آیا می خواهید در سال آینده به طور مداوم محتوای عالی ایجاد کنید؟ در اینجا 6 قالب تقویم محتوای برتر ما برای کمک به شما در شروع کار آمده است.
بهعنوان یک تولیدکننده محتوا، این احتمال وجود دارد که شما ایجاد یک پست به صورت خودجوش و بدون برنامهریزی را تجربه کرده باشید. اگرچه ممکن است برای برخی کار کند، اما ایده آل نیست. چرا؟ به نقل از سخنران انگیزشی نمادین زیگ زیگلار، “موفقیت زمانی است که آمادگی با فرصت روبرو شود.” اگر میخواهید تولید محتوای شما مقیاسپذیر باشد، باید با یک استراتژی سنجیده (در عین استفاده از منابع محدود) برنامهریزی و اجرا کنید.
و چه راهی بهتر از تقویم محتوا برای انجام این کار؟ آنها ابزارهای ضروری برای هر کسی هستند که می خواهد به طور مداوم محتوای عالی ایجاد کند. آنها به شما این امکان را می دهند که فرآیند تولید محتوای خود را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی کنید. در این مقاله، ما 6 قالب برتر را گردآوری کردهایم تا بتوانید فوراً برنامه محتوای سال آینده را شروع کنید. اما اگر در این ایده تازه کار هستید، نگران نباشید. اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، ما همچنین یک راهنمای عمیق در مورد ایجاد تقویم محتوا داریم.
تقویم های محتوا اساساً سیستم های مدیریت زمان هستند که گردش کار شما را در بلوک های هفتگی یا روزانه سازماندهی می کنند. این به شما کمک می کند تا سازماندهی شده و بر ایجاد محتوای با کیفیت متمرکز بمانید. تقویم محتوا برای وبلاگ نویسان، فریلنسرها و سایر تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید است.
میتوانید با استفاده از برگههای اکسل خود را ایجاد کنید، یا با استفاده از قالبهای رایگان زیر یک کپی تهیه کنید، سپس آن را با نیازهای برند خود تنظیم کنید.
چه تنها متخصص محتوا در شرکت تجارت الکترونیک داخلی خود باشید یا یک مدیر رسانه اجتماعی آژانس، یک تقویم محتوا باعث می شود کمپین های خود را بهتر سازماندهی کنید. زمانی که سعی میکنید با چند هم تیمی همکاری کنید، این کار کمک زیادی میکند تا بدانند چه چیزی و چه زمانی لازم است. چرا؟ در یک نگاه، به راحتی می توان فهمید که چه چیزی منتشر شد، همراه با کپی و دارایی استفاده شده. پست های خود را بر اساس پلتفرم اجتماعی مرتب کنید و مقداری کد رنگی اختصاص دهید. معمولاً هر تب بر اساس ماه مشخص می شود. از آنجایی که میتوانید تصویر بزرگتر را ببینید (حداقل یک ماه قبل)، میتوانید جلوتر بروید و مضامین و پستهای اجتماعی روزانه را زودتر از موعد برنامهریزی کنید، اینفوگرافیکهای خوب تحقیق شده را با طراح خود برنامهریزی کنید و عملکرد پستهای خود را پیگیری کنید.
شما مجهزتر هستید تا پیام خود را برای مخاطبان هدف خود بسازید و خواسته ها و نیازهای آنها را در هنگام آمدن و رفتن روندهای فصلی در نظر داشته باشید. میتوانید برای تعطیلات و رویدادهای بزرگ جهانی، از روز ولنتاین تا ماه غرور یا هر رویداد ملی مرتبط با ارزشهای برندتان، برنامهریزی کنید.
(نمیتوانیم از خودمان حرف بزنیم، اما ما تقویم بازاریابی خودمان را داریم که فقط در این مورد به شما کمک میکند!) به علاوه، از آنجایی که از قبل برنامهریزی میکنید، احتمال کمتری وجود دارد که یک پاس تقلبی مرتکب شوید، زیرا محتوا قبل از زمان بحران، طوفان مغزی، خلاصه، تأیید و منتشر میشود. این یک اقدام محافظتی است، واقعا.
اگر یک وبلاگ وردپرس دارید، CoSchedule ممکن است بهترین گزینه شما باشد. این واقعاً در بازاریابی محتوا می درخشد و برای وبلاگ نویسان، تأثیرگذاران یا فریلنسرها ایده آل است.
استفاده از تقویم بصری با ادغام های یکپارچه از جمله وردپرس، توییتر، اینستاگرام، فیس بوک، MailChimp و موارد دیگر آسان است (در مجموع 11 برنامه، و نه فقط رسانه های اجتماعی). اگر وبلاگ و رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنید، این یکی را توصیه می کنیم. هزینه: رایگان – فقط یک حساب کاربری ایجاد کنید.
آیا یک برگه Google Sheet، فایل اکسل یا فایل CSV از یک تقویم محتوا دارید اما میخواهید به یک برنامه بروید؟
Airtable یک انتخاب عالی خواهد بود.
Airtable با اتوماسیون خود (Slack یا ایمیل) برای یادآوری پست های خاص و توانایی آن در مدیریت چندین فیلد از داده ها بدون نیاز به فرمول (برای طرفداران غیر اکسل)، می تواند در وقت و دردسر شما صرفه جویی کند.
من به خصوص دوست دارم که زمینه های لازم را داشته باشد که یک متخصص محتوا هنگام اختصاص پست های وبلاگ در نظر داشته باشد: عنوان، نویسنده، تاریخ سررسید، وضعیت و تصویر. و می توانید فیلدهای سفارشی بیشتری ایجاد کنید. همچنین می توانید تقویم خود را به صورت شبکه ای، کانبان یا تقویم مشاهده کنید. من از مدیران پروژه و متخصصانی که با بخش بازاریابی بزرگتر کار میکنند، انتظار دارم که این موضوع را مفید بدانند.
هزینه: رایگان با یک دوره آزمایشی 14 روزه؛ سپس، شما به طور خودکار به نسخه رایگان تغییر می کنید.
گیک های اکسل، شاد باشید! تقویم محتوای رسانه های اجتماعی رایگان HubSpot بسیار انعطاف پذیر است. فقط ماه + سال را وارد کنید و الگو را مطابق با نام تجاری خود تنظیم کنید. یک برگه برای برنامه زمانی، مخزن محتوا، بهروزرسانیهای توییتر، بهروزرسانیهای فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و پینترست وجود دارد.
ما در مورد این یکی چه چیزی را دوست داریم؟ HubSpot چند مثال برای هر پلتفرم فهرست کرده است. و حتی یک PDF وجود دارد که هنگام بارگیری الگو به همراه آن به مبتدیان کمک می کند تا پست ها را ترسیم کنند و آنها را نظارت کنند. این بیشتر برای رسانه های اجتماعی است تا پست های وبلاگ، بنابراین ما این مورد را برای متخصصان رسانه های اجتماعی در استارتاپ ها و مدیران رسانه های اجتماعی داخلی برای مارک های تجارت الکترونیک توصیه می کنیم.
هزینه: رایگان – فقط الگو را دانلود کنید.
یک ابزار محبوب مدیریت پروژه، Trello یک انتخاب تقویم محتوای ایدهآل برای تیمهای عظیمی است که قبلاً در چارچوب چابک هستند و از محصولات مشابه (Jira، Confluence و غیره) استفاده میکنند.
استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن آسان است. یک نگاه، و می دانید که وضعیت کار چگونه است. تخصیص وظایف فرعی به اعضای تیم، تعیین تاریخ مقرر، پیوست کردن بازبینی ها و ارائه بازخورد آسان است. ما این یکی را برای شرکتهای بزرگ یا تیمهای انتشارات پرمشغله توصیه میکنیم که باید در سال آینده تسلط بهتری بر تولید محتوای خود داشته باشند. هزینه: رایگان – ثبت نام کنید و قالب را دانلود کنید.
چیزی که در مورد Loomly دوست داشتم این بود که برای هدف مناسب به نظر می رسید، به خصوص برای مدیران رسانه های اجتماعی. و افراد خلاق، توجه داشته باشید!
چه چیزی آن را متمایز می کند: می تواند از فیدهای RSS شما استفاده کند و تا 90 ایده پست ارائه دهد یا به طور خودکار پست های پیش نویس سریع ایجاد کند. این یک ویژگی جالب برای افرادی است که دائماً بلاک نویسنده را تجربه می کنند (مثل من). من واقعاً آن ویژگی را در سایر برنامه ها ندیدم. متخصصان رسانه های اجتماعی مد، زیبایی، سفر، هنر و سایر برندهای خلاقانه نوع محصول از انتخاب Loomly بیشترین سود را خواهند برد. هزینه: حداقل 26 دلار ماهانه پس از یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه.
مشابه الگوی HubSpot، Hootsuite دارای صفحهگسترده Google Sheet رایگان و قابل دانلود با پنج تب است: دستورالعملها، استراتژی، نمایش ماهانه، نمایش هفتگی و کتابخانه محتوای همیشه سبز (برای اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و هر پلتفرمی).
نمای هفتگی قابلیتی است که در سایر قالب ها ندیده ام. آنچه در مورد این الگو بیشتر دوست دارم، تاریخ های کلیدی موجود در طول سال از ژانویه تا ژوئن و جولای تا دسامبر است. رویدادهایی مانند جمعه سیاه و شنبه مشاغل کوچک (ایالات متحده آمریکا) برای B2B بسیار مفید هستند. قالب ساده برای استفاده برای متخصصان اکسل که نمی خواهند از ابزار پولی و ویژگی های اضافی همراه با آن استفاده کنند، ایده آل است. هزینه: فقط فرم سرب ژن را پر کنید و آن را به صورت رایگان دانلود کنید.
در ابتدا، این لیست بسیار طولانی تر بود (حدود 10)، اما برخی از مواردی که من حذف کردم به این معنی بود که فرآیند ثبت نام یا دانلود آنها دست و پا گیر بود – مراحل بسیار زیاد، قیمت های دیوانه کننده، فروش بسیار سخت یا منتهی به صفحه 404. تا زمانی که به دلایلی نتوانستم در عرض دو دقیقه تقویم آنها را دانلود کنم، آن را در این لیست قرار ندادم.
با دانستن اینکه من این کار کثیف را انجام دادم، می توانید مطمئن باشید که یکی از این تقویم های آزمایش شده باید سال آینده برای شما کار کند. آنها را امتحان کنید و با چیزی که به نظر شما درست است بروید. یکی را انتخاب کنید که بتوانید حداقل یک سال دیگر با آن زندگی کنید.
ارتقاء سطح پست های وبلاگ، کمپین های بازاریابی کلی، و پست های اجتماعی به برنامه ریزی زیادی نیاز دارد.
با کمی کار سخت، خلاقیت و برنامه ریزی، این ابزارها می توانند برند شما را به سمت ارتفاعات جدید سوق دهند.