قبلا درباره اینکه توضیحات متا چیست و چه تاثیری بر سئو دارد مقاله منتشر کرده ایم. حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که حالا که توضیحات متا اینقدر مهم هستند نحوه نوشتن شان چطور باشد که به هدف مان برسیم. هر نوع توضیحات متا برای هر صنعت به خوبی کار نمی کند. اینجاست که آزمایش، ارزیابی نتایج و ایجاد تغییرات بر اساس آن نتایج مطرح می شود. توضیحات متا را به وب سایت و صفحه ای که برای کاربران شما طراحی شده است تنظیم کنید.
صرف نظر از صنعت شما، تحقیقات SERP به شما کمک می کند تا ببینید چه چیزی برای رقبای شما کار می کند بدون اینکه آنها را بازنویسی کنید – که ممکن است شما را برای نوشتن توضیحات متا بهتر ترغیب کند. تحقیق در مورد اینکه کدام توضیحات متا با موفقیت در نتایج جستجو نشان داده شده اند و کدام یک توسط گوگل بازنویسی شده اند ممکن است به شما در درک نحوه نوشتن توضیحات متا کمک کند. برای انجام تحقیقات SERP به طور موثر:
گفتنش راحت تر از انجام دادن است، می دانم. بررسی دستی هر نتیجه جستجو و شناسایی دقیقاً کریپتونیت رقیب شما می تواند زمان بر باشد. دلیل اینکه ما به مسابقه نگاه می کنیم این است که معمولاً در مسابقه تکنیک هایی اجرا می شود که در حال حاضر کار می کنند.
در اینجا، شما نگاهی به رقابت خود بیندازید و متوجه می شوید که دقیقاً چه کاری برای برندهای خود انجام می دهند.
با استفاده از افزونه SEO Quake Google Chrome، میتوانید SERPهای Google را به سرعت و کارآمد به صفحهگسترده اکسل صادر کنید. این به شما امکان می دهد تا آمار رقابت خود را حفظ کنید و آنها را به راحتی و کارآمد هر ماه بدون هزینه های ماهانه هنگفت دنبال کنید.
سفر خرید بهینه مخاطبان هدف خود و آنچه در هر مرحله از قیف بازاریابی اتفاق می افتد را شناسایی کنید. قیف بازاریابی بسته به بازار هدف شما می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین اشتراک گذاری یک قیف دقیق برای دنبال کردن در اینجا بی نتیجه خواهد بود.
توضیحات متا خود را با توجه به یافته های خود هدف قرار داده و تنظیم کنید، اما همیشه خلاصه کردن دقیق موضوع صفحه وب را هدف نهایی قرار دهید.
هر برند باید لحن صدای منحصر به فردی داشته باشد که با هویت برند آن سازگار باشد. اینگونه است که برند به صورت آنلاین برای کاربران ظاهر می شود. هر توضیحات متا باید به طور منحصر به فرد ساخته و متناسب با نحوه تقویت آن لحن صدا در اکوسیستم برند باشد. شما از همان لحن صدایی که برای یک وب سایت مهدکودک استفاده می کنید برای یک وب سایت حقوق شرکتی استفاده نمی کنید، آیا؟ بنابراین، چرا از لحن صدایی استفاده می کنید که از صفحه ای به صفحه دیگر دقیقاً یکسان است؟ مزیت اصلی لحن صدا این است که به شخصیت های مختلف می رسد که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند.
با هدف قرار دادن پرسوناهایی با نیت کاربر و ترکیب کلمات کلیدی با این تحقیق، میتوانید با سطحی از پیچیدگی و بهینهسازی به مخاطبان هدف خود دست یابید که واقعاً طنین انداز است.
گوگل معتقد است که از کلمات کلیدی در توضیحات متا برای اهداف رتبه بندی استفاده نمی کند. اما وقتی تحقیق SERP را انجام می دهید، چه چیزی را می بینید؟ کلمات کلیدی برجسته در توضیحات متا. این چیزی است که می تواند خواننده شما را به مرتبط ترین نتیجه ای که پرس و جوی آنها را برآورده می کند جلب کند. اگر توضیحات متا شما بهتر از هر نتیجه دیگری که ظاهر می شود، هدف آنها را برآورده کند، برنده کلیک خواهید شد.
بهعنوان یک خبره رسانههای اجتماعی، زمانی که میخواهید دقیقاً چه مواردی را برای مخاطبانتان ترند میکنند و چه چیزی را غیرقابل جمعآوری نمیکنند، در صنعت خود در حال پیشرفت هستید. دنبال کردن حسابهای اینفلوئنسر و شرکتهای صنعتی باید بخشی از استراتژی شما باشد. با یک قدم جلوتر، ارزیابی کنید که کدام موضوعات در حال حاضر در فضای شما پرطرفدار هستند و ببینید چه توضیحات متا برای نتایج بالاترین رتبه ظاهر می شود. Google Trends، BuzzSumo، و Trending Topics در توییتر همگی مکانهای خوبی برای بررسی و دیدن مواردی هستند که ممکن است به صنعت شما مرتبط باشد.
توضیحات متا تعمیم یافته و عبارات توخالی مانند “بهترین ویجت ها” و سایر صحبت های فروش می توانند مشتریان احتمالی را از بین ببرند. این مهم است که اطمینان حاصل کنید که نتیجه شما چیزی است که قصد کاربر آنها را برای پرس و جو برآورده می کند. شما می خواهید در مورد آنچه خوانندگان شما واقعاً دنبال آن هستند صحبت کنید، نه اینکه سعی کنید آنها را به قیف فروش خود متقاعد کنید.
به روز رسانی محتوای قدیمی در یک وب سایت می تواند برای سایت مفید باشد و راهی عالی برای جذب جذابیت جدید برای صفحات قدیمی تر است. همچنین، با تازه کردن توضیحات متا، میتوانید در نتیجه جذب بیشتری از رسانههای اجتماعی دریافت کنید. اگر بهروزرسانی سیستماتیک تمام توضیحات متا خود را انجام دهید، میتوانید دوباره به اشتراک بگذارید و از پستهای قدیمیتر دیده شوید.
اصول اولیه توضیحات متا که گوگل توصیه میکند، خلاصه کردن مطالب در مورد آن است، مختصر باشد اما از متنی که مناسب است استفاده کنید، و از آن فقط برای کلمات کلیدی استفاده نکنید (پر کردن کلمات کلیدی). همچنین توصیه می شود که توضیحات متا برای بازدیدکنندگان بالقوه سایت جذاب باشد. در حالی که روش سنتی سئو از توضیحات متا برای کلمات کلیدی و فراخوانی برای اقدام استفاده می کند، طبق گوگل و W3C این بهترین روش نیست.
بهترین روش برای توضیحات متا این است که موضوع صفحه وب را به گونه ای خلاصه کنید که بازدیدکنندگان بالقوه سایت مطمئن باشند که پاسخ آنها تنها با یک کلیک فاصله دارد.