قابل مشاهده بودن در SERPهای همیشه رقابتی مهمتر از همیشه است. با این 12 نکته سئو نتایج جستجوی محلی وب سایت تان را بهبود بخشید.
برای جذب مشتریان جدید، باید مطمئن شوید که در مقابل جستجوگران محلی هستید که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. اگر وب سایت شما برای جستجوی محلی سئو نشده، فرصت فوق العاده ای را برای دستیابی به مشتریان بالقوه در منطقه خود و افزایش درآمد، از دست می دهید. در این مقاله، می خوانیم که چرا جستجوی محلی مهم است و چگونه می توانید مطمئن شوید که وب سایت تان برای نتایج جستجوی محلی سئو شده است تا عملکرد کسب و کار شما را به حداکثر برساند.
بسیاری از پلتفرمهای جستجوی محلی میتوانند با بودجه شما مطابقت داشته باشند، از جمله Moz، Yext، RIO، RenderSEO، Chatmeter، Uberall و SweetIQ. استفاده از یک پلتفرم مدیریت سئوی محلی، یک لیست بهینه سازی به شما می دهد. این شامل فهرست کردن نام، آدرس و شماره تلفن شما(NAP) بهطور پیوسته و دقیق در میان صدها موتور جستجو و فهرست راهنمای محلی است، در عین حال فهرستهای تکراری را نیز حذف میکند. مدیریت این به صورت دستی بسیار وقت گیر و خسته کننده است و می تواند منجر به عدم دقت در اکوسیستم سئوی محلی شود.
اگر فروشگاه اینترنتی دارید، پیشنهاد می کنیم به ویژگی جدید گوگل(SWIS) نگاهی بیندازید.
دادههای ساختاریافته برای کمک به گوگل برای درک بهتر محتوا و اینکه میتواند به افزایش کلیکها، بازدیدها و تبدیلها کمک کند، مهم اند. همین اصل برای جستجوی محلی هم اعمال میشود. به همین دلیل است که برای کمک به بهبود عملکرد باید کاملاً انواع دادههای ساختاریافته مانند کسب وکار محلی، مختصات جغرافیایی، آدرس پستی و نظرات را پیادهسازی کنید.
اگر از نمایه کسب وکار گوگل استفاده نمیکنید و آن را بهینه نمیکنید، فرصت فوقالعادهای را از دست میدهید تا محصولات و خدمات خود را در جایی که بیشترین اهمیت را دارد به نمایش بگذارید. هنگام بهینهسازی برای نمایه کسب وکار گوگل، مطمئن شوید که تمام اطلاعاتی را که میتوانید پر کنید: عکسها، آیتمهای منو، توضیحات، و خطوط خدمات.
محتوای عکس باکیفیت می تواند تعامل کاربر را با فهرست شما افزایش دهد. بهترین تمرین این است که محتوای عکس جدید را به طور مداوم اضافه کنید و تصاویری از فضای داخلی و خارجی(از جمله تابلوهای تجاری) و همچنین عکس هایی را که دسته بندی های مرتبط با نوع کسب و کار شما را پوشش می دهند(اتاق هتل ها، غذا و نوشیدنی برای رستوران ها، محصولات) را شامل شود.
تصاویر ویترین فروشگاه و تابلوهای کسبوکار شما در فهرست شما مهم است تا از تعلیق، غیرفعال کردن یا علامتگذاری اشتباه فهرست شما بهعنوان تکراری در الگوریتم گوگل جلوگیری شود. علاوه بر محتوای عکس باکیفیت، میتوانید محتوای ویدیویی کوتاهی را نیز در فهرست خود قرار دهید که همراه با محتوای عکس دیگر شما ظاهر میشود یا میتواند در پستهای گوگل گنجانده شود. هنگام افزودن محتوای عکس و ویدیو، باید حتماً دستورالعملهای گوگل را دنبال کنید.
بسیاری از برندها از فهرست کردن مشاغل خود در دسته بندی مناسب استفاده نمی کنند. اگر پیتزا فروشی هستید، می توانید کسب و کار خود را در رستوران ها و غذاخوری ها فهرست کنید. رستورانها میتوانند برای یک نوع غذای خاص بهینهسازی کنند و گوگل مرتباً دستههای جدیدی را اضافه میکند. همیشه ایده خوبی است که بررسی کنید که آیا یک دسته بندی جدید می تواند توسط فهرست کسب و کار شما برای جلوتر از رقبای شما استفاده شود یا خیر.
این یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی جستجوی محلی است، بنابراین برای پر کردن اطلاعات منو، توضیحات و غیره وقت بگذارید. علاوه بر این، اطلاعات خود را همیشه به روز نگه دارید. به عنوان مثال، اگر من به دنبال فروشگاهی باشم وآن راپیدا کنم که به نظر باز است و به آنجا رانندگی کنم و ببینم بسته است، تجربه کاربری بدی خواهم داشت.
به همین دلیل است که برای کسب و کارها بسیار مهم است که نتایج جستجوی محلی را به روز کنند، تا به وضوح با مشتریان بالقوه که بسته هستند ارتباط برقرار کنند.
علاوه بر این، گوگل شروع به نمایش ویژگی های وضعیت عملکرد فروشگاه در Maps کرده است. خرده فروشان بزرگ با چندین بخش در فروشگاه می توانند از GBP برای درج ساعات کاری دوم استفاده کنند. در صورت لزوم، از این ویژگی برای به روز رسانی استفاده کنید:
میتوانید ساعات جداگانهای برای شیفت صبح و بعدازظهر اضافه کنید.
فراموش نکنید که پرسش و پاسخ را در نمایه کسب و کار گوگل خود با هر گونه جزئیات مرتبط یا به موقع، مانند:
اگر رویدادی دارید، همیشه مطمئن شوید که از طرح رویداد استفاده می کنید. EventStatus یک نوع طرحواره جدید است که به کاربران امکان می دهد از وضعیت فعلی رویداد برنامه ریزی شده خود مطلع شوند.
ویژگی ها عبارتند از:
اطلاعات رویداد را می توان از طریق طرح رویداد در وب سایت شما یا منابع خارجی مانند رویدادهای فیس بوک، Eventbrite و Meetup به نمایه کسب و کار شما وارد کرد.
همیشه لیست های خود را برای شناسایی موارد زیر بررسی کنید:
گوگل برای بازخوردی که از کاربران دریافت میکند ارزش قائل است و اغلب بر اساس بازخورد آنها در فهرست کسب وکار شما تغییراتی ایجاد میکند. متأسفانه، کاربران گوگل همیشه آن را به درستی دریافت نمی کنند، بنابراین ضروری است که به طور منظم فهرست خود را برای این به روز رسانی های پیشنهادی بررسی کنید تا معتبر بودن آنها را تأیید کنید.
داشتن نظرات مثبت و تجربه مشتری خوب برای رتبه بندی بالا در نتایج سئوی محلی بسیار مهم است. مردم به نظرات اعتماد دارند و نظرات بد زمانی بدتر می شوند که صاحب آن به نظرات پاسخ نمی دهد.
اگر این کار را انجام دهند، این پاسخ به طور بالقوه اعتماد بیشتری را از سایر کاربران ایجاد می کند و همچنین احتمالاً می تواند به ایجاد تجارت بیشتر کمک کند.
همیشه بررسیهای خود را -چه خوب و چه بد- زیر نظر داشته باشید و به آنها پاسخ دهید و روی دریافت نظرات ناخواسته طبیعی تمرکز کنید. همچنین، نظرات شخص اول را به وب سایت خود اضافه کنید.
سئو همه چیز در مورد ارائه یک تجربه محتوای مثبت در همه دستگاه ها و پلتفرم ها است تا به کاربران نهایی کمک کند تا نیاز اطلاعاتی خود را برآورده کنند.
همیشه روی افزودن محتوای با کیفیت منحصر به فرد به مکان های جداگانه تمرکز کنید. این محتوای بیش از حد محلی میتواند به بهبود دید در بین مشتریان بالقوه که در نزدیکی شما هستند کمک کند. همچنین، مطمئن شوید که اصطلاحات محلی را در استراتژی بهینه سازی در صفحه خود قرار دهید. این شامل سرفصل ها، عنوان ها، ابرداده ها، متن جایگزین تصویر و متن می شود.
این باعث ایجاد اعتماد از دیدگاه کاربر نهایی می شود و همچنین به شما کمک می کند تا نظرات عالی را دریافت کنید. نشان دادن این که انجام اقدامات احتیاطی مناسب می تواند به فروش محصولات و خدمات بیشتر در زمانی که مشتریان برای خرید غذا یا خرید از فروشگاه مراجعه می کنند، کمک کند. از Google Posts در فهرست کسب و کار خود برای افزایش آگاهی برای رویدادهای خاص یا جدیدترین پیشنهادات تجاری استفاده کنید. استفاده مداوم از ویژگی Post می تواند فعالیت کاربر را در لیست شما افزایش دهد که به افزایش رتبه محلی شما کمک می کند.
پستها همچنین راهی عالی برای ذکر پیشنهادهایی هستند که ممکن است آشکارا به دستههای کسب و کار اصلی یا ثانویه شما مرتبط نباشند.
برنامه نمایه کسب وکار Google را دانلود کنید و پیام رسانی را بهعنوان راهی برای کمک به مشتریانتان برای دسترسی به شما روشن کنید. اگر از طریق تلفن در دسترس نیستید یا بعد از ساعات کاری است، پیام رسانی می تواند به مشتریان کمک کند تا پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
Google Trends را به دقت زیر نظر داشته باشید تا تغییرات در علاقه و رفتار جستجو در مورد کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط برای برند و صنعت شما را درک کنید، زیرا ما در دنیای نامشخصی زندگی میکنیم و همه چیز میتواند به سرعت تغییر کند. با ارزش ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که چگونه جستجوها برای آن موارد ترند هستند.
سپس، عملکرد وبسایت را برای درک نحوه تبدیل کاربران در این مدت بررسی کنید و پیشبینی و گزارشها را به روزرسانی کنید تا تأثیر رویدادهای جهانی را فاکتور بگیرید.
ما در دنیایی زندگی میکنیم که کاربران دائماً سؤال میپرسند و برند شما باید پاسخ آن را حتی زمانی که مصرفکنندگان از دستیار دیجیتال میپرسند، ارائه دهد. علاوه بر این، وب سایت شما باید برای ارائه پاسخ به سوالات رایج در مورد محصولات یا خدمات شما به خوبی بهینه شده باشد. برای راهنمایی در مورد مواردی که باید شامل شود، به معیارهای جستجوی داخلی و تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا ببینید مردم چه سؤالات رایجی در مورد کسب و کار شما می پرسند. همچنین از ابزارهای شخص ثالث و ویژگی Google’s People Also Ask (PAA) استفاده کنید.
از آنجایی که اکثر درخواستهای محلی در دستگاههای تلفن همراه انجام میشوند، مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل با تصاویر، محتوا و زمان بارگذاری سریع با کیفیت بالا بهینه شده است.
رتبه بندیها همه چیز نیستند، اما میتوانند به شما در پیگیری موفقیت کمپین جستجوی محلی خود در سطح مکان و کد پستی کمک کنند. همیشه مطمئن شوید که صفحات فرود محلی ایجاد می کنید که تجربه کاربری و صفحه خوبی را ارائه می دهند، از جمله پاسخگویی، زمان بارگذاری سریع، آخرین پایه کد طرحواره، فراخوانی برای اقدام، و عناصر طراحی.
همه اینها می تواند به رتبه بندی برند شما برای همه مکان ها و بهبود تبدیل کمک کند.
اکثر پلتفرمهای محلی قبلاً صفحات فرود بهینهسازی شدهای دارند که میتوانند بهسرعت ایجاد شوند تا اینکه تیم داخلی شما قالبهای صفحه جدید بسازد. آنها همچنین صفحات را برای شما میزبانی می کنند، که حتی بهتر است و نیاز به مشارکت بسیار کمی از تیم های داخلی شما دارد.
همیشه با جستجو در سایتها، وبلاگها و غیره محلی و عمومی، پیوندهای با کیفیت بالا دریافت کنید. دریافت لینک های باکیفیت از منابع معتبر با محتوای خوب و کمک به کاربران در حل مشکلات باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود، به عنوان مثال، عامل اعتبار و اعتماد در EAT. هدف دریافت لیست ها از لیست ها و وبلاگ های هدفمند محلی نیز باشد.
هنوز هم یک عامل بسیار مهم است که می تواند دید شما را بهبود بخشد. با توجه به SERP های رقابتی امروزی، داشتن یک حضور قوی در جستجوی محلی مهمتر از همیشه است.
مشتریان به دنبال محصولات و خدمات مرتبط با برند شما هستند، بنابراین شما باید در معرض دید مخاطبان هدف خود باشید تا دید، فروش و عملکرد را افزایش دهید. پیروی از این نکات اثبات شده می تواند به شما کمک کند تا به بالای SERP ها برسید و بر نتایج محلی تسلط داشته باشید.
اگر رستوران شما هنوز برای غذای آماده باز است، میتوانید از جستجوی محلی استفاده کنید تا به مشتریان اطلاع دهید که اتاق ناهارخوری بسته است، اما آشپزخانه همچنان باز است. علاوه بر این، گوگل شروع به نمایش ویژگی های وضعیت عملکرد فروشگاه در Maps کرده است.
همه برندهایی که دارای مکان فیزیکی هستند، باید در مقابل مخاطبان هدف خود باشند، زمانی که کاربران نهایی در حال جستجوی محصولات و خدمات شما یا مکان فروشگاه هستند.
حفظ تغییرات در جستجوی محلی و بهینه سازی فهرست ها و محتوای خود می تواند به برند شما کمک کند تا بر نتایج جستجوی محلی تسلط پیدا کند، مشتریان بیشتری را جذب کند و عملکرد فزاینده ای را در سال به سال افزایش دهد.