با گذشت بیش از یک دهه از عصر وب 2.0 و ورود به تکامل وب 3.0، برندها هنوز در مورد استراتژی شبکه های اجتماعی عقب هستند. با نگاهی به گذشته، اواسط تا اواخر دهه 2000 بود که فیس بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و آیفون به کف دست ما برخورد کردند.
به سرعت به امروز، وارد نسل بعدی اینترنت، به نام متاورس، و حتی راه های دیجیتالی تر برای تعامل با مخاطبان می شویم. اگر استراتژی شبکه های اجتماعی ندارید، تنها نیستید. در حالی که تقریبا 60 درصد از جمعیت جهان کاربران فعال شبکه های اجتماعی هستند، بیش از 50 درصد از برندهای B2C اعتراف می کنند که محتوای مستند یا استراتژی رسانه های اجتماعی ندارند.
علاوه بر این، اکثر برندها هنگام رتبهبندی سطح تخصص خود، خود را آماتور میدانند، بیش از نیمی از برندهای مورد بررسی، سطوح بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را نابالغ ارزیابی میکنند. بدون استراتژی، شما در حال شرط بندی هستید. با وب 3، ابر جهان، کالاهای دیجیتال و دنیای مجازی در افق، غیرممکن است که از وب 2.0 بگذریم و ادامه دهیم.
وب 2 و وب 3 چیزهای زیادی برای یادگیری از یکدیگر دارند. چارچوبها و بهترین شیوهها در هر یک وجود دارد که به خوبی به دیگری کمک میکند، بنابراین در مورد پلسازی بسیار اهمیت دارد. اقداماتی را که سرعت ما را کاهش میدهند کنار بگذارید، اما آنهایی را که ساختار و مقیاسپذیری را به روشی پایدار پشتیبانی میکنند، با خود بیاورید. ما خیلی سریع حرکت می کنیم تا چرخ را دوباره اختراع کنیم. استفانی هینگلی، مدیر اجرایی Mission Impact، سازمانی که به زنان کمک می کند تا در Web3 ارتقا پیدا کنند، گفت: بهتر است بهترین ها را بگیریم و آن ها را مطابق با نیازهای آینده خود بسازیم.
آینده نگر، هدفمند و استراتژیک معمولاً برنده بازی رسانه های اجتماعی است. چطور یک استراتژی شبکه های اجتماعی موثر برای ارتقاء سطح وب 2.0 و آماده شدن برای Web3 داشته باشیم:
استراتژی خود را با یک خلاصه اجرایی شروع کنید. این باید یک صفحه باشد و به طور خلاصه هدف رسانه اجتماعی شما و نحوه ارتباط آن با اهداف و اهداف تجاری فعلی شما را مشخص کند.
علاوه بر این، آزمایش ها یا پیش بینی های مربوطه را در Web3 یادداشت کنید. هدف اولیه و اهداف مشخصی را که می خواهید به آن برسید تعیین کنید. مطمئن شوید که تمرکز کانال را مشخص کرده و از تلاش برای همه چیز برای همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی اجتناب کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت B2B هستید، ایجاد محتوا برای لینکدین و سپس استفاده مجدد از آن برای سایر کانال های ثانویه را در نظر بگیرید.
نکته Web3: کاوش و تحقیق کنید که مارک های دیگر با Web3 چه می کنند. چه کار می کند؟ شروع به برگزاری جلسات تیمی برای بحث در مورد استراتژی رسانه های اجتماعی خود در محیط Horizons Workrooms کنید.
«Horizons Workrooms هم در واقعیت مجازی و هم در وب کار میکند و برای بهبود توانایی تیم شما برای همکاری، برقراری ارتباط و اتصال از راه دور از طریق قدرت واقعیت مجازی طراحی شده است – خواه جمع شدن برای ایدهپردازی یا تخته سفید ایده، کار بر روی یک سند، شنیدن. بهروزرسانیهایی از تیم خود، معاشرت و معاشرت داشته باشید، یا صرفاً مکالمات بهتری داشته باشید که بهطور طبیعی جریان دارند،» همانطور که در اتاق خبر متا اشاره شد.
نتایج قابل اندازه گیری را برای اطمینان از اینکه همه بازیکنان با همان انتظارات موفقیت را تعریف می کنند، معیار قرار دهید و آن ها را در نظر بگیرید. اهداف بزرگتر به اهداف ریز نیاز دارند. مثال: تا پایان سه ماهه، مخاطبان اینستاگرام خود را 20 درصد افزایش دهید.
نزدیک نگه داشتن دوستان، اما نزدیکتر کردن دشمنان، روشی هوشمندانه برای جلوتر از رقبا است. با انجام ممیزی رسانه های اجتماعی از کانال های اجتماعی برند خود در مقایسه با دو یا سه رقیب شروع کنید. شما حتی می توانید یک نام تجاری غیر رقیب را برای الهام گرفتن و آرزو انتخاب کنید. انتخاب برندی را در نظر بگیرید که قبلاً در استراتژی های Web3 شرکت داشته است. به عنوان مثال، Wendys، Airbnb، Netflix، Buffer، Hubspot و Cisco به خاطر هوش و ذکاوت خود در رسانه های اجتماعی شناخته شده اند. این مفید است که از مرزهای صنعت خود فراتر بروید و ببینید چه چیزی کار می کند.
انواع محتوا، تعامل، فرکانس، اندازه مخاطب، تصاویر بصری، استفاده از ویدئو، لحن و پیام های خدمات مشتری را مقایسه کنید. میزان پاسخگویی چگونه است؟ سایر عواملی که باید مقایسه و توجه داشت عبارتند از:
پخش زنده. دوره ها و وبینارها. اینفلوئنسر مارکتینگ محتوای ایجاد شده توسط کاربر. ویژگی هایی مانند قرقره ها، داستان ها و فرکانس. جوامع AR/VR. سه بعدی دنیای مجازی NFT ها سکه های خالق، توکن ها یا رمزنگاری.
همکاری های متاورس تجربیات صوتی استفاده از ایموجی فیس بوک مسنجر، چت ربات. کلمات کلیدی و هشتگ. محتوای شخص ثالث نتایج جستجوی آنلاین مارک دار بررسی ها
طبق گزارش 2022 صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی، برندها و بازاریابان افزایش قرار گرفتن در معرض و ترافیک را از مزایای اصلی رسانه های اجتماعی می دانند. از طرف دیگر، “مبارزه واقعی است” برای تبدیل رسانه های اجتماعی به ROI کمی، مانند بهبود فروش و ایجاد سرنخ.
گزارشهای اخیر نشان میدهد که فیسبوک و لینکدین کانالهایی هستند که به دنبال سرنخهایی از کانالهای رسانههای اجتماعی هستند.
تمرکز پوکوس. بیایید به سرعت تفاوت بین اهداف، استراتژی، اهداف و وظایف را که به عنوان GSOT شناخته می شوند، مرور کنیم.
Goals:
اینها نتایج گسترده رسانه های اجتماعی شما هستند.
کتاب ما را به عنوان پرفروشترین شماره یک در دسته متاورس تبدیل کنید.
Strategy
رویکردی که برای رسیدن به هدف خود در پیش خواهید گرفت.
افزایش حجم محتوایی که در کانال های اجتماعی منتشر می کنیم که از موضوعات، ایده ها و نظرات کتاب حمایت می کند.
Objectives
اینها گام های قابل اندازه گیری هستند که برای دستیابی به استراتژی انجام خواهید داد.
بازدیدکنندگان منحصر به فرد از کانال های اجتماعی به وب سایت یا صفحه فرود کتاب را تا 50٪ افزایش دهید.
Tactics:
اینها ابزارها یا وظایفی هستند که در تعقیب یک هدف مرتبط با یک استراتژی استفاده می شوند.
با استفاده از متاورس و اینفلوئنسرهای Web3، با هشتگ های مارک دار و محتوای پشت صحنه با استفاده از استوری های اینستاگرام، فیس بوک لایو و توییتر از قرار گرفتن در معرض استفاده کنید.
پیشرفته: با استفاده از فضاهای توییتر، کلاب هاوس، جوامع Discord و دنیای مجازی مانند Meta’s Horizon Worlds، Decentraland، Roblox، یا Alt Space VR، رویدادها را در جوامع Web3-محور شرکت و میزبانی کنید.
آواتار خود را بشناسید. یک رابطه شخصی با شخصیت های خود ایجاد کنید. اگر 50 درصد از برندها فاقد استراتژی مستند شبکه های اجتماعی باشند، تعداد برندهایی که شخصیت های خریدار را تعریف کرده اند باید به طور قابل توجهی بیشتر باشد. برندها به شخصیت نیاز دارند. اگر می خواهید در Web3 زنده بمانید و پیشرفت کنید، این یک امر ضروری است.
بازاریابان ارزش شخصیتها را موعظه میکنند، اما وقتی نوبت به سرمایهگذاری زمان و تلاش برای ساختن و استفاده از پرسونا میرسد؟ سکوت حاکم می شود.
اگر رقبای شما مرحله پرسونا را از دست بدهد، فقدان پرسونای خریدار فرصت بزرگی را ایجاد می کند. شخصیت های خریدار + رسانه های اجتماعی = فرمول برنده.
نتایج به معنای بردهای بزرگ در افزایش یافته است:
شروع شخصیت شما یک امر ضروری است! با این هک های شخصیت خریدار شروع کنید و خریداران خود را بشناسید.
برایان سولیس، تحلیلگر دیجیتال گفته است:
«شما می خواهید برای افرادی که امروز از شما خرید می کنند و همچنین برای کسانی که این کار را نمی کنند و شما آنها را هدف قرار می دهید پرسونا ایجاد کنید. تحقیقاتی که در مورد نمایش دقیق مشتریان فعلی و بالقوه و رفتارهای آنها انجام می شود باید ترکیبی از جمعیت شناختی، روانشناختی و قوم نگاری باشد.
هنگام ایجاد پرسونای خریدار، فراموش نکنید که رسانهها، ذینفعان، مدیران و مدیران انجمن، پادکستها، وبلاگنویسان و اینفلوئنسرها را بهعنوان پرسونا بگنجانید. رسانه ها (روزنامه نگاران، میزبانان پادکست، میزبانان فضاهای توییتر، میزبان اتاق های باشگاه) نیز مخاطبان هدف شما هستند! از آنها افرادی واقعی با علایق واقعی و زندگی واقعی بسازید. ممکن است بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنید.
هر برندی نیاز به صدا، شخصیت و حس شخصیت دارد. به این فکر کنید که چه صفت هایی برند شما را توصیف می کنند. آیا مثبت، سرگرم کننده، بازیگوش یا خجالتی هستید؟ شاید نام تجاری شما جدی، ساده و بدون شکلک باشد.
فهرستی از اینکه می خواهید در تعامل با یک برند چگونه درک شوید، تهیه کنید. آیا شما حمایت کننده و تشویق کننده هستید یا هیجان انگیز و جسور؟ در سال 2009، زمانی که رسانههای اجتماعی در حال داغ شدن بودند، نویسنده پرفروش و نماد روابط عمومی، Aliza Licht، نقش شخصیتی را در پشت DKNYPRGirl معروف (و اکنون منقرض شده) ایفا کرد. لیخت درباره این تجربه گفت:
قبل از اینکه هر برند مد دیگری وارد بازی اجتماعی شود، یک شخصیت ناشناس توییتری به نام DKNY PR GIRL ایجاد کردم. DKNY PR GIRL پیشگام صداهای معتبر در رسانه های اجتماعی بود و در نهایت توجه 1.5 میلیون نفر را در سراسر جهان در سراسر جهان به خود جلب کرد. در سال 2011، من خودم را به عنوان شخص پشت دسته نشان دادم که منجر به بیش از 230 میلیون برداشت جهانی شد، از جمله یک ویژگی تمام صفحه در نیویورک تایمز.
شخصیت لیخت در پشت دختر روابط عمومی DKNY دستاوردهای خوبی برای برند شخصی او به دست آورد.
«بیش از شش سال، شخصیت DKNY PR GIRL من به جوایز زیادی، یک سخنرانی TED و یک معامله کتاب منجر شد. “علامت خود را بگذارید” leave your mark در سال 2015 منتشر شد و با موفقیت هزاران متخصص را در سراسر جهان راهنمایی کرده است.
اینجاست که میفهمید چگونه دستههای پولی، کسبشده و متعلق را تقسیم کنید. اجتماعی پولی یک الزام است – و لازم نیست بانک را خراب کند. شاید ترکیب شبیه به این باشد:
نتایج خود را افزایش دهید و یک بار در هفته یک پست ویژه فیس بوک را تقویت کنید. به گفته Joe Youngblood، چند روز قبل از تقویت پست فیس بوک صبر کنید و اجازه دهید به صورت ارگانیک منتشر شود و سپس تقویت شود.
به یاد داشته باشید، هر چیزی که در شبکه های اجتماعی بسازید اساساً “فضای اجاره ای” است. شما مالک جامعه رسانه های اجتماعی، دنبال کننده یا محتوای خود نیستید. همانطور که در Vine، Blab و دیگر کانالهای رسانههای اجتماعی که اکنون منحل شدهاند، میتواند فردا خاموش شود. شما می توانید جامعه رسانه های اجتماعی خود را به یک لیست ایمیل تبدیل کنید (این همان چیزی است که شما مالک آن هستید). به ایجاد دانلود رایگان، برگه تقلب، راهنما یا دوره آموزشی برای دسترسی مستقیم به مخاطبان خود فکر کنید. یک هشتگ مارک دار معرفی کنید و از آن در پلتفرم های اجتماعی استفاده کنید. در بایوس و پست ها منتشر کنید.
اینفلوئنسرها را به استفاده از هشتگ تشویق کنید. هشتگها را در پلتفرمهای اجتماعی، ایمیلها، تبلیغات و پوششها و زیرنویسهای رسانههای اجتماعی تبلیغ کنید.
رسانه های اجتماعی را برای کلمات کلیدی مارک دار و عبارات کلیدی هدفمند نظارت کنید. توییتر مملو از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و تأثیرگذاران در زمان واقعی است. مکالمات را پیدا کنید و درگیر شوید. هشدار: شناخته شده است که این فعالیت باعث پوشش رسانه ای مثبت، اشتراک گذاری و نتایج تعامل می شود.
SocialPRSecret: شما نمی توانید روابط عمومی و مدارک اجتماعی خوب بخرید و نمی توانید از روابط عمومی منفی پنهان شوید. اول مثبت کسب کنید تا بیشتر داشته باشید و نتایج جستجو و اجتماعی مثبت به دست آورید.
من کانوا را دوست دارم. او اسپارک را دوست دارد. آنها Hootsuite را دوست دارند. ما بافر را دوست داریم. پسر مدیر عامل میخواهد بداند چرا فیلتر جغرافیایی اسنپچت ندارید. داشتن 50 میلیون ابزار تکه تکه در تیم رسانه های اجتماعی شما سرگرم کننده و کارآمد نیست. این یک اغراق جزئی است؛ نکته این است که فهرستی از ابزارها و پلتفرم های مورد تایید داشته باشید.
همه باید از ابزارها و پلتفرم های مدیریت رسانه های اجتماعی یکسان استفاده کنند.
نکته Web3: ابزارها و پلتفرمهای مبتنی بر Web3 مانند spacial.io، Discord، و Threedium را برای بهبود تجربه برند خود کاوش کنید.
زمان همه چیز است! یک روز تاخیر یک دلار گم می شود. شما باید زودتر در شبکه های اجتماعی در مهمانی حاضر شوید و هرگز دیر نکنید. این به معنای تحقیق در مورد تاریخ صنعت برای کنفرانس ها و رویدادها است. به دنبال پیوندهایی با فصل ها، روزها یا ماه های رسمی باشید. اطمینان حاصل کنید که گزارش شما کارآمد و مناسب برای تجزیه و تحلیل مناسب است. مدیر عامل یک صفحه را دریافت می کند، CMO دو صفحه را دریافت می کند، فروش گزارش اتصال فروش را دریافت می کند، و تحلیلگران 10 صفحه کامل را دریافت می کنند.
گزارش را با شخصیت مناسب و آنچه که آنها بیشتر به آن اهمیت می دهند مطابقت دهید. تاریخ های داخلی، تاریخ های خارجی و تاریخ های گزارش را مشخص کنید.
داخلی: کنفرانس ها، کارگاه ها، جلسات تیمی و گزارش های بازاریابی در صنعت خود را بررسی کنید. هشتگ ها را فراموش نکنید! خارجی: به فصل ها، تم ها، رویدادها و اخبار پرطرفدار نگاه کنید تا با محتوای رسانه های اجتماعی خود مرتبط شوید.
SocialPRSecret: از روز آناناس تا روز جهانی بهره وری، هرگز یک روز را از دست ندهید! روزهای سال را بررسی کنید و تقویم سرمقاله خود را مملو از جالب ترین رویدادها، جشنواره ها و تعطیلات عجیب و غریب نگه دارید. و این مقاله SEJ را نشانه گذاری کنید تا به تقویم سرمقاله شما کمک کند: شما به این تقویم بازاریابی و الگوی رایگان نیاز دارید!
نکته Web 3: برای رویدادهای مربوط به Crypto، Web3 و NFT ثبت نام کنید. مراقب رویدادها و کنفرانس های مجازی و حضوری باشید تا به تیم خود آموزش دهید و احتمالاً با شرکای Web3 ارتباط برقرار کنید تا برند خود را ارتقا دهید.
اندازهگیری آنچه مهم است، کلید سلامت و موفقیت استراتژی رسانههای اجتماعی است. هر شبکه ای نسخه تجزیه و تحلیل خود را دارد. صرف زمان بی نهایت برای اجرای گزارش ها آسان است. مطمئن شوید که به آن اهداف قابل اندازه گیری برمی گردید. برای اعداد سخت هم به کمیت نگاه کنید و هم برای احساسات و قصد کیفی.
نمونههای کمی شامل جلسات وبسایت، تعداد ثبتنامهای ایمیل، برداشتها و دادههای شبکه اجتماعی است. نمونههای کیفی عبارتند از احساسات، مانند نظرات مثبت یا نظرات در مورد پیامهای اجتماعی. به عنوان مثال، آیا شما قیمت ها را در منو افزایش دادید و در صفحه فیس بوک خود شکایت داشتید؟
کمیت می گوید چه اتفاقی افتاده است، و کیفی معمولاً می تواند «چرا» را بگوید. به عنوان مثال، شما یک داستان ویژگی مثبت در Business Insider با پیوند به وب سایت شرکت خود دارید که باعث افزایش بازدید از وب سایت شده است. زمانی که اینفلوئنسرها شروع به فعال کردن Daily Harvest کردند، سرویس تحویل غذای گیاهی که کاسه، سوپ، و اسموتی میفروشد، با نقدهای منفی پس از بیمار شدن – این میتواند نمونهای از کمی و کیفی باشد – فروش کاهش یافت، تبلیغات منفی رسانهای، و منفی اجتماعی احساسات رسانه ای
بعد از انجام تمام این مراحل، بعد چه می شود؟ ممکن است به دلیل فرآیند استراتژی جدید رسانه های اجتماعی خود در جهت دیگری قرار بگیرید. شما ممکن است نام تجاری خود را وارد دنیای متاورز کنید، یک مجموعه NFT راه اندازی کنید، کمپین هشتگ خود را ادامه دهید و حتی بودجه بیشتری اضافه کنید.
SocialPRSecret: پس از دسترسی به گزارش ها و پیشرفت خود، یک برنامه اقدام پیشنهادی شامل مراحل بعدی ایجاد کنید. تجزیه و تحلیل و توصیه هایی برای تفسیر یافته های خود ارائه دهید.
نکته Web3: مطمئن شوید که تکامل Web3 را دنبال می کنید – نسل بعدی وب جهانی، که شامل آشکار شدن اقتصاد خالق، عدم تمرکز می شود. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین؛ واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR)، متاورس، توکنهای غیرقابل تعویض (NFT)، و اتصال و فراگیر بودن، بلاک چین، پوشیدنیهای دیجیتال و موارد دیگر. در حالی که داشتن یک استراتژی رسانه اجتماعی مستند مهم است، مهم تر است که مطمئن شوید برنامه روان و منعطف است و روندها را به روز نگه دارید. متا Meta Blueprint را ارائه می دهد، مجموعه ای از دوره های آموزشی، گواهینامه ها و مواد آموزشی که برای پیشرفت کسب و کار شما طراحی شده اند.
به عنوان یک بازاریاب، داشتن این گواهینامه ها می تواند به شما کمک کند از رقبای خود متمایز شوید. با درگیر ماندن و مکالمه، فضای اجتماعی را در رسانه های اجتماعی حفظ کنید. این استراتژی از Web 2.0 به Web3 را دنبال می کند، جریان می یابد و پر می شود. مطمئن شوید که در Web 2.0 مهارت دارید تا بازده خود را در Web3 به حداکثر برسانید.