با این راهنمای گام به گام مدلسازی موضوع، نحوه ایجاد خوشههای موضوعی معتبر برای تولید محتوا را بیاموزید.
اگر استراتژی کلمات کلیدی شما دیگر موثر نباشند، از نحوه بازیابی ترافیک ارگانیک خود متضرر می شوید؟ می توانید برای تولید محتوا از مدلسازی موضوع و خوشههای موضوعی استفاده کنید، نه فقط از تحقیق کلمات کلیدی.
مدلسازی موضوعی به این معناست که چگونه یادگیری ماشین موضوعات و مضامین مرتبط را در چندین بخش از اطلاعات شناسایی و درک میکند. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه قطعاتی را به عنوان بخشی از یک خوشه موضوعی ایجاد کنید.
خوشههای موضوعی گروههای واقعی محتوای مرتبط هستند که موضوعی مشابه دارند. همانطور که الگوریتم گوگل به تکامل خود ادامه می دهد، مشخص می شود که به خوشه های موضوعی علاقه مند است زیرا آنها بهتر با سفر جستجوی کاربر و هدف کاربر مطابقت دارند.
هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، معمولاً با صدها اصطلاح مختلف مواجه می شوید و هنوز درک روشنی از آنچه برای پوشش کافی یک موضوع لازم است ندارید. این موردی است که بیشتر، همیشه بهتر نیست. با مدلسازی موضوع، نقشه راه واضح تری برای محتوای موفق تر دارید.
مدل سازی موضوع نشان میدهد که کارشناسان چگونه درباره آن موضوع مینویسند، که به طور مستقیم نحوه سفر خوانندگان را در یک موضوع نشان میدهد.
در اینجا یک مثال کوتاه با استفاده از عبارت کلیدی و موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” آورده شده است. همانطور که می بینید، مقایسه تحقیقات کلیدواژه با تحقیق موضوعی مانند مقایسه سیب و پرتقال است. آنها اساساً رویکردهای متفاوتی دارند.
در سئو، یک مدل موضوع نقش دوگانه ای دارد:
گوگل این را دوست دارد.
MarketMuse یک فناوری مدلسازی موضوع ثبت شده است. هزاران صفحه را تجزیه و تحلیل میکند تا به شما کمک کند آن موضوعات را سریعتر کشف کنید.
مدل سازی موضوع به عنوان نقشه ای برای تولید محتوای جامع عمل می کند. در مورد “نحوه رشد گوجه فرنگی”، دنبال کردن نقشه نشان می دهد:
یک بیماری خاص (پوسیدگی انتهای شکوفه ها) وجود دارد که بسیاری از تولیدکنندگان گوجه فرنگی باید با آن دست و پنجه نرم کنند. حداقل باید این را در مقاله خود بپذیرید، اما بهتر است راه حلی ارائه دهید.
یک آفت (کرم شاخ گوجه فرنگی) وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود، درست مانند بیماری. خاک عامل مهمی در موفقیت کشت گوجه فرنگی است. شما باید برای رشد انواع مختلف (معین و نامعین) حساب کنید. قفس گوجه فرنگی یکی از لوازم جانبی مفید و محبوب برای پرورش گوجه فرنگی است. شما می خواهید در مورد خرید پیوند گوجه فرنگی، علاوه بر رشد آنها از بذر، بحث کنید.
به علاوه بسیاری از موضوعات مرتبط دیگر که به مرتبطتر شدن مقاله کمک میکنند.
محتوای اصلی صرفاً بیان مجدد آنچه دیگران میگویند نیست. محتوای اصلی فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد، و به ارزش افزوده به مکالمه کمک می کند. شما می توانید به راحتی با کمک یک مدل موضوعی قوی، مدلی بر اساس تجزیه و تحلیل مجموعه داده های متعدد، به این امر دست یابید.
باید 20 نتیجه برتر SERP را با مدل موضوعی خود ترسیم کنید تا کمبودها را مشخص کنید. مدلها را روی هر یک از URLهای محتوای آنها اجرا کنید تا مدلهای موضوعی و خوشههای موضوعی آنها را بفهمید، سپس مشخص کنید که شکافهای محتوا کجاست.
راه آسان: این مرحله را به صورت خودکار با MarketMuse انجام دهید. به سادگی از برگه “Compete” دیدن کنید و در اطراف مربع های قرمز محتوا بسازید.
در اینجا، یک نقشه حرارتی با 20 نتیجه برتر در بالای صفحه همراه با URL و امتیاز محتوای آنها را مشاهده خواهید کرد. در پایین، همه موضوعات مرتبط به ترتیب مرتبط هستند. مربعهای رنگی نشان میدهند که هر URL با توجه به تعداد ذکر شده، چقدر موضوع را پوشش میدهد.
مربع های قرمز نشان می دهد که رقبا این موضوعات را صفر بار ذکر کرده اند. اینها کسانی هستند که برای ساختن محتوا استفاده می کنند.
اکنون یک مدل موضوع تأیید شده برای ایجاد محتوا دارید.
هنوز در مورد نیاز به فراتر رفتن در تمایز محتوای خود متقاعد نشده اید؟ به خاطر داشته باشید که Google یک حق اختراع دارد (US20200349181) که می تواند هر سندی را تجزیه و تحلیل کند تا مشخص کند که آیا اطلاعات اضافی ارائه می دهد یا خیر. بر اساس تاریخچه ثبت اختراع، آنها مدت زیادی در این نوع الگوریتم بوده اند.
تاکنون، ما از مدلسازی موضوع برای کشف مسیرهای فردی که کیفیت بالایی دارند، جامع هستند و شکافهای صنعت شما را پوشش میدهند، استفاده کردهایم. اکنون، بیایید ببینیم که چگونه می تواند در توسعه خوشه های موضوعی کمک کند. بیایید به مدل موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” بازگردیم. چگونه یک خوشه محتوا، یک بخش یا یک سایت کامل پیرامون یک موضوع ایجاد کنیم؟
به جای ذکر مختصر این موضوعات در یک صفحه، صفحات اختصاصی برای هر موضوع ایجاد می کنیم. این فرصت بسیار بیشتری برای بررسی عمیق این موضوعات ارائه می دهد. با «نحوه رشد گوجهفرنگی» به عنوان صفحه اصلی خود شروع کنید، سپس صفحات جداگانهای برای هر موضوع پشتیبانی ایجاد کنید، مانند «پوسیدگی انتهایی شکوفه».
سپس، مدلهای موضوعی جداگانه برای هر یک از آن صفحات ایجاد کنید و محتوای پشتیبانی با کیفیت بالا را بسازید. در نهایت، با استفاده از موضوعاتی از مدل برای عبارت «جریان خاک» به عنوان صفحات پشتیبان جداگانه، یک لایه دیگر به خوشه اضافه کنید.
این فرآیند را در صورت نیاز برای کاوش موضوع تکرار کنید و خوشه را به سطحی حتی بیشتر بسازید.
آخرین قطعه از پازل پیوند داخلی صفحات برای ایجاد قدرت و ایجاد مسیری برای مخاطبان شما برای کشف بیشتر موضوع است. یک بار دیگر، ما از مدل سازی موضوع برای کمک استفاده می کنیم.
در صفحه ستون “چگونه می توان گوجه فرنگی را پرورش داد”، جایی که در مورد پوسیدگی انتهای شکوفه بحث می کنید، با استفاده از “پوسیدگی انتهای شکوفه” به عنوان متن اصلی به صفحه جدید در مورد آن موضوع پیوند دهید. انجام این کار به این ترتیب تمام ستاره های سئو را در یک راستا قرار می دهد.
هم صفحه ستون شما (درباره رشد گوجه فرنگی) و هم محتوای پشتیبانی کننده (درباره پوسیدگی انتهای شکوفه) از نظر معنایی به هم مرتبط هستند زیرا “پوسیدگی انتهای شکوفه” در مدل موضوع “چگونه گوجه فرنگی پرورش دهیم” ظاهر می شود. پیوند به خودی خود این ارتباط را تقویت می کند، زیرا از اصطلاح “پوسیدگی انتهایی شکوفه” نیز استفاده می کند.
اغلب، ممکن است محتوایی از قبل موجود داشته باشید که در یک دسته موضوعی قرار می گیرد که ممکن است از وجود آن اطلاع نداشته باشید. MarketMuse Connect با تجزیه و تحلیل سایت شما برای صفحاتی که با موضوعات داخل مدل مطابقت دارند، به کشف این محتوا کمک می کند.
این می تواند تا 10 موضوع را پیدا کند که برای آنها محتوای مشابه در سایت شما وجود دارد. علاوه بر این، MarketMuse Connect حداکثر 10 پیشنهاد منحصر به فرد برای هر یک از آن موضوعات ارائه می دهد. فقط مطمئن شوید که آن موضوع را در مقاله خود پوشش داده و به پیشنهاد پیوند دهید.
با MarketMuse شروع به ایجاد کلاسترهای موضوعی معتبر و محتوای بهتر کنید.