تفاوت بین بک لینک های بی کیفیت و باکیفیت چیست؟ بیاموزید که کجا به دنبال لینک های با کیفیت بالا برای سایت خود بگردید و از کدام سایت ها اجتناب کنید.
بک لینک ها معمولا قدرتمندترین راه رتبه بندی یک وب سایت هستند. اما بک لینک ها کیفیت و ارزش برابر ندارند.
موتورهای جستجو از الگوریتمهای خود را برای محاسبه کیفیت لینک ها استفاده می کنند.
چه چیزی باعث ایجاد یک لینک باکیفیت می شود؟ کجا می توان فرصت هایی برای ساخت لینک های باکیفیت پیدا کرد و چگونه ارزیابی کرد که آیا یک لینک ارزش بودجه و تلاش برای دریافت آن را دارد یا خیر؟
موتورهای جستجو از لینک هایی که به یک صفحه وب اشاره می کنند برای کشف وجود آن و همچنین تعیین اطلاعات در مورد آن استفاده می کنند. گوگل در اسناد کمکی خود اشاره می کند،
“لینکی از صفحه A به صفحه B به عنوان یک رأی از A به B تفسیر می شود. بک لینک هایی که از صفحات کیفیت بالا می آیند اهمیت بیشتری دارند و به «مهم شدن» صفحات دیگر کمک میکنند”.
بینگ در راهنما و راهنمای وبمستر خود بیان میکند:
بینگ ترجیح می دهد لینک های ارگانیک را ببیند. یعنی لینک هایی که توسط افراد به محتوای شما پیوند می شوند زیرا آنها در محتوای شما کیفیت و ارزش می بینند. این یک سیگنال مهم برای یک موتور جستجو است چون یک رای اعتماد به محتوا معنی می شود.
گوگل ازلینک ها مانند رأی استفاده می کند. لینک از یک وبسایت معتبر تأثیر بیشتری نسبت به وبسایتهای کیفیت پایین اهمیت خواهد داشت.
اغلب به عنوان “اقتدار” مورد بحث قرار می گیرد. بسیاری از ابزارهای سئو سعی می کنند برای تعیین کمیت ارزش یک لینک از آنها، یک معیار اعتبار را به یک وب سایت یا صفحه وب اختصاص دهند. یک صفحه وب معتبر که به صفحه وب شما لینک می دهد می تواند یک سیگنال قوی باشد و نشان دهنده این باشد که صفحه شما هم کیفیت بالایی دارد.
گوگل تا حدی به بک لینک های آن سایت نگاه می کند تا تخصص و قابلیت اعتماد آن را در یک موضوع مشخص کند.
با این حال، اقتدار همه چیز نیست و سایتی که به وب سایت شما لینک می دهد باید مرتبط باشد.
بهترین منبع پیوند، وب سایتی است که هم معتبر و هم مرتبط با وب سایت شما باشد.
اگر بگوییم یک لینک با کیفیت را لینکی است که هم مرتبط و هم معتبر باشد، منطقی است که پیوندی با کیفیت پایین پیوندی است که نامربوط و نامعتبر است.
این نوع پیوندها معمولاً به راحتی به دست می آیند و می توانند خود ایجاد یا درخواست شوند. به عنوان مثال، وبسایتی که به هر کسی اجازه میدهد لینکی ارسال کند، بعید است که محتوای مناسبی داشته باشد که به آن معتبر باشد.
این واقعیت که هر کسی می تواند لینکی را به سایت اضافه کند به این معنی است که به احتمال زیاد به یک صنعت یا جایگاه خاص مرتبط نیست و کیفیت لازم را ندارد.
لینک هایی به سایت شما از وب سایتی مانند این بی کیفیت و به طور کلی بی فایده خواهد بود. در بهترین حالت، این پیوندها ممکن است کمی تأثیر مثبت بر رتبه بندی جستجوی شما داشته باشند، اما در بدترین حالت ممکن است به عنوان بخشی از یک طرح پیوند دستکاری شده تلقی شوند. گوگل دستورالعمل های سختگیرانه ای در مورد آنچه پیوند دستکاری در نظر گرفته می شود دارد.
پرداخت هزینه برای لینک ها برخلاف دستورالعمل های اکثر موتورهای جستجوی بزرگ است. در بهترین حالت، لینک پولی به عنوان لینک پرداخت شده شناسایی نمیشود و جریمهای از آن نخواهید دید.
با این حال، اگر گوگل تشخیص دهد که شما لینکهایی را از وبسایتهایی دریافت کردهاید که لینکها را میفروشند، ممکن است صفحه وبی را که به آن پیوند میدهد جریمه شود. دلایل قانونی وجود دارد که چرا پیوندها ممکن است در ازای پرداخت هزینه در وب سایت ها قرار گیرند.
به عنوان مثال، استفاده از تبلیغات بنری و بازاریابی وابسته در اینترنت معمول است. در این موارد، گوگل به مدیران وبسایتها توصیه میکند که لینک ها را با استفاده از ویژگی rel=”sponsored” برای حمایت مالی اعلام کنند.
این به Googlebots نشان می دهد که لینکی است که برای آن پول پرداخت شده است و برای محاسبه رتبه صفحه استفاده نمی شود. این نوع لینک ها ارزش خاص خود را برای بازاریابی دارند و نباید صرفاً به این دلیل که لزوماً به رتبه بندی جستجو کمک نمی کنند، بی کیفیت محسوب شوند.
قبل از اینکه گوگل استفاده از ویژگی rel=”sponsored” را معرفی کند، آن و سایر موتورهای جستجو از ویژگی rel=”nofollow” استفاده می کردند. قرار دادن ویژگی rel=”nofollow” برای یک لینک به ربات های جستجو نشان می دهد که نباید به مقصد آن لینک بروند.
اگر یک صفحه با کیفیت بالا با یک پیوند به صفحه وب شما پیوند می دهد که دارای ویژگی rel=”nofollow” باشد، آن لینک مزیت رتبه بندی برای وب سایت شما نخواهد داشت. گوگل اخیرا اعلام کرد که این ویژگی یک اشاره است و بنابراین ممکن است آن را نادیده بگیرد.
به طور کلی، “nofollow” یک لینک را برای اهداف سئو بی کیفیت می کند زیرا ارزش ویژه لینک از طریق پیوند ایجاد نمی شود. با این حال، اگر مردم پیوند را دنبال می کنند و صفحه وب شما را کشف می کنند، اصلاً بی فایده نیست!
لینک های با کیفیت پایین معمولاً برای کمک به موتورهای جستجو در تعیین اعتبار سایت شما در مورد موضوعی بی ربط است و در واقع مضر است.
منظور ما از لینک های بی کیفیت، لینک هایی هستند که ممکن است به دنبال آنها باشید اما برای سایت شما مفید نیستند. لینک های باکیفیت جام مقدس لینک سازی هستند.
چند لینک با کیفیت متوسط را هم به شما معرفی می کنیم.
اینها انواع لینک هایی هستند که به دست آوردن آنها خوب است، اما شاید رتبه سایت تان را آنقدر که شما دوست دارید حرکت ندهند. آنها بخشی از پروفایل بک لینک سالم را تشکیل می دهند اما آنقدر ارزش ندارند که بودجه زیادی برایشان صرف کنید.
انواع لینک هایی که احتمالاً به دست می آورید و با کیفیت پایین و مرتبط هستند، لینک هایی هستند که برای به دست آوردن آنها نیازی به تلاش واقعی نیست. مثلا، به سادگی لینک ها را جستجو کنید و آنها را درخواست کنید یا در برخی موارد، خودتان پیوند را اضافه کنید.
این سایت های دایرکتوری هنگام بازدید از آنها به وضوح کیفیت پایینی دارند. به طور معمول آنها فقط یک سرویس ارائه می دهند- وب سایت خود را اینجا تبلیغ کنید!
شما نیازی به پرداخت هزینه برای لینک ندارید و همه از این موضوع استفاده کرده اند.
با این حال، توجه داشته باشید که دایرکتوریهای تجاری محلی معتبری وجود دارند که میتوانند به تأیید آدرس فیزیکی و جزئیات تماس کسبوکار شما کمک کنند.
این فهرستها برای نقلقولهای محلی مفید هستند، اما بعید است که واقعاً به افزایش رتبه سایت شما کمک کنند. تفاوت بین دایرکتوری های محلی معتبر و دایرکتوری های باز عمومی زمانی که از آنها بازدید می کنید کاملاً آشکار است.
وبلاگ های تبلیغاتی انجمن می تواند بسیار مرتبط با یک صنعت خاص باشد. با این حال، به دلیل سهولتی که هر کسی میتواند محتوا را به صفحه انجمن یا نظرات وبلاگ اضافه کند، هر لینکی در آن محتوای تولید شده توسط کاربر معمولاً توسط موتورهای جستجو بی کیفیت محسوب میشود.
قبلا، نظرات وبلاگ و انجمن اهداف آسانی برای گذاشتن لینک یک سایت بودند.
موتورهای جستجو عاقل تر شدند و شروع به بی ارزش کردن آن لینک ها کردند. گوگل در کنار ویژگی rel=”sponsored”، ویژگی rel=”ugc” را منتشر کرد. این راهی است که مدیران وبسایت نشان میدهند که لینکهای موجود در انجمنهایشان توسط کاربر ایجاد شدهاند.
اکثر سایتهای بزرگ رسانههای اجتماعی از برچسبهای «نوفالو» روی خود استفاده میکنند. با این حال، گوگل اخیراً گفته است که برچسبهای “nofollow” به جای اینکه به طور مشخص احترام گذاشته شوند، به عنوان راهنمایی در نظر گرفته میشوند. با وجود این، سایت های رسانه های اجتماعی جایی نیستند که به دنبال بک لینک برای کمک به رتبه بندی وب سایت خود باشید.
اگرچه خود سایتهای رسانههای اجتماعی اغلب معتبر هستند، اما مملو از محتوای نامرغوب هستند. کسب و کارها می توانند صفحات رسانه های اجتماعی خود را با لینک هایی به وب سایت های خود راه اندازی کنند. آنها می توانند در مورد سایت های خود در پست های خود صحبت کنند. این لینک ها بی طرفانه نیستند. به همین دلیل، آنها تا حد زیادی توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند.
بیشتر صنایع دارای تعداد زیادی وبلاگ هستند. سایت هایی که توسط شرکت ها یا افرادی اداره می شوند که می خواهند دانش خود را به اشتراک بگذارند و برند خود را بسازند.
برخی از وبلاگ های بسیار مرتبط و خاص وجود دارند که ممکن است به اندازه کافی شناخته شده نباشند تا بتوانند بک لینک های کیفیت بالا دریافت کنند. با این حال، آنها پر از محتوای مناسب و بسیار مرتبط با وب سایتی هستند که در تلاش برای رشد آن هستید.
نویسندگان وبلاگهای صنعتی کوچک معمولاً نسبت به موارد شناخته شده کمتر تحت فشار قرار میگیرند.
با این حال، آنها مشتاق نوشتن و ایجاد محتوا هستند. یک وبلاگ کوچکتر که سایت شما را نشان می دهد همچنان تقویت خوبی برای ارتباط شما با صنعت شما است. این می تواند کمک بزرگی به نشان دادن ارتباط شما با موضوعات جستجوی مرتبط با آن صنعت کند.
برخی از برندهای اصلی در صنعت شما وجود دارند که لزوماً رقیب نیستند، اما به طور مماس به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال به تولیدکنندگان کاغذ در فروشگاه لوازم اداری خود فکر کنید. لینکی از سازنده کاغذ که فروشگاه شما را بهعنوان توزیعکننده آن نشان میدهد، میتواند به نشان دادن قدرت شما در صنعت کمک کند.
سایت خبری محلی شما ممکن است در مورد هر چیزی که در جامعه شما انجام می شود گزارش دهد. صرف نظر از این، انجام کاری که ارزش خبری محلی تلقی می شود می تواند شما را بسیار ساده تر از وب سایت خبری ملی کند. اگر میخواهید تلاشهای سئوی محلی خود را تقویت کنید، این لینکها باکیفیت محسوب می شوند.
لینکی از یک وب سایت که به عنوان منبع اطلاعات محلی قابل اعتماد شناخته می شود، می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ارتباط شما را با آن منطقه فیزیکی ببینند.
برخی از سایت ها بسیار معتبر هستند و به سختی می توان از آنها لینک دریافت کرد. اینها برای تلاش های سئوی شما مفید هستند. با این حال، این نوع لینک ها ممکن است چندان مرتبط نباشند. اگرچه برای نمایان بودن جستجوی خود مزایایی خواهید دید، اما ممکن است به تقویت ارتباط شما با موضوعات خاص کمکی نکند.
برخی از روزنامه های ملی و بین المللی با وب سایت های بسیار معتبر وجود دارند. لینکی از این سایت ها ارزش تلاش را دارد.
بهترین کار برای جلب توجه روزنامه های سراسری و کسب بک لینک از آن ها انجام یک کار خبر ساز است.
آن وب سایتی که همه در صنعت برای اخبار خود به آن مراجعه می کنند. دوستان و خانواده شما شاید در مورد آن چیزی نشنیده باشند، اما همکاران شما قطعا شنیده اند. با توجه به معیارهای مرجع، احتمالاً سایتی با اعتبار متوسط است، اما در صنعت شما پیشرو است. همچنین به وب سایتی که تبلیغ می کنید بسیار مرتبط است.
داشتن بک لینک از این سایت ها تاثیر مثبتی در معرفی سایت شما به عنوان یک منبع متخصص خواهد داشت.
اینها نامهای خانوادگی هستند. شرکت هایی که همه در صنعت شما (و احتمالاً خانواده های آنها) می شناسند.
این لینک ها با توجه به ابزارها احتمالاً دارای اعتبار متوسط تا بالا هستند، اما قطعاً در صنعت شما پیشرو هستند.
لینک گسترده و متنوع برای سئو خوب است. اگر به طور فعال به دنبال افزایش لینک به سایت خود به روشی ارگانیک هستید، ضروری است که بدانید چگونه لینک های با کیفیت بالا ایجاد کنید. وقت خود را برای پیدا کردن بک لینک های آسان در سایت های نامرتبط و بی کیفیت هدر نکنید.
در عوض، انرژی و بودجه خود را روی ایجاد محتوای واقعاً خبرساز و جلب توجه ناشران معتبر و مرتبط متمرکز کنید.
مقالات پیشنهادی ما درباره لینک سازی:
لینک های داخلی شکسته را چگونه پیدا و رفع کنیم؟