندارند.
این واقعیت که هیچ نتیجه «محلی» در این SERP وجود ندارد احتمالاً به این معنی است که Google قصد محلی برای این پرسوجوها را ندارد. لحظه ای که بخش بزرگی از جستجوگران شروع به انجام مجدد این پرس و جو با اطلاعات مکان مانند «مقاله روزنامه Pleasanton» می کنند، SERP ها احتمالاً به نتایجی تغییر می کنند که دارای برخی نتایج محلی هستند، که ما را به…
SERP ها هیچ صفحه ای برای ایالت/شهر خاص ندارند، بلکه دارای یک بسته نقشه هستند (مثال).
درخواستهای نیمه ملی مانند [بانک] ممکن است شامل یک بسته نقشه باشد زیرا تعداد کلیکهای محلی و ملی برابر است. این ممکن است به این دلیل باشد که برخی از کاربران به دنبال شعبه بانکی نزدیک خود هستند، اما برخی دیگر به دنبال صفحه اصلی بانک هستند.
SERPها دارای صفحات جزئی تا کامل ایالت/شهر و بسته نقشه (مثال) هستند.
برای اصطلاحی مانند [لولهکش]، Google یک بسته نقشه از لولهکشهای مجاور را نشان میدهد، و بقیه نتایج صفحه یک با صفحات مکان پر میشود. گوگل پیش بینی می کند که کاربر قصد دارد یک لوله کش در نزدیکی محل خود پیدا کند.
کلمات کلیدی بیش از حد محلی جایی هستند که مکان جستجوگر مهم ترین است و به طور قابل توجهی بر نتایج SERP تأثیر می گذارد (مثال).
در مورد پرس و جوهای بیش از حد محلی، فاصله بین کاربر و کسب و کار بیشترین اهمیت را دارد. می توانید ببینید که بسته نقشه بر املاک SERP برای این پرس و جو تسلط دارد. بنابراین، احتمالاً گوگل فکر میکند [بیمه خودرو در نزدیکی من] به نتایج بیش از حد محلی نیاز دارد تا برای کاربر مفید باشد.
استراتژی های متمرکز در سطح ملی به حجم زیادی از محتوا و قدرت نیاز دارند.
اگر مشخص کرده باشید که کلمات کلیدی هدف شما در جستجوهایی هستند که قصد محلی کمی دارند، وب سایت اصلی شما باید جایی باشد که بیشترین بودجه سئوی خود را سرمایه گذاری می کنید. این به شما کمک می کند تا با ایجاد بک لینک به آن رتبه برسید.
اگر تشخیص داده باشید که گوگل کلمه کلیدی شما را محلی تلقی می کند، ساختار سایت شما بسیار مهم تر می شود. اگر فهرستی از صفحات استان یا شهر ایجاد کنید، می توانید حجم جستجوها را افزایش دهید.
هنگامی که کلمات کلیدی اولویت شما بیش از حد محلی هستند، ایجاد فهرستی از صفحات ایالتی و سطح شهر ترجیح داده می شود و بهینه سازی آنها برای کلمات کلیدی نزدیک به من با صفحات مکان خاص ترجیح داده می شود.
لایه ها بسته به عمودی شما احتمالاً متفاوت به نظر می رسند، اما به طور کلی، ممکن است شبیه این باشند:
با ظهور شرکت های مدیریت لیست محلی مانند Yext و Uberall، این دیگر مشکلی نیست. با این حال، ما هنوز با کسب و کارهای چندمکانی مواجه می شویم که «منبع واحدی از حقیقت» برای همه اطلاعات مکان خود ندارند. اگر هنوز این را ندارید، آن را در جای خود قرار دهید.
بسیاری از برندها مکان یاب فروشگاه خود را به فروشندگان شخص ثالث برون سپاری می کنند. در تئوری هیچ مشکلی با این وجود ندارد، اما چند راه وجود دارد که ما شاهد این اشتباه هستیم:
برای سئو، یک مکان یاب فروشگاه موثر باید مجموعه ای از صفحات ایالتی، شهر و مکان باشد که یک ربات یا کاربر به راحتی می تواند روی آن کلیک کند تا به هر صفحه برسد. اما بسیاری از برندها اغلب برای مکان یاب فروشگاه خود یک صفحه مکان یاب با کادر جستجو می سازند تا مکان شما را پیدا کنند.
چند سال پیش، ما به مکان یاب 100 خردهفروش برتر ایالات متحده نگاه کردیم و متوجه شدیم آنهایی که مکانیابهای فقط جستجو دارند، 50٪ کلمات کلیدی کمتری نسبت به آنهایی با معماری موقعیت > شهر > قابل پیوند دارند. بنابراین، مطمئن شوید که معماری مکان یاب شما به این شکل ساخته شده است.
اغلب، برندها بودجه ای برای ساخت مکان یاب در سایت خود دارند اما چیزی برای محتوا باقی نمی گذارند. صفحه مکان اصلی با نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، دستههای محصول/خدمات و غیره مشکلی ندارد. اما یک صفحه مکان با محتوای منحصر به فرد و تقویتشده مرتبط با مکان و موضوعاتی که میخواهید رتبهبندی کنید، میتواند بهبود یابد. عملکرد سئو. اینجاست که مدیران موقعیت مکانی شما می توانند مفید باشند. ما اغلب می بینیم که مارک های موفق از نظرسنجی های مدیران مکان خود برای دریافت محتوای محلی منحصر به فرد استفاده می کنند. سایر منابع ممکن است شامل نظرات مشتریان محلی، داده های محلی مورد علاقه و محصولات محبوب در بازار خاص باشد.
اکثر پرس و جوهای تجارت الکترونیک این روزها نتایج محلی را نزدیک به بالای SERP ها نشان می دهند.
ما اغلب میبینیم که برندها در بستههای محلی برنده میشوند و از صفحات مکان خود به دستههای کلیدی خود پیوند میدهند. فکر کنید که به Google نشان می دهد مکان های شما با این دسته بندی ها مرتبط هستند.
نمایه کسبوکار Google (GBP) واقعاً نباید یک چالش باشد – منظورم این است که فقط مجموعهای ساده از فهرستبندیهای صفحات زرد برای مکانهای شما است – اما میلیونها راه وجود دارد که میتواند برای کسبوکارها اشتباه کند. در اینجا فقط چند چالش و فرصت با GBP وجود دارد.
بهطور شگفتانگیزی، فهرستهای تکراری هنوز هم در مورد GBP وجود دارد، اما من به تازگی با یک کسبوکار منطقه خدماتی صحبت کردم که در رتبهبندی مشکل داشت. دیدن لیست های تکراری GBP بسیار آسان بود. به محض اینکه لیست های تکراری را حذف کردند، رتبه آنها برای کلمه کلیدی اصلی که هدفشان بود 15 رتبه افزایش یافت. بنابراین، مراقب آنها باشید.
لیست های GBP شما در یک وضعیت دائمی در نوسان هستند. کاربران در حال اضافه کردن عکس ها و نظرات هستند.
اگر Google به دادههای شخص دیگری بیشتر از اعتماد به شما اعتماد داشته باشد، میتواند دادههای شما را بازنویسی کند. GBP یک چیز “تنظیم آن و فراموش کردن” نیست. یک سیستم برای نظارت بر تغییرات صفحات GBP خود به طور منظم ایجاد کنید. در حالی که می توانید تغییرات زیادی را از طریق داشبورد GBP مشاهده کنید، همه چیز را نمی گیرد. این یکی از دلایلی است که ما این ابزار رایگان و منبع باز را برای نظارت بر تغییرات تصویر در GBP شما ساخته ایم.
پست های GBP اعلان های کوتاهی هستند که می توانید به GBP خود پیوست کنید. اینها می توانند راهی ارزان برای ایجاد بازدیدهایی با تبدیل بالا به سایت شما باشند. پست ها می توانند شامل متن، عکس یا ویدیو باشند. چالشی که اغلب می بینیم این است که کسب و کارها اغلب برای تولید محتوا برای هر مکان راه اندازی نمی شوند. اگر میخواهید پستهای GBP را برای چندین مکان انجام دهید، سیستمی را برای ایجاد وثیقه بازاریابی آماده GBP برای تبلیغات جدید پیادهسازی کنید تا بتوان آنها را پست کرد. این اغلب شامل ایجاد یک نسخه به اندازه پوند (400 در 300) از تصاویر بازاریابی تایید شده و کپی برای پوند به عنوان بخشی از هر تبلیغ جدید است.
همچنین باید مطمئن شوید که پیوندهای پستهای GBP خود را با پارامترهای ردیابی برای اندازهگیری عملکرد برچسبگذاری میکنید.
هر برند سازمانی محلی دارای مکان نیست. بسیاری از مارکهای بازار محلی مانند Yelp، DoorDash، و Zillow، و کسبوکارهای حوزه خدمات (SAB) مانند لولهکشها و سقفسازها وجود دارند که عبارتهای جستجوی محلی را هدف قرار میدهند، اما واجد شرایط ظاهر شدن در بستههای محلی نیستند. این به این دلیل است که آنها هیچ مکان فیزیکی در بازارهای هدف خود ندارند. و این بدان معنی است که آنها بسیاری از کلیک ها و درآمدهای بالقوه را از دست می دهند. این برای هر برندی کار نمیکند، اما برای کسانی که مدل کسبوکار مناسبی دارند، ایجاد یک «فروشگاه در فروشگاه» در مکان یک برند شریک راهی عالی برای مشاهده بستههای محلی بیشتر است.
اگر ارزش سرنخ ها به اندازه کافی بالا باشد، ممکن است بخواهید مکان های فیزیکی را در مناطق خاصی باز کنید تا سعی کنید در بسته های محلی رتبه خوبی داشته باشید.
همانطور که در بالا گفتم، تعداد نامحدودی از تاکتیکهای سئوی محلی وجود دارد که برندهای سازمانی میتوانند به کار گیرند. همانطور که تاکتیک های جدید را به کار می گیرید، مطمئن شوید که مانند هر کانال بازاریابی دیگری تست، اندازه گیری و تکرار می کنید.