آیا ویرایش لینک های وب سایت شما به رتبه بندی آسیب می زند یا کمک می کند؟ آیا ثبات لینک در رتبه بندی وب سایت ها نقش دارد یا خیر.
از سال 2006 ثبات لینک و ارتباط آن با رتبه بندی وب سایت مورد تردید قرار گرفت. در این سال طی یک پنت “پیچیده شدن پیوند-link churn” مطرح شد. برخی معتقدند که پایداری پیوندهای یک وب سایت یا مدت زمانی که پیوندها بدون ویرایش در یک صفحه زنده می مانند، سیگنال هایی را ایجاد می کند که توسط الگوریتم های گوگل استفاده می شود. ادعاهای مربوط به ثبات پیوند به عنوان یک عامل رتبه بندی از کجا سرچشمه می گیرند و آیا شواهدی برای حمایت از آنها وجود دارد یا خیر.
یک پیوند زمانی که برای مدت طولانی بدون هیچ تغییری در یک صفحه وب باقی میماند، پایدار توصیف میشود. تغییراتی که میتواند پایداری پیوند را مختل کند شامل تعویض URL و ایجاد تنظیمات در متن لنگر است.
کاهش سریع تعداد لینک هایی که به یک وب سایت اشاره می کنند. در حالی که شکست لینک های غیرمستند می تواند یک پرچم قرمز در موتورهای جستجو ایجاد کند، روش هایی وجود دارد که ارزش لینک ها و کمیت ترافیک ارسال شده از منبع پیوند را با کیفیت می کند. کلمه متضاد آن انفجار لینک link burst است.
زمانی یک وب سایت link churn بالایی دارد که تغییرات مکرر در پیوندهای خروجی در صفحات وب خود ایجاد میکند.
گوگل در سال 2005 حق ثبت اختراعی را به ثبت رساند که در آن یک به روز رسانی احتمالی برای الگوریتم جستجوی خود که در آن از هم گسیختگی پیوند به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود، توضیح می دهد.
بخش هایی از این پتنت:
از زمانی که این پتنت ظاهر شد، ادعاهایی مبنی بر اینکه حفظ ثبات لینک عاملی برای رتبه بندی جستجو است، وجود داشته است. بر اساس این ادعاها، آیا باید به دلیل نگرانی از این سیگنال منفی فرضی، در تنظیم پیوندهای خروجی مردد باشید؟ آیا دلیلی برای نگرانی در مورد شکست لینک و پایداری لینک وجود دارد؟
این چیزی است که شواهد می گوید.
بازگرداندن پیوند ارجاع به حق ثبت اختراع گوگل در سال 2005 ثبت شد. یک آرشیو هم در وب وجود دارد، اما بارها بازبینی شده است. نسخه ثبت اختراع که امروزه وجود دارد، هیچ اشاره ای به ایجاد لینک یا هر چیز مشابهی ندارد. این یک شاخص قوی است که اگر ثبات لینک تا به حال یک فاکتور رتبه بندی بوده است، پس از سالها مرتبط نبوده است. علاوه بر این، ثبت اختراع فقط یک حق ثبت اختراع است. شرکتها دائماً با ایدههایی که هرگز به بازار نمیآیند، پتنت ثبت میکنند.
گوگل گهگاه مجبور است به ما یادآوری کند که هر چیزی که ثبت اختراع می کند در نتایج جستجو استفاده نمی شود.
هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد گوگل میزان تغییر لینک های خروجی را توسط وب سایت ها اندازه گیری می کند.
علاوه بر این، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویرایش لینکهای خروجی میتواند سیگنال منفی ایجاد کند وجود ندارد. بر اساس شواهد موجود، به نظر می رسد بعید است ثبات پیوند یک عامل رتبه بندی باشد.