یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، به روزرسانیهای گوگل و حذف کوکیهای شخص ثالث، بزرگترین تغییرات مورد انتظار در سئو در سال 2023 هستند.
زمانی که استراتژی خود را برای سال آینده آماده می کنید، مهم است که برای چالش های احتمالی پیش رو برنامه ریزی کنید. امسال، متخصصان سئو بر چالشهای ناشی از کمبود منابع، مشکلات استراتژی و توانایی مقیاسپذیری فرآیندها غلبه کردند. با نگاهی به آینده به سال 2023 و پس از آن، این گزارش درباره وضعیت سئو نشان میدهد که متخصصان پیشبینی میکنند که یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، به روزرسانیهای گوگل و از بین رفتن کوکیهای شخص ثالث به عنوان بزرگ ترین تغییرات در سئو پیشبینی میشوند.
در این مقاله، نکات کلیدی این گزارش را خلاصه می کنیم. به سه چالش اصلی و روندهای مرتبط سئو که می توانند به توسعه استراتژی شما کمک کنند، نگاه می کنیم. در نهایت، در مورد پیامدهای پیشرفت در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در بازاریابی جستجو بحث خواهیم کرد.
نظر سئوکارها درباره بزرگترین چالش های سئو در 12 ماه گذشته:
کاهش بودجه از چالش شماره یک متخصصان سئو در سال 2021 به رتبه ششم امسال کاهش یافت. با این حال، این واقعیت که کمبود منابع و فرآیندهای مقیاسبندی چالشهای اصلی در سال 2022 بودند، نشان میدهد که کاهش بودجه سال 2021 تأثیری پایدار داشته است. با نگاهی به تهدیدات بالقوه در سال 2023، از پاسخ دهندگان خواسته شده تا حداکثر سه “بزرگترین تغییر” و تغییرات صنعت در سئو را انتخاب کنند. پاسخ های آن ها را از نظر می گذرانیم.
کمبود منابع به عنوان بزرگترین چالش پیش روی سئوکاران در سال 2022 مطرح شد. شکی نیست که سئو اثرات کاهش بودجه در سال 2021 را احساس می کند، هرچند دلیل دیگر برای محدودیت منابع این است که بسیاری از سئوکارها با تیم های بزرگ کار نمی کنند. بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که با یک تیم 10 نفره یا کمتر کار می کنند، در حالی که تقریباً 5 درصد گفتند که خودشان کار می کنند.
اضافه کردن اعضای تیم جدید ممکن است در یکی دو سال آینده دشوار باشد. گزارش وضعیت سئو به جزئیات عمیق تری در مورد چالش های پیش روی متخصصان سئو و آنچه در سال آینده نگران آن هستند می پردازد.
بعضی از تغییرات سئو پیش بینی شده برای سال 2023 و پس از آن، موانع بالقوه رشد هستند. رشد اخیر و مستمر ممکن است بدون توانایی در مقیاس تیمی چالش برانگیز باشد و انتظار میرود رقابت برای استعدادها در دو سال آینده دلیل اصلی نگرانی باشد. منسوخ شدن کوکیهای شخص ثالث، حفظ رشد اخیر را برای متخصصان سئو و بازاریابان دشوار میکند، زیرا انتظار میرود با دادههای کمتر، نتایج مشابه یا بهتری را ارائه دهند.
سئوکاران مسائل استراتژی را به عنوان یکی از بزرگترین چالش های خود در 12 ماه گذشته ذکر کردند.
مسائل استراتژی ممکن است نشان دهنده این باشد که متخصصان سئو در تلاش برای اثبات ROI (بازده سرمایه) خود هستند. در حالی که بیش از نیمی از متخصصان سئو (58.0٪) که مورد بررسی قرارگرفتند، افزایش بازگشت سرمایه را برای کار خود گزارش کردند، بسیاری از آنها برای اثبات بازگشت سرمایه تلاش کردند، و 29٪ از متخصصان سئو اظهار داشتند که در مورد بازگشت سرمایه خود دچار دوگانگی هستند.
در صدر فهرست بزرگترین تغییرات طی دو سال آینده، همانطور که توسط متخصصان سئو پیش بینی می شود، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است. علاوه بر این، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی زمانی که از متخصصان سئو خواسته شد تا آنچه را که فکر میکنند مهمترین فاکتورهای اضطراری در سال 2023 خواهد بود، رتبهبندی کنند، پاسخهای برتر بودند.
شلی والش، استراتژیست محتوای سئو، امیدوار نیست که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بتوانند به این زودی جایگزین تصمیم گیری انسانی شوند. علاوه بر این، توصیه نمی کند که برای ایجاد محتوا به شدت به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد کنید:
هنوز نمیتوانم هوش مصنوعی را ببینم که بتواند تصمیمها و انتخابهای حیاتی را در جایی که مسیرهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد، جایگزین کند. شما باید براساس تخصص انتخاب کنید. ابزار فقط به خوبی کسی است که از آن استفاده می کند. در حال حاضر، سیل ابزارهایی وجود دارد که از GPT-3 پشتیبانی می کنند. اینها برای محتوای کم حجم، مانند توضیحات محصول، عالی هستند، اما شکاف را گسترده تر می کنند و محتوای با کیفیت رهبری فکری که به خوبی تحقیق شده است را ارتقا می دهند. از آنجایی که جایگاههای آنلاین توسط محتوایی که توسط هوش مصنوعی چرخش شده اشباع میشوند، کیفیت تنها راه برجسته شدن خواهد بود. در نهایت، استفاده بیش از حد فقط اثر مضری خواهد داشت.
مقالات پیشنهادی:
چگونه سئو به موفقیت کسب و کارها کمک می کند؟
استراتژی های اساسی برای بهینه سازی وب سایت
با این روش ها خودتان را برای آینده سئو و تغییرات آن آماده کنید