اهمیت انکر تکست را نادیده نگیرید. انواع مختلف و توصیهها برای بهترین شیوههای سئو را در این راهنمای مبتدی پسند کشف کنید.
اگر مدتی است که سئو کار میکنید، میدانید که بهینهسازی متن لنگر در آن روز چقدر برای رتبهبندی وبسایتهای شما در موتورهای جستجو مهم بوده است. اما آیا امروز هنوز مهم است؟ این مقاله یک نمای کلی از همه چیزهایی که باید در مورد انکر تکست بدانید، از بهترین شیوه ها تا کارهایی که نباید انجام دهید، به شما ارائه می دهد.
Anchor text متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک هایپرلینک است. این چیزی است که به کاربران اجازه می دهد از یک صفحه وب به صفحه دیگر حرکت کنند. در مورد سئو، متن لنگر مهم است زیرا می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا بفهمند یک صفحه وب چیست.
در اینجا یک نمونه کد از Anchor Text است:
<a href="http://www.example.com">نمونه انکر تکست یا متن لنگر</a>
قبل از بهروزرسانی پنگوئن، داشتن لینکهای متنی حاوی کلید واژه یکی از بهترین راهها برای رساندن وبسایت شما به بالای موتورهای جستجو بود. برای مثال، اگر من سئو سایت Rei.com را مدیریت میکردم و میخواستم برای لباسهای فضای باز رتبهبندی کنم، تا حد امکان لینکهای بیشتری را از سایتهای مرتبط با اعتبار بالا، با متن کلید واژهای غنی از لباسهای فضای باز – و بوم، شما دریافت میکردم. رتبه بندی صفحه اول را بدست می آورد.
در آن زمان، پیوندهای متنی لنگر با استفاده از لنگرهای غنی از کلمات کلیدی مطابقت دقیق، رتبه بندی صفحه اول را برای شما به ارمغان می آورد. حالا یک جریمه از طرف گوگل ایجاد می کند و دیگر کار نمی کند.
انکر تکست انواع مختلفی دارد. در اینجا به تفکیک انواع مختلف لینک داخلی و خارجی اشاره شده است:
Anchor text اگر مطابقت دقیق کلمه کلیدی مورد نظرتان را داشته باشد، «تطابق دقیق» است. به عنوان مثال: “خدمات سئو” به صفحه ای در مورد خدمات سئو پیوند می دهد.
لنگر متنی که شامل تغییری از کلمه کلیدی در صفحه پیوند شده است. به عنوان مثال: “خدمات بازاریابی محتوای سئو” به صفحه ای در مورد بازاریابی محتوا پیوند می دهد.
استفاده از نام تجاری در انکر تکست.
استفاده از پیوند کلمه کلیدی عمومی «اینجا را کلیک کنید».
اگر از یک تصویر استفاده می کنید، گوگل از متن موجود در ویژگی alt تصویر به عنوان متن لنگر استفاده می کند.
URL که به عنوان لنگر استفاده می شود. به عنوان مثال، “dbchista.ir” یک لنگر لینک برهنه است.
چند روش برتر وجود دارد که باید در مورد انکر تکست در نظر داشته باشید. ابتدا مطمئن شوید که انکر تکست شما با صفحه ای که به آن لینک می دهید مرتبط است. متن لنگر بی ربط می تواند کاربران و موتورهای جستجو را به طور یکسان گیج کند. دوم، استفاده از متن لنگر خود را تغییر دهید.
استفاده مکرر از یک متن لنگر میتواند هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو هرزنامه باشد.
ما اغلب هیچ کنترلی روی اینکه چه کسی به وب سایت شما پیوند می دهد و از چه متنی به عنوان پیوند به محتوای شما استفاده می کند، نداریم.
در صورت امکان انکر تکست را چند کلمه نگه دارید و جمله طولانی که طبیعی به نظر نمی رسد ارائه نکنید. متن لنگر باید صفحهای را که به آن پیوند میدهید توصیف کند و به کاربران نهایی کمک کند تا روی پیوند کلیک کنند.
در نهایت، متن لنگر خود را طبیعی نگه دارید. کلمات کلیدی را در متن لنگر خود قرار ندهید تا با سیستم بازی کنید. این تنها منجر به جریمه احتمالی از جانب گوگل خواهد شد.
«در رابطه با پیوندهای داخلی، شما سیگنالی از زمینه به ما می دهید. بنابراین اساساً شما می گویید، در این قسمت از وب سایت من اطلاعاتی در مورد این موضوع پیدا خواهید کرد. و این همان چیزی است که شما به عنوان متن لنگر برای آن پیوندهای داخلی استفاده می کنید.
بنابراین این چیزی است که از یک طرف معمولاً چیزی است که می خواهید به نوعی آن زمینه را به کاربران نیز ارائه دهید. نوع پیوندهای داخلی که برای کاربران استفاده می کنید معمولاً با آنچه برای سئو استفاده می کنید مطابقت دارد.
این چیزی است که خوشبختانه یک همپوشانی خوب در آنجا وجود دارد.”
مطمئن نیستید که چه چیزی به عنوان متن لنگر «طبیعی» به حساب می آید؟ خوشبختانه، گوگل دستورالعمل هایی را ارائه کرده است. به گفته گوگل، متن لنگر شما باید توصیفی و مختصر باشد. باید زمینه ای را برای کاربر فراهم کند و به او کمک کند وقتی روی پیوند کلیک می کند بفهمد به کجا برده می شود.
به طور خلاصه، متن لنگر شما باید به کاربران ایده خوبی از آنچه می توانند انتظار داشته باشند در صفحه پیوند داده شده پیدا کنند، بدهد.
اکنون که برخی از بهترین روشها را برای متن لنگر بررسی کردهایم، اجازه دهید ببینیم چه کارهایی را با آن انجام ندهیم.
اول، از لنگرهای غنی از کلمات کلیدی مطابقت دقیق بیش از حد استفاده نکنید. به نظر می رسد هرزنامه و غیر طبیعی است و باعث جریمه گوگل می شود.
دوم، از لنگرهای عمومی مانند «اینجا کلیک کنید»، «بیشتر بخوانید»، و غیره استفاده نکنید. اینها هیچ زمینه یا اطلاعاتی در مورد جایی که کاربر روی پیوند کلیک میکند ارائه نمیکند.
در نهایت، از پیوند متقابل بیش از حد استفاده نکنید. تعداد زیادی لینک که به یک صفحه می رود و از یک صفحه می رود، هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشکوک به نظر می رسد.
پیوندها را قالب بندی کنید تا به راحتی قابل تشخیص باشند. تمایز بین متن معمولی و متن لنگر پیوندهای خود را برای کاربران آسان کنید. اگر کاربران لینک ها را از دست بدهند یا به طور تصادفی روی آنها کلیک کنند، محتوای شما کمتر مفید می شود.
اجتناب کردن:
استفاده از CSS یا استایل متنی که باعث میشود لینکها مانند متن معمولی به نظر برسند.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که مراقب باشید به چه کسی لینک می دهید. هنگامی که سایت شما به آن لینک می شود، می توانید بخشی از شهرت سایت خود را به سایت دیگری منتقل کنید.
اگر نمیخواهید مقداری را به صفحهای که به آن پیوند میدهید ارسال کنید، همیشه مطمئن شوید که از ویژگی nofollow استفاده میکنید.
متن لنگر بخش مهمی از هر استراتژی موفق سئو است. هنگامی که به درستی استفاده شود، می تواند به بهبود رتبه و دید وب سایت شما کمک کند. با این حال، مهم است که از بهینهسازی بیش از حد انکر تکست خود اجتناب کنید، زیرا این امر میتواند منجر به جریمههایی از سوی گوگل شود.
استفاده از انکر تکست های غنی از کلمات کلیدی را به ندرت رعایت کنید و مطمئن شوید که بقیه انکر تکست شما طبیعی و آموزنده است. دفعه بعد که لنگرهایی برای وب سایت خود برای پیوند داخلی و خارجی ایجاد می کنید، این نکات را در نظر داشته باشید.