ایجاد محتوای طولانی، کمک تان می کند در صنعت خود اقتدار بیشتری کسب کنید. محتوای طولانی خسته کننده مرده است. اما، محتوای طولانی با ارزشی که کاربر را نگه می دارد داستان متفاوتی دارد.در واقع همه چیز در مورد ایجاد تعامل محتوا است، نه طول محتوا.
بنابراین، چگونه می توانید محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان خود را حفظ کند؟
وقتی به “محتوای طولانی” فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ آیا این یک مقاله بلاگ بی پایان است؟ در مورد یک کتاب چطور؟ در واقع، محتوای طولانی نیز عبارتند از:
قسمت های پادکست 40 دقیقه ای. (آیا من تنها کسی هستم که اپیزودهای بازاریابی پرهیزگاری را برای روزم آماده می کنم؟) آموزش 20 دقیقه ای یوتیوب. وبینارهای 60 دقیقه ای پست های چرخ و فلک طولانی تر در اینستاگرام یا لینکدین.
هرچه بیشتر در مورد آن فکر کنید، بیشتر متوجه می شوید که ما در واقع روزانه تعداد زیادی محتوای طولانی مصرف می کنیم.
بیایید به «آیا محتوای طولانی مدت مرده است؟» بپردازیم. مایکروسافت گزارش داد که 20 سال پیش، برای ارائه کمی زمینه به شما در مورد آنچه که با آن کار می کنیم، میانگین فاصله توجه 12 ثانیه بود. امروز، ما در 8.25 ثانیه هستیم.
از سوی دیگر، ما چندین قسمت 60 دقیقه ای از برنامه های تلویزیونی را در یک جلسه تماشا می کنیم.
بنابراین وقتی در دوراهی در مورد مدت زمان ساخت محتوای طولانی هستید، این عوامل را در نظر بگیرید:
این بیشتر به این بستگی دارد که چگونه مخاطبان خود را جذب می کنید و ارزشی که ارائه می دهید نه صرفاً تولید محتوای طولانی.
کانالی که برای آن محتوا تولید میکنید به شدت بر طول آن تأثیر میگذارد (برای مثال، یک مقاله وبلاگ ممکن است طول ایدهآل 1500 کلمهای داشته باشد، زیرا این مقدار فضایی است که برای پوشش موضوع نیاز دارید، در حالی که یک کتاب ممکن است به 250 صفحه نیاز داشته باشد).
پس از تجزیه و تحلیل 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل، Backlinko متوجه شد که میانگین نتایج صفحه اول شامل 1447 کلمه است. با توجه به اینکه هدف گوگل ارائه مفیدترین نتایجی است که کاربران ترجیح می دهند، این موضوع نشان می دهد که کاربران از محتوای طولانی تر لذت می برند.
مجدداً، کانال بر طول تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، به خصوص در بازاریابی ایمیلی، پیام باید فوراً منتشر شود، در غیر این صورت شانس جلب توجه را کاهش خواهید داد.
با کانالهای رسانههای اجتماعی مانند توییتر یا تیکتاک که با مختصر بودن در ذهن ساخته شدهاند، محدودیتهای کاراکتر شما را مجبور میکند پیام خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.
لازم نیست همه صفحات فرود کوتاه باشند، بلکه بیشتر در مورد انتقال اطلاعات مهم مورد نیاز مخاطبان است.
به گفته پیپ لاجا از CXL:
«نگران این هستید که نسخه شما خیلی طولانی باشد؟ نکن اگر کسی پس از صرف یک بررسی کوتاه آماده خرید باشد (تاکنون حدود 20٪ از نسخه را خوانده است)، میتواند به سادگی رد شده و روی «خرید» کلیک کند. مشکلی نیست
اما اگر کسی تمام متن های سایت شما را می خواند و هنوز سؤالات و شک دارد، پس مشکل دارید. به همین دلیل است که کپی طولانی برای صفحات فروش خوب کار می کند.
بنابراین، در حالی که مطمئناً زمانها و مکانهایی وجود دارند که محتوای کوتاه ضروری است، محتوای طولانی هنوز زنده است.
بنابراین وقتی نوبت به محتوای خودتان میرسد، چگونه میتوانید داستانی بسازید که کل قطعه را زنده کند؟ چگونه می توانید محتوای طولانی مدت را با موفقیت در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید؟ حالا بیایید به آن بپردازیم.
چیزی وجود دارد که باید کاملاً روشن کنم: صرف نظر از طول، محتوا را فقط برای ایجاد محتوا ایجاد نکنید. هر قطعه محتوایی برای مخاطب خاصی نیاز به هدف خاصی دارد. بنابراین، قبل از ایجاد محتوا به این سوالات فکر کنید:
این محتوا به حل چه مشکلی به مخاطبان من کمک می کند؟
چه نوع فردی این مقاله را می خواند؟
چگونه این محتوا با بقیه استراتژی بازاریابی من هماهنگ است و از آن پشتیبانی می کند؟
این محتوا را در کدام کانال تبلیغ می کنم؟
هنگامی که در آنجا وضوح پیدا کردید، آنچه در محتوا نیاز دارید بسیار واضح تر می شود.
متأسفانه، محتوای طولانی به خستهکننده بودن شهرت دارد، اما وقتی مردم را سرگرم میکند، مشتاق مطالب بیشتری خواهند بود. وقتی شک دارید، همیشه به یاد داشته باشید: اگر نتفلیکس بتواند داستانی مانند اسکوییدگیم بسازد، جایی که مشترکین آن بیش از 2.1 میلیارد ساعت از زمان انتشار آن را تماشا کردهاند، در این صورت میتوانید محتوای طولانیمدتی ایجاد کنید که مخاطبان شما را نیز به صفحه نمایش نگه دارد.
شما می توانید این کار را با ایجاد محتوای مرتبط انجام دهید که افراد را با یک داستان درگیر می کند تا احساسات خود را جلب کنند و با عمیق ترین چالش های خود ارتباط برقرار کنند. همین امر در مورد B2B نیز صدق می کند، زیرا در پایان روز – شما همچنان به مردم می فروشید. در واقع، قلاب (قلاب جلب توجه) یکی از مهم ترین بخش های محتوا است. بنابراین وقتی میتوانید داستانی را در سرتاسر داستان ببافید، مخاطبتان را تا پایان در حال حرکت نگه میدارد.
هدف با محتوای طولانی هرگز نباید «موارد کلیدواژه» یا نوشتن فقط برای برآورده کردن تعداد کلمات باشد. هدف همیشه باید افزودن ارزش، درج ایدههای تازه، شفافسازی مفاهیم چالشبرانگیز و در نهایت آسانتر کردن زندگی مردم باشد.
اگر محتوا برای خوانندگان شما اهمیت دارد، آنها تا پایان آن به آن پایبند خواهند بود.
اگر از نظر بصری به نیازهای آنها توجه نکنید، خوانندگان تقریباً بلافاصله علاقه خود را از دست خواهند داد. انسان ها چیزهایی را دوست دارند که با نقاط گلوله، ایتالیک، جملات کوتاه و تصاویر بصری شکسته شوند.
درست مانند زمانی که در کلاس اول بودید که خواندن را یاد می گرفتید، یک صفحه کامل متن بدون تصویر دلهره آور به نظر می رسید.
همین مفهوم امروز نیز صدق می کند. اغلب، مردم دوست دارند کل یک مقاله وبلاگ را مرور کنند تا قبل از مصرف کل مطالب، نکات اصلی را مشاهده کنند. بنابراین، با حفظ سریع و خوب طراحی آن، شانس خود را برای خواندن کل وبلاگ از سوی آنها افزایش خواهید داد.
آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت – در بهینه سازی نمای موبایل کوتاهی نکنید. به احتمال زیاد خوانندگان شما تلفن های خود را تنظیم می کنند، و اگر خراب باشد، بلافاصله خارج می شوند.
اکنون بخش سرگرم کننده فرا می رسد. تبلیغ و تغییر کاربری. تمام هدف تولید محتوا این است که مردم آن را بخوانند. بنابراین، آن را از پشت بام ها فریاد بزنید و مطمئن شوید که آن را چندین بار در چندین کانال تبلیغ کنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که موضوعات داخل مقاله خود را به محتوای خرد تقسیم کنید. مثلا پست کوتاه اینستا- لینکدین و توییتر.
سؤالات مخاطبان است که یک جامعه قوی ایجاد می کند.
تمرکز بر فروش نیست، بلکه آگاه کردن مخاطب برای بهبود واقعی نحوه عملکرد بازاریابی است.
به مخاطبان خود در مورد روشهایی آموزش دهید تا واقعاً استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود بخشند، صرف نظر از اینکه آیا با شما کار میکنند یا نه.
دادههای واقعی را بر اساس نظرسنجیها جمعآوری کنید نه اینکه صرفاً تحقیقات دیگران را خلاصه کند.
اطلاعات به روز ارائه دهید.
تصاویر مفید همراه با اینفوگرافیک مهم ترین اطلاعات را به شیوه ای به راحتی قابل خواندن خلاصه می کند.
نظر متخصص موضوع اعتبار می افزاید.
برای ایجاد بک لینک طبیعی عالی است.
از تمرکز قوی روی احساسات استفاده کنید که مستقیماً از طریق افراد واقعی ساخته شده است.
داستانی مرتبط با برند و مخاطبان معمولی بسازید، اما نه الزاما برای فروش.
با استراتژی مناسب، محتوای طولانی می تواند برنده شود.