استراتژی محتوای مبتنی بر محصول چیست و چگونه می توانید آن را برای سازمان بازاریابی خود به کار ببرید؟
استراتژی بازار یابی مبتنی بر محتوا چیست؟
بازاریابی مبتنی بر محتوا با هدف تغییر قلب ذهن و اقدامات یک مخاطب هدف از طریق:
آموزش آنها با اطلاعات مفید
روشن کردن آنها با تحقیق یا مستند
سرگرم کردن با تعجب شادی یا نشاط
الهام بخشی با داستان ها
محتوای محصول محور محتوایی است که محصول را به صورت استراتژیک در داستانی نشان می دهد و از آن برای نشان دادن یک نکته، حل مشکل، کمک به مخاطب برای دستیابی به هدف استفاده می کند.
محتوای مبتنی بر محصول یک اطلاعات تجاری نیست. بعضی ها آنقدر از تبلیغاتی شدن محتوا می ترسند که اصلا اشاره ای به محصول نمی کنند
یک راه حل آزمایش شده برای این مشکل به طوری که مرتبط جذاب و خواندنی باشد
این طرح کلی را می توان در بلاغت ارسطو یافت. به عنوان مهم ترین اثری که تا کنون در مورد متقاعد سازی نوشته شده است
توجه مخاطبان خود را جلب کنید
یک مشکل کلیدی که با آن روبرو هستند را توضیح دهید
راه حل برای مشکل آنها شناسایی کنید
مزایای این راه حل را شرح دهید
مخاطبان خود را به انجام دادن تشویق کنید
و در نهایت محصول را به یک راه حل تبدیل کنید
گوگل ابزارهای مختلفی را برای کمک به شما برای دسترسی به مخاطبان مختلف فراهم می کند اگر لیستی از مخاطبین را هدف قرار می دهید باید از Google Forms استفاده کنید اما اگر کاربران اینترنت را هدف قرار می دهید باید از Google Surveys استفاده کنید
مثلا برای غربالگری می توانید از گزینه ای مثل “بله قصد دارم” استفاده کنید تا به سوالات بعدی پاسخ دهند
تعداد پاسخ هایی که نیاز دارید بستگی به این دارد که چقدر می خواهید به نتایج خود اعتماد کنید
انگیزه های غیر پولی در صورت اشتیاق فراوان یا الزامات شغلی ایجاد می شوند و انگیزه های پولی با جوایز یا کمک های خیریه و …
این فرایند توصیه شده است:
نکاتی برای نوشتن یک نظرسنجی موفق
1. به مخاطب هدف خود محدود شوید
مثلا اگر فقط از صاحبان حیوانات خانگی پاسخ می خواهید با یک سوال غیر باینری مثل چه نوع حیوانات خانگی دارید شروع کنید
2. مشخص و واضح سوال بپرسید:
مثلا بپرسید در 12 ماه گذشته چندبار آب پرتقال خریده اید؟
به جای اینکه بپرسید آیا آب پرتقال می خرید؟
3. برای پاسخ ها به تعداد کافی گزینه قرار دهید
مثلا به جای پرسیدن آیا با عبارت زیر موافقید: من سیب دوست دارم بپرسید چقدر سیب دوست دارید و به پاسخ دهندگان گزینه هایی از اصلا تا خیلی زیاد بدهید
4. تنظیمات مناسب را انتخاب کنید. مردم تمایل دارند روی پاسخ های برتر در لیست عمودی از پاسخ های چند گزینه ای بیشتر کلیک کنند
برای جلوگیری از سوگیری در نتایج خود پاسخ های خود را به نحوی تصادفی نگه دارید مگر اینکه این گزینه های تصادفی سازی برای سوال شما منطقی نباشد.
هنگامی که بدانید زندگی مخاطبان هدف شما چگونه در حال تغییر است مشکلات کلیدی که می خواهند حل کنند یا اهداف جدیدی که می خواهند به آن برسند آماده ایجاد انواع مختلف محتوای محصول محور هستید.
ایده های محتوایی که نتایج خوبی داشته اند
رویدادهای مجازی وبینارها دوره های آنلاین
گزارش های تحقیقاتی
مقاله پست های کمتر از 3000 کلمه
کتاب های الکترونیک
مطالعات موردی
ویدئوها
رویدادهای حضوری
مقاله پست های طولانی بیشتر از 3000 کلمه
اما در سال های اخیر حوزه برتر سرمایه گذاری بازاریابی محتوا ویدئو است
ویدئو به شما کمک می کند تا محصول خود را به صورت استراتژیک در داستان بیارید تا یک نکته را نشان دهید یک مشکل را حل کنید یا به مخاطب کمک کنید تا یک هدف را به انجام برساند
گاهی ایده های سرگرم کننده و دیوانه کننده ای به ذهنمان می رسد اما همیشه باید از خودمان بپرسیم آیا در واقع مشتری را بیشتر به خرید متمایل می کند؟
اگر پاسخ منفی است اینکار را انجام نمی دهیم
در سفری که زندگی نامیده می شود چند لحظه وجود دارند که برای یک عمر ارزشمند هستند