آیا الگوریتم های رتبه بندی جستجوی گوگل در استفاده شما از زیرعنوان های H2-H6 تاثیرگذار هستند؟ شواهد موافق و مخالف این نظریه را ببینید.
در مقاله قبلی، شواهد مربوط به برچسب های H1 را به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل بررسی کردیم. حال، بیایید نگاهی به بقیه برچسبهای عنوان – H2 تا H6 بیندازیم. آیا استفاده از این برچسب ها به رتبه بالاتر محتوای شما در گوگل کمک می کند؟
آیا استفاده از کلمات کلیدی خاص درتگ های H2 تا H6 می تواند به شما در رتبه بندی آن عبارات کمک کند؟ اجازه دهید چک کنیم.
در اینجا اعتقاد بر این است که کلمات کلیدی که در زیرعنوان های H2-H6 استفاده می کنید در الگوریتم گوگل وزن بیشتری نسبت به کلمات در متن ساده دارند و بنابراین برچسب ها یک فاکتور رتبه بندی خودشان هستند.
روزی روزگاری – در حدود 2005-2010 یا بیشتر – به نظر می رسید که عناوین فرعی به عنوان عوامل رتبه بندی به حساب می آیند. استفاده از کلمات کلیدی هدف خود در زیرعنوان های سطح بالاتر (معمولاً کلمه کلیدی اصلی شما در H1 و کلمات کلیدی ثانویه در H2s و H3s) به شما کمک کرد تا برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. آن زمانی بود که متن به عنوان یک کل، و کاری که با آن انجام دادید، وزن بیشتری داشت.
استفاده از تراکم کلمات کلیدی مشخص و قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های خاص بهترین روش برای بهینه سازی محتوا برای سایت هایی مانند ، About.com در نظر گرفته شد. این سایتها برای گوگل یک کابوس بودند، زیرا بسیاری از مواردی که برای ارزیابی کیفیت صفحه وب استفاده میکرد، به نفع آنها بود.
با یک پایه فنی محکم و قدرت درک شده ای که انتشار حجم انبوه محتوا و دریافت لینک به آن محتوا ارائه می کرد، تاکتیک های سئوی داخلی مانند بهینه سازی تگ عنوان های فرعی یک دستور العمل برای رتبه های بالا بود. به سرعت به آگوست 2020 می رسیم، و جان مولر گوگل به طور مستقیم به ما گفت که عناوین در واقع یک عامل رتبه بندی هستند:
بنابراین سرفصلهای یک صفحه به ما کمک میکنند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنیم. سرفصل ها در صفحه تنها عامل رتبه بندی ما نیستند. ما به خودی خود به محتوا نیز نگاه می کنیم. اما گاهی اوقات داشتن یک عنوان واضح در صفحه به ما اطلاعات کمی بیشتر در مورد آن بخش می دهد.”
وی در ادامه گفت: «و وقتی نوبت به متن در صفحه میرسد، عنوان یک سیگنال واقعاً قوی است که به ما میگوید این قسمت از صفحه در مورد این موضوع است. … چه آن را در یک تگ H1 یا یک تگ H2 یا H5 یا هر چیز دیگری قرار دهید، خیلی مهم نیست.
اگر تنها چیزی که از گزیدههای مصاحبه فوق برداشت کردید این بود که مولر گفت تگهای عنوان سیگنال قوی هستند، احتمالاً فکر میکنید که آنها بسیار ارزشمندتر از آن چیزی هستند که احتمالاً هستند. ما می دانیم که صفحات می توانند بدون هیچ برچسب عنوان رتبه بندی شوند.
ما می دانیم که افزودن یک کلمه کلیدی خاص به تگ عنوان، شما را به بالای رتبه بندی گوگل نمی رساند. آنچه مولر گفت این بود که برچسبهای عنوان: به گوگل کمک کنید محتوا را بهتر درک کند. کمی اطلاعات بیشتر به گوگل بدهید. یک سیگنال قوی از اینکه قسمت خاصی از صفحه در مورد چیست.
گوگل با افزودن فاکتورهای بیشتر و پیچیده تر به الگوریتم، گام های بزرگی در ایجاد درک دقیق تر از صفحات وب برداشته است.
این الگوریتم دائماً در حال آزمایش و به روز رسانی الگوریتم است تا ارتباط، روابط بین موجودات و درک جستجوگران از یک تجربه مثبت و با کیفیت بالا را بهتر “درک” کند. همان طور که الگوریتم ها قوی تر و باهوش تر شدند سیگنال های قدیمی کم اهمیت شدند. چرا؟ از آنجا که مانند بسیاری از سیگنال های رتبه بندی قبلی – قالب بندی متن، چگالی کلمه کلیدی، و پیوندهای .gov در میان آنها – عنوان های فرعی بسیار آسان هستند.
هر چیزی که بتوانید به صراحت به گوگل بگویید می تواند برای دستکاری الگوریتم استفاده شود.
عنصر ساختاری که به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای هر صفحه وب را هدایت کنند. کمک دسترسی – برچسبهای عنوان به مرورگرها، افزونهها و فناوریهای کمکی کمک میکنند تا در صفحه حرکت کنند. ابزار ناوبری. آنها می توانند به بهبود تجربه کاربر و برجسته کردن اطلاعات مهم کمک کنند. آنها یک فاکتور رتبه بندی تایید شده هستند، اما گنجاندن کلمات کلیدی خاص در تگ های عنوان، بلیط شما برای صعود به بالای SERPها نیست. برای مشاهده هر گونه تاثیر مهم در رتبه بندی، باید در ماشین زمان خود به دهه اول این قرن برگردید.
بسیار شبیه H1، این یکی مورد سوء استفاده و سوء استفاده قرار گرفت. گوگل در مورد تمام کلمات کلیدی پر کردن، استفاده بیش از حد، و سایت هایی که سعی می کنند HTML تگ عنوان را با CSS پنهان کنند، عاقلانه عمل کرد.
مقالات پیشنهادی: