گوگل ممکن است URL اشتباه را برای نمایش در نتایج جستجو از آدرس فهرست شده در یک تگ کنونیکال انتخاب کند. در اینجا این سوال پیش می آید که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد؟
علی رغم تلاش های شما برای پیاده سازی تگ های کنونیکال گوگل همیشه URL یکسانی را برای نمایش در نتایج جستجو انتخاب نمی کند. چگونه می تواند درست شود؟
حتی شاید علاوه بر تگ های کنونیکال از تگ های Hreflang و نقشه های سایت استفاده کنید و تنظیمات صحیح را در کنسول جستجوی گوگل پیکربندی کنید اما گوگل همچنان URL اشتباهی را در جستجوها نشان دهد.
نکته جالب در مورد Hreflang این است که به اطمینان از نمایش URL در موارد خاص کمک می کند.
تگ کنونیکال سیگنالی به گوگل ارسال می کند که نشان می دهد در صورت داشتن محتوای مشابه کدام URL را در نتایج جستجو نشان دهد.
هیچ راه حل آسانی برای این کار وجود ندارد. این صرفا اضافه کردن برچسب های بیشتر یا تغییر عنوان صفحه نیست.
اگر می خواهید از حذف مجدد صفحات توسط گوگل در نتایج جستجو جلوگیری کنید باید محتوا را به میزان قابل توجهی متفاوت کنید.
یک مشکل جدی نیست و ضرری برای رتبه بندی ندارد.
اگر می خواهید صفحه مورد نظر شما را نمایش دهد محتوای صفحه تان را به طور قابل توجهی با محتوای صفحه ای که گوگل نشان می دهد متفاوت کنید.
اما این را هم در نظر داشته باشید که شاید ارزشش را نداشته باشد.
مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم: