راه های کلیدی برای بهبود دید کسب و کارتان از طریق سئوی محلی را بیابید. با این هفت نکته، مشتریان جدیدی به دست آورید و نام تجاری خود را در SERP های محلی بهبود بخشید.
تفاوت زیادی بین روش کارکرد سئوی ارگانیک استاندارد و روشی که ما باید به سئوی محلی نزدیک شویم وجود دارد. نه تنها قصد جستجوگر احتمالاً متفاوت است، الگوریتمهایی که Google برای نشان دادن بسته نقشه استفاده میکند با الگوریتمهای اصلی ارگانیک متفاوت است. در این مقاله، من شما را از طریق راههایی که میتوانید مشتریان جدید جذب کنید و دید خود را از طریق سئوی محلی بهبود بخشید، معرفی میکنم.
نمایه کسبوکار گوگل (GBP) عملکرد فوقالعادهای دارد که میتواند برای رشد کسبوکار جدید شگفتانگیز باشد – ویژگی پرسش و پاسخ. اگر از آن به خوبی برای سازمان خود استفاده کنید، می تواند به تبدیل مشتریانی که در غیر این صورت در حصار هستند کمک کند. اما در اینجا متوقف نشوید. برای تحقیق در مورد پرسش و پاسخ رقبای خود نیز وقت بگذارید. ببینید مشتریان بالقوه شما از دیگران در صنعت شما چه می پرسند.
در نمایه کسب و کار گوگل، ممکن است دکمه «پرسش یک سؤال» را مشاهده کنید. پس از کلیک، کاربران به صفحهای هدایت میشوند که به آنها اجازه میدهد سؤالی را ارسال کنند.
این بیت بعدی کلیدی است. سوال به صاحب نمایه ارسال نمی شود. به نمایه ارسال می شود. این بدان معناست که برای هر کسی که فهرست نمایه کسب و کار گوگل را ببیند قابل مشاهده است.
هنگامی که سؤالی در فهرست نمایه کسب و کار گوگل رقبای شما پست شد، میتوانید آن را ببینید. و هنگامی که به این سوال پاسخ داده شد، این اطلاعات – و تعامل – برای همه در آینده وجود دارد.
این سوالات یک راه عالی برای تشویق تجارت جدید از جستجوگران محلی است. سوالاتی احتمالاً توسط افرادی پرسیده می شود که قبلاً هرگز از آن کسب و کار بازدید نکرده اند اما در بازار هدف شما هستند. آنها در حال حاضر با نام تجاری درگیر هستند، اما قبل از اینکه متعهد به بازدید شوند، به اطلاعات بیشتری نیاز دارند.
با GBP خودتان، میتوانید از این فرصت برای گفتگو با یک مصرفکننده محلی بالقوه که بسیار پایینتر از قیف تبدیل است استفاده کنید. اگر آنها در مرحلهای هستند که شما را پیدا کردهاند و به اندازه کافی شما را در نظر میگیرند که سؤالاتی بپرسند، ممکن است پاسخی متفکرانه کافی باشد تا ببینید آنها از درهای شما عبور میکنند.
به سؤالات مشتریان و مشتریان بالقوه رقبا نگاه کنید. از این برای پر کردن بهتر اطلاعات نمایه و وب سایت خود استفاده کنید. برای مثال، اگر متوجه سؤالات زیادی در مورد در دسترس بودن پیتزای بدون گلوتن از سایر پیتزافروشیهای منطقه خود شدهاید، میخواهید مطمئن شوید که محصولات بدون گلوتن خود را در سایت و فهرست خود برجسته کردهاید. این نوع تحقیق می تواند شما را یک قدم جلوتر از رقبای محلی نگه دارد، به خصوص اگر سوالاتی که از آنها پرسیده شده اند کمی منفی باشد.
این سوال را در نظر بگیرید: “آیا هنوز موسیقی با صدای بلند پخش می کنید؟” اگر یک بازدیدکننده بالقوه رستوران ببیند که این سوال از یک کسب و کار دیگر پرسیده شده است، بلافاصله باعث می شود که محیطی را که در آن وعده غذایی خود را می خورند، بررسی کند.
ممکن است آنها را متعجب کند که آیا واقعاً می توانند از ملاقات با دوستان خود در یک وعده غذایی همانطور که برنامه ریزی کرده اند لذت ببرند. قبل از اینکه کسی بپرسد به سوالاتی که از رقبای شما در وب سایت خود و GBP پرسیده می شود پاسخ دهید. در توضیحات خود بیان کنید که مشتریان از یک وعده غذایی همراه با موسیقی آرامش بخش و محیطی لذت خواهند برد. این می تواند شما را نسبت به رقبای خود برای برنده شدن در تجارت جدید در جغرافیای خود در مزیت قابل توجهی قرار دهد.
هنگامی که شما به طور فعال به سؤال یک مشتری بالقوه قبل از اینکه حتی مجبور به پرسیدن آن شود پاسخ دهید، نشان می دهید که نیازها و خواسته های آنها را درک می کنید.
Google به کسبوکارهای دارای پوند (GBP) اجازه میدهد جزئیات محصولاتی را که ارائه میکنند آپلود کنند. این می تواند توسط مشتریان بالقوه در نتایج جستجوی تلفن همراه و دسکتاپ مشاهده شود.
فهرستها در پوند در قالب چرخ فلک در Maps و هم در چرخ فلک و در زیر برگه محصولات در جستجو ظاهر میشوند. هر دو فرمت به کاربران این امکان را می دهند که برای جزئیات بیشتر، برای تماس یا بازدید از وب سایت، روی کارت های محصول کلیک کنند.
آپلود محصولات شما در نمایه کسب و کار Google ساده تر شده است. گوگل روش جدیدی برای انجام این کار به نام Pointy منتشر کرده است. Pointy دستگاهی است که بین بارکد خوان و دستگاه نقطه فروش وصل می شود. همانطور که محصولات اسکن می شوند، Pointy آنها را به Google اضافه می کند.
این یک راه سریع برای آپلود موجودی محصول شما در نمایه کسب و کار Google شما است. با این حال محدودیتهایی در این زمینه وجود دارد، زیرا Pointy فقط در برخی کشورها در دسترس است و همچنین برای محصولات بدون بارکد (مثلاً دستههای گل) مناسب نیست.
هنوز امکان آپلود دستی محصولات وجود دارد. به سادگی وارد نمایه خود شوید و روی ویرایش نمایه > محصولات > افزودن محصول کلیک کنید.
ممکن است به دلایل مختلفی به دنبال نمایش برخی محصولات نسبت به سایرین باشید. به عنوان مثال، ممکن است در یکی از مکانهای خود موجودی اضافی داشته باشید. آوردن آن سهام به خط مقدم فهرست GBP آن مکان به اطلاع مشتریان محلی در مورد آن کمک می کند. این به شما این امکان را می دهد که بسته به موقعیت مکانی آنها، محصولات خاصی را بیشتر برای مخاطبان مرتبط هدف قرار دهید. به عنوان مثال، محصولات فصلی ممکن است در ابتدا بهتر سرو شوند. شاید موقعیت جغرافیایی تعمیرگاه خودروی شما برای یک برف غیر فصلی تنظیم شده باشد. لیست تایرهای برفی خود را ویرایش کنید تا آنها را به ابتدای چرخ فلک بیاورید.
این می تواند دید محصول شما را در زمان مناسب برای مشتری جدید در مکان مورد نظر شما افزایش دهد.
نمایه کسبوکار Google میتواند شامل عملکردی باشد که به کسبوکارها اجازه میدهد مستقیماً از SERP با مشتریان مکاتبه کنند. وقتی فعال شد، GBP یک دکمه پیام را نمایش میدهد که کاربران میتوانند روی آن کلیک کنند تا پیامرسانی مستقیم با کسبوکار را شروع کنند.
این قابلیت از سال 2017 در نمایه کسب و کار گوگل و از سال 2018 در نقشه های گوگل وجود دارد. با این حال، به تازگی آن را روی دسکتاپ قرار داده است. اگر مالک پوند انگلیس هستید، باید در داشبورد دسکتاپ خود گزینه روشن کردن پیامرسانی را در برگه پیامها ببینید.
سپس میتوانید مواردی مانند پاسخدهنده خودکار اولیه را تنظیم کنید تا زمانی که بازدیدکننده برای اولین بار از این سرویس پیام میدهد، ارسال شود.
برای اطمینان از به موقع بودن سرویس، Google توصیه میکند در عرض 24 ساعت به همه پیامها پاسخ دهید. اگر این کار را نکنید، ممکن است Google سرویس پیامرسانی حساب شما را غیرفعال کند. زمان پاسخ شما همچنین میتواند در جستجوی Google و Maps نشان داده شود. Google ممکن است بسته به میانگین زمان پاسخ شما، «معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهد»، «معمولاً در چند ساعت پاسخ میدهد»، «معمولاً در یک روز پاسخ میدهد» یا «معمولاً در چند روز پاسخ میدهد» را نمایش دهد.
همه زمان (یا تمایل) برای ایجاد کسب و کاری که هنوز با آن درگیر نشده اند را ندارند. اجازه دادن به مشتریان بالقوه محلی که مستقیماً از GBP به شما پیام بدهند، راهی عالی برای ساده کردن مکالمات با آنها است. اگر سریع پاسخ دهید، شانس شما برای تبدیل مشتری بالقوه بسیار افزایش می یابد.
این برای مشاغل محلی که احتمالاً از مراکز تماس متمرکز یا پیام رسانی استفاده نمی کنند کاربرد خاصی دارد. این می تواند نقطه لمس دیگری باشد که شخصی سازی کسب و کار را بر اساس مکانی که مصرف کننده در آن است نشان می دهد. پیشنهادات، خدمات و لحن صدایی را که ممکن است برای مشتریان شما در آن جغرافیای خاص مناسبتر باشد، در نظر بگیرید. این فرصت شماست تا دوباره مشخص کنید که چقدر مشتریان خود را می شناسید. از نام محلی منطقه ای که کسب و کارتان در آن است استفاده کنید. درباره رویدادها و خیریه های خاصی که در آن منطقه حمایت می کنید صحبت کنید.
هرگونه نشانه اضافی مبنی بر اینکه کسب و کار شما به طور خاص به جمعیت محلی خدمات می دهد می تواند به تقویت ارتباط شما با مشتری بالقوه ای که با شما تماس گرفته است کمک کند. اکنون که این قابلیت در چنین طیف وسیعی از مکانهای وب در دسترس است، فرصتی بیهوده است که با مشتریان بالقوه خود به این روش درگیر نشوید.
Google به به روز رسانی ویژگی های موجود از طریق ویژگی Google Business Profile خود ادامه می دهد. اطمینان حاصل کنید که لیست خود را با مشخصه های مربوطه به طور کامل پر می کنید که آنها در دسترس هستند.
Google اغلب عملکردهایی را به نمایه کسب و کار Google اضافه می کند که ممکن است کسب و کار شما واجد شرایط استفاده از آنها باشد. با این حال، هر ویژگی جدید برای همه انواع مشاغل در دسترس نیست.
اینکه آیا میتوانید به بهروزرسانیهای جدید دسترسی داشته باشید بستگی به این دارد که چه دستهای بهعنوان اصلی در GBP تنظیم شده است. برای بهروز ماندن از ویژگیهای جدیدی که در دسترس هستند و چه کسانی واجد شرایط آنها هستند، از صفحه اعلامیههای GBP Google دیدن کنید.
با هر تغییر جدیدی در نمایه کسبوکار Google، پذیرش زودهنگام شما را در اولویت قرار میدهد. اگرچه این ویژگیها لزوماً بر رتبهبندی شما در بسته نقشه تأثیر نمیگذارند، اما میتوانند کسبوکار شما را برای مشتریان محلی بالقوه جذابتر کنند.
به عنوان مثال، ویژگی ها می توانند شامل جزئیات مالکیت کسب و کار باشند. برای مثال، میتوان ویژگیهایی مانند «مالک زنان» و «مالک سیاهپوستان» را به نمایه کسبوکار خود اضافه کرد. گوگل همچنین گزینه ای را برای نشان دادن حمایت یک کسب و کار از جامعه LGBTQ+ از طریق ویژگی های “LGBTQ friendly” معرفی کرد. کسبوکاری که نشان میدهد فراگیر است و از گروههای اقلیت حمایت میکند، میتواند به اعضای آن گروهها کمک کند تا احساس استقبال کنند. برای برخی افراد، دانستن اینکه در یک کسب و کار مورد استقبال قرار خواهند گرفت، می تواند تفاوت بین بازدید آنها از آنجا به جای رقیبی باشد که پشتیبانی آن تضمین نشده است.
کلید بازاریابی خوب برای کسب و کار محلی شما این است که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. یک راه عالی برای درک بازار هدف، صرف زمان در جایی است که آنها هستند.
این شامل آنلاین است. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار خود را در فهرست ها و انجمن های محلی ثبت کرده اید. این چندان به نفع استناد سنتی نیست. به این ترتیب شما می توانید در میان مشتریان احتمالی خود باشید و بشنوید که در مورد چه چیزی صحبت می کنند.
در پلتفرم هایی مانند فیس بوک به دنبال بازارهای مرتبط با موقعیت مکانی و محصولات خود باشید. شما لزوماً نیازی به تعامل با مخاطب ندارید تا بیشتر بدانید که آنها چه کسانی هستند و به چه پاسخی میدهند. به عنوان مثال، اگر محصولات صنایع دستی ایجاد شده محلی را در فروشگاه خود می فروشید، می توانید با دیدن اینکه چه اقلام مشابهی در بازار فیس بوک شهر شما فروخته می شود، احساس کنید که چقدر مخاطبان شما مایل به پرداخت برای محصولات هستند. با تماشای آنچه که مخاطبان محلی شما در مورد قیمت ها، کیفیت، حمل و نقل و منبع محصولات می گویند، می توانید در مورد ترجیحات مخاطبان خود بیشتر بدانید.
اگر یک رستوران پیتزای محلی هستید، بهتر است به ساب ردیت های شهر خود بپیوندید و موضوعاتی را بخوانید که در مورد رستوران های منطقه شما صحبت می کند. مخاطبان محلی شما در مورد رقابت شما چه می گویند؟ آیا آنها از رستوران های پیتزا خسته شده اند و واقعاً می خواهند کسی چیز جدیدی را به منطقه بیاورد؟ شاید آنها مشتاق مغازه های مستقل محلی هستند و می خواهند بیشتر از آنها حمایت کنند.
این نوع اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا استراتژی بازاریابی جستجو، لحن صدا و موارد دیگر را تنظیم کنید. به مکانهایی بروید که مخاطبان هدف شما آزادانه در مورد منطقه محلی شما صحبت میکنند. دریابید که آنها از مشاغل محلی خود چه می خواهند. اگر احساس شجاعت می کنید، حتی می توانید در این پلتفرم ها با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. این باید با حساسیت و اصالت انجام شود.
اکثر مردم نمی خواهند بدون رضایت آنها برای اطلاعات استخراج شوند. هنگام تماس با این سایت ها برای بازخورد باز و صادق باشید. هر چه بیشتر بتوانید تماشا کنید و از مخاطبان خود بیاموزید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید محصولات و خدماتی را ارائه دهید که آنها به خوبی به آنها پاسخ خواهند داد.
گوگل تنها موتور جستجویی نیست که باید نگران آن باشید. موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است اولین درگاه تماس برای کاربرانی باشد که به دنبال اطلاعات در مورد مشاغل محلی هستند.
ممکن است اکثریت قریب به اتفاق ترافیک ارگانیکی که از طرف گوگل به سایت شما می رود را ببینید. فراموش نکنید که ممکن است تمام راه هایی که مشتریان شما را از طریق جستجو کشف می کنند را ردیابی نکنید.
نمایه شما که در SERP ها نشان داده می شود ممکن است کلیکی ایجاد نکند. در نتیجه در برنامه تجزیه و تحلیل وب شما نمایش داده نمی شود. بنابراین، تا زمانی که در حال اندازهگیری برداشتها در موتورهای جستجوی مختلف نباشید، نمیدانید که کسبوکار شما در شرکتهایی مانند Bing یا DuckDuckGo دیده شده است. نقشههای DuckDuckGo توسط Apple Maps پشتیبانی میشوند. بنابراین، اگر می خواهید کسب و کار شما در بسته نقشه محلی DuckDuckGo ظاهر شود، باید کسب و کار خود را با نمایه Apple Maps Connect راه اندازی کنید.
به طور مشابه، Bing از Bing Places برای تقویت عملکرد نقشه محلی خود استفاده می کند. راهاندازی و بهینهسازی فهرست نمایه کسبوکار Google به شما در افزایش دید ارگانیک در Bing کمکی نمیکند. ما در طول زمان شاهد افزایش محبوبیت سایر موتورهای جستجو هستیم و برای برخی مکان ها، گوگل موتور جستجوی اصلی مورد استفاده نیست.
اگر فروشگاه های فیزیکی یا مکان های تجاری در خارج از ایالات متحده دارید، باید ببینید کدام موتورهای جستجو نیز در آن مناطق محبوب هستند. اطمینان حاصل کنید که از عملکرد نقشه محلی این موتورهای جستجوی دیگر استفاده می کنید.
با این حال، دوباره، بودن در جایی که رقبای شما نیستند، شما را در جای خوبی قرار می دهد. اگر رقبای شما در نتایج نقشههای اپل در DuckDuckGo ظاهر نمیشوند، احتمال اینکه کسبوکار جستجوگران محلی را با استفاده از آن پلتفرم برنده شوید، بسیار بیشتر است.
شما ممکن است به دقت به بررسی های باقی مانده در سایت هایی مانند تریپ ادوایزر دقت کنید. حتی فهرستهای نمایه کسبوکار Google خود را مرتباً بررسی میکنید. اما آیا در بالای برخی از مکانهای دیگر در SERP که ممکن است به مشتریان بالقوه دیدگاه خارجی نسبت به کسبوکار شما ارائه دهند، نگه دارید؟
چرخ فلک برتر فهرست دایرکتوری های بزرگ، سایت های رسانه های اجتماعی و دایرکتوری های خاص را فهرست می کند. این به مشتریان بالقوه امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به شرکت شما – و حتی بالقوه نظرات – در سایتهایی را میدهد که ممکن است حتی آنها را بررسی نکنید. جدا از داده های نادرست درباره شرکت شما که ممکن است این سایت ها داشته باشند، مشتریان، کارمندان سابق یا حتی رقبا در مورد شما چه گفته اند؟ با توجه به اینکه پیوند به این سایت ها به عنوان اولین ویژگی در SERP های گوگل برای این پرس و جو ظاهر می شود، دلیل بر این است که آنها ممکن است دید زیادی از مشتریان بالقوه شما داشته باشند.
اگر مشتریان در حال محدود کردن انتخاب کسب و کار خود باشند، ممکن است شروع به جستجوی اطلاعات خاصی در مورد آن مشاغل کنند. این اغلب میتواند باعث نمایان شدن ویژگی «People also Ask» شود. هنگام جستجوی [است (نام مکانیک) در Telford any good]، کادر PAA زیر ظاهر شد که به طور خاص در مورد آن مارک صحبت می کند.
اولین سوال «مردم هم می پرسند» این است که «چرا [برند] اینقدر گران است؟» این اعتماد زیادی را در مورد ارزش پول این مکانیک خاص ایجاد نمی کند. اگرچه برای کنترل اینکه چه سؤالاتی در بخش «مردم همچنین میپرسند» نمیتوانید کارهای زیادی انجام دهید، مهم است که سعی کنید بر درک افرادی که ممکن است روی این سؤال کلیک کنند تأثیر بگذارید.
صفحه ای بنویسید که به این سوال بپردازد و سعی کنید آن را رتبه بندی کنید. به این ترتیب، هنگامی که شخصی علاقه مند به کسب و کار محلی شما روی این سوال کلیک می کند، حداقل پاسخ شما را در مورد “خدمات با کیفیت”، “مخاطره نکردن با استفاده از قطعات ارزان قیمت” و “تکنسین های بسیار ماهر که برای آنها پول خوبی می پردازید” می بینند. تجربه و تخصص.”
بسیار مهم است که به یاد داشته باشید آنچه یک مشتری بالقوه در مورد شما می بیند ممکن است فقط اطلاعاتی نباشد که در وب سایت خود یا لیست های نمایه کسب و کار Google می نویسید. حتی ممکن است این بررسیها در سایتهایی نباشد که از نزدیک نظارت میکنید و به آنها پاسخ میدهید.
یک مشتری بالقوه به شدت تحت تأثیر نظرات و تجربیات دیگران از تجارت شما قرار می گیرد. کسبوکارهای محلی معمولاً نظرات زیادی را به خود جلب میکنند، زیرا توسط سایتهایی تبلیغ میشوند که آنها را تشویق به ترک میکنند.
تصور منفی از کسب و کار شما احتمالاً تفاوت بین برنده شدن یا از دست دادن یک مشتری جدید است. همیشه SERP ها را در اطراف عبارات جستجوی اصلی سرنخ خود نظارت کنید. محل شکل گیری برداشت های منفی از کسب و کار شما را مشخص کنید.
اگر میخواهید کسبوکارتان با مخاطبان محلیتان خوب باشد، جنبههای زیادی از سئو وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اینکه چگونه وب سایت شما برای جستجوهایی با هدف محلی در Google Maps و SERP های استاندارد ظاهر می شود، می تواند باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما شود.
اگر میخواهید کسبوکارتان به صورت آنلاین موفق شود، مطمئن شوید که یک استراتژی سئو محلی قوی ایجاد کردهاید.