سئوی محلی چیست و چطور می توانیم در رتبه بندی های محلی جایگاه خوبی کسب کنیم؟
سئوی محلی بخش جدایی ناپذیر استراتژی سئو است که مشتریان را در یک منطقه، شهر یا محله خاص هدف قرار می دهد.
حالا تعریف جزیی تری ارائه دهیم:
بهینه سازی موتورهای جستجو برای نتایج جستجوی محلی.
در گوگل به این معناست که به فهرست کسب و کارتان کمک می کنیم رتبه بالاتری داشته باشد و در پاسخ به حجم بیشتری از درخواست های مرتبط ظاهر شود.
می توانید حتی بدون داشتن یک وب سایت در MapPack ظاهر شوید. آنها ممکن است شامل اطلاعاتی باشند که گوگل از مکان های دیگر در وب گردآوری کرده است و حتی پیشنهادات کاربران را شامل می شود.
به گفته گوگل 76% از افرادی که در گوشی هوشمند خود جستجوی محلی انجام می دهند، عرض 24 ساعت از یک کسب و کار بازدید می کنند و 28% منجر به خرید می شود.
چگونه گوگل رتبه محلی را تعیین می کند؟
طبق نظر گوگل 3 دسته از عوامل رتبه بندی سئوی محلی عبارتنداز:
ارتباط نشان دهنده قصد کاربر با موضوع سایت شما است.
فاصله نتیجه جستجو چقدر از مکان مورد استفاده فاصله دارد.
اگر کاربر مکانی را در جستجوی خود مشخص نکند ما فاصله را براساس اطلاعاتی که در مورد مکان او می دانیم محاسبه می کنیم.
برجستگی یعنی اینکه که گوگل چقدر آن کسب و کار را شناخته شده می داند.
این شاید پیچیده ترین دسته بندی فاکتورهای رتبه بندی محلی باشد. زیرا الگوریتم های جستجو سعی می کنند برجستگی آفلاین را نیز در معادله لجاظ کنند.
البته فراموش نکنید که سئوی ارگانیک شما می تواند روی سئوی محلی وب سایت تان تاثیر مثبت بگذارد.
مقالات زیر برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود: