آیا تگ های عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل هستند؟ ادعاهایی وجود دارد که برچسب های عنوان یک عامل رتبه بندی قوی هستند. ببینیم که این ادعا چقدر درست است.
ارتباط بین عنوان صفحات و رتبه بندی جستجوی گوگل امروزه به همان شدتی که در روزهای اولیه سئو وجود داشت، وجود دارد. افراد در تمام سطوح دانش سئو موافق هستند که بهینه سازی عنوان صفحات برای موفقیت در جستجو حیاتی است.
شاید حتی جای بحث نداشته باشد. عناوین صفحات قابل مشاهده ترین جزء صفحات نتایج جستجوی گوگل (SERP) هستند. به راحتی می توان نتیجه گرفت که آنها ارزشی در حد یک فاکتور رتبه بندی دارند.
اما، بهینه سازی بیشتر لزوما بهتر نیست. بهینه سازی می تواند از خط به دستکاری عبور کند. این زمانی است که شما به موتورهای جستجو بیشتر از کاربران واقعی اهمیت می دهید. از لحاظ تاریخی، گوگل زمانی که سطح دستکاری به نقطه ای می رسد که کیفیت نتایج جستجو را پایین می آورد، فاکتورهای رتبه بندی را کاهش می دهد.
نمونه بارز آن نام های دامنه است که زمانی گوگل برای آنها ارزش زیادی قائل بود که رتبه بندی بدون کلمات کلیدی در URL شما دشوار بود.
این موضوع مربوط به گذشته است و اکنون رتبه بندی با نام تجاری مبهم در URL شما به همان اندازه ممکن است که با دامنه مبتنی بر کلمه کلیدی امکان پذیر است.
همانطور که جستجوی گوگل به بلوغ می رسد، منطقی است که تعجب کنیم که آیا عناوین صفحات ممکن است در جهت مشابهی پیش روند. آیا گوگل در نهایت از هرزنامه ها خسته می شود و وزن فاکتور رتبه بندی عنوان صفحه را کاهش می دهد؟ چه کسی می داند در آینده چه چیزی در انتظار ماست، اما ما هنوز به آن نقطه نرسیده ایم. در مورد الگوریتم های گوگل با در نظر گرفتن عناوین صفحه هیچ سوالی وجود ندارد. درعوض، سوالات پیرامون عنوان صفحه عبارتند از:
میزان ارزش گذاری برچسب های عنوان چقدر برای تصویر بزرگتر بهینه سازی جستجوی یک وب سایت اهمیت دارند. در این مقاله قصد داریم با بررسی ادعاهای مختلف و بررسی اظهارات ثبت شده از سوی گوگل به این سوالات پاسخ دهیم.
عنوان صفحه متنی است که در تگ <title> در عنصر <head> یک سند HTML ظاهر می شود. تگ عنوان صفحه برجسته ترین و قابل مشاهده ترین عنصر یک قطعه صفحه هنگام انجام جستجوی گوگل است.
عنوان یک صفحه نیز پس از کلیک بر روی یک نتیجه جستجو در تب مرورگر ظاهر می شود. اهمیت عناوین صفحه در SERP های گوگل منجر به ادعاهای مداوم مبنی بر اینکه آنها یک عامل رتبه بندی قوی هستند، شده است.
گوگل بدون شک از تگ عنوان HTML برای درک اینکه صفحات درباره چه چیزی هستند استفاده می کند تا بتواند آنها را در نتایج جستجو رتبه بندی کند. اما وقتی صحبت از قدرت عناوین صفحات به عنوان یک فاکتور رتبه بندی می شود، شواهد نشان می دهد که آنها یک سیگنال خفیف هستند.
تگ عنوان در مقایسه با محتوای اصلی صفحه برای رتبه بندی مهم نیست: ما از تگ برای رتبهبندی استفاده میکنیم، اما این مهمترین بخش یک صفحه نیست. بنابراین ارزش آن را ندارد که آن را با کلمات کلیدی پر کنید تا در رتبه های بالا قرار بگیرید.
عناوین صفحه برای سئو مهم هستند و یک عامل رتبه بندی هستند. با این حال، آنها آنقدر مهم نیستند که بازنگری عناوین صفحات سایت به طور قابل توجهی بر موقعیت های رتبه بندی تأثیر بگذارد.
«عناوین مهم هستند! آنها برای سئو مهم هستند. آنها به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شوند. البته، آنها قطعاً به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده میشوند، اما من نمیتوانم بگویم زمانی که صرف تغییر عنوان میکنید، واقعاً بهترین استفاده از زمان شما باشد.»
عناوین صفحه به گوگل کمک می کند تا بفهمد یک صفحه درباره چیست، اما برای رتبه بندی حیاتی نیست.
اگر در مورد تغییر رتبه بندی آنقدر جدی هستید که فقط تگ های عنوان را میبینید، تغییر عناوین و متا تگها چیزی را که به دنبالش هستید به شما نمیدهد. بهینه سازی عناوین و متا تگ ها تشخیص واقعی آنچه در یک صفحه است را برای ما آسان تر می کند، اما دید کلی وب سایت را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهد.
با توجه به مطالبی که خواندیم واضح است که عنوان صفحه برای سئو ضروری است. اما در سلسله مراتب فاکتورهای رتبه بندی امروزی، تگ های عنوان به هیچ وجه به بالاترین حد خود نزدیک نیستند.
برای اطمینان، ارزش وقت گذاشتن برای نوشتن عناوین هر صفحه را دارد. وب سایت ها می توانند برای به دست آوردن هر جایگاهی در نتایج جستجو بدون عناوین منحصر به فرد صفحه به عنوان حداقل بهینه سازی تلاش کنند.
از آنجایی که اولین نسخه این کتاب الکترونیکی را منتشر کردیم، گوگل بهروزرسانیای را در مورد نحوه تولید عناوین صفحه در نتایج جستجو منتشر کرد. زمانی که عنوان ارائه شده به درخواست کاربر مرتبط نباشد، گوگل عنوان صفحه را در SERP جایگزین می کند.
به طور خاص، این اتفاق زمانی می افتد که محتوای اصلی مرتبط باشد، اما عنوان به طور مستقیم با آنچه کاربر در نوار جستجو تایپ کرده است، صحبت نمی کند. گوگل عنوان صفحه را با متنی جایگزین می کند که بیشتر توجه جستجوگر را به خود جلب می کند.
در واقع، این روی ظاهر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، اما بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد. گوگل تایید می کند که از عناوین اصلی صفحه برای رتبه بندی جستجو استفاده می کند حتی اگر در SERP ها جایگزین شوند. نیازی نیست نگران از بین رفتن تلاش های بهینه سازی خود باشید
تگ عنوان صفحه یک عامل مسلم رتبه بندی برای گوگل است. با توجه به شواهدی که وجود دارد قدرت آن از خفیف تا متوسط متغیر است. تگ عنوان ابزاری برای اطلاع رسانی صفحه مورد نظر به گوگل است.
این به الگوریتمهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه در چه دستهای قرار میگیرد و به کدام پرسشها ممکن است پاسخ دهد. از آنجا، گوگل از عوامل مهم تری مانند محتوای اصلی برای تعیین رتبه صفحه استفاده می کند.