وقتی دارید این مقاله را می خوانید احتمالا اهمیت طراحی و داشتن وب سایت را برای روانشناسی و مشاوره می دانید. خوشبختانه حالا اهمیت مشاوره و روانشناسی هم معلوم شده است. افراد در زمینه های رابطه ای یا کسب و کار یا آموزشی برای برطرف کردن مشکلات یا افزایش بهره وری به مشاورها و روانشناس ها مراجعه می کنند. اما دو خدمت متفاوت، یعنی طراحی وب سایت و مشاوره چگونه می توانند به یکدیگر کمک کنند تا افراد بیشری از فرصت های آنلاین استفاده کنند؟
ارتباط با روانشناس و مشاور یک ارتباط عمیق هست. افراد در ارتباط با مشاورشان ممکن است درباره تجربه ها احساسات یا افکاری صحبت کنند که تاکنون با کسی در میان نگذاشته اند. ارتباط با مشاور و روانشناس به نحوی افشاگری درباره خویشتن است و افشاگری ها باید در اعتماد کامل اتفاق بیفتند. مردم اگر نسبت به روانشناس خود بی اعتماد باشند پنهان کاری خواهند کرد و پنهان کاری دشمن راه حل مشکلات است.
البته ترس از اعتماد کردن قابل درک است. در سال های اخیر با افزایش کلینیک های مشاوره و روانشناسی یا مطب های خصوصی این سوال مطرح می شود که به چه کسی مراجعه کنم؟ کدام مشاور برای من بهتر است؟
بیشتر اوقات افراد حتی نمی دانند که به مشاور نیاز دارند یا روانشناس. مشکل وقتی جدی تر است که گاهی حتی تفاوت بین روانشناس یا روانپزشک برای افراد، محرز نیست. چه خوب است که درباره این تفاوت ها هم اطلاعات کافی به افراد ارائه شود.
گاهی بخشی از این اعتماد از طریق پرس و جو از افراد دیگر تامین می شود اما این روش همیشه جواب نمی دهد.
ممکن است شما مشاوری باشید که به تازگی شروع به کار کرده اید بنابراین تا زمان شناخته شدن و معرفی به صورت دهان به دهان باید زمان قابل توجهی صرف کنید.
ممکن است در شهر محل فعالیت شما مراکز مشاوره خوبی باشند بنابراین تبلیغات عادی برای دیده شدن توانایی شما در کنار توانایی سایر همکارانتان پاسخ گو نخواهد بود. علاوه بر آن هزینه تبلیغات سنتی بسیار بالاست و احتمالا دلتان می خواهد بیشترین صرفه جویی و در عین حال مناسب ترین بازخوردها را دریافت کنید.
در سال های اخیر اینترنت به منبع قابل اعتماد مردم تبدیل شده است، از پرس و جو کردن درباره مراکز خرید گرفته تا دانستن درباره بیماری ها یا حتی سفر یا تحقیقات علمی.
با کوچکترین موضوع پیش آمده گوشی موبایل را برمی داریم و درباره آن موضوع سرچ می کنیم. فرقی هم نمی کند دیزاین سفره برای یک دورهمی دوستانه باشد یا رفتار با فرزندمان یا حل مشکلات کسب و کار و مشتری ها.
حالا که این فرصت برای همه ما فراهم است چرا شما دیده نشوید؟ آیا دلتان نمی خواهد وقتی مادری درباره مشکل خوابیدن فرزندش جستجو می کند شما کمکش کنید؟ آیا خوشحال نمی شوید که معلمی درباره اختلال یادگیری دانش آموزش دنبال راه حل باشد و شما راه را نشانش دهید؟ می دانم که رضایت ترمیم دل های آزرده برای تان توصیف ناشدنی ست، اما افراد چگونه می توانند شما را پیدا کنند؟ چگونه می توانند بین شما و همکارانتان تفاوت قائل شوند و شما انتخابشان باشید؟
مشاورها و روانشناس هایی که فعالیت می کنند از نظر علمی صلاحیت آشکار دارند اما شما چگونه به افراد نشان می دهید که ترس ها و نیازهایشان را درک می کنید؟
وب سایت برای روانشناس ها و مشاورها مثل یک زبان گویاست. محتوای وب سایت شما نه تنها توانمندی علمی شما را نشان می دهد بلکه لحن و جملاتی که استفاده می کنید به مخاطب کمک می کند تا با شما به همدلی برسد. تا باور کند که برای حل مشکلش در کنارش خواهید ماند.
صفحه درباره ما، در وب سایت تان یک فرصت فوق العاده است تا خودتان را معرفی کنید.
مردم با چه کسی به همدلی می رسند؟ با کسی که صرفا یک گواهینامه معتبر دارد یا با کسی که در کنار توانایی و صلاحیت علمی به قدرت و ارزش بالای زندگی کردن در میان مردم پی برده! کسی که خودش را جزیی از زندگی می داند و آماده است هر آنچه که از دستش بر می آید نثار کند تا همگی کمی بهتر شویم؟
وب سایت شما پیام رسان دوستی و همدلی شما با مردم است. داشتن وب سایت نه تنها دانش و همدلی یک مشاور و روانشناس را نشان می دهد بلکه گویای این است که آنقدر به خودتان باور دارید که از مطرح کردن نام خودتان در کنار همکاران توانمندتان دلهره ندارید و می دانید که می توانید سهمی در روشن کردن ذهن ها و زندگی داشته باشید.
وب سایت در هر کسب و کاری نشان می دهد که آنقدر در شغل خود جدی هستید که حاضر شده اید برایش هزینه کنید. پلت فرم های رایگان مثل سرویس های وبلاگ یا شبکه های اجتماعی خیلی خوبند اما در بهترین حالت یک میان وعده هستند برای موفقیت در حضور آنلاین. آنچه که غذای اصلی است وب سایت است.
مناسب ترین کار این است که یک وب سایت داشته باشید و از پلت فرم های رایگان برای معرفی وب سایت تان استفاده کنید. البته یادتان باشد در این معرفی زیاده روی نکنید.
چرا داده بنیان چیستا وب سایت شما را طراحی کند؟ چون دارید مقاله طراحی سایت برای مشاورها و روانشناس ها را مطالعه می کنید! چگونه ما را پیدا کردید؟ لطفا نگویید لک لک ها تو را به ما دادند!! لک لک ها ممکن است برای پدر و مادرها بچه بیاورند اما توانایی آوردن یک وب سایت به صفحه اول گوگل را ندارند.
ما کلی کار فنی و کلاه سفیدانه روی وب سایت مان انجام داده ایم تا بتوانید ما را پیدا کنید. تا بتوانیم حرف های خود را به گوش شما برسانیم و توانایی مان را برای آمادگی در موفقیت آنلاین شما اثبات کرده باشیم. نه بیلبورد زدیم و نه تبلیغات دیگری. البته آنها هم خوبند اما برای اثبات توانایی وب سایت، برای موفقیت در کسب و کار چه دلیلی محکم تر از موفقیت خودمان؟ به همان دلیلی که توانسته ایم خودمان در حضور آنلاین موفق شویم می توانیم به موفقیت آنلاین شما هم کمک کنیم.
علاوه بر این خیلی وقت است که دیگر، پول چرک کف دست نیست و یکی از فاکتورهای مهم برای تصمیم گیری است. ما در داده بنیان چیستا تعرفه مناسبی برای طراحی وب سایت شما داریم. همین طور به مشتری هایمان کمک می کنیم ایده های محتوایی جذابی پیدا کنند و وب سایت ارزشمندی داشته باشند.
دلم می خواهد باز هم ادامه دهم و درباره وب سایت و روانشناسی و مشاوره، درباره موفقیت و تاثیر داشتن وب سایت در رسیدن به آن و درباره فرصت های خوبی که ما و شما می توانیم آفریننده آن باشیم صحبت کنم اما شاید همین حالا یک نفر منتظر مشاوره با شما باشد. شاید هم دلتان می خواهد صحبت هایم را تمام کنم و شما سوال هایتان را بپرسید. دل دل نکنید. ما پاسخ گوو همراه شما هستیم.
پیشنهادات ما: