روش های اشتباه لینک سازی نوعی از سئوی سیاه است که سئوکارهای کلاه سیاه برای ساخت لینک اختراع می کنند. البته گوگل هم الگوریتم های خود را برای شناسایی لینک سازی های اشتباه، هوشمندتر می کند.
الگوریتم های جستجو لینک ها را به دو نوع تقسیم می کنند:
لینک های غیر طبیعی اساساً هرزنامه هستند و با پیوندهای معمولی تفاوت دارند. هدف گوگل ندیدن لینک های غیر طبیعی و ارزشمند کردن لینک های طبیعی برای رتبه بندی وب سایت ها است.
روش های لینک سازی اشتباه همان تاکتیکهای قدیمی لینک سازی غیر طبیعی است است که گوگل از آنها آگاه است و مدام با نامهای جدید بازمیگردند. گوگل برای حذف لینک سازی های اشتباه از هوش مصنوعی استفاده می کند.
وقتی درباره لینک سازی اشتباه و غیر طبیعی صحبت می کنیم مهم است که درک کنیم تحلیل های آماری به یک روش به صورت مجزا نگاه نمی کند. اگر تنها به یک سیگنال توجه شود ممکن است لینک های یک سایت بی گناه غیر طبیعی تصور شود. تحلیل ها زمانی دقیق هستند که روش های لینک سازی یک سایت به صورت گروهی بررسی شوند.
اگر گوگل تایید نکند نمی توانیم بگوییم چیزهایی که در پتنت ها می آیند توسط گوگل استفاده می شوند. اما پتنت “بازیابی اطلاعات بر اساس اطلاعات زمانی” که در سال 2003 مطرح شد می تواند برایمان مفید باشد. این پتنت، ردیابی تغییرات وب سایت را که ممکن است نشان دهنده فعالیت هرزنامه باشد، توصیف می کند. یکی از سیگنالهایی که ردیابی میکند، اضافه شدن بک لینک های سایت است. اگر بیشتر سایتهایی که به صفحات وب سایت مورد نظر لینک اضافه میکنند، سایتهایی هستند که لینکها را میفروشند، شناسایی و حذف آنها آسانتر میشود.
عوامل دیگری که پتنت برای ردیابی پیشنهاد کرد:
نمیتوانیم به طور قطع بدانیم که آیا گوگل برای لینک های غیرطبیعی بر اساس عوامل مرتبط با زمان، پیوندها و محتوا را جستجو میکند یا خیر. اما این موضوع بخشی از هوش مصنوعی گوگل برای مبارزه با هرزنامه هاست.
اهمیت پتنت این است که ممکن است گوگل بتواند لینک های پولی را با نظارت بر تغییرات لینک های ورودی و خروجی در یک دامنه در طول زمان شناسایی کند. با توجه به این نکته احتمالا گوگل می تواند لینک های پولی را شناسایی کند و جلوی آن را بگیرد.
این شکلی از لینک سازی است که در آن یک سازنده لینک یا خود کسب و کار به دانشجویان دانشگاه در ازای دریافت لینک از صفحه وب دانشگاه، تخفیف هایی را بر روی محصولات ارائه می دهد.
یک سئوکار ممکن است بگوید که یک لینک .edu به افزایش اعتبار دامنه یک صفحه کمک می کند که باعث افزایش اعتماد می شود. این از سه جهت اشتباه است:
وب سایت Overstock.com در سال 2011 توسط گوگل به دلیل این شکل خاص از لینک سازی کلی جریمه شد.
ارائه محصولات رایگان در ازای پیوند، نوعی از طرح پیوند پولی است. نکته جالب در مورد این روش این است که می تواند غیرقانونی باشد. ارائه محصولات رایگان در ازای پیوند ممکن است غیرقانونی باشد و دستورالعملهای گوگل را نقض کند.
این طرح پیوند شامل استخدام یک نویسنده برای درج پیوند در مقاله ای است که در یک وب سایت دیگر-وب سایتی که متعلق به نویسنده مقاله یا کسی که بابت لینک هزینه می دهد نیست- منتشر شده است. نویسنده مبلغی را از شرکتی که نویسنده محتوا را استخدام کرده است دریافت می کند. نویسنده مخفیانه برای درج پیوند توسط یک شرکت دیگر پول را گرفته است که در واقع برای یک مقاله دو بار پول دریافت کرده است. این نوع لینک ها معمولاً نشان نمیدهند که برای لینک سازی به نویسنده پرداخت شده است.
پرداخت هزینه به نویسنده محتوا برای لینک سازی در مقالات یک طرح پیوند است و اگر گوگل بتواند آن را شناسایی کند، می تواند منجر به یک اقدام دستی شود. افشا شدن چنین کارهایی حتی می تواند به دردسری برای برند تبدیل شود.
طعمه گذاری لینک یک روش قدیمی است که برای دریافت لینک از هزاران نفر ظاهرا بی شماری که در آن زمان وبلاگ نویسی می کردند ایجاد شد. این تاکتیک مبتنی بر ایده ایجاد محتوایی است که برای دیگران جالب باشد تا سایت های دیگر به محتوای اصلی پیوند دهند.
طعمه گذاری پیوند می تواند منجر به صدها یا هزاران پیوند مرتبط شود، اگر به گونه ای انجام شود که سایت را در معرض دید سایت های مرتبط و مشتریان بالقوه قرار دهد. این روش طعمه گذاری پیوند با ارتباط با توصیه های Google مطابقت دارد:
بهترین راه برای واداشتن سایر سایت ها به ایجاد لینک های با کیفیت بالا و مرتبط با سایت شما، ایجاد محتوای منحصر به فرد و مرتبط است که به طور طبیعی می تواند در جامعه اینترنتی محبوبیت پیدا کند.
کمپینهای طعمه پیوند ممکن است شکست بخورند زیرا روشهای سادهتر انجام آن معمولاً با هسته کاری که کسبوکار انجام میدهد خارج از موضوع است که منجر به پیوندهای نامربوط می شود. کمپین طعمه پیوند آسان شامل مسابقات، طنز و شیرین کاری است. بعضی وقت ها ممکن است لینک سازی های بسیاری انجام شود اما در نهایت به افزایش فروش منجر نشود. چون بک لینک های غیر مرتبط جذب شده بود.
پیوند اسپانسر شکلی از خرید لینک است که در آن فرد شرکت یا سازمانی را پیدا میکند که کمکهای مالی را میپذیرد و در ازای آن، سازمان به اهداکنندگان لینک میدهد. این نوع لینک سازی برای مدت طولانی وجود داشته است. این روش حول و حوش سال 2006 رایج بود، اما بعدها کهنه شد و از کار افتاد. حالا نه تنها کار نمی کند، بلکه اگر زیاد آن را انجام دهید، می تواند منجر به یک اقدام دستی شود.
پیوندهای اسپانسرمی توانند برای یک کسب و کار مفید باشند، اما باید با ویژگی nofollow همراه باشند.
پیج رنک و الگوریتم های رتبه بندی لینک به نحوه اتصال وب نگاه می کنند. گوگل نقشهای از اینترنت میسازد و سپس چیزی را ایجاد میکند که به آن نمودار پیوند کاهشیافته میگویند که عمدتاً از لینکها و صفحات بدون هرزنامه تشکیل شده است. سپس، به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل رتبه بندی، وب را به محله ها بر اساس موضوع سازماندهی می کند. اگر هدف شما رتبه بندی برای کلمه کلیدی بورس تحصیلی باشد، لینک های بورسیه عالی هستند. مشکل این نوع پیوندها این است که زمینه نامربوطی دارند. بیشتر سایت هایی که لینک سازی بورسیه انجام می دهند در مورد بورسیه تحصیلی نیستند. آنها در مورد چیزهایی مانند وکلای آسیب شخصی هستند.
هیچ ارتباطی بین پیوند یک مدرسه به یک وکیل آسیب شخصی برای رتبه بندی عبارات جستجوی وکیل آسیب شخصی وجود ندارد. پیوند برای مواردی مانند [بورسیه وکلای آسیب های شخصی] مرتبط است. گوگل این نوع صفحات را برای عبارتهای جستجوی بورسیه رتبهبندی میکند که میزان ارزش آن است.
این برای صاحبان مشاغل بی فایده است زیرا پیوندها مربوط به تجارت آنها نیست بلکه بورسیه است. اگر یک وکیل آسیب شخصی به پیوندهایی دست یابد که با عبارت جستجو شده، [پیتزا رستوران ها] مرتبط هستند، در [رستوران پیتزا آسیب شخصی] رتبه بندی می شوند. اما لینک رستوران پیتزا برای وب سایت وکیل آسیب های شخصی مطلوب نیست. همین نوع مشکل مربوط به پیوندهای بورسیه اعمال می شود.
یکی از قدیمیترین ترفندهای لینکسازی، استراتژی ایجاد پیوند نشانها است. نشان برای استراتژی پیوندها نوعی از استراتژی جوایز و استراتژی ابزارک ها است. ایده این است که یک جایزه جعلی ایجاد کنید و سپس آن را به وبسایتهایی اعطا کنید که نشان تصویر شما را نشان میدهند تا آنها را برنده اعلام کنند. ترفند این است که نشان و کد حاوی یک پیوند مخفیانه به وب سایت خود را به آنها بدهید. از هر سئویی که به شما می گوید ترفند نشان ها یک تاکتیک مفید برای ایجاد لینک است، تا جایی که می توانید سریع اجرا کنید. این استراتژی لینکسازی به قدری کهنه است که اگر روی آن نفس بکشید، فرو میریزد و از بین میرود.
تکنیک ساخت لینک نشان ها مشابه تکنیک ابزارک ها است که گوگل به صراحت در سال 2016 از آن استفاده کرد. مشابه است زیرا، در هر دو مورد، سازنده پیوند چیزی ارزشمند (جایزه، شمارنده بازدیدکننده) می دهد و پیوند را به وب سایت اصلی باز می گرداند.
این روش بنا به دلیلی غیر از محتوای شماست که خلاف توصیه گوگل برای لینک های کیفیت بالا و مرتبط است.
کامنت گذاری در وبلاگ ها آنقدر روش بدی برای ایجاد لینک است که موتورهای جستجو در سال 2005 یک ویژگی لینک به نام “nofollow” ایجاد کردند. استفاده از روشی که در سال 2005 بی اعتبار شد بیهوده است.
درست است که ویژگی “nofollow” یک اشاره به وب سایت و برند محسوب می شود، اما بهانه ای برای شروع اسپم کردن نظرات مانند سال 2004 نیست.
خرید دامنه های تاریخ گذشته یک روش قدیمی لینک سازی است. این روش تا سال 2003 که گوگل شروع به رتبه بندی مجدد صفحات دامنه های تاریخ گذشته کرد، به خوبی کار می کرد.
این نوعی از تاکتیک ایجاد لینک حمایتی است. مشکل این است که لینک ها بی ربط هستند.
پخش محتوا از طریق فهرست راهنمای مقاله و خدمات پست مهمان تاکتیک هایی هستند که در آن محتوا برای انتشار از طریق سرویس در ازای یک لینک فعال ارائه می شود. زمانی بود که سایت های اشتراک مقاله محبوب بودند. آنها اساسا دایرکتوری مقالاتی بودند که تا زمانی که پیوندها حفظ می شدند، قابل کپی و انتشار بودند. برخی از این شرکتها گاهی اوقات خود را بهعنوان سایتهایی قرار میدهند که بلاگرها را با ناشرانی که میتوانند در ازای لینک، مقاله بنویسند، مرتبط میکنند.
گوگل دیدگاه خوبی نسبت به این روش لینک سازی ندارد. چون با روند خوبی شروع می شود اما بعدها تبدیل به یک رویه خودکار و اسپم می شود.
افرادی که در پست مهمان شرکت میکنند ممکن است متوجه شوند که پیوندهایشان کار نمیکند، یا سایتهایشان ممکن است با اقدام دستی جریمه شود.
محدودیت هایی وجود دارد که در صورت عبور از آنها، پست مهمان به عنوان هرزنامه دیده می شود.
گوگل هم می گوید که پست های مهمانی که ویژگی های زیر را داشته باشند مشکل ساز هستند:
لینک های ویجت یکی از قدیمی ترین روش های لینک سازی است. سالها پیش، زمانی که این تاکتیک جواب داد، سایتی که رتبه برتر برای یک بیماری خاص را داشت، یک سایت حقوقی بود که شمارندههای بازدیدکننده را برای دانشگاهها در پایین صفحه وب خود توزیع میکرد. ویجت تعداد بازدیدکنندگان، حاوی بک لینک به سایت وکیل بود. این روش برای چندین سال جواب داد و بعد از کار افتاد. هنگامی که وردپرس محبوبیت پیدا کرد، بسیاری از افراد شروع به استفاده از اشکال دیگری از ویجت های مفید کردند تا افراد به سایت های خود اضافه کنند. پلاگین هایی برای مواردی مانند نمایشگر آب و هوا، اخبار، فیدهای RSS و سایر ابزارک ها ایجاد شده اند تا بک لینکی به سایت شخصی باشند.
گوگل به طور رسمی یک پست وبلاگ منتشر کرد تا در مورد این روش هشدار دهد. لینکهای ویجت خوب به نظر می رسند اما در عمل، مسیری سریع برای یک جریمه دستی هستند.
انتشارات مطبوعاتی برای اعلام اخبار مهم در مورد یک تجارت مفید هستند. ارزش در یک سازمان خبری است که یک خبر را بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر می کند. ارزش در پیوندهای تعبیه شده در بیانیه مطبوعاتی نیست. گوگل همچنین ممکن است پیوندهای موجود در محتوای تکراری را نادیده بگیرد زیرا به طرز دردناکی بدیهی است که پیوندهای موجود در بیانیه های مطبوعاتی محتوای تکراری کیفیت سیگنال پیوند واقعی بودن را نشان نمی دهند. جان مولر از گوگل در سابقه خود اظهار داشت که پیوندهای انتشار مطبوعات چیزی است که گوگل سعی می کند نادیده بگیرد.
این بدان معنا نیست که وب سایت ها نباید بیانیه های مطبوعاتی را منتشر کنند. انتشارات مطبوعاتی راهی برای اطلاع رسانی اخبار در مورد یک کسب و کار است.
انجمن ها معمولا برای هر عضو یک پروفایل ایجاد می کنند. هنگامی که یک عضو پاسخی را منتشر میکند یا سؤالی را در یک انجمن میپرسد، نام او در پست انجمن به پیوندی تبدیل میشود که به صفحه پروفایل آن عضو پیوند میدهد، که ممکن است حاوی بیوگرافی عضو و پیوندی به وبسایت یا وبلاگ آنها باشد. لینک های پروفایل یک پیوند ضعیف محسوب می شوند. لینک پروفایل اگرچه یک سیگنال مثبت است اما تکنیک لینک سازی نیست.
وب سایت هایی که محتوای شان را کاربر تولید می کند(UGC) پلتفرم هایی هستند که راهی برای گفتگو در مورد موضوع های مختلف به عموم ارائه می دهند. در این پلتفرم ها افرادی سوالی می پرسند یا به سوال ها پاسخ می دهند، سپس لینک سایت شان را در سوال یا جواب ارسال می کنند. مدیران این سایت ها این رفتار را اغلب هرزنامه در نظر می گیرند. این رفتار در شان یک حرفه ای نیست. روش حرفه ای ها این است که با تخصص به سوالات پاسخ دهند و به عنوان یک عضو فعال و با مهارت خودشان را نشان دهند.
روش دیگر این است که یک تم ایجاد کنید و یک پیوند “طراحی شده با” را در پایین تم اضافه کنید. یک پیوند “طراحی شده با” یک کار عادی است. به طور کلی چیز بدی نیست، اما انتظار نداشته باشید که به رتبه بندی کمک کند. پیوندهای “طراحی شده با” در پاورقی تقریباً 20 سال پیش از کار افتادند. در روزهای اولیه سئو، یکی از سایتهایی که رتبه برتر برای کلمات کلیدی مانند طراحی وب (در هر کشوری) کسب و کاری بود که هزاران وبسایت ایجاد کرد و در هر سایتی که داشتند، یک لینک غنی از کلمات کلیدی به سایت طراحی وب خود اضافه کرد. مدتی کار کرد و بعد در حدود سال 2003 از کار افتاد.
استفاده از روش های قدیمی لینکسازی مد میشوند و از مد میافتند. بعد از 10 سال یا بیشتر، مردم فراموش میکنند که کدام دیگر پاسخ گو نیست و کدام همچنان مفید است.
روش های لینکسازی میتوانند خوب به نظر برسند، اما قبل ازپیاده سازی کمی تحقیق کنید چون تاکتیک های جدید زیادی وجود ندارد. ممکن است چیزی که خوب به نظر می رسد آنقدرها هم خوب نباشد. درک تاریخچه روش های لینک سازی همچنین درک نحوه استفاده موتورهای جستجو از لینک ها مفید است.
دانستن این روش ها به وب سایت کمک می کند تا از تکرار اشتباهات گذشته خودداری کند.
پیشنهادهای ما:
لینک سازی متقابل آیا به سئو کمک می کنند یا آسیب می زنند؟