وقتی کسب و کاری را در سطح جهانی اداره می کنید، وب سایت شما یکی از قدرتمندترین ابزارها برای دستیابی و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شماست. برای تعیین اینکه آیا سایت جهانی یا محلی برای شما بهتر است، چهار نکته را بخوانید.
اگر در کشورهای مختلف تجارت آفلاین انجام می دهید، می دانید که مخاطبان از کشوری به کشور دیگر چقدر متفاوت هستند.
همچنین هر کشور سیاست ها و قوانین متفاوتی دارد. با داشتن یک وب سایت، باید این قوانین و مقررات آنلاین را نیز در نظر بگیرید. از دیدگاه سئو بینالمللی، برخی از جنبههای حیاتی وجود دارد که صاحبان سایت باید همیشه در نظر داشته باشند. از جمله:
هنگام تصمیمگیری برای داشتن یک سایت جهانی یا سایتهای محلی مجزا عواملی مثل هزینههای تعمیر و نگهداری و در دسترس بودن تیمهای محلی برای نگهداری سایتها، باید در نظر گرفته شود. اینجا درباره چهار موضوع صحبت می کنیم که کمک تان می کند بدانید وب سایت محلی برای شما بهتر است یا وب سایت جهانی.
فهرست کردن همه قوانین و مقررات برای انجام تجارت در کشورهای مختلف در سراسر جهان غیرممکن است. اما دو مورد از مهمترین مجموعه قوانین و مقرراتی که صاحبان وب سایت باید به آنها توجه کنند عبارتند از:
هر منطقه یا کشور می تواند قوانین خود را تعیین کند. این می تواند یک سیاست، راهنمایی، قانون یا هر نوع مقررات دیگری باشد. برخی از آنها برای همه وب سایت ها هستند و برخی دیگر برای وب سایت های حوزه های خاص، مانند بخش های دولتی.
حتی اگر وب سایت تان در کشوری غیر از کشور مخاطبان هدف شما مدیریت می شود، باید مقررات مربوط به کشور مخاطبان هدف را رعایت کند.
ADA برای هر دو بخش عمومی و خصوصی از جمله وب سایت ها اعمال می شود. از نظر دسترسی به وب سایت، بسیاری از نکات تجربیات کاربر را نه تنها برای افراد دارای معلولیت بلکه برای همه کاربران وب سایت بهبود می بخشد.
برای بسیاری از کشورها و مناطق، از جمله کانادا، چین، اتحادیه اروپا، ژاپن و بریتانیا، دسترسی به محتوای وب اغلب یک سیاست اجباری است. W3C یک نمای کلی عالی و اطلاعات خاص کشور در مورد قوانین و سیاست های دسترسی به وب دارد.
مانند قوانین و مقررات دیتا و حفظ حریم خصوصی، هر کشور شرایط متفاوتی برای دسترسی دارد. این یک وظیفه رو به رشد برای صاحبان وب سایت است که با این الزامات به سرعت در حال تغییر، به ویژه برای صاحبان سایت های جهانی هماهنگ باشند. عدم رعایت آنها می تواند از نظر مالی پرهزینه باشد و بر تصویر برند تأثیر منفی بگذارد.
من از نزدیک با وبسایتهایی که بازار آسیا را هدف قرار میدهند کار میکنم، بنابراین معمولاً از روی طراحی و محتوا میتوانم تشخیص دهم که سایت یک شرکت محلی است یا سایت محلی یک شرکت جهانی. این تفاوت به دلیل مهارت طراحی نیست، بلکه به دلیل درک آنها از بازار محلی و مخاطبان هدف است.
ساده ترین راه برای نشان دادن این تفاوت، مقایسه طراحی وب سایت است. طرحبندی، طرح رنگ و تصاویر نیز نشانههای گویای دیگری از محل ایجاد سایت هستند.
برای سایت های فروشگاهی، نحوه انتظار مردم برای پرداخت سفارشات از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. سیاست مبادله و بازگشت یکی دیگر از تفاوت های بین کشورها است.
در حالی که این تفاوت ها بر کل سایت تأثیر نمی گذارد، می تواند باعث شود مشتریان سبد خرید را رها کنند. تفاوت در منافع محلی در محتوای وب سایت نیز منعکس می شود. اغلب، محتوای سایتهای جهانی توسط کشور مقر تعیین میشود. در حالی که وبسایتهای رقیب محلی محتوایی دارند که برای ارضای علایق خاص مخاطبان محلی طراحی شدهاند. ناتوانی در برآورده کردن هدف جستجوگر محلی می تواند باعث از دست دادن فرصت تجاری قابل توجهی برای وب سایت جهانی شود.
از آنجایی که گوگل الگوریتمها را برای ارائه بهترین محتوا برای هر جستجوگر بهبود میبخشد، محتوای بومی ضعیفی که برای مخاطبان محلی نوشته نشده، در نتایج جستجو جایگاهی نخواهد داشت.
اگر سایتهای جهانی تحت یک دامنه دارید که از قالبهای صفحه وب یکسان برای وبسایتهای همه کشورها استفاده میکنند، فهرستی از نکات مقرراتی که باید رعایت شوند از همه کشورهای مربوطه ایجاد کنید و آنها را بدون توجه به کشور هدف اجرا کنید.
در حالی که کار بسیار بزرگی به نظر می رسد، اگر تیم کوچکتری دارید یا در هر کشور تیمی ندارید، این بهترین گزینه برای شما برای پوشش دادن همه پایه ها است. در این مورد، داشتن فردی که مسئول بررسی و رعایت قوانین و مقررات باشد، مفید خواهد بود زیرا این قوانین هر از گاهی به روز می شوند. ممکن است بخواهید برای هر کشور هدف یک وب سایت جداگانه ایجاد کنید، اگر دارید:
حتی اگر سایتها را بر اساس مناطقی با قوانین و مقررات مشابه یا گرایشهای کاربری و فرهنگی جدا کنید، انعطافپذیری بیشتری به شما میدهد، سازگاری بهتری دارد و برای مخاطبان محلی بهطور مناسب طراحی میشود.
به عنوان مثال، به جای راه اندازی چندین سایت کشوری و زبانی در اتحادیه اروپا تحت یک دامنه راه اندازی شده برای بازار اتحادیه اروپا، احتمالا مدیریت طراحی و محتوای وب سایت برای مخاطبان خاص در هر کشور آسان تر است.
کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی ممکن است بازار هدف دیگری باشند که با یک دامنه با چندین سایت کشور کار می کند.
با توجه به ویژگیهای چندگانه بازار چین – از توانایی و الگوریتمهای بایدو گرفته تا سرعت اتصال، خطمشی ثبت وبسایت و قانون امنیت سایبری(معروف به «دیوار آتش بزرگ چین»)، ممکن است ایجاد یک وبسایت چینی جداگانه برای بسیاری از شرکتهایی که در نظر دارند منطقی باشد. چین به عنوان یکی از بازارهای مهم آنها.
هنگامی که یک وب سایت خاص دارید، می توانید آن را در کشور میزبانی کنید تا به بهبود سرعت دانلود کمک کنید.
داشتن یک وبسایت مجزا برای هر کشور هدف، گزینههای بسیار بیشتر و انعطافپذیری برای مطابقت با قوانین و سیاستهای محلی و انعکاس علایق محلی در محتوا و طراحی وبسایت را ارائه میدهد. اینها همچنین برای هدف گذاری جغرافیایی در سئو عالی هستند، که یکی از بزرگترین نگرانی ها برای بسیاری از صاحبان وب سایت های جهانی است. با این حال، با افزایش هزینه سربار همراه است.
رعایت قوانین و سیاست های محلی با یک وب سایت دامنه جهانی غیرممکن نیست. همانطور که اپل و سایر شرکت های جهانی انجام می دهند، می توانید محتوای محلی منحصر به فرد را حتی با طراحی های مختلف وب سایت ارائه دهید.
استفاده از یک دامنه به معنای داشتن طراحی یکسان یا استفاده از یک CMS نیست. این امکان وجود دارد که محتوای بومی سازی شده را در همان CMS داشته باشید و محتوای منحصر به فرد محلی را با استفاده از یک CMS متفاوت در همان سایت دامنه اضافه کنید.
هنگام استقرار سایت های جهانی یا محلی، رعایت مقررات محلی و رعایت علایق مخاطبان محلی ضروری است.
پس از راهاندازی وبسایتها، دادههای عملکرد هر سایت و محتوای محلی را ردیابی کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.
فرض کنید داده ها نشان می دهد که داشتن یک سایت جهانی پتانسیل کسب و کار را به دلیل علایق و نیازهای محلی متفاوت محدود می کند یا اینکه داشتن سایت های محلی بسیار پرهزینه است. در این صورت، باید در مورد گزینه ها تجدید نظر کنید.
پیشنهادهای ما:
آیا برای وب سایت تان به دامنه های بیشتری نیاز دارید؟
چطور برای مشاغل محلی وب سایت طراحی کنیم؟