ترفند بهینه سازی فراخوان برای اقدام(CTA) این است که اقدام را در لحظه ای دقیق ارائه کنید که بازدید کننده وب سایت شما بیشترین علاقه را به برداشتن گام بعدی دارد.
اگر یک کاربر قبل از هرگونه اطلاعاتی با فراخوانی برای اقدام مواجه شود فکر می کنید قرار است روی آن کلیک کند؟
قبل از پیوند باید محتوای قانع کننده و همچنین توضیحات دقیقی از صفحه فرود وجود داشته باشد.
اگر صفحه فرود آن چیزی نیست که کاربر انتظار دارد، هر بار که فرصت دیگری برای خروج از صفحه ارائه می دهید ممکن است کاربر شما اعتماد نداشته باشد که می توانید به او کمک کنید مشکلش را حل کند
وقتی بازدید کننده صفحه وب شما آماده انجام اقدام است باید مطمئن باشد که دعوت نامه لینک، ارزشمند معتبر و سازنده است.
هنگامی که یک محصول جدید را ارائه می کنید باید کاری کنید که مشتری شما فورا آن را ببیند. این پیوندها را پیوندهای اولین ملاقات می نامیم.
اگر فیلم جادوگر شهر اوز را دیده باشید معنای پیوندهای مترسک آشکار می شود.
این ها فراخوان هایی برای اقدام هستند که انتخاب های زیادی ارائه می دهند. معمولا با برچسب های مبهم و اغلب به یک مقصد.
در فیلم دوروتی برای یافتن اوز در جاده سفر می کند. به مترسک می رسد و راهنمایی می خواهد:
دوروتی: حالا به کدام سمت برویم؟
مترسک: این راه راه خیلی خوبی است(راهی را نشان می دهد)
دوروتی: مترسک ها صحبت نمی کنند
مترسک: این راه هم جالب است(راه دیگری را نشان می دهد)
دوروتی: اما قبلا راه دیگری را نشان داد
مترسک: البته مردم از هر دو طرف می روند
گاهی وقت ها فراخوان ها برای اقدام(CTA) در محتوای صفحه وب زمانی قرار می گیرند که واقعا نمی خواهیم انتخاب کنند و فقط می خواهیم به آن چیز جالب هدایت کنیم.
از اینکه به کاربر بگویید چه کاری انجام دهند نترسید و واضح صحبت کنید.
هنگام قرار دادن فراخوان برای اقدام(CTA)، فراخوان شما در لحظه ای باید قرار داده شود که کاربر آمادگی دارد.
هر فراخوانی برای اقدام یک ریسک است. پیوند شما باید:
به طور کلی آدم ها فراموش کارند. ممکن است هر مرحله که جلوتر می روند فراموش کنند که قبلا کجا بودند.
ساختار شما باید به گونه ای باشد که کاربر بداند کجا قرار دارد.
در پایان:
با توجه به اینکه زمان کمی برای جلب توجه کاربر داریم استفاده از زبان های عمومی مانند”اینجا کلیک کنید” یا “ادامه مطالب”خیلی موثر نیست.
سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که کاری را که قرار است کاربر واقعا انجام دهد تکرار کنید.
استراتژی پیوند خود را با این سوالات بازبینی کنید:
علاوه بر این ها محتوای شما باید آنقدر ارزش داشته باشد که کاربر را سمت انجام دادن کاری سوق دهد.
مطالعه مقالات زیر برای بهبود افزایش نرخ تبدیل سایت تان پیشنهاد می شود: