در دنیای ایده آل، شما هرگز به صفحه خطای 404 نیاز ندارید. پیوندها هرگز خراب نمی شوند، منابع در یک مکان باقی می مانند و بازدیدکنندگان با کلیک بر روی لینک ها به طور یکپارچه در وب سایت شما حرکت می کنند. با وجود تمام تلاشها، خطای 404 هنوز هم اتفاق میافتد.
404 رایج ترین خطایی است که بازدیدکنندگان وب سایت با آن مواجه می شوند. به این معنی است که صفحه ای که بازدیدکننده سعی می کرد به آن برسد پیدا نمی شود. شاید به این دلیل باشد که صفحه به یک URL جدید منتقل شده یا از سایت حذف شده است.
در حالی که باید هنگام پیدا کردن خطاها در سایت خود اقداماتی برای تصحیح آنها انجام دهید، ایجاد یک صفحه خطای 404 نیز مهم است که به بازدیدکنندگان کمک می کند در صورت مواجهه با این خطا چیزی را که واقعاً به دنبال آن هستند پیدا کنند. اگر درست انجام شود، صفحه 404 می تواند برای افزایش سئو و تبدیل استفاده شود.
صفحات 404 و لینک های خراب را هیچ کس دوست ندارد چون فرصت فروش را کم می کنند. با این وجود کسب و کارها می توانند صفحات 404 خود را برای سئو بهینه کنند.
از صفحه خطای 404 به عنوان فرصتی برای ارائه موثر محصولات خود استفاده کنید. به بازدیدکنندگان منتخبی از محبوبترین پیشنهادات خود را به همراه پیوندهایی به هر محصول نشان دهید. در حالی که مشتریان بالقوه ممکن است به دنبال این موارد خاص نباشند، این رویکرد راهی برای جذب بازدیدکنندگان از صفحه 404 به صفحات فعال سایت ارائه می دهد.
راز: همیشه تصاویر را اضافه کنید. در حالی که پیوند به محصولات بهتر از هیچ است، پیوندهای حاوی تصاویر در جلب مشتریان برای کلیک کردن بسیار مؤثرتر هستند.
می توانید صفحات 404 خود را با درج نظرات کاربران درباره محصولات یا خدمات خود بهبود بخشید. چرا این کار خوب است؟ چون وقتی کاربران در صفحه 404 قرار می گیرند، طبیعتاً ناامید می شوند. نمی دانند چه اتفاقی افتاده، اما می دانند چیزی را که دنبال آن بودند پیدا نکرده اند. در نتیجه، آزرده خاطر شده اند و احتمال خرید از وب سایت شما کم می شود.
با افزودن چند نظر از مشتری ها، میتوانید از آسیب به سایت تان کم کنید و کاربر را به صفحه مفیدی برسانید.
عذرخواهی در صفحه 404 می تواند روش خوبی باشد، اما می توانید با ایجاد سرنخ های جدید، عملکرد صفحه 404 را بهبود دهید. می توانید در کنار پیام «متاسفانه صفحه مورد نظر شما پیدا نشد»، راهی برای مشتریان ارائه دهید تا با شما تماس بگیرند یا یک نسخه نمایشی رایگان از محصول یا خدمات شما ببینند.
یک کادر ساده ایجاد کنید که از کاربران میخواهد آدرس ایمیل خود را ارسال کنند به این ترتیب می توانید کاربران جدیدی جذب کنید.
اگر نمی توانید کاری کنید که بمانند، حداقل آنها را بخندانید. از یک شوخی با هزینه شخصی تا یک ویدیوی خنده دار که ممکن است (یا ممکن است) ربطی به برند شما نداشته باشد، طنز می تواند تأثیر مثبتی ایجاد کند و به مشتریان کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند.
بازدیدکننده ای را در نظر بگیرید که در صفحه 404 شما قرار می گیرد، کلیپ ویدیوی خنده دار شما را تماشا می کند و می خندد. دفعه بعد که تبلیغات برند شما را در رسانه های اجتماعی ببینند، به احتمال زیاد تاثیر مثبت خطای صفحه 404 شما را به یاد خواهند آورد و ممکن است دوباره برگردند و دوباره وب سایت تان را ببینند.
در حالی که ممکن است ندانید مشتریان هنگام ورود به صفحه 404 شما دقیقاً به دنبال چه چیزی بودند، اما می توانید حدس های دقیقی بزنید. با استفاده از دادههای جمعآوریشده از مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و ابزارهای تجزیه و تحلیل، میتوانید مجموعهای از عبارات رایج جستجوی مشتری ایجاد کنید که میتواند به ایجاد صفحه خطای 404 کمک کند. به عنوان مثال، اگر شما یک برند تجارت الکترونیک پوشاک بیرونی هستید و محبوبترین جستجوهای شما برای «کتهای زمستانی»، «کتهای بارانی» و «چکمههای ضدآب» است، پیوندهای هر سه دسته از این دستهها را در صفحه 404 خود قرار دهید تا به مشتریان کمک کنید در سمت درستی پیمایش کنند.
اگر نمی توانید آنچه را که مشتریان می خواهند پیدا کنید، چیزی ارزشمند به آنها پیشنهاد دهید. یک گزینه؟ خروجی های با قصد خروج. اگرچه درست است که به عنوان یک قاعده کلی، مردم پنجره های بازشو را دوست ندارند، اما این رویکرد یک استثنا را ارائه می دهد: با ایجاد پنجره هایی که قبل از خروج کاربران از صفحه 404 شما ظاهر می شوند و تخفیف یا قیمت فروش را با کد ارائه می دهند، می توانید کاربران را متقاعد کنید که ارزش ساختن آن را دارد. یک سفر به صفحه اصلی شما برای یافتن آنچه در ابتدا به دنبال آن بودند یا برای خرید چیز دیگری.
وقتی صحبت ازصفحه 404 می شود، زیاد به آن فکر نکنید. مطمئناً، به طور اساسی توضیح دهید که چه چیزی اشتباه رخ داده است و یک مسیر بالقوه برای کمک به حل مشکل ارائه دهید، اما پاراگراف هایی از متن برای توضیح مشکل و درخواست حسن نیت مشتریان ننویسید. چرا؟ زیرا آنها آن را نمی خوانند. در عوض، عذرخواهی خود را ساده کنید و سپس لیستی از پیوندهای رایج (که در واقع کار می کنند) را به سایت خود اضافه کنید، مانند صفحه اصلی، صفحه جستجو و صفحات راهنما.
اگر می توانستید 404 صفحه را سرگرم کننده تر کنید چه؟ برخی از برندها ترجیح دادهاند بازیهای ویدئویی کوچکی بسازند که به مشتریان چند دقیقه سرگرمی میدهد و سپس به محتوای سایت دیگر پیوند میدهد. این یک راه عالی برای ایجاد یک چرخش مثبت در یک تجربه منفی است.
صفحه 404 می تواند به افزایش بهینه سازی موتور جستجوی شما کمک کند. به این صورت که به جای ارسال یک پیام کوتاه و عذرخواهی برای صفحه 404 خود، تعدادی از محبوب ترین کلمات کلیدی خود را به همراه پیوندهای مرتبط اضافه کنید. این به یک صفحه شکسته ارزش افزوده کمک می کند و آن را به چیزی تبدیل می کند که می تواند به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
فرض کنید شرکتی هستید که مراقبت از حیوانات خانگی را ارائه می دهد. می توانید کلمات کلیدی مانند “مهد کودک سگ” یا “خدمات حیوانات خانگی” را در صفحه 404 خود همراه با پیوندها قرار دهید. در عمل، این به معنای افزودن چند خط متن بعد از پیام 404 است، مانند «در جستجوی صفحه مهد کودک ما هستید؟ اینجا را کلیک کنید» یا «به بهترین خدمات حیوان خانگی نیاز دارید؟ ببینید چه چیزی برای ارائه داریم.»
گزینه دیگری که به افزایش تأثیر صفحه 404 کمک می کند، افزودن پیوندی برای دانلود برنامه تلفن همراه خود است. مطمئناً، این یک حرکت جسورانه است – بازدیدکنندگان ممکن است پس از اینکه در صفحه 404 شما قرار گرفتند، نخواهند کاری با برنامه شما انجام دهند، اما اگر آن را به روش درستی قرار دهید، ممکن است کار کند.
به عنوان مثال، میتوانید مشخص کنید که چگونه برنامه تلفن همراه شما 404 صفحه را برنمیگرداند، یا روشن کنید که پیدا کردن آنچه میخواهند با استفاده از برنامه برای مشتریان آسانتر است. حتی اگر حجم قابل توجهی دانلود ایجاد نکنید، نصب هر برنامه مشتری دیگری در مسیر خرید احتمالی است.
اگر بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، می توانید آنها را به بازگشت ادامه دهید. یکی از راه های انجام این کار این است که به ناامیدی آنها متمایل شوید. شرکت فناوری Emailcenter این کار را با ایجاد یک صفحه «انتخاب چه کسی برای شلیک کردن» انجام داد که به بازدیدکنندگان اجازه میدهد تصمیم بگیرند چه کسی باید سرزنش صفحه 404 را که میبینند، بپذیرد. در حالی که این فقط یک شوخی تعاملی خنده دار است، اما به ایجاد ارتباطی بین مشتری و شرکت کمک می کند که بتواند آنها را به بازگشت بازگرداند.
آخرین موضوع ولی به همان اهمیت؟ در صفحه 404 خود پیوندهایی به تمام سایت های رسانه های اجتماعی خود ارائه دهید. در واقع، این در را برای مشتریان باز می کند تا نگرانی های خود را بیان کنند، اما همچنین زمینه را برای شرکت ها برای شروع یک رابطه فراهم می کند.
اگر بتوانید بهسرعت به نظرات بازدیدکنندگان همانطور که ظاهر میشوند پاسخ دهید، میتوانید ناامیدی اولیه 404 را پشت سر بگذارید و با ارائه پیوندهایی به صفحات محصول خاص، فرمهایی برای ارائه بازخورد یا حتی تخفیفهای ویژه، مشتریان را به سمت خود بازگردانید.
پیشنهاداتی برای صفحه خطای 404 مناسب اهداف بازاریابی:
اجتناب کامل از صفحه خطای 404 غیرممکن است، می توان این شرایط را به یک فرصت تبدیل کرد. با در نظر گرفتن این موارد می توانید صفحه 404 را از یک صفحه ناامید کننده به فرصتی برای سئو و بازاریابی تغییر دهید.
پیشنهادهای ما: