سابقه جستجوی کاربر چه تاثیری بر رتبه بندی جستجوی گوگل دارد؟ نتایج جستجوی شخصی سازی شده را هدایت می کند.
نتایج جستجویی که یک فرد امروز می بیند ممکن است تحت تاثیر چیزهایی باشد که هفته ها ماه ها یا حتی سال ها پیش در گوگل جستجو کرده است.
“گذشته یک کاربر او را در گوگل دنبال می کند”
داده ها توسط الگوریتم های جستجو برای ارائه نتایج شخصی سازی شده استفاده می شود. اگر این درست باشد، به این معنی است که کاربران احتمالا SERP های یکسانی را برای همان پرس و جو نمی بینند زیرا موقعیت های رتبه بندی URLها ممکن است از جستجوی یک فرد به جستجوی شخص دیگری متفاوت باشد.
هنگامی که یک کاربر وارد اکانت گوگل خود می شود گفته می شود که نتایج جستجو بر اساس سابقه جستجو شخصی سازی شده است. گوگل فعالیت وب و برنامه همه کاربران وارد شده را جمع آوری می کند. می توانید از جمع آوری داده ها انصراف دهید اما به طور پیش فرض روشن است. داده ها برای درک بهتر علایق یک فرد جمع آوری می شوند تا گوگل بتواند تجربیات مناسب تری(نتایج جستجو، تبلیغات و…) ارائه دهد.
ادعاهای مختلفی در مورد درجه شخصی سازی نتایج جستجو وجود دارد. در بیشتر موارد تصور می شود که تاریخچه جستجوی کاربر تاثیر ملایمی بر نتایج دارد.
با این حال منتقدان گوگل چیز دیگری را پیشنهاد می کنند.
DuckDuckGo ادعا می کند که شخصی سازی آنقدر قوی است که یک حباب فیلتر ایجاد می کند و قرار گرفتن کاربران در معرض منابع، ایده ها و دیدگاه های جدید را محدود می کند. DuckDuckGo گوگل را به استفاده از سطوح بسیار زیاد شخصی سازی متهم کرده است و می گوید دو کاربر می توانند هم زمان برای یک چیز جستجو کنند و نتایج بسیار متفاوتی دریافت کنند.
آیا سابقه جستجوی کاربر به همان اندازه که منتقدان گوگل ادعا می کنند یک عامل رتبه بندی عالی است؟ این چیزی است که شواهد می گوید.
سابقه جستجوی کاربر از سال 2007 زمانی که این شرکت در اطلاعیه ای این به روزرسانی را تایید کرد یک عامل رتبه بندی گوگل بوده است:
“ما دایما در تلاش هستیم تا کیفیت نتایج جستجوی شما را بهبود دهیم. یکی از راه هایی که ما با آن مقابله می کنیم شخصی سازی تجربه جستجوی شماست. به هر حال شما تنها کسی هستید که می دانید واقعا به دنبال چه هستید”
گوگل تا به امروز به شخصی سازی نتایج جستجو ادامه می دهد اگر چه این شرکت به شدت ادعاهای DuckDuckGo مبنی بر اینکه اثر آنقدر قوی است که یک حباب فیلتر ایجاد می کند را رد می کند. در واقع نتایج جستجو همیشه شخصی سازی نمی شوند.
براساس اظهارات گوگل نتیجه می گیریم که تاریخچه جستجوی کاربر یک عامل رتبه بندی با تاثیر ملایم است. آزمودن اینکه چقدر شخصی سازی اعمال می شود آسان است. از اکانت خود خارج شوید و در یک پنجره ناشناس جستجو کنید. سپس آن نتایج را با نتایج جستجویی که با ورود از طریق اکانت به دست آورده اید مقایسه کنید.
برای مطالعه بیشتر مقاله زیر پیشنهاد می شود: