بسیاری از شرکت ها مایلند لینک های .gov را به شما بفروشند اما آیا واقعا این پیوندها در رتبه بندی های گوگل ارزش بیشتری دارند؟
می شود گفت تا زمانی که موتورهای جستجو هستند، لینک ها واحد پولی وب محسوب می شوند. چه کسی به وب سایت شما پیوند می دهد می تواند چیزهای زیادی در مورد انجمن های شما، ارتباط با موضوعات و مناطق خاص، قابل اعتماد بودن و موارد دیگر بگوید.
و هنگامی که سایتهای معتبر و معتبر به صفحه وب شما پیوند میدهند، با انتقال رتبه صفحه به صفحه خود، از تایید ضمنی آن بهره میبرید. چه چیزی مقتدرتر از دولت؟
هنوز این باور دائمی وجود دارد که لینک های .gov ارزشمندتر و مطلوبتر از سایر انواع پیوندها هستند. افرادی حاضرند پول شما را برای ساخت لینک های .gov مصرف کنند.
بنابراین آیا لینک های .gov یک عامل رتبه بندی هستند؟
وب سایتهای دولتی انواع اطلاعات مهمی را منتشر میکنند که سایتهای دیگر به آنها پیوند میدهند:
شما میتوانید شرط ببندید که چکها و تعادلهای دقیقی برای اطمینان از صحت آن اطلاعات قبل از انتشار در یک سایت دولتی وجود دارد.
بودجه زیادی صرف ارتباطات و انتشارات دولتی می شود تا از ایجاد محتوای باکیفیت که برای همه قابل دسترسی است حمایت شود.
پس از انتشار، محتوای ارائه شده توسط دولت به طور گسترده توسط رسانه های اصلی، کاربران رسانه های اجتماعی، انواع سازمان ها و غیره به اشتراک گذاشته می شود.
به همین دلایل، مردم و موتورهای جستجو تمایل دارند تا سایت های دولتی را نسبتاً قابل اعتماد ببینند. بنابراین وقتی یک سازمان دولتی به شما لینک میدهد و میگوید که به شما نیز اعتماد دارد، باید موضوع مهمی باشد. این لینک باید بسیار مهمتر از لینک از یک سایت محلی یا یک وبلاگ نویس باشد.
چرا مردم بر این باورند که لینک های .gov اینقدر ارزشمند هستند؟ می توانید با داشتن وب سایت های مورد اعتماد و مورد توجه مانند وب سایت های آموزشی دولتی و دانشگاهی که به سایت شما لینک می دهند، اعتماد بیشتری جلب کنید. به دلیل اعتبار بسیار بالای سایتهای .edu/.gov، این بک لینک ها اعتبار سایت و رتبه گوگل شما را افزایش میدهند.
لینکهای سایتهای معتبر اعتبار دامنه شما را تقویت میکنند.
پیوندهای DOFOLLOW هم مثل عصاره ای شفابخش رتبه بندی وب سایت ها هستند.
اگر به دنبال تأییدی هستید که پیوندهای .gov به رتبه بندی سایت شما کمک میکنند، مشکلی نیست، اما منابع را در نظر بگیرید.
بیایید به سال 2008 برگردیم و ببینیم مت کاتس در مورد لینک های .gov چه گفته است:
«به طور معمول، سیاست ما این است: یک پیوند یک پیوند است. هرجا که ارزش آن لینک باشد، ارزشی است که ما به آن می دهیم. برخی از افراد در مورد پیوندهای DMOZ، لینک هایی از .edu یا لینک هایی از .gov می پرسند و می گویند: “آیا نوعی تقویت وجود ندارد؟ اگر یک پیوند از .edu باشد بهتر نیست؟» پاسخ کوتاه این است: نه، اینطور نیست. فقط پیوندهای .edu تمایل دارند رتبه صفحه بالاتری داشته باشند، زیرا افراد بیشتری به .edu یا .gov پیوند می زنند.
سوال شماره یک که باید در مورد هر یک از لینک ها بپرسید، این نیست که مرجع دامنه چیست. آنچه که بیش از همه مهم است این است که “آیا منطقی است که این موجودیت به این قطعه خاص از محتوا لینک داده شود؟”
آیا منطقی است که وزارت کشاورزی ایالات متحده به پست وبلاگ شرکت لوله کشی ما پیوند بزند که شایستگی انواع مختلف شیرآلات را بررسی می کند؟ احتمالا نه.
چه این پیوند از طریق هرزنامههای نظر، هک تزریق لینک، یا یک کارمند سطح پایین دولتی خسته شده که چند دلار برای آن هزینه میکند به دست آمده باشد، گوگل به احتمال زیاد آن را متوجه می شود.
اگر تیم شما در حال تعقیب آن پیوندهای بیمعنی است، این را در نظر داشته باشید:
بهتر است از فروشگاه سخت افزار محلی خود پیوند دریافت کنید. حداقل گوگل به محض اینکه آن را متوجه شد، آن لینک را بی ارزش نمی کند.
پیوند یک پیوند است. لینک ها هم یک فاکتور رتبه بندی تایید شده گوگل هستند. با این حال، سوال خاصی که در اینجا ما در حال بررسی آن هستیم این است که آیا لینک های .gov، قدرت بیشتری نسبت به لینک های دیگر دارند؟
پاسخ به این سوال: قطعا نه. ارزش یک لینک .gov به این است که یک لینک است، و اگر میخواهید سیستم را بر اساس TLD بازی کنید، این پیوند ممکن است برای شما هیچ ارزشی نداشته باشد. گوگل سیگنال های بسیار تاثیرگذار و معنی داری دیگر در مورد لینک ها دارد. این یکی برای دستکاری بسیار آسان است تا ارزشی برای الگوریتم داشته باشد. در عوض روی تولید محتوایی تمرکز کنید که سایتهای معتبر، قابل اعتماد و مرتبط میخواهند آن را تأیید کنند و دوباره با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.